نکاتی در مورد خرید بهترین تبلت

بهترین تبلت
زمان مطالعه مطلب 6 دقیقه

نکاتی در مورد خرید بهترین تبلت

هنگام خرید تبلت یادداشت برداری به چه نکاتی توجه کنیم

 

اندازه صفحه نمایش

اندازه های مختلف صفحه نمایش در تبلت ها برای موارد مختلف مناسب است. اگر شما یک حرفه ای خلاق هستید ، می خواهید یک تبلت با صفحه نمایش بزرگتر ، حدود 12 اینچ یا بیشتر انتخاب کنید تا بتوانید عکس بکشید ، ویرایش کنید یا فیلم ها را نمایش دهید. اگر شما یک حرفه ای سنتی هستید ، یک صفحه کوچکتر (حدود 10 اینچ) برای خواندن ایمیل و اسناد ، نوشتن دستی یادداشت ها و مرور وب بسیار مناسب خواهد بود.

حافظه داخلی

حافظه داخلی به ظرفیت ذخیره سازی یک تبلت اشاره دارد. بسیاری از آنها دارای هارد دیسک های یکپارچه هستند ، به این معنی که ظرفیت ذخیره سازی مقدار مشخصی است. آیپد اپل مثال خوبی برای این مورد است ، اما آنها گزینه های با ظرفیت بالا برای کسانی که به آن نیاز دارند دارند. برخی دیگر مانند Samsung Galaxy Tab S6 و Microsoft Surface Pro 7 به شما امکان می دهند حافظه داخلی را با کارت های microSD افزایش دهید و به تبلت اجازه دهید انعطاف بیشتری برای نیازهای متغیر شما داشته باشد.

قابلیت اتصال

قابلیت اتصال نه تنها به نحوه اتصال لوازم جانبی مانند هدست و صفحه کلید اشاره دارد ، بلکه نحوه اتصال یک تبلت به اینترنت است. اگر برای کار زیاد سفر می کنید ، می خواهید رایانه لوحی را انتخاب کنید که بتواند به شبکه های داده تلفن همراه LTE و همچنین Wi-Fi دسترسی داشته باشد. اگر لوازم جانبی بی سیم زیادی دارید ، به دنبال رایانه لوحی باشید که دارای قابلیت بلوتوث باشد. این همچنین برای انتقال بی سیم داده از رایانه لوحی به لپ تاپ یا دسکتاپ شما عالی است.

 

بهترین تبلت
بهترین تبلت

آیا یادداشت برداری دیجیتالی ارزش دارد؟

یکی از مزایای یادداشت برداری دیجیتال نسبت به روش های سنتی قلم و کاغذ این است که می توانید یادداشت های خود را در چندین دستگاه و حتی چندین برنامه ذخیره کنید. این بدان معناست که اگر در iPad خود یادداشت می کنید ، می توانید سند را برای ذخیره دائمی بیشتر به iCloud یا از طریق ایمیل ارسال کنید. جستجو در یادداشت های دیجیتالی نیز آسان تر می شود و مطالعه یا پروژه ها را آسان تر می کند. همچنین با حذف نیاز به چندین نوت بوک یا پد چسبنده ، به صرفه جویی در کاغذ کمک می کند.

آیا قرص های یادداشت برداری فقط برای دانش آموزان است؟

اصلا! متخصصان خانه و دفتر می توانند هنگام ملاقات یا نوشتن ایده ها برای پروژه ها و سوالات برای رئیس یا همکاران خود ، از تبلت یادداشت برداری استفاده کنند. قرص های یادداشت برداری به شما امکان می دهد ایده ها و سوالات را به سرعت و از همه مهمتر بی سر و صدا یادداشت کنید ، بدین معنی که می توانید بدون تمرکز حواس دیگران با صفحه کلیدهای پر سر و صدا افکار خود را سازماندهی کنید. آنها همچنین به نگه داشتن همه چیز در یک مکان کمک می کنند تا وقتی یک نوت بوک کاغذی یا یک یادداشت چسبناک به طور تصادفی در سطل زباله قرار می گیرد یا گم می شود ، اطلاعات مهم را از دست ندهید.

چگونه یک تبلت را انتخاب کنم؟

بهترین مکان برای شروع این است که مشخص کنید از تبلت برای چه مواردی استفاده می کنید. سپس باید اندازه صفحه نمایش (صفحه های بزرگتر برای نوشتن یادداشت یا متخصصان خلاق بهتر است) ، حافظه داخلی و اتصال را بررسی کنید. برخی از رایانه های لوحی امکان اتصال Wi-Fi و LTE را فراهم می کنند تا بتوانید بین اینترنت و شبکه های تلفن همراه برای دسترسی به فایل ها و برنامه های تحت وب یکی را انتخاب کنید. این یک گزینه خوب برای متخصصان تلفن همراه و سفرهای کاری است.  

در ادامه دو نمونه تبلت را برای شما معرفی کرده ایم و ویژگی های آن را با هم بررسی می کنیم .

 

بهترین تبلت
بهترین تبلت

 Microsoft Surface Pro X

 بهترین حافظه

حافظه داخلی یک فاکتور مهم است که باید هنگام خرید یک تبلت یادداشت برداری مورد توجه قرار گیرد و Microsoft Surface Pro X فضای ذخیره سازی زیادی برای ذخیره دارد. می توانید مدل خود را با 8 یا 16 گیگابایت رم پیکربندی کنید و از SSD تا 512 گیگابایت پشتیبانی می کند. می توانید فضای ذخیره سازی خود را انتخاب کنید یا SSD را بعداً هنگامی که به فضای بیشتری احتیاج دارید عوض کنید و اجازه دهید Surface Pro X برای نیازهای شما انعطاف پذیرتر باشد.

 

فاکتور فرم 2 در 1 آن به شما امکان می دهد در مواقع لزوم از آن به عنوان تبلت و لپ تاپ استفاده کنید. برای تایپ سنتی یا یادداشت های دستی می توانید Surface Keyboard و Slim Pen را به هم متصل کنید. صفحه نمایش 13 اینچی سطح کار لبه به لبه را به شما می دهد ، به این معنی که فضای زیادی برای ویرایش اسناد و عکس ها ، گرفتن تماس های ویدئویی یا به روز رسانی صفحات وب خواهید داشت.

 

شما از طریق Wi-Fi و Gigabit LTE تلفن همراه به کار متصل خواهید بود و به شما امکان می دهد حتی بدون اتصال به اینترنت کار کنید. Surface Pro X با نرم افزار تشخیص چهره Windows Hello و همچنین BitLocker برای ورود بیومتریک و رمزگذاری داده ها کار می کند تا اطلاعات شخصی و کاری شما ایمن بماند. باتری یکپارچه به شما امکان می دهد تا 15 ساعت با یک بار شارژ کامل از آن استفاده کنید و به شما این امکان را می دهد که تقریباً دو روز معمولی را قبل از نیاز به وصل کردن در دفتر کار کنید.

 

Samsung Galaxy Tab S7

بهترین حافظه قابل ارتقاء

وقتی حافظه داخلی کافی نیست ، Samsung Galaxy Tab S7+ به شما امکان می دهد موارد بیشتری را اضافه کنید. در حالی که می توان آن را با SSD تا 512 گیگابایت پیکربندی کرد ، اما تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی اضافی را از طریق کارت های microSD پشتیبانی می کند و فضای بیشتری برای اسناد ، عکس ها و برنامه های کار در اختیار شما قرار می دهد.

 

همچنین می توانید آن را با تلفن هوشمند سامسونگ جفت کنید تا فوراً فایل ها را منتقل کنید و تجربه دو مانیتور را بدون دسکتاپ و صفحه نمایش حجیم به شما ارائه می دهد. این محصول با قلم S عرضه می شود که از دیگر تبلت های موجود در بازار استقبال خوبی است. برای دریافت قلم مناسب نیازی به هزینه اضافی ندارید.

 

بهترین تبلت
بهترین تبلت

 

صفحه نمایش 12.4 اینچی با استفاده از فناوری sAMOLED وضوح 4K واضح و تمیز را به شما ارائه می دهد تا بتوانید به راحتی متن را بخوانید ، عکس ها را ویرایش کنید و تماس های ویدئویی واضح تر و جلسات مجازی داشته باشید. همچنین از پخش تا وضوح 8K پشتیبانی می کند ، اگرچه تا زمانی که یک حرفه ای خلاق نباشید ، نمی توانید از این مقدار استفاده کنید.

 

این دستگاه دارای دستیار مجازی Bixby است که برای کنترل صوتی بدون دست و خواننده اثر انگشت برای امنیت بیشتر در نظر گرفته شده است. اتصال بلوتوث به شما امکان می دهد از صفحه کلید و ماوس بی سیم برای تبدیل تبلت خود به یک لپ تاپ قدرتمند در مواقع نیاز به گزینه های ورودی سنتی استفاده کنید. باتری را می توانید تا 14 ساعت با یکبار شارژ کامل استفاده کنید و با شارژر سریع 45 واتی ، در عرض دو ساعت به قدرت کامل خواهید رسید. این برای زمانی مناسب است که هنگام ناهار یا قبل از شروع کار نیاز به شارژ باتری دارید.

( Microsoft Surface Go 2  ) یک تبلت همه کاره و 2 در 1 است که برای متخصصان خانه یا دفتر و همچنین افرادی که اغلب برای کار به مسافرت می روند بسیار مناسب است. از طریق Wi-Fi یا شبکه های داده تلفن همراه LTE به اینترنت متصل می شود ، بنابراین می توانید بدون توجه به جایی که هستید ، در بالای وظایف خود قرار بگیرید و عمر باتری 10 ساعته به شما امکان می دهد تمام روز کار کنید.

اگر به دنبال یک مدل مقرون به صرفه در بازار هستید ، Amazon Fire HD 10 یک انتخاب عالی است  . با سیستم عامل و پردازنده قدرتمند Fire نه تنها می توانید تقریباً با هر پروژه ای کنار بیایید ، باتری 12 ساعته با شارژ سریع USB-C عملکرد تمام روز را به شما ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *