مزایای کارت گرافیک AMD

کارت گرافیک AMD
زمان مطالعه مطلب 3 دقیقه

مزایای کارت گرافیک AMD

AMD سهم بیشتری از کارت های گرافیک خود را به Nvidia از دست می دهد

هشت مورد از هر 10 پردازنده گرافیکی مجزا کارت Nvidia GeForce هستند.

AMD تا فاصله خود با محموله Nvidia در ارسال کارت های گرافیک فاصله زیادی دارد ، و طبق گزارش جدید حمل و نقل GPU ، خلیج کمی بیشتر شده است. در همین حال ، اینتل هنوز دورترین و بزرگترین تأمین کننده پردازنده های گرافیکی (GPU) است. این موارد محاسبه می شود ، حتی اگر مصرف کننده از گرافیک روی صفحه استفاده نکند.

این دو دسته اصلی هستند – محموله های کلی GPU ، که شامل کارت های گرافیک رایانه ، GPU های تعبیه شده ، تراشه های گرافیکی کنسول و GPU های مجزا در لپ تاپ ها هستند. و پردازنده های گرافیکی مجزا ، که زمینه را برای کارت های گرافیک رایانه و GPU های لپ تاپ مجزا محدود می کند.

با نگاهی به دومی ، سهم AMD از بازار پردازنده های گرافیکی مجزا در سه ماهه دوم سال 2021 به 17 درصد کاهش یافت ، در مقایسه با 19 درصد در سه ماهه قبل و 20 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل ، بر اساس آخرین گزارش Jon. Peddie Research ، یک شرکت تحقیقاتی و مشاور بازار معروف است. آنچه AMD از دست می دهد ، رقیب اصلی آن به دست می آورد – سهم Nvidia از بازار GPU مجزا در حال حاضر با 83 درصد غالب است.

کارت گرافیک AMD
کارت گرافیک AMD

 

این اعداد تقریباً با نظرسنجی سخت افزاری Steam مطابقت دارد ، که نشان می دهد تقسیم GPU بین AMD و Nvidia به ترتیب 15.31 75 و 75.41 (است (بقیه بقیه را اینتل تشکیل می دهد(

این از نظر مصرف کننده کاملاً علمی نیست. سهم بازار اهمیت دارد زیرا موقعیت غالب می تواند بر اولویت بندی فناوری ها و بهینه سازی های توسعه دهندگان تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، تکنیک های انحصاری یادگیری عمیق انویدیا (DLSS) و تکنیک های افزایش منبع باز FidelityFX Super Resolution AMD .

هر دوی آنها اساساً قصد دارند یک کار را انجام دهند ، اما به روش های متفاوتی پیش می روند ، و این به عهده توسعه دهندگان است که برای یکی یا دیگری (یا هر دو یا هیچکدام) بهینه سازی کنند. مزیت صرفه جویی AMD این است که آخرین نسل GPU های آن بر اساس RDNA 2 نیز در جدیدترین کنسول های بازی (PlayStation 5 و Xbox Series X/S) تعبیه شده اند که می تواند توسعه دهندگان را به استفاده از قابلیت های معماری ترغیب کند.

کارت گرافیک AMD
کارت گرافیک AMD

همچنین باید توجه داشت که این نوع خرابی ها لزوماً نشان دهنده ترجیحات مصرف کننده و روندهای عادی نیست. دلیلش این است که این زمانها معمولی نیستند. کمبود دائمی پردازنده های گرافیکی به این معنی است که گیمرها در بیشتر موارد ، هر کارت گرافیکی را که به دستشان می رسد ، خریداری می کنند. این امر نیز پیش بینی روندها را دشوارتر از آنچه شده است می کند.

جان پدی ، رئیس JPR ، می گوید: “Covid هر مدل پیش بینی در جهان را تحریف کرده است-حتی قانون مور نیز مختل شده است. پیش بینی های بر اساس شرایط کوتاه مدت برآوردهای متناقض و مخدوش از برخی نقاط ایجاد کرده است که اشتباه و شرم آور خواهد بود.” به

به طور معمول در فصل تعطیلات افزایش فصلی در فروش پردازنده های گرافیکی ایجاد می شود. برای آماده سازی ، فروشندگان در سه ماهه سوم GPU ها را ذخیره می کنند. پدی خاطرنشان کرد ، اما چنین استراتژی هایی “تا زمانی که زنجیره تامین با تقاضا مطابقت نداشته باشد” محدود خواهند شد.

در هر صورت ، بازار گرافیکی مجزا اینگونه به نظر می رسد ، زیرا آماده استقبال از بازیکن سوم ، اینتل و سری Arc آن است . با شروع با Alchemist ، اینتل در سال 2022 رسماً با AMD و Nvidia در زمینه پردازنده گرافیکی مجزا رقابت می کند و جالب است که ببینیم این تجزیه سهم بازار در یک سال آینده چگونه است.

کارت گرافیک AMD
کارت گرافیک AMD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *