لپ تاپ گیمینگ ریزر Razer Blade Stealth 13

لپ تاپ گیمینگ ریزر 
زمان مطالعه مطلب 5 دقیقه

لپ تاپ گیمینگ ریزر Razer Blade Stealth 13

Razer علاوه بر صفحه نمایش IPS آشنا ، Blade Stealth 13 جمع و جور خود را با صفحه OLED ارائه می دهد. این مزایایی مانند زمان پاسخ بسیار سریع و تصویر فوق العاده را ارائه می دهد ، اما معایبی مانند سوسو زدن PWM و همچنین کوتاه شدن عمر باتری نیز وجود دارد.

بازی کارت گرافیک Geforce لپ تاپ صفحه لمسی اولترابوک 

Razer Blade Stealth 13 یک زیر نوت بوک بازی جمع و جور با فرمت 13.3 اینچی است و متکی بر ترکیبی از پردازنده های اینتل Tiger-Lake U و کارت گرافیک سریع Nvidia (GeForce GTX 1650 Ti Max-Q) است. سازنده دو نسخه ارائه می دهد ، یکی با صفحه نمایش مات IPS Full HD با قیمت 2000 یورو (36 2362 دلار) ، که قبلاً در پایان سال گذشته آزمایش کرده بودیم ، و نسخه با صفحه نمایش لمسی OLED 1080p براق با قیمت 2250 یورو (65 2657 پوند) ، که امروز با دقت بیشتری به آن می پردازیم. از آنجا که صفحه نمایش تنها عامل تمایز است ، ما فقط به صفحه نمایش لمسی OLED جدید و همچنین تأثیر بر عمر باتری در این بررسی محدود می شویم. همه اطلاعات و جزئیات دیگر در مورد عملکرد در بررسی دقیق ما در مورد نوع IPS موجود است.

پردازنده

Intel Core i7-1165G7 4 x 2.8 – 4.7 گیگاهرتز ، Tiger Lake UP3

آداپتور گرافیکی

NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti Max -Q – 4096 مگابایت ، حافظه: 1250 مگاهرتز ، Optimus

حافظه

16384 مگابایت

، LPDDR4-4266 ، دو کاناله ، Onboard

صفحه نمایش

13.30 اینچ 16: 9 ، 1920 x 1080 پیکسل 166 PPI ، خازنی ، ATNA33XC01-0 ، OLED ، براق: بله ، 60 هرتز

ذخیره سازی

Lite-On CA5-8D512 ، 512 گیگابایت

393 گیگابایت رایگان

وزن

1.472 کیلوگرم (= 51.92 اونس / 3.25 پوند) ، منبع تغذیه: 591 گرم (= 20.85 اونس / 1.3 پوند

لپ تاپ گیمینگ
لپ تاپ گیمینگ

صفحه نمایش – Blade Stealth با صفحه لمسی OLED

ما قبلاًدر یک آزمایش قبلیصفحه مات 1080p IPS Blade Stealth 13 را بررسی کرده ایم . به هیچ وجه پنل بدی نبود ، اما زمان پاسخگویی به خصوص برای لپ تاپ های بازی بسیار کند بود. صفحه لمسی OLED اختیاری نیز وضوح Full HD را ارائه می دهد ، اما به دلیل صفحه لمسی اضافی ، بر سطح براق متکی است.

همانطور که انتظار می رفت ، صفحه نمایش OLED هیچ مشکلی با زمان پاسخگویی آهسته ندارد و در غیر این صورت با کیفیت تصویر ذهنی عالی تأثیر می گذارد. رنگ ها درخشان هستند ، نسبت کنتراست به لطف سطح مشکی کامل بسیار زیاد است و به دلیل تکنولوژی هیچ هاله ای وجود ندارد. با این حال ، ما می توانیم سوسو زدن معمولی OLED PWM را در 240 هرتز از روشنایی 40 or یا کمتر اندازه گیری کنیم ، که می تواند برای کاربران حساس مشکل ایجاد کند.


چند رسانه ای،بودجه چند رسانه ای،بازی،بودجه بازی،سبک بازی،کسب و کار،دفتر بودجه،ایستگاه کاری، Subnotebooks ،اولترابوک، Chromebook ها


هوشمندبرتر تلفن های هوشمند، Phablets ، -6 اینچ،دوربین های هوشمند

با کالیبراسیون خود (X-Rite i1 Pro 2) ، ما می توانیم انحرافات را در سطوح خاکستری کمی بهبود دهیم ، اما دقت رنگ حتی در کل به حداقل می رسد. علیرغم پوشش کامل P3 ، این پنل به طور مطلوب برای ویرایش تصاویر/فیلم ها مناسب نیست ، اگرچه مطمئناً در لپ تاپ بازی تمرکز نمی شود.

نمایش زمان پاسخگویی

زمان پاسخگویی به صفحه نمایش نشان می دهد که صفحه نمایش با چه سرعتی می تواند از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر کند. زمان پاسخ آهسته می تواند منجر به عکس های بعدی شود و باعث شود اشیاء متحرک تار (شبح) ظاهر شوند. بازیگران عناوین سه بعدی سریع باید به زمان پاسخ سریع توجه ویژه ای داشته باشند.

نور صفحه نمایش

برای کم نور شدن صفحه ، برخی از نوت بوک ها به سادگی نور پس زمینه را به صورت متوالی روشن و خاموش می کنند – روشی به نام مدولاسیون عرض پالس (PWM). این فرکانس دوچرخه سواری در حالت ایده آل باید برای چشم انسان قابل تشخیص نباشد. اگر فرکانس فوق بسیار کم باشد ، کاربران با چشم های حساس ممکن است دچار فشار یا سردرد شوند یا حتی به طور کلی متوجه سوسو زدن شوند.

ثبات زاویه دید صفحه لمسی OLED بسیار خوب است ، اگرچه تغییر رنگ جزئی بسته به زاویه رخ می دهد ، اما این برای صفحات OLED معمولی است. سطح براق استفاده از فضای باز را بسیار دشوارتر از پنل مات IPS می کند. علاوه بر این ، روشنایی آنقدر بالا نیست که بازتاب ها را جبران کند. بنابراین ، استفاده راحت فقط در روزهای ابری امکان پذیر است.

لپ تاپ گیمینگ razer
لپ تاپ گیمینگ razer

عمر باتری: 

استقامت قابل توجهی کمتر با OLED

هیچ چیز از نظر ظرفیت باتری (53.1 وات) تغییر نکرده است ، اما صفحه لمسی OLED به طور قابل توجهی به قدرت بیشتری نسبت بهپنل IPS نیاز دارد . مانند همه دستگاه های دارای پنل OLED ، این نیز به محتوا بستگی دارد. محتوای روشن به دلیل تکنولوژی به سادگی به قدرت بیشتری نسبت به محتوای تیره نیاز دارد. در حالی که مدل IPS Blade Stealth 13 در آزمایش Wi-Fi ما (با سرعت 150 سی دی در متر مربع) 9 ساعت دوام آورد ، مدل OLED در حال حاضر فقط کمتر از 4.5 ساعت دوام می آورد. در روشنایی کامل ، فقط 3.5 ساعت است. این می تواند معیاری برای چنین نوت بوک فشرده ای باشد که برای استفاده در موبایل نیز مناسب است.

مدت زمان کارکرد باتری

طرفداران

+قاب فلزی باریک

+2 برابر تاندربولت 4

+عملکرد بالا

+کیفیت تصویر عالی و زمان پاسخگویی سریع

منفی

OLED با سوسو زدن PWM

کاهش قابل توجه عمر باتری

سطح نمایشگر بازتابنده

RAM قابل افزایش نیست

لپ تاپ گیمینگ ریزر
لپ تاپ گیمینگ ریزر

OLED در بازی متقاعد می شود ، اما تحرک را محدود می کند

اساساً ، در Razer Blade Stealth 13 تغییر چندانی صورت نگرفته است ، زیرا هنوز با GTX 1650 Ti Max-Q یکی از سریعترین نوت بوک های 13 اینچی بازار است. تنها تفاوت بین دو پیکربندی موجود صفحه نمایش است. اگر می خواهید صفحه لمسی OLED داشته باشید ، باید 250 یورو (295 دلار آمریکا) بیشتر هزینه کنید.

در مقابل ، کیفیت تصویر ذهنی بهتری را با رنگ های درخشان و نسبت کنتراست فوق العاده بالا دریافت می کنید. زمان پاسخگویی نیز بسیار بهتر است. پنل استاندارد IPS هنوز در اینجا مشکل داشت. بسته به کاربرد ، صفحه لمسی اضافی نیز می تواند یک مزیت باشد.

کیفیت تصویر عالی و زمان پاسخگویی سریع: برای بازی ، صفحه نمایش OLED اختیاری عالی است ، اما همچنین تأثیر زیادی بر عمر باتری لپ تاپ جمع و جور 13 اینچی دارد.

با این حال ، معایبی مانند سوسو زدن PWM و سطح صفحه بازتابنده نیز وجود دارد. علاوه بر این ، Blade Stealth 13 یک لپ تاپ بسیار جمع و جور و متحرک است که در آن عمر باتری قطعاً می تواند نقش مهمی ایفا کند. با این حال ، صفحه نمایش OLED به طور قابل توجهی به قدرت بیشتری نیاز دارد و زمان اجرا در آزمایش عملی WLAN ما نصف می شود. این تفاوت قطعاً باید در تصمیم خرید لحاظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *