بهترین پردازنده برای بازی

بهترین پردازنده برای بازی
زمان مطالعه مطلب 5 دقیقه

بهترین پردازنده (cpu) برای بازی

چگونه CPU ها را آزمایش می کنید؟

در حالی که رزولوشن بازی از 720p تا 4K اجرا می شود ، ما تا حد زیادی در 1080p تست می کنیم. این مهمترین تفاوت را در عملکرد بازی که احتمالاً مشاهده می کنید نشان می دهد و CPU را به جای GPU به کانون توجه می برد – در مورد ما Nvidia GeForce RTX 2080 Ti .

 

ما همچنین از حافظه رده بالا G.Skill Trident Z و Flare X DDR4-3200 CL14 در همه سیستم عامل های مدرن ، در پیکربندی 2x 8GB یا 4x8GB استفاده کرده ایم. باز هم ، این برای از بین بردن هرگونه تنگنای احتمالی است و اجازه می دهد CPU ها به حداکثر عملکرد خود برسند. خنک کننده مایع در همه پردازنده ها استفاده شد ، اگرچه برای عملکرد موجود ، ما بین آن و کولرهای جعبه ای در قسمتهایی که شامل خنک کننده بود تفاوت بین صفر و خنک کننده جعبه را مشاهده کردیم.

 

مادربردهای مورد استفاده در آزمایش شامل MSI MEG Z390 Godlike برای Intel LGA1151 ، MSI MEG X570 Godlike و Gigabyte X570 Aorus Master برای نسل سوم Ryzen و MSI X470 Gaming M7 برای پردازنده های نسل اول و دوم Ryzen است. APU های AMD بر روی مادربرد MSI B350I Pro AC آزمایش شدند ، زیرا ما به پورت های ویدئویی نیاز داشتیم.

 برای سیستم عامل های HEDT (نه این که دیگر آن را برای اهداف بازی توصیه کنیم – یا بیشتر کارهای دیگر) ، از Asus X299 Extreme Encore برای اینتل LGA2066 ، Asus ROG Zenith Extreme برای TR4 و Zenith II Extreme برای TRX40 استفاده کردیم.

بهترین پردازنده برای بازی
بهترین پردازنده برای بازی

اینتل بهتر است یا AMD؟

این یک سوال نسبتاً بارگذاری شده است. در حال حاضر ، اجماع بر این است که AMD دارای فناوری CPU برتر است ، زیرا طراحی چیپلت آن به آن اجازه می دهد پردازنده هایی با تعداد هسته بسیار بالاتر در قیمت ها و سطوح حرارتی تولید کند که اینتل نمی تواند با آنها مطابقت داشته باشد.

 

اینتل از لحاظ تاریخی برای حجم کار بازی بهتر بوده است ، اما دارای مزیت مهمی در عملکرد تک هسته ای و دستورالعمل های ساعت (IPC) است. این امر به تدریج توسط معماری های بعدی Zen AMD کاهش یافته است ، تا جایی که تفاوت کمی بین آنها در زمینه بازی وجود دارد.

 

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که اکثر بازی ها محدود به GPU هستند ، این بدان معناست که کارت گرافیک عامل محدود کننده در عملکرد است و احتمالاً هنگام استفاده از کارت گرافیک مجزا ، نرخ فریم مشابهی را با هر دو تولید کننده CPU مشاهده خواهید کرد.

 

آیا باید CPU خود را اورکلاک کنم؟

پاسخ صادقانه این است: نه. اورکلاک پردازنده شما لزوماً حرکت خطرناکی در گذشته نیست ، اما به همان اندازه مزایای انجام این کار در زمان های اخیر به شدت کاهش یافته است. هنگامی که ما در مورد عملکرد بازی صحبت می کنیم ، داشتن CPU با کلاک کمی بالاتر می تواند کمی تفاوت ایجاد کند ، اما مسلماً کارت گرافیک شما بخشی است که سرعت سیستم شما را محدود می کند.

این نکته نیز وجود دارد که پردازنده های اورکلاک گرمای بیشتری ایجاد می کنند ، به راه حل های خنک کننده فشرده تر و گران تر نیاز دارند ، برای کار بیشتر به این کولرها نیاز دارند و بنابراین اغلب بلندتر هستند.

برای ما ، اورکلاک CPU شما به منظور به دست آوردن مزایای عملکرد در دنیای واقعی ، کاری نیست که ما به اکثر گیمرهای رایانه ای توصیه می کنیم.

بهترین پردازنده برای بازی
پردازنده خفن برای بازی

 

ذخیره سازی – بخش کوچکی از حافظه با سرعت بالا که به ذخیره و اجرای دستورات/دستورالعمل های مکرر برای سرعت بخشیدن به اجرای نرم افزار اختصاص داده شده است. CPU ها دارای حافظه پنهان تعیین شده به عنوان سطح 1 ، 2 و 3 هستند که L1 سریعترین و کوچکترین و L3 کندترین و بزرگترین است.

 

هسته – CPU های مدرن می توانند از دو تا 70+ هسته (در ابررایانه ها) داشته باشند ، هرچند CPU هایی که در اکثر ماشین های مصرف کننده قرار دارند به طور کلی بین چهار تا هشت بار حمل می کنند و آخرین پردازنده های AMD تا 16 هسته را در خود جای داده است.

 

سرعت ساعت – سرعتی که CPU می تواند دستورالعمل ها را اجرا کند ، با هرتز اندازه گیری می شود. پردازنده ای با سرعت کلاک 3.7 گیگاهرتز می تواند 3.7 میلیارد دستور را در ثانیه پردازش کند. سرعت ساعت یکی از مهمترین عوامل برای تعیین عملکرد در بازی ها و توابع حجم کار است.

 

سینک حرارتی – یک محلول خنک کننده برای رایانه های شخصی که از فن یا خنک کننده مایع (فعال) یا رادیاتورهای آلومینیومی (منفعل) استفاده می کند که برای تنظیم دمای یک جزء به همرفت متکی هستند.

 

Hyper -Threading (SMT) – اصطلاحات Intel برای فناوری که به پردازنده اجازه می دهد تا دو مجموعه دستورالعمل ها را به طور همزمان اداره کند. AMD و سایر فروشندگان CPU به این SMT می گویند ، همزمان چند رشته ای.

 

نوع سوکت LGA (Land Grid Array) ، PGA (Pin Grid Array) ، یا BGA (Ball Grid Array) – راهی که CPU با سوکت روی مادربرد ارتباط برقرار می کند. LGA در سوکت های اینتل با پین به عنوان قسمتی از سوکت استفاده می شود. راه حل AM4 AMD ، PGA ، دارای پین هایی روی پردازنده است و در سوراخ سوکت قرار می گیرد. پردازنده های AMD Threadripper نیز از سوکت LGA استفاده می کنند. سوکت BGA یکی از سوکت هایی است که در آن پردازنده به طور دائم روی مادربرد ، معمولاً روی لپ تاپ ، لحیم می شود.

 

TDP – قدرت طراحی حرارتی ، حداکثر مقدار حرارتی که یک سیستم یا تراشه می تواند تولید کند که سیستم خنک کننده همراه برای مقابله با بار کاری طراحی شده است. این اصطلاح می تواند به طور کلی برای رایانه های شخصی ، پردازنده های گرافیکی ، CPU ها یا تقریباً هر جزء دیگر عملکردی که گرما تولید می کند و تا حد زیادی نشان دهنده میزان قدرت یک قسمت است ، اعمال شود.

 

موضوع – موضوع به مجموعه ای از دستورالعمل های CPU برای یک برنامه خاص اشاره دارد. CPU های قدیمی و آنهایی که دارای SMT غیر فعال هستند یک رشته را در هر هسته اجرا می کنند ، اما اکثر پردازنده های AMD و Intel مدرن می توانند به طور همزمان دو نخ را اجرا کرده و برخی منابع (به عنوان مثال ، حافظه پنهان) را به اشتراک بگذارند. 

 

Turbo Boost – فناوری اینتل که به پردازنده ها اجازه می دهد با سرعت بیشتری در زیر بارهای سخت کار کنند. AMD همچنین از ساعت های توربو یا بوست پشتیبانی می کند و ما بدون توجه به فروشنده CPU از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنیم.

بهترین پردازنده برای بازی

بهترین پردازنده برای بازی
بهترین پردازنده برای بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *