چهار ویژگی اصلی دوربین آیفون 13

دوربین 13
زمان مطالعه مطلب 3 دقیقه

بر اساس گزارشات اخیر، مدل های آیفون 13 حداقل چهار ویژگی مهم نرم افزاری دوربین جدید را ارائه می دهند. بر اساس گزارش مارک گورمن، روزنامه نگار معتبر بلومبرگ، اپل قصد دارد یک ویژگی جدید دوربین به نام “Cinematic Video” را در iPhone 13 معرفی کند. ویدئوی سینمایی، حالت پرتره را به ویدئو می رساند و به کاربران اجازه می دهد تا فیلم را با حس عمق میدان و جلوه بوکه در پشت سوژه ضبط کرده و حتی شدت اثر را پس از ضبط تغییر دهند.

ویژگی های دوربین ایفون 13

اپل برای اولین بار در سال 2016 حالت پرتره را به iPhone 7 Plus اضافه کرد و به سرعت مورد علاقه طرفداران قرار گرفت. این ویژگی می تواند فرد را در فوکوس واضح قرار دهد در حالی که پس زمینه را در چیزی که به عنوان اثر بوکه معروف است تار کرد. برای آیفون های جدید، اپل قصد دارد همین تکنیک را به ویدئویی با ویژگی داخلی فیلم Cinematic ویدئو اضافه کند. مانند عکس های ثابت، سنسور عمق آیفون جلوه ای ایجاد می کند و به کاربران اجازه می دهد میزان تاری را پس از ضبط تغییر دهند.

ویژگی های دوربین آیفون 13
ویژگی های دوربین آیفون 13

به گفته  Gurman ،iPhone 13 همچنین ویژگی های جدید فیلتر عکس را ارائه می دهد، که ممکن است نسخه پیشرفته تری از ویژگی های عکس های موجود باشد. به جای اعمال فیلتر ایستا بر روی کل عکس، آیفون های آینده دقیقاً “تغییراتی در اشیاء و افراد در عکس ها با استفاده از هوش مصنوعی” اعمال خواهند کرد.

ویژگی دیگر به کاربران اجازه می دهد تا ظاهر رنگ ها و نکات برجسته را در تصاویر خود بهتر کنترل کنند. کاربران می توانند از بین چندین سبک برای اعمال عکس های خود انتخاب کنند، از جمله یکی برای نشان دادن رنگ ها در دمای گرمتر یا سردتر در حالی که سفیدها را خنثی نگه می دارند. یک گزینه دیگر ظاهر چشمگیرتر با سایه های عمیق تر و کنتراست بیشتر را اضافه می کند و این شرکت در حال برنامه ریزی برای ایجاد سبکی متعادل برای نشان دادن سایه ها و رنگ های واقعی با ظاهری روشن تر است.

این ویژگی با فیلترهای استاندارد موجود در برنامه دوربین آیفون از سال 2013، با اعمال تغییرات دقیق در اشیاء و افراد در عکس ها با استفاده از هوش مصنوعی، به جای اعمال یک فیلتر واحد در کل تصویر، متفاوت خواهد بود.

سرانجام، گورمن ادعا کرد که مدل های iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Pro دارای قابلیت ضبط ویدئو ProRes، فرمت ویدئویی با کیفیت بسیار بالاتر هستند. همانطور که فرمت ProRaw برای عکسها منحصر به مدلهای iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max است، گورمن گفت که ProRes همچنین ممکن است مختص iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max باشد.

ویژگی جدید ضبط ویدئو ProRes به کاربران iPhone اجازه می دهد تا کلیپ ها را در فرمت با کیفیت بالاتر ضبط کنند که به ویراستاران در زمان پس از تولید کنترل بیشتری می دهد.

این فرمت توسط ویراستاران حرفه ای ویدئو در صنعت فیلم استفاده می شود و به طور معمول به دلیل حجم فایل های بزرگ آن تا حدی برای بازار انبوه در نظر گرفته نشده است. ProRes در iPhone های بعدی با وضوح HD و 4K ضبط می شود.

ویژگی ProRes به دنبال افزودن ProRAW در سال گذشته، یک فرمت فایل عکس با کیفیت بالاتر که کنترل بیشتری به ویراستاران حرفه ای می دهد، خواهد بود. مانند ProRAW ، ضبط ویدئوی ProRes ممکن است منحصر به مدلهای Pro گران تر باشد.

  دوربین ایفون 13  

علاوه بر این سه ویژگی جدید نرم افزاری دوربین، پیشنهاد کرده است که iPhone 13 ممکن است ویژگی های جدیدی از عکاسی نجومی را برای عکاسی بهتر از آسمان شب ارائه دهد. ظاهراً این حالت به آیفون اجازه می دهد تا اجسام مختلف مانند ماه و ستاره ها را تشخیص دهد و تنظیمات مانند نوردهی را مطابق آن تنظیم کند.

تغییرات عمده ای در طراحی آیفون های جدید اپل در سال جاری پیش بینی نمی شود، اما به احتمال زیاد ما می توانیم بر روی تعدادی از پیشرفت های دوربین، ضبط ویدئو ProRes، نمایشگر ProMotion 120 هرتز، پردازنده سریعتر سری A و تراشه جدید 5G حساب کنیم.

تصور می شود که دستگاه های جدید تنها چند هفته با آنها فاصله دارند و اکثر علائم در حال حاضر به تاریخ رویداد 14 سپتامبر اشاره می کنند. برای همه جزئیات در مورد آنچه که در سری iPhone 13 انتظار می رود، خلاصه جامع ما را بررسی کنید .


لینک آپارات 

لینک میهن 

لینک نماشا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *