رابط کاربری اندروید بتا 4

رابط کاربری اندروید بتا 4
زمان مطالعه مطلب 9 دقیقه

رابط کاربری اندروید بتا 4:

 با هر ویژگی در به روزرسانی اندروید 12 سامسونگ کار کنید!

سامسونگ اوایل هفته جاری اولین به روز رسانی One UI 4 Beta خود را بر اساس اندروید 12 منتشر کرد. اگر Galaxy S21 ، S21+یا S21 Ultra در ایالات متحده ، کره جنوبی ، هند ، آلمان ، لهستان ، انگلستان یا چین دارید ، باید بتوانید از داخل برنامه اعضای Samsung به بتا بپیوندید. به روزرسانی دستگاه راننده روزانه خود به نرم افزار بتا خطری است که همه مایل به انجام آن نیستند ، اما اگر می پرسید که به روزرسانی جدید اندروید 12 چگونه است ، من آن را روی Galaxy S21 Ultra خودم اجرا می کنم تا همه موارد جدید را ثبت کنم.

هنگامی که سامسونگ برای اولین بار One UI 4 Beta را در روز دوشنبه اعلام کرد ، آنها تنها چند ویژگی جدید را در بیانیه مطبوعاتی خود ذکر کردند. با این حال ، هنگامی که به روزرسانی برای ثبت نام کنندگان بتا آغاز شد ، ما متوجه شدیم که تغییرات One UI 4 Beta در واقع بسیار گسترده است. سامسونگ به طور واضح در به روزرسانی اندروید 12 خود دارای ویژگی های جدیدی است ، از جمله پیشرفت های چند وظیفه ای تا ایموجی های متحرک در صفحه کلید سامسونگ. در این پست ، من تصاویری از همه تغییرات کلیدی را به اشتراک می گذارم ، در مورد ثبات کلی بتا بحث می کنم و برخی مزاحمت های جزئی را که هنگام اجرای One UI 4 Beta در Galaxy S21 Ultra خود پیدا کرده ام ذکر می کنم. برسیم به آن.

 

رابط کاربری بتا

 

ویژگی های جدید در One UI 4 Beta

صفحه اصلی/صفحه قفل/همیشه در حال نمایش است

ویدجت های صفحه اصلی در One UI 4 دوباره طراحی شده اند تا اطلاعات بیشتری را در یک نگاه در اختیار شما قرار دهند و در عین حال صفحه اصلی شما را شیک تر نشان دهند. همچنین توصیه هایی برای ابزارک هایی که ممکن است برای شما مفید باشد دریافت خواهید کرد. می توانید نمونه ای از ویجت بازطراحی شده را در زیر با ساعت دو شهر مشاهده کنید ، که در حال حاضر شامل نماد آب و هوا در گوشه سمت راست بالا است. این ویجت خاص نیز بسته به زمان انتخابی در شهر انتخاب شده ، روشن یا تاریک است.

در صفحه قفل ، اکنون می توانید خروجی صدا را به دستگاه دیگری مانند هدفون یا بلندگو تغییر دهید. این دکمه خروجی رسانه در واقع در اندروید 11 به اندروید اضافه شد ، اما دیدن آن در به روزرسانی اندروید 12 سامسونگ بسیار خوب است. بسته به اینکه از کدام برنامه موسیقی استفاده می کنید ، کنترل های سفارشی نیز دریافت خواهید کرد. در مثال زیر ، من یک آزمایش سریع با Youtube Music و Spotify انجام دادم. به وضوح می بینید که با YouTube Music ، کنترل های پیشرفته ای برای دکمه پسندیدن یا دوست نداشتن در دو طرف آیکون های آهنگ به جلو و عقب دریافت می کنید. از سوی دیگر ، Spotify دارای دکمه قلب در سمت چپ نماد عقب آهنگ است.

اکنون می توانید ویجت ضبط صدا را به صفحه قفل اضافه کنید که به شما امکان می دهد بدون باز کردن قفل تلفن ، یادداشت های صوتی را ضبط کنید. با دوبار ضربه زدن به زمان ، یک نمای تقویم ماهانه و همچنین دستور کار روزانه خود را دریافت می کنید تا به شما کمک کند برنامه خود را بهتر تجسم کنید.

در مورد Always on Display ، گزینه جدیدی وجود دارد که تا کنون کاملاً مفید بوده است. اکنون می توانید AOD را فقط هنگام دریافت اعلان های جدید روشن کنید. این ویژگی است که مدتهاست می خواهم ، بنابراین خوشحالم که سرانجام می بینم که در One UI 4 وارد می شود. همچنین در صورت تمایل به آن ، تعدادی برچسب جدید برای استفاده در تزئین AOD شما وجود دارد.

 

بازطراحی پنل تنظیمات سریع

پانل سریع با اعلان های جمع و جورتر و طرح بندی بهتر دوباره طراحی شده است. همچنین برای اعلان های بی صدا و اعلان های هشدار جداسازی وجود دارد تا بتوانید سهولت سهولت در دسترسی اطلاعات را در اختیار داشته باشید. این پنل هنوز زبان طراحی سامسونگ را حفظ می کند تا رابط کاربری که در به روزرسانی اندروید 12 گوگل برای گوشی های پیکسل دیده می شود.

 نوار روشنایی در پنل تنظیمات سریعتر بزرگتر است ، بنابراین مشاهده و تنظیم آن آسان تر است. سایه اعلان ها شفافیت کمتری دارد و زمانی که هیچ اعلانی برای مشاهده ندارید مانند فضای زیاد خالی به نظر می رسد. هنگام استفاده از حالت روشن بسیار بیشتر قابل توجه است ، اما همچنان می توانید تفاوت در حالت تاریک را مشاهده کنید. من هنوز مطمئن نیستم که از طرفداران بزرگ این انتخاب هستم ، اما شاید با ادامه بازی با One UI 4 Beta به مرور زمان روی من بیشتر شود.

 

حالت تاریک

من تقریباً 24 ساعت در روز و 7 روز در هفته از حالت تاریک استفاده می کنم. مانند بسیاری از افراد دیگر ، من فکر می کنم هنگام حرکت در اطراف UI بهتر به نظر می رسد. در به روزرسانی اندروید 12 ، سامسونگ پیشرفت ظریف اما بسیار خوبی در رفتار حالت تاریک ایجاد کرد. تصاویر پس زمینه ، نمادها و تصاویر اکنون به طور خودکار تیره می شوند تا ظاهر ثابتی را در One UI 4 و همچنین راحتی بیشتری برای چشم های شما ایجاد کنند.

در ابتدا توجه به آن کمی دشوار است ، اما اگر با دقت به دو تصویر بالا خیره شوید ، متوجه خواهید شد که تصویر سمت راست دارای رنگ تیره تری است. این تصویری از حالت تاریک جدید در حال اجرا است. آیکون ها به طرز ظریفی رنگ آمیزی شده اند تا احساس ثابتی داشته باشید.

 

جلوه های شارژ

در این مورد چیزهای زیادی برای گفتن وجود ندارد ، اما اساساً

 

+هنگامی که تلفن خود را به شارژ متصل می کنید ، یک انیمیشن جدید دریافت می کنید. اگر می خواهید ظاهر آن را ببینید ، تصویر زیر را بررسی کنید. قرار است جلوه ها به شما کمک کند تا سریع سرعت دستگاه را بررسی کنید. از آنجا که این گوشی سامسونگ است ، می دانیم که پاسخ خیلی سریع نیست. برای این کار باید منتظر گلکسی S22 باشیم.

رابط کاربری اندروید بتا 4

صفحه کلید سامسونگ

 برنامه صفحه کلید سامسونگ چندین ویژگی جدید در One UI 4 به دست می آورد. اکنون با یک دکمه به صورت مستقیم از صفحه کلید به ایموجی ها ، GIF ها و برچسب های خود دسترسی پیدا کنید. بیان خود یک ضربه دور است. چندین افزودنی شخص ثالث این بار به این مهمانی می پیوندند ، از جمله Grammarly برای حفظ املایی و نقطه گذاری شما در نقطه. شما همچنین Bitmoji ، mojitos ، giphy و همچنین Spotify دارید.

سامسونگ همچنین ویژگی های جدیدی را برای ایجاد و متحرک سازی شکلک ها اضافه کرده است. این می تواند مفید باشد اگر می خواهید دو احساس را با هم ترکیب کنید یا بر یک احساس واحد با دو ایموجی مشابه تأکید کنید. اگر عاشق برچسب هستید ، که سامسونگ بدیهی است این کار را انجام می دهد ، تعدادی استیکر جدید نیز برای بارگیری وجود دارد. من هنوز Gboard را ترجیح می دهم ، اما سامسونگ در چند سال گذشته کارهای زیادی در زمینه بهبود صفحه کلید خود انجام داده است.

 

اشتراک گذاری

منوی اشتراک گذاری در به روزرسانی اندروید 12 بسیار تمیز می شود. برای شروع ، رابط کاربری به صورت افقی حرکت می کند ، بنابراین پیدا کردن برنامه مورد نظر شما کمی آسان تر است. همچنین می توانید لیست برنامه های اضافی که در منوی اشتراک گذاری ظاهر می شوند را سفارشی کنید. با این کار می توانید تعداد کل برنامه ها را برای اشتراک گذاری پاک کنید و در هر بار که می خواهید عکس یا پیوند را به اشتراک بگذارید ، صفحه خود را با یک آشفتگی ناخوشایند به هم نزنید.

وقتی سعی می کنید تصاویری را به اشتراک بگذارید که دارای مشکلاتی مانند تمرکز ضعیف یا قاب بندی هستند ، حتی پیشنهاداتی برای رفع آنها دریافت می کنید ، بنابراین تصاویر شما همیشه بهترین ظاهر خود را دارند.

 

دوربین و گالری

رابط کاربری اصلی دوربین در به روزرسانی اندروید 12 دارای طرح ساده تر و واضح تری است ، با یک پیش نمایش که فقط اطلاعات مورد نیاز را نشان می دهد. دکمه بهینه ساز صحنه تنها در صورت وجود نور کم یا اسکن یک سند ظاهر می شود. این برخلاف One UI 3 است ، جایی که دکمه بهینه سازی صحنه در همه شرایط نوری ظاهر می شود. تنظیمات حالت های پرتره و شب در حال حاضر بصری تر است ، بنابراین می توانید مقدار مناسب بوکه را انتخاب کنید یا نور را در شب راحت تر تنظیم کنید.

 

تنظیمات حالت حرفه ای ساده شده و برای ظاهری تمیزتر سازماندهی شده است. هنگامی که خطوط شبکه روشن هستند ، شاخص های سطح افقی به شما کمک می کند تا یک عکس با تقارن بهتر ترسیم کنید. اکنون می توانید سطح زوم را روی نمادهای لنز برای بزرگنمایی راحت تر ببینید ، حتی در حالت هایی که فقط از لنز اصلی پشتیبانی می کنند. ویدئو نیز بهبود یافته است ، زیرا ضبط ها اکنون با فشار دادن دکمه ضبط ، به جای پس از انتشار ، شروع می شوند. این یک مسئله کوچک است ، اما چیزی است که من را در نسخه های قبلی نرم افزار سامسونگ اذیت کرد.

با Single Take ، اکنون می توانید زمان بیشتری را هنگام ضبط اضافه کنید تا لحظات مهم را از دست ندهید. پس از اتمام ضبط ، منوی انتخاب محتوا بهبود یافته است تا به شما در انتخاب عکس های مناسب کمک کند.

 

یک حذف عجیب از منوی تنظیمات دوربین ، گزینه استفاده خودکار از لنز واید برای عکس های سلفی گروهی است. این گزینه در Galaxy Z Fold 3 من با One UI 3.1 در دسترس است ، اما در One UI 4 Beta در دسترس نیست. اسکن کدهای QR در One UI 4 قوی تر است و گزینه های بیشتری بر اساس محتوای کد اسکن شده در دسترس است.

 

در کنار برنامه Camera ، گالری تعدادی ترفند مفید نیز در One UI 4 دریافت می کند. داستان ها اکنون پیش نمایش ویدئو را روی جلد و ویدئویی برجسته را در داخل نشان می دهند. همچنین می توانید مشاهده کنید که هر تصویر در یک داستان مانند نقشه های Google بر روی نقشه گرفته شده است . قطعاً یک ویژگی جالب برای کسانی است که دوست دارند خاطرات خود را از طریق داستانهای تنظیم شده سامسونگ زنده کنند.

جستجو در گالری با پیشنهادات مفیدتر و جستجوهای اخیر گنجانده شده است. اکنون آلبوم ها گزینه های بیشتری برای مرتب سازی دارند ، از جمله بر اساس نوع عکس. همچنین می توانید تاریخ ، زمان و مکان عکس را ویرایش کنید. من دقیقاً مطمئن نیستم که چرا می خواهید این کار را انجام دهید ، به غیر از دلایل بد ، اما شاید من اشتباه می کنم. اگر عکسی را با فیلتر ویرایش یا بازسازی می کنید ، حتی پس از ذخیره می توانید آن را به حالت اولیه برگردانید.

رابط کاربری اندروید بتا 4

ویرایشگر عکس و فیلم

اکنون می توانید ایموجی ها و برچسب ها را در ویرایشگر به عکس های خود اضافه کنید ، چیزی که من مطمئن هستم همه در به روز رسانی اندروید 12 آن را می خواستند. در جنبه عملی تر ویرایش عکس ، گزینه جدید تعادل نور به شما امکان می دهد تا لحن کلی عکس های خود را با کارایی بیشتری ویرایش کنید. ویرایشگر قرقره برجسته همه برای کنترل دقیق تر تقویت شده است.

مانند عکس ها ، حتی می توانید یک ویدیوی ویرایش شده را به حالت اولیه بازگردانید ، حتی پس از ذخیره آن. ویرایشگر همچنین به شما امکان می دهد یک شی را از یک عکس یا ویدیو برش داده و جایگذاری کنید و آن را در یک عکس دیگر بچسبانید.

 

اموجی AR

من تقریبا فراموش کردم که emoji های AR یک چیز هستند ، اما می توانم به شما بگویم که سامسونگ مطمئناً چنین نکرده است. شاید بزرگترین ویژگی جدید این باشد که اکنون می توانید از ایموجی AR به عنوان تصویر نمایه خود در مخاطبین و حساب سامسونگ استفاده کنید. شما می توانید از بین بیش از 10 حالت انتخاب کنید یا عبارات دلخواه خود را ایجاد کنید. در صورتی که چهره واقعی خود را دوست ندارید ، می توانید به جای آن یک عکس کمی ترسناک اما ایده آل به عنوان عکس مخاطب خود داشته باشید.

اگر ایموجی AR به عنوان عکس مخاطب شما کافی نیست ، اکنون می توانید با آنها در One UI 4 ویدیوهای رقص جالب بسازید. الگوهایی از 10 دسته مختلف ، از جمله #سرگرم کننده ، #زیبا و #مهمانی وجود دارد. در واقع فنجان چای من نیست ، اما مطمئنم افراد زیادی هستند که از این ویژگی لذت خواهند برد. حتی می توانید از طرح های دست کشیده خود برای ایجاد لباس سفارشی برای ایموجی AR خود استفاده کنید. سرد.

 

چند وظیفه ای

به چیزی است که قطعا است جام من از چای، چند وظیفه ای. سامسونگ در واقع پیشرفت های بسیار خوبی را برای چند وظیفه با پنجره های بازشو و تصویر در تصویر اضافه کرده است. من اغلب خود را در حال باز کردن منوی گزینه های پنجره هنگام انجام چند وظیفه در نسخه های قبلی One UI می بینم. این مشکل در One UI 4.0 حل شده است. برای سهولت دسترسی می توانید گزینه های پنجره را در بالای پنجره شناور سنجاق کنید. علاوه بر این ، پنجره های تصویر در تصویر را می توان به راحتی با استفاده از یک حرکت کوچک برای بزرگنمایی تغییر اندازه داد ، این ویژگی از به روزرسانی اندروید 12 گوگل به ارث رسیده است .

استفاده از پنجره های متعدد با پنل های لبه در گذشته بسیار مشکل بود ، اما در به روزرسانی Android 12 ، می توانید هنگام استفاده از پنل های لبه ، برنامه فعلی خود را در معرض دید قرار دهید. تار شدن حذف شده است تا به شما کمک کند تعداد بیشتری را در یک لحظه ببینید. به طور کلی ، پیشرفت های چند وظیفه ای یکی از افزودنی های بهتر One UI 4 برای شخص من است.

تنظیمات و رفاه دیجیتال

منوی تنظیمات چند تغییر کوچکتر در One UI 4 ایجاد می کند و Digital Wellbeing یک حالت خوب را انتخاب می کند تا زمان رانندگی شما را کاهش دهد. جستجو در One UI 4 ، با پیشنهادات بهتر ، سریعتر است. همچنین یک منوی ایمنی و اضطراری جدید برای ذخیره اطلاعات پزشکی و شماره تلفن های تماس اضطراری وجود دارد ، ویژگی دیگری که از به روزرسانی اندروید 12 به ارث رسیده است.

Driving Monitor در حال حاضر به شما کمک می کند تا بر رانندگی تمرکز کنید و به شما کمک می کند تا هنگام اتصال به بلوتوث اتومبیل ، میزان استفاده از تلفن خود را کنترل کنید. می توانید برنامه هایی را که باید استفاده شوند ، مانند Maps یا Waze حذف کنید. من کاملاً مطمئن نیستم که چگونه با Android Auto کار می کند زیرا هنگام رانندگی آن را روشن کردم و به نظر نمی رسد که مانیتور رانندگی هیچ یک از کاربردهای Android Auto من را ردیابی کند ، که من فکر می کنم منطقی است.

رابط کاربری اندروید بتا 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *