لپ تاپ ام اس آی MSI GS76  (بخش دوم)

لپ تاپ ام اس آی MSI GS76
زمان مطالعه مطلب 6 دقیقه

لپ تاپ MSI GS76  (بخش دوم)

صفحه نمایش

زمان پاسخگویی به صفحه نمایش نشان می دهد که صفحه نمایش با چه سرعتی می تواند از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر کند. زمان پاسخ آهسته می تواند منجر به عکس های بعدی شود و باعث شود اشیاء متحرک تار (شبح) ظاهر شوند. بازیگران عناوین سه بعدی سریع باید به زمان پاسخ سریع توجه ویژه ای داشته باشند.

 

 

برای کم نور شدن صفحه ، برخی از نوت بوک ها به سادگی نور پس زمینه را به صورت متوالی روشن و خاموش می کنند – روشی به نام مدولاسیون عرض پالس (PWM). این فرکانس دوچرخه سواری در حالت ایده آل باید برای چشم انسان قابل تشخیص نباشد. اگر فرکانس فوق بسیار کم باشد ، کاربران با چشم های حساس ممکن است دچار فشار یا سردرد شوند یا حتی به طور کلی متوجه سوسو زدن شوند.

کارایی

پردازنده مرکزی هشت هسته ای ، پردازنده گرافیکی 16 گیگابایتی و 64 گیگابایت رم: GS76 11UH-074 در محدوده رده بالای مطلق قرار می گیرد-با توجه به قیمت سنگین 4400 یورو (5159 پوند) تعجب آور نیست.

پردازنده

MSI یکی از قوی ترین پردازنده ها را از نسل کنونی اینتل Tiger Lake برای مدل برتر خود انتخاب کرد. Core i9-11900H 24 مگابایت حافظه کش L3 و هشت هسته ارائه می دهد و حداکثر 16 رشته موازی از طریق Hyper-Threading امکان پذیر است. سرعت کلاک اصلی تراشه 10 نانومتری 2.5 گیگاهرتز است. تحت بار – بسته به کاربرد و تنش – حداکثر تا 4.9 گیگاهرتز قابل دستیابی است. TDP 45 وات با اکثر CPU های تلفن همراه دیگر با شش یا هشت هسته مطابقت دارد. ابزار HWiNFO مقدار PL1 را 90 وات و PL2 را 109 وات نشان می دهد.

GS76 در دوره معیار ما با سرعت بسیار بالایی برتری دارد ، اما همانطور که حلقه Cinebench نشان می دهد عملکرد آن با گذشت زمان کمی کاهش می یابد. لپ تاپ های مقایسه ای مبتنی بر  11900H / 11980HK یا  5900HX تمایل دارند در دراز مدت کمی پیشرفت کنند. از طرف دیگر ، همتایان قدیمی دریاچه دنباله دار (به عنوان مثال با Core i7-10875H ) بسیار عقب افتاده اند.

لپ تاپ ام اس ای

عملکرد سیستم

عملکرد سیستم GS76 11UH انتظارات بالا را برآورده می کند ، با وجود اینکه تنها برای رتبه دوم تا آخر در PCMark 10 کافی است ، اما تفاوت در نمره کلی حاشیه ای است.

تاخیرهای DPC

اگرچه GS76 کمترین تاخیرها را در زمینه آزمایش دارد ، اما با توجه به ابزار LatencyMon فقط برای ویرایش ویدئو و صدا در زمان واقعی تا حد محدودی خارج از جعبه مناسب است.

ذخیره سازی

وقتی صحبت از ذخیره سازی به میان می آید ، چیزها واقعاً سریع می شوند. MSI درایو 17 اینچ را با SSD بسیار سریع PCIe 4 ارائه می دهد که عملکرد بهتری نسبت به درایوهای قدیمی PCIe 3 (حداقل روی کاغذ) دارد. نسخه 2 ترابایتی سامسونگ PM9A1 نیز در دستگاه آزمایشی ما Asus ROG GX703HSD نصب شده بود و همانطور که انتظار می رفت ، عملکرد مشابهی در آنجا داشت. اگر می خواهید فضای ذخیره سازی را افزایش دهید ، هنوز یک شکاف M.2 خالی در داخل قاب (اما فقط PCIe 3.0) وجود دارد.

کارت گرافیک

برآورد عملکرد کارت های گرافیک Nvidia به دلیل تفاوت TGP ها کار آسانی نیست. در مورد GS76 ، GeForce RTX 3080 ، که از لحاظ نظری تا 165 وات (شامل Dynamic Boost) می رسد ، تنها با TGP 95 وات کار می کند. این می تواند منجر به عملکرد مدل برتر از سری Ampere انویدیا نسبت به RTX 3070 بسیار ارزان تر شود .

به همین ترتیب ، تعجب آور نیست که GS76 در معیارهای گرافیکی مصنوعی آخرین باشد. با وجود ارتفاع قابل مقایسه ، Asus Zephyrus S17 تا حدودی 20 درصد سریعتر است. جای تعجب نیست ، زیرا ایسوس به RTX 3080 اجازه می دهد تا 140 وات مصرف کند. این که آیا میزان گازهای گلخانه ای حداقل در مقابل کمتر از رقبا است ، چیزی است که به زودی مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.

لپ تاپ ام اس ای

عملکرد بازی

TGP ضعیف تأثیر منفی بر معیارهای بازی نیز دارد. GS76 اغلب باید شکست رقبای خود را در اینجا نیز بپذیرد. با این وجود ، عملکرد کافی است تا بتوانید آخرین بازی ها را به راحتی در FHD یا QHD با حداکثر جزئیات اجرا کنید. با این حال ، در وضوح 4K اصلی و/یا هنگامی که ردیابی اشعه فعال است ، همه چیز کمی تنگ می شود ، که توسط معیارهای ما نشان داده می شود. در این مورد ، برای مثال ،  Crysis Remastered به زیر علامت 30 FPS می رسد. اگر وضوح تصویر در مواقع ضروری کاهش یابد ، بازیگران پرشور همچنان از عملکرد سه بعدی GS76 11UH راضی خواهند بود.

ما نحوه عملکرد گرافیک را در مدت زمان طولانی با بازی نقش آفرینی  The Witcher 3 به مدت 60 دقیقه (FHD/Ultra) خوب آزمایش کردیم. مشابه پردازنده ، عملکرد GPU نیز پس از مدتی کمی کاهش می یابد ، اما نمی توانیم بگوییم افت عملکرد عمده ای وجود دارد.

 

بر اساس اندازه گیری های انتشار ما ، سیستم خنک کننده GS76 11UH نمی تواند با Zephyrus S17 مطابقت داشته باشد. اگرچه لپ تاپ MSI دارای TGP پایین تر و عملکرد گرافیکی پایین تری است ، اما اغلب در حالت سه بعدی از همتای Asus خود بلندتر می شود. هنگام پخش The Witcher 3 ما به طور متوسط ​​48 دسی بل (A) به جای 45 دسی بل (A) اندازه گیری کردیم – سطح بالایی ، اما نه (هنوز) بسیار بلند. GS76 هنوز شایسته این واقعیت است که بسیاری از رقبا در اینجا از مرز 50 دسی بل عبور می کنند و بنابراین بسیار آزاردهنده هستند.

در حالت بیکار ، 17-incher معمولاً ساکت است ، اما گاهی اوقات بی دلیل بالا می آید.

درجه حرارت

درجه حرارت معمولی برای یک لپ تاپ باریک و گران قیمت است. در حالی که سطوح بدنه در حالت بیکار زیر 30 درجه سانتیگراد (° 86 درجه فارنهایت) باقی می مانند ، شاسی تا 49 درجه سانتیگراد (~ 120 درجه فارنهایت) در بالا و 57 درجه سانتیگراد (~ 135 درجه فارنهایت) در پایین گرم می شود. تست استرس با FurMark و Prime95. در نتیجه ، توصیه نمی شود که هنگام بازی دستگاه را روی بغل خود قرار دهید.

اجزاء نیز با هم مبارزه می کنند. علیرغم اینکه دما هنوز قابل قبول است ، CPU و GPU تحت بار کامل قرار می گیرند و به کمتر از سرعت اصلی خود می رسند. از سوی دیگر ، نیازی نیست نگران مشکلی در بازی های روزمره باشید. تصویر زیر نشان می دهد که آزمایش The Witcher 3 ما بدون دریچه گاز انجام شده است.

لپ تاپ ام اس آی MSI GS76

عمر باتری

از آنجایی که مصرف برق هنگام وصل شدن می تواند در مقایسه با استفاده از دستگاه باتری متفاوت باشد ، نتایج فعلی ما (ما همیشه با آداپتور برق متصل به برق اندازه گیری می کنیم) تنها یک شاخص محدود برای عمر نهایی باتری است. این همچنین باید توضیح دهد که چرا Asus Zephyrus S17 با وجود ظرفیت کمتر (90 به جای 99.9 Wh) به نتایج بهتری می رسد. با این حال ، فقط کمتر از 6.5 ساعت مرور اینترنت از طریق Wi-Fi در روشنایی متوسط ​​، که MSI GS76 قادر به دستیابی به آن است ، هنوز برای لپ تاپی با سخت افزار سطح بالا نسبتاً مناسب است. مدعیان گیگابایت و ریزر در اینجا دوام چندانی ندارند.

لپ تاپ MSI GS76

طرفداران

+بسیار باریک و نسبتاً سبک برای دستگاه 17 اینچی

+بنادر مدرن (شامل Thunderbolt 4)

+صفحه نمایش خوب 4K

+صفحه کلید بهبود یافته

+صدای مناسب

+باتری قدرتمند

منفی

-توسعه دما و سر و صدا تحت بار

-نگهداری محدود

-RTX 3080 با TGP ضعیف

-صفحه لمسی پچ پچ

-مورد ناپایدار

-وب کم ضعیف

 

GS76 Stealth 11UH-074 به خوبی نشان می دهد که گرایش کنونی به سمت لپ تاپ های باریک تر از ظاهر زیبا دارای اشکالاتی است.

به غیر از عملکرد تحت بار ، که دقیقاً آرام و خنک نیست ، اما چیزی است که لپ تاپ های ضخیم تر اغلب با آن دست و پنجه نرم می کنند ، در این مرحله باید به عملکرد محدود GPU اشاره کرد. حتی با TGP 95 وات ،  GeForce RTX 3080 هنوز عملکرد بسیار خوب 3D و بازی را ارائه می دهد ، اما پتانسیل کارت گرافیک (تا 165 وات از جمله Dynamic Boost) به طور کامل مورد استفاده قرار نمی گیرد ، که در معیار نیز قابل مشاهده است. مقایسه با سایر لپ تاپ های RTX 3080

با توجه به سرمایش و نسبت قیمت به عملکرد ،  Core i9-11900H نیز کمی بیش از حد به نظر می رسد ، به همین دلیل است که ما به طور کلی ترجیح می دهیم مدل GS76 را با Core i7-11800H  و  GeForce RTX 3070 توصیه کنیم .

لپ تاپ ام اس آی MSI GS76

بزرگترین ویژگی برجسته مدل بالا ، صفحه نمایش 4K روشن و پاسخگو است که هیچ گونه منفی منفی ندارد. پرونده تأثیر مبهمی بر جای می گذارد. در حالی که وزن و ابعاد آن قانع کننده است و تا حدی نمایش را از رقابت می دزدد ، استحکام نسبتاً کمی دارد (صفحه کلید ، صفحه لمسی )

در مجموع ، MSI GS76 Stealth 11UH-074 هنوز یک لپ تاپ بازی خوب است ، اگرچه رقیب اصلی ایسوس ، ROG Zephyrus S17 GX703HSD ، در پایان روز پیش است. گیگابایت Aero را 17 HDR YD  و Razer Blade با نرم افزار 17 2021 نیز کمی نمره بهتر به طور کلی.

قیمت و در دسترس بودن

به نظر می رسد در زمان نگارش ، پیکربندی  MSI GS76 Stealth 11UH ( Core i9-11900H ، GeForce RTX 3080 و صفحه نمایش 4K) عمدتا موجود نیست. با این وجود ، شما می توانید به عنوان مثال آمازون ، newegg یا فروشگاه آنلاین سازنده را دنبال کنید و منتظر بمانید تا دستگاه در دسترس قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *