معرفی انواع پورت usb

معرفی انواع پورت
زمان مطالعه مطلب 4 دقیقه

معرفی انواع پورت usb

اکثر کاربران کامپیوتر با Universal Serial Bus (USB) آشنا هستند ، که متداول ترین روش برای اتصال دستگاه های جانبی به کامپیوتر است. موس ، چاپگر ، دوربین دیجیتال ، اسکنر و سایر دستگاه های شما احتمالاً همه از طریق پورت USB به رایانه شما متصل می شوند. بسیاری از دستگاه های ذخیره سازی حافظه مانند هارد دیسک های قابل حمل ، فلش مموری و کارت خوان حافظه نیز از طریق USB به کامپیوتر متصل می شوند.

 

 

انواع کابل های USB شامل میکرو ، مینی و دوشاخه های استاندارد.

اتصالات USB امکان اتصال یک دستگاه به رایانه خود با استفاده از USB را فراهم می کند. برای اتصال دستگاه به کامپیوتر از کابل بلند استفاده می شود. معمولاً اتصالات هر سر کابل کاملاً متفاوت است ، بنابراین لازم است بدانید کدام یک از آنها به رایانه شما می آید و کدام به دستگاه وصل می شود.

 

یک درایو USB

اکثر کابل های USB دارای دو نوع کانکتور ، یکی در هر سر ، می باشند. یک کانکتور نوع A در انتها وجود دارد که به رایانه شما وصل می شود. اینها پهن و مسطح هستند و یک تکه پلاستیکی در داخل آن وجود دارد که مانع از وصل شدن کاربر به صورت وارونه می شود. اکثر کاربران با پورت های USB نوع A در رایانه خود آشنا هستند ، زیرا تقریباً همه دستگاه های جانبی موجود در بازار این روزها از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال ، چاپگرها ، اسکنرها و دوربین های دیجیتال همه از طریق کابل USB به رایانه متصل می شوند. درایوهای USB ، که دستگاههای کوچک ذخیره سازی داده تلفن همراه هستند ، معمولاً دارای یک کانکتور نوع A در یک طرف هستند که مستقیماً به پورت های USB رایانه متصل می شوند.

 

کارت خوان های حافظه از طریق USB به رایانه متصل می شوند.

یکی دیگر از رایج ترین انواع این اتصالات دارای شکل کمی مربع تر است ، اگرچه از دو گوشه شکافی خارج شده است تا مطمئن شوید کاربر آن را به درستی وارد کرده است. این اتصال دهنده USB نوع B شناخته می شود و معمولاً به دستگاه جانبی متصل می شود. به عنوان مثال ، اکثر چاپگرها و اسکنرها دارای پورت هایی برای اتصالات نوع B هستند.

 

یک هاب USB می تواند به اتصال دستگاه های USB به رایانه هایی با انواع مختلف کانکتور کمک کند.

انواع دیگر اتصالات USB به طور فزاینده ای رایج می شوند. بیشتر تلفن های همراه جدید و دوربین های دیجیتال از کانکتور نوع Mini-B استفاده می کنند که به جز کوچکتر ، مانند کانکتور نوع B شکل دارد. این دستگاه ها مخصوصاً برای دستگاه های کوچکی که فضا برای درگاه USB با اندازه کامل ندارند مفید است.

 در حقیقت ، بسیاری از تلفن های همراه ، دوربین های دیجیتال و PDA ها دارای یک کابل USB هستند که در یک طرف آن کانکتور نوع A و در انتهای دیگر آن یک کانکتور Mini-B وجود دارد.

 

 

کابل های USB برای اتصال دستگاه ها – مانند چاپگرها ، صفحه کلیدها و پخش کننده های موسیقی – به رایانه ها استفاده می شود.

اتصالات Mini-A نیز وجود دارد. این دستگاهها معمولاً برای دستگاههای On-The-Go (OTG) استفاده می شوند که باید به جای اتصال به کامپیوتر به یکدیگر متصل شوند. مانند اتصالات USB Mini-B ، Mini-A توسعه داده شد زیرا دستگاه ها بسیار کوچک بودند تا بتوانند درگاه نوع A اندازه کامل را ارائه دهند.

پخش کننده های MP3 اغلب از کابل USB برای اتصال به کامپیوتر استفاده می کنند.

در حال حاضر پورت های اتصال USB تقریباً در هر نوع دستگاه رایانه ای یافت می شود. از آنجا که روش متداول اتصال لوازم جانبی به رایانه تبدیل شده است ، پورت های USB اغلب در مکانهای راحت تری نسبت به گذشته قرار می گیرند. در حالی که رایانه های رومیزی هنوز دارای پورت های USB در پشت برج هستند ، جایی که دسترسی به آنها مشکل است ، اما در حال حاضر آنها را در جلوی برج ، معمولاً  زیر درایوهای دیسک دارند. 

لپ تاپ ها معمولاً دارای دو یا سه پورت USB در سمت راست لپ تاپ هستند ، جایی که ماوس باید به آن متصل شود ، در حالی که برخی از لپ تاپ ها دارای یک یا دو پورت USB در هر طرف هستند تا دسترسی به آنها راحت تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *