مقایسه لپ‌تاپ لنوو و ایسوس

مقایسه ایسوس و لنوو
زمان مطالعه مطلب 6 دقیقه

خلاصه

برای مقایسه لپ‌تاپ لنوو و ایسوس، چندین پارامتر را بررسی کردیم و نتایج آن را در این مقاله برایتان شرح می دهیم.

 

مقایسه لپ‌تاپ لنوو و ایسوس

مقایسه لپ‌تاپ لنوو و ایسوس و تشخیص اینکه کدام بهتر است، کار بسیار سخت و دشواری است. از آنجایی که محصولات تولید شده توسط هر دو برند لنوو و ایسوس، در بازار جهانی طرف‌داران خود را دارند، تعیین یک برند بهتر کار را دو چندان دشوار می کند. در واقع یکی از پرسش‌هایی که در مورد محصولات به ذهن افرادی که برای اولین بار وارد فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌شوند، خطور می کند، مربوط به برند آن ها می‌باشد. به جرعت می توان گفت که هر شخصی، حداقل یک بار نام لپ‌تاپ های ایسوس و لنوو را شنیده است. در واقع هر دوی این برندها، محصولات با ویژگی ها و قابلیت های بالایی را طراحی و روانه بازار می کنند، اما با این همه حال، افراد تنها قادر به خرید از یک برند می‌باشند. این مقاله به شما کمک می‌کند تا انتخابی درستی در خرید محصول مرتبط داشته باشد.قبل از اینکه به مقایسه لپ‌تاپ لنوو و ایسوس بپردازیم، بهتر است که مروری سریع بر روی هر لپ‌تاپ به‌صورت جداگانه داشته باشیم تا جایگاه هر یک را در رده‌بندی کلی بهتر درک کنیم.

 

ایسوس

ایسوس یک شرکت الکترونیکی در کشور تایوان می‌باشد. این شرکت به تولید قطعات سخت‌افزاری شهرت دارد. شرکت ایسوس در سال 1989 و با عنوان یک شرکت چندملیتی تاسیس شده است. هدف و تمرکز اصلی شرکت ایسوس بر روی ساخت محصولات با کیفیت با حداقل قیمت ممکن می باشد. از این رو جایگاه ویژه‌ای در عرصه لپ‌تاپ دارد. در میان انبوه محصولات تولید شده از برندهای مختلف، لپ‌تاپ ایسوس به ابتکار و زیبایی در طراحی و شناخته می‌شود.

 

مقایسه ایسوس و لنوو
مقایسه ایسوس و لنوو

لنوو

لنوو یک شرکت فناوری چینی است که دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد. این شرکت در در سال تحت عنوان 1984 Legend تأسیس شد و سپس نام خود را به لنوو تغییر داد. محبوبیت و شناخته شدن این شرکت، بیشتر به خاطر لپ‌تاپ  هایش می باشد. این شرکت، جز 3 برند پر فروش در عرصه کامپیوتر های قابل حمل می باشد.

 

ایسوس در مقابل لنوو

با اینکه محصولات این دو برند، طرف‌داران پر پا و قرص خود را دارد. اما بسیاری از افراد هستند که می‌خواهند با دید منطقی و با بررسی تمامی نکات و با بیانی کلی تر، با مقایسه لپ‌تاپ لنوو و ایسوس، اقدام به خرید برند بهتر کنند. از این رو ما در این مقاله با نگاهی عمیق‌تر به بررسی تفاوت لنوو و ایسوس می‌پردازیم.

در واقع شرکت‌های ایسوس و لنوو سعی دارند مانند بقیه برندهای دیگر، با منحصربه‌فرد بودن و متفاوت بودن در شیوه‌های خاص خود، از یکدیگر سبقت بگیرند. در با مقایسه لپ‌تاپ لنوو و ایسوس، به تفاوت‌های هر یک بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

مقایسه ایسوس و لنوو
مقایسه ایسوس و لنوو

محبوبیت

اولین تفاوت در مقایسه بین این دو برند، محبوبیت می باشد. در واقع لپ‌تاپ لنوو از محبوبیت بیشتری در بازار برخوردار است. به بیانی ساده‌تر و دقیق‌تر می‌توان گفت که هر دو برند به طور انکارناپذیری در بین مصرف‌کنندگان الکترونیک محبوب هستند، اما لنوو صاحب بخش بزرگتری از بازار فروش است.

سهم لپ‌تاپ لنوو از بازار فروش جهانی 24.1 درصد می‌باشد. این در حالی است که لپ‌تاپ ایسوس تنها 5/5 درصد سهم بازار را در دست دارد.

 

عمر و دوام

یکی از پارامترهای بسیار مهم در مقایسه لپ‌تاپ لنوو و ایسوس، عمر لپ‌تاپ می‌باشد. امروزه برای همه کاربران سرتاسر دنیا ثابت شده است که ماندگاری و دوام لپ‌تاپ ایسوس نسبت به لنوو بیشتر است. حتی امروزه اکثر مدل‌های لپ‌تاپ ایسوس دارای گارنتی برای جبران خسارات وارد بر لپ تاپ های خود هستند. گارانتی این لپ‌تاپ‌ها، حتی شامل قسمت‌هایی مانند باتری نیز می‌شود. این نشان‌دهنده اعتماد این شرکت به دوام محصولات خود و تعهد به ارائه بهترین کیفیت برای مصرف‌کننده است. ار آنجایی که یکی از شعار های شرکت ایسوس، کسب رضایت مشتری می باشد، این شرکت با ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی، به این شعار خود جامعه عمل پوشانده است. باتری‌های تعبیه شده در لپ تاپ های ایسوس نیز همانند خود محصول، از عمر بالایی برخوردار است، شرکت ایسوس از کیفیت باتری ها و محصولات خود به قدری مطمین است برای هر گونه خسارت طبیعی، شما می توانید از گارانتی استفاده کرده، و بدون پرداخت هزینه، محصول خود را تعمییر کنید. در مقابل باتری‌های لپ‌تاپ لنوو عملکرد خوبی ندارند. این باتری‌ها مخصوصاً در استفاده طولانی‌مدت فقط مدت کوتاهی دوام می‌آورند. در سالهای اخیر، یکه تازی ایسوس در بحث دوام و عمر بیشتر لپ‌تاپ در حالی رقم خورد که شکایت‌های زیادی از سراسر جهان در مورد خرابی لپ‌تاپ لنوو به گوش می‌رسید. البته این به معنای جنس بی کیفیت و یا بی دوام بودن محصولات لنوو نمی‌باشد بلکه تنها بیانگر این موضع است که لپ‌تاپ لنوو علی‌رغم داشتن عملکرد خوب، طراحی خوب و قابلیت حمل، درزمینه دوام از ایسوس عقب می‌مانند.

 

کیفیت

مقایسه لپ‌تاپ لنوو و ایسوس از نظر کیفیت ساخت کار بسیار دشواری است. شاید در بازار از کیفیت لپ‌تاپ‌های ایسوس نسبت به لپ‌تاپ‌های لنوو، مطالب زیادی شنیده باشید. اما در حقیقت نمی‌توانیم در مورد کیفیت این دو را تولید می کنند. و کیفیت این مدل ها نسبت به یکدیگر متفاوت است. در مقایسه بین کیفیت انواع مختلف لپ تاپ های این دو برند، گاها کیفیت لپ تاپ ایسوس بیشتر بوده و برخی مواقع مدل لنوو برنده این نبرد می شود.

اما به طور کلی ایسوس در یک مشخصات و قیمت مشخص، محصولات با کیفیت تری نسبت به لنوو دارد. اگر وارد فروشگاه‌های مرتبط شوید به راحتی در خواهید یافت که در مقایسه لپ‌تاپ لنوو و ایسوس، قیمت اکثر مدل‌های لنوو نسبت به ایسوس گران تر است. از طرف دیگر اگر دو دستگاه کامل مشابه در کنار هم داشته باشیم و یکی از برند ایسوس و دیگر از برند لنوو باشد، شما مشاهده خواهید کرد که لپ‌تاپ لنوو بیشتر به فروش می‌رسد، حتی اگر دستگاه‌ها کاملاً یکسان بوده و فقط برند آن ها متفاوت باشد. این امر با توجه به محبوبیت این شرکت قابل‌درک است. بنابراین شرکت لنوو این توانایی را دارد که قیمت‌های انواع مختلف لپ‌تاپ لنوو را افزایش دهند، بدون اینکه کاهشی در تعداد مشتری های خود داشته باشد.

 

قیمت

لپ‌تاپ ایسوس، علی رغم کیفیت و دوام بالایی که دارد، از قیمت پایین‌تری نسبت به لپ‌تاپ لنوو برخوردار است. یکی از مهم‌ترین دلایل کم بودن قیمت لپ‌تاپ‌های برند ایسوس، این است که ای شرکت قطعات مادربورد خود را، تولید می‌کند. در نتیجه قیمت تمام شده استفاده از این قطعات بر روی محصولات خود، کمتر می‌شود. از طرفی دیگر، در شرایط یکسان، لپ‌تاپ لنوو از محبوبیت بالایی برخوردار است، و اگر دو لپ‌تاپ با مشخصات یکسان باشد، انتخاب اکثریت برند لنوو خواهد بود. از این رو، این محبوبیت به شرکت لنوو این اجازه را می‌دهد که قیمت محصولات خود را بیشتر کند، بدون این که مشتری از دست بدهد.

 

مقایسه ایسوس و لنوو
مقایسه ایسوس و لنوو

بررسی تفاوت های لنوو و ایسوس

لپ‌تاپ ایسوس در اکثر موارد اعم از: نوع طراحی، قابلیت حمل محصول و کیفیت ساخت نهایی لپ تاپ، اجزای سخت‌افزاری و کیفیت قطعات بکار گرفته شده و… ، با لپ‌تاپ لنوو متمایز است. در نتیجه در مقایسه لپ‌تاپ لنوو و ایسوس، باید پارامترهای زیادی مورد بررسی قرار گرفته باشند.از آنجایی که تولید قطعات سخت افزاری، توسط خود شرکت ایسوس صورت می گیرد، در نتیجه این شرکت می تواند محصولات خود را با قیمت تمام شده کم تری، تولید کند. از این رو لپ‌تاپ ایسوس در شرایط یکسان در میان هم رده‌های خود، از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. همچنین یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های بین این دو برند، مربوط به ابعاد نهایی محصول به ویژه صفحه نمایش است. امروزه همگن می دانند که شرکت ایسوس، در تولید محصولات خود اکثر از صفحه‌نمایش بزرگ استفاده می‌کند و این کار باعث حجیم‌تر شدن لپ‌تاپ ایسوس می‌شود. حجم بزرگ صفحه نمایش، با اینکه کار را برای حمل لپ تاپ سخت می کند، اما برای افراد زیادی یک ویژگی مثبت تلقی می شود چرا که آن ها می توانند میدان دید بیشتری در حین کار داشته باشند.از طرفی دیگر لپ‌تاپ لنوو قابل حمل تر می‌باشد. در حقیقت شرکت لنوو در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های خود، نهایت تلاش را می کند که ابعاد و وزن نهایی محصول به گونه ای باشد که فرد هنگام به همراه داشتن لپ تاپ با خود، اذیت نشود. همچنین یکی دیگر از نقاط قوت لپ‌تاپ لنوو نسبت به ایسوس، سرعت کارت حافظه می‌باشد. شرکت لنوو در بیشتر مدل‌های خود از SSD استفاده می کند که باعث افزایش سرعت سیستم در اجرای برنامه های مختلف می شود. این در حالی است که اکثر مدل‌های لپ‌تاپ ایسوس، به‌خصوص مدل‌های قدیمی از حافظه HDD استفاده می‌کنند.

 

چکیده

در این مقاله سعی کردیم با مقایسه لپ‌تاپ لنوو و ایسوس، و بیان تفاوت هرکدام، شما را در شناختن هر یک از این برندها و خرید محصول مورد نظرتان راهنمایی کنیم. به‌عنوان سخن آخر، اگر به دنبال یک لپ تاپ با کیفیت و با دوام هستید و در عین حال، مقرون به صرفه بودن برایتان مهم است، بی شک سراغ خرید لپ تاپ ایسوس بروید. اما اگر شخصی هستید که دائما لپ تاپتان را با خود حمل می کنید و سرعت اجرای برنامه های مختلف برایتان مهم است، خرید لپ تاپ از برند لنوو انتخاب بهتری خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *