لپ تاپ دل Dell Inspiron 15 5518 بخش دوم

لپ تاپ دل 5518
زمان مطالعه مطلب 5 دقیقه

 در بخش دوم لپ تاپ دل رو مورد بررسی قرار میدیم .

سیستم چابک و روان کارکرد  کافی را برای همه مناطق مشترک کاربردی فراهم می کند. نتایج خوب PCMark در مقایسه با رقابت کمی عقب است.

بخشی از عملکرد  به دلیل  فعال بودن حافظه کاری در حالت تک کانالی بدون استفاده  باقی می ماند . حالت دو کاناله را می توان با نصب یک ماژول حافظه دوم فعال کرد .

این نوت بوک دارای دو بانک حافظه فعال است.

 

تاخیرهای DPC

مانیتور تأخیر

مانیتور تأخیر

ذخیره سازی انبوه

نرخ انتقال SSD 512 گیگابایتی NVMe (M.2-2230) خوب است ، اما یکی از SSD های برتر نیست. استفاده از SSD با فرمت 2280 مستلزم جابجایی براکت نصب است. شکاف s econd M.2 فقط می تواند مدل هایی با فرمت 2230 را در خود جای دهد.

SSD NVMe به عنوان درایو سیستم عمل می کند.

جا برای SSD دوم NVMe وجود دارد.

CrystalDiskMark 5.2 / 6

ASSD

DiskSpd

توشیبا KBG40ZNS512G NVMe

CDM 5/6 Seq Q32T1 را بخوانید: 2316 مگابایت بر ثانیه

کارت گرافیک

کارت گرافیک GeForce-MX450  GPU (تورینگ) مدل متوسط فعلی شرکت Nvidia است. از حافظه سریع GDDR5 (2048 مگابایت) پشتیبانی می کند که از طریق خط 64 بیتی متصل می شود. نتایج 3DMark با میانگین MX450 که تا کنون تعیین کرده ایم برابر است. “عملکرد فوق العاده” نمایه عملکرد گرافیکی تاثیر نمی گذارد .

عملکرد بازی

اکثر بازی های موجود در پایگاه داده ما به نرخ فریم قابل پخش در وضوح پایین و سطح کیفیت پایین تا متوسط ​​می رسند. عناوین با سخت افزار متوسط ​​نیازهای بیشتری را ارائه می دهند. نرخ فریم کمی پایین تر از MX450 متوسط است. های Inspiron نمی تواند نگه داشتن  با نرخ بسیار خوبی از  LENOVO IDEAPAD 5 نرم افزار 16IHU6 .

 
برای بررسی اینکه آیا نرخ فریم تا حد زیادی ثابت می ماند یا خیر ، بازی ” The Witcher 3 ” را به مدت 60 دقیقه با وضوح Full HD و حداکثر تنظیمات کیفیت اجرا می کنیم. شخصیت بازی جابجا نمی شود. ساعت GPU کمی بعد از دو دقیقه کمی کاهش می یابد ، اما این بر نرخ فریم تأثیر نمی گذارد.

لپ تاپ دل با زمان اجرای خوب باتری

لپ تاپ دل 5518

انتشار سر و صدا

در استفاده روزمره (دفتر ، اینترنت) ، نوت بوک سر و صدای کمی ایجاد می کند – فن اغلب ثابت می ماند. تحت بارهای سنگین تر ،  سطح فشار صوتی بالاتری نسبت به نوت بوک های مجهز مانند  RedmiBook Pro 15 و  Ideapad 5 Pro 16IHU6 به دست می آید . با استفاده از پروفایل “Quiet” می توان سطح نویز کمتری را – با هزینه عملکرد محاسباتی – بدست آورد.

دمای مورد در محدوده سبز در استفاده روزمره (دفتر ، اینترنت) است. مقادیر بیش از 50 یا 60 درجه سانتی گراد (122 یا 140  درجه فارنهایت ) در ناحیه گرمکن در طول بار کامل سخت افزار به دست می آید. رقابت معمولاً کمتر به صورت انتخابی گرم می شود ،  اما در مجموع آنها بیشتر گرم می شوند.

CPU و GPU تست استرس را شروع می کنند (Prime95 و FurMark حداقل یک ساعت اجرا می شوند) با سرعت نسبتاً بالا. فراتر از این دوره ، نرخ ها به 400 مگاهرتز تا 1.4 گیگاهرتز یا حدود 1050 مگاهرتز کاهش می یابد. تست استرس یک سناریوی شدید را نشان می دهد. ما از این تست برای بررسی اینکه آیا سیستم تحت بار کامل کار می کند یا خیر استفاده می کنیم.

 

مصرف برق

در حالت بیکار و تحت بار کم ، مصرف انرژی رایانه دل تقریباً برابر با مقادیر  Ideapad 5 Pro  و  RedmiBook Pro 15 است . انرژی بسیار کمتری را تحت بار زیاد مصرف می کند. از یک سو ، محدودیت های قدرت کم CPU در اینجا قابل مشاهده است و از سوی دیگر ، Dell فقط دارای منبع تغذیه 65 وات است (Lenovo: 95 وات ، شیائومی: 100 وات). در نتیجه ، Inspiron نمی تواند از نظر قدرت محاسباتی با رقبا همگام باشد.

 

نمودار مصرف CPU و GPU در طول آزمون استرس و آزمون Witcher 3 رفتار آنها را به خوبی نشان می دهد: نرخ ساعت در طول آزمایش کاهش می یابد.

کلید: min:  ، med:  ، max:          Metrahit Energy
در حال حاضر ما از Metrahit Energy ، یک مولتی متر دیجیتالی با کیفیت قدرت و اندازه گیری انرژی حرفه ای ، برای اندازه گیری های خود استفاده می کنیم. در اینجا درباره آن بیشتر بدانید . همه روش های آزمون ما را می توانید در اینجا پیدا کنید .

عمر باتری

Inspiron 5518 در آزمایش عملی WLAN ما به مدت 9:24 ساعت به پایان می رسد. بار هنگام بارگیری صفحات وب از طریق یک اسکریپت نقشه برداری می شود.

 

مدت زمان کارکرد باتری

 تست باتری NBC WiFi Surfing 1.3 (Edge 92)
 

 
9 ساعت 24 دقیقه
مدت زمان کارکرد باتری – وب گردی WiFi 1.3

 

طرفداران

+صفحه مات IPS

+قاب آلومینیومی شیک

+NVMe-SSD

+فضا برای SSD دوم NVMe (M.2-2230)

+روشنایی کلیدی

+USB 3.2 Gen 2×2

+Displayport از طریق USB-C

+تحویل برق

+زمان باتری خوب

منفی

-مورد باید سفت تر/پایدارتر باشد

-پوشش فضای کم رنگ

-صفحه تاریک

-عملکرد CPU زیر متوسط

-کارت خوان حافظه کند

-حافظه کاری در حالت تک کانالی اجرا می شود

-فقط یک سال گارانتی

حکم – Inspiron 15 5518 پتانسیل بهبود را ارائه می دهد

 CPU نصب شده Core i5-11300H عملکرد کافی را برای برنامه های اداری و اینترنتی ارائه می دهد ، هسته GeForce-MX450  Graphics امکان استفاده از بازی های رایانه ای یا برنامه های سنگین GPU را فراهم می کند. این سخت افزار در یک قاب آلومینیومی شیک قرار گرفته است.

 

تندربولت 4 مختص مدل Core i7 اینسپایرون است.

مدت زمان کارکرد WLAN تقریباً 9.5 ساعت شما را در طول روز بدون آداپتور برق راهنمایی می کند. برق را می توان از طریق آداپتور اختصاصی Dell یا از طریق آداپتور برق USB-C شارژ کرد-پورت USB-C 5518 مطابق استاندارد USB 3.2 Gen 2×2 کار می کند.

لپ تاپ در استفاده روزمره (دفتر ، اینترنت) سر و صدای زیادی ایجاد نمی کند و توسعه گرما در سطح قابل قبولی است. صفحه مات (FHD ، IPS) زاویه دید پایدار ، کنتراست خوب و تولید رنگ مناسب را ارائه می دهد. روشنایی و پوشش فضای رنگ بسیار کم است.

لپ تاپ دل 5518

این پردازنده به دلیل محدودیت توان کم از قابلیت های خود عقب می افتد. حافظه کاری (1×8 گیگابایت ، DDR4-3200) که در حالت تک کانالی کار می کند ، هزینه بیشتری برای عملکرد دارد. این می تواند با نصب یک ماژول حافظه دوم بهبود یابد. بدنه آلومینیومی فاقد سفتی است.

جایگزین Inspiron در بخش 800 یورو (939 دلار آمریکا) Lenovo IdeaPad 5 15ALC05 خواهد بود. این دستگاه با عملکرد CPU چند رشته ای ، صفحه نمایش روشن ، آلایندگی کم و همچنین زمان اجرای عالی باتری امتیاز می گیرد. نقاط ضعف: حافظه کاری لحیم شده و صفحه نمایش کنتراست پایینی را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *