گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A72

گوشی موبایل سامسونگ a72
زمان مطالعه مطلب 6 دقیقه

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A72 :

 

Galaxy A72 دارای رتبه IP67 است. بر اساس شرایط آزمایش باید تا عمق 1 متر در آب شیرین به مدت 30 دقیقه غوطه ور شود. برای سواحل، در استخرها و در آب صابون توصیه نمی شود. اگر مایعی حاوی قند روی این گوشی ریختید، توصیه می کنیم هنگام فشار دادن دکمه ها، دستگاه را در آب تمیز و جاری بشویید. فقط در برابر فشار کم آب ایمن است. فشار بالای آب مانند آب لوله کشی جاری یا دوش می تواند به این دستگاه آسیب برساند.
صفحه نمایش شگفت انگیز، اسکرول فوق العاده صاف
با نمایشگر 6.7 اینچی Infinity-U نمای خود را بزرگتر کنید.
 به عنوان یک نمایشگر FHD+ Super AMOLED، می‌تواند به سطح شفافیت 800  حتی در نور شدید روز دست یابد. بعلاوه، Eye Comfort Shield² نور آبی را کاهش می‌دهد و Real Smooth تماشا را صاف نگه می‌دارد، چه در حال بازی باشید و چه در حال پیمایش.
تصاویر برای اهداف تصویرسازی شبیه‌سازی شده‌اند.اندازه‌گیری مورب، اندازه صفحه نمایش 6.5 اینچ در مستطیل کامل و 6.3 اینچ با در نظر گرفتن گوشه‌های منحنی است. منطقه دید به دلیل گوشه های منحنی و منحنی دوربین کوچکتر است.
وقتی روشنایی تطبیقی ​​در تنظیمات روی «روشن» تنظیم شده است. هنگامی که صفحه نمایش در معرض بیش از 20000 لوکس نور شناسایی شده توسط سنسور نور روی تلفن قرار می گیرد، مانند محیطی با نور محیطی بسیار روشن یا نور مستقیم خورشید، می تواند تا 800 نیت روشنایی را افزایش دهد. مقدار روشنایی اندازه گیری شده توسط سنسور ممکن است بسته به زاویه نور متفاوت باشد. 2. نمایشگر Galaxy A72 (SM-A725) گواهی مراقبت از چشم را از SGS به دلیل توانایی آن در کاهش اثرات مضر نور آبی دریافت کرد.
با طراحی های خیره کننده خود یک استاندارد جدید ایجاد می کند.
منحنی های راحت و صاف طراحی گلکسی A52s 5G شما را شگفت زده می کند. مجموعه دوربین مینیمالیستی همراه با روکش مات در پشت ظاهری نمادین و یکپارچه را ارائه می دهد. استایل خود را با چهار رنگ برجسته بیان کنید: بنفش عالی، مشکی عالی، سفید عالی و آبی عالی.
باتری 5000 میلی آمپر ساعتی (معمولی) مربع به شما زمان بیشتری برای انجام فعالیت های مورد علاقه خود می دهد – پخش جریانی، اشتراک گذاری، بازی و موارد دیگر. مدیریت انرژی هوش مصنوعی عادات استفاده از تلفن شما را شناسایی و تنظیم می کند تا برای مدت طولانی تری در مصرف انرژی صرفه جویی کند. و با شارژ سریع تطبیقی ​​تا 25 وات، گلکسی A72 دوباره به طور کامل شارژ سریع می‌شود.
فرقی نمی‌کند روی یک کار یا چند کار به طور همزمان تمرکز کنید، گلکسی A72 با یک پردازنده پیشرفته هشت هسته‌ای و حداکثر 8 گیگابایت رم، از عملکرد بسیار خوبی پشتیبانی می‌کند. با 128 گیگابایت حافظه داخلی، داده های بیشتری را ذخیره کنید و پاک کنید. اگر این کافی نیست، با کارت microSD تا 1 ترابایت اضافه کنید.
دوربین شگفت انگیز، همیشه واضح و پایدار
با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با OIS برای عکس‌های روشن و شفاف در تمام طول روز، وضوح فوق‌العاده بالایی دریافت کنید. با دوربین فوق عریض، زاویه دید را افزایش دهید. و با زوم اپتیکال 3 برابر و زوم فضایی 30 برابر روی دوربین تله فوتو با OIS، بیشتر زوم کنید.
سامسونگ a72

 

تست دوربین 

سامسونگ گلکسی A72 مجهز به اسنپدراگون 720G که در مارس 2021 معرفی شد، مانند یک گزینه فریبنده در بخش High-End (400 تا 599 دلار) به نظر می رسد و یک دوربین جامع با سنسور Quad-Bayer در ماژول اصلی و همچنین یک دوربین 3x ارائه می کند. tele، 12 مگاپیکسل فوق عریض و دوربین ماکرو اختصاصی. بیایید ببینیم در پروتکل تست دوربین DXOMARK چگونه کار می کند.

مشخصات کلیدی دوربین:

  • اصلی: سنسور 64 مگاپیکسلی با پیکسل 0.8 میکرومتر ، لنز دیافراگمf/1.8 ، OIS
  • فوق عریض: سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل 1.12 میکرومتر، لنز دیافراگم f/2.2
  • تله: سنسور 8 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.0 میکرومتری، لنز دیافراگم f/2.4 با بزرگنمایی 3 برابر، OIS
  • ماکرو: سنسور 5 مگاپیکسلی با پیکسل 1.12 میکرومتر، لنز دیافراگم f/2.4
  • ویدئو: 2160p/30fps

 

درباره تست‌های دوربین DXOMARK :

برای امتیازدهی و تجزیه و تحلیل در بررسی‌های دوربین گوشی‌های هوشمند، مهندسان DXOMARK با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض دوربین، بیش از 3000 تصویر آزمایشی و بیش از 2.5 ساعت ویدیو را هم در محیط‌های آزمایشگاهی کنترل‌شده و هم در صحنه‌های طبیعی داخلی و خارجی ضبط و ارزیابی می‌کننداین مقاله برای برجسته کردن مهمترین نتایج آزمایش ما طراحی شده استبرای اطلاعات بیشتر در مورد پروتکل تست دوربین DXOMARK، اینجا را کلیک کنید.  جزئیات بیشتر در مورد نحوه امتیازدهی به دوربین های گوشی های هوشمند در اینجا موجود است .

سامسونگ گلکسی A72

 

گوشی موبایل سامسونگ a72

 

طرفداران

  • نوردهی خوب هدف در صحنه های عکس و فیلم با نور یکنواخت
  • محدوده دینامیکیخوب در نور روشن
  • نوردهی، رنگ و بافت ثابتدر چندین تصویر
  • صدایکم و تعادل رنگ سفید خنثی در شرایط نور روز
  • تثبیت فیلم موثر در صحنه های ایستا

 

منفی

  • نادرست پوست تنرندر و قالب مکرر صورتی
  • صدای قوی در نور کم
  • مصنوعات زنگ زدن، ارواح ، و کمی سازی رنگ
  • نویز و عدم وجود جزئیات در تله شات ها
  • چهره های کم نور و رنگ های قوی در ویدیوهای کم نور
  • بی ثباتی فوکوس در کلیپ های ویدیویی داخلی

 

با امتیاز کلی DXOMARK 105، سامسونگ گلکسی A72 نمی تواند با بهترین ها در رتبه بندی ما رقابت کند – که برای یک دستگاه در بخش قیمت آن قابل انتظار است – اما در بین همتایان با قیمت مشابه خود عملکرد خوبی دارد. این گوشی مشترکاً در جایگاه پنجم در رتبه بندی بخش High-End ما قرار دارد و با امتیاز Oppo Reno4 5G برابری می کند و با 13 امتیاز کمتر از Xiaomi Mi 10T Pro 5G (118) پیشرو در بخش، قرار دارد. این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به گلکسی A71 5G (88) قبلی خود است.

 

در نور خوب، A72 می‌تواند تصاویر مناسبی را ثبت کند، اما رنگ‌های رنگی، رنگ پوست کمی غیرطبیعی، و مصنوعات ارواح روی سوژه‌های متحرک قابل مشاهده هستند 

 

با نگاهی دقیق تر به عملکرد تصاویر ثابت، امتیاز عکس سامسونگ 112، آن را در جایگاه پنجم در بخش High-End قرار می دهد، تنها یک امتیاز کمتر از Xiaomi Redmi K40 Pro+ (113) اما چندین امتیاز کمتر از TCL 20 Pro پیشرو در این رده. 5G (124)

 

سامسونگ a72

در حالت عکس، A72 کیفیت تصویر خوبی را در نور خوب، با وضوح خوب و محدوده دینامیکی گسترده ارائه می دهد. با کاهش سطح نور، همه چیز کمی پایین می رود و در نور کم، دوربین تمایل به نوردهی کم و تولید نویز تصویر قوی دارد.

مقایسه فوکوس خودکار در 1000 لوکس با تغییرات 4 EV: دو دستگاه سامسونگ به وضوح و پایداری مشابه Pixel 4a دست پیدا می‌کنند، اما ثبت آن کندتر است.

بافت: هر دو سامسونگ در نور روشن بافت خوبی می‌گیرند، اما در شرایط کم‌نور نسبت به Pixel 4a از بین می‌روند.

نویز: A72 سطوح کمتری از نویز بصری را نسبت به A52 5G نشان می‌دهد اما نویز رنگی بسیار بالاتری دارد.

علیرغم ارائه لنزهای فوق عریض و تله، چیزی که هنوز در این بخش رایج نیست، سامسونگ A72 تنها به جایگاه متوسط ​​جدول برای زوم دست یافته است، با یک امتیاز عقب تر از OnePlus 8T و 10 امتیاز کامل از بهترین دستگاه عقب است. برای زوم در بخش پیشرفته، شیائومی Mi 10T Pro 5G.

دوربین فوق عریض گزینه خوبی برای موقعیت هایی است که باید تا حد امکان صحنه را در کادر فشار دهید، اما رنگ های آبی یا صورتی و همچنین نویز نسبتاً قوی اغلب قابل مشاهده است. اگر سوژه شما دورتر از لنز باشد، دوربین تله به شما کمک می کند، اما در مقایسه با ماژول اصلی، افت شدید جزئیات قابل توجه است، به این معنی که تصاویر دوربین تله واقعاً فقط برای نمایش با فرمت کوچک مناسب هستند.

 

سامسونگ گلکسی A72، فوق عریض

Samsung Galaxy A72، برش: نویز قوی

سامسونگ گلکسی A72، تلویزیون میان برد

Samsung Galaxy A72، برش: از دست دادن شدید جزئیات

 

نتایج برای ویدیو مشابه است، جایی که سامسونگ دوباره با امتیاز 92 در حد متوسط ​​قرار دارد. این باعث می‌شود که آن را با 19 امتیاز از بهترین تلفن رده بالای برای ضبط فیلم عقب‌تر بگذارد – دوباره، Xiaomi Mi 10T Pro 5G.

 

سامسونگ گلکسی A72، ردیابی چهره و نوردهی خوب اما مقداری ناپایداری نوردهی در پس‌زمینه

در مقایسه با پایدار A52 5G، A72 به لطف فوکوس خودکار مطمئن تر، گزینه بهتری برای ضبط فیلم است. در جایی که A52 ناپایداری های فوکوس خودکار قوی را نشان می داد، به خصوص در نور کم، A72 به طور قابل توجهی بهتر عمل می کند و عمدتاً فوکوس ثابتی را ارائه می دهد. از جنبه منفی، نوردهی و عملکرد رنگ برای A72 در نور کم کمی بدتر است.

سامسونگ a72

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *