لپ تاپ مک بوک پرو 2021 

لپ تاپ مک بوک پرو 2021 
زمان مطالعه مطلب 7 دقیقه

 لپ تاپ مک بوک پرو 2021 MacBook Pro 

آخرین مک بوک پرو می تواند در اواخر سال جاری میلادی عرضه شود

16 اینچی MacBook Pro ، یک بار قویترین و بسیاری از ویژگی های پر مک، در حال حاضر توسط ارزان تر، اجداد کوچکتر آن تحت الشعاع قرار. دلیل این امر این است که اپل در اواسط راه خود برای به روز رسانی مجموعه مک بوک خود با پردازنده های سفارشی و مبتنی بر ARM است. MacBook Air و MacBook Pro که هر دو از اولین تراشه M1 اپل استفاده می کردند ، شروع به گذار کردند . 

این پردازنده 8 هسته ای موفقیت چشمگیری داشته است و قدرت و کارایی بیشتری نسبت به تراشه های رقیب اینتل و AMD ارائه می دهد. در نتیجه M1 ، ارزان ترین لپ تاپ های اپل ، Air و MacBook Pro با دو درگاه Thunderbolt 3 ، در حال حاضر قانع کننده ترین گزینه ها هستند. اما این می تواند امسال تغییر کند هنگامی که اپل آماده ارتقاء مک بوک پرو 16 اینچی با تراشه سفارشی باشد. انجام این کار مک بوک پرو 16 اینچی را به مسیر اصلی باز می گرداند و به کاربران حرفه ای با ویژگی هایی که می خواهند قدرت لازم را می دهد. 

شایعه شده است که مک بوک پرو 16 اینچی در کنار دریافت تراشه قوی تر سیلیکون اپل ، نمایشگر خود را در قالب مینی LED ارتقا می دهد. پنل های Retina قدیمی نمی توانند با بهترین رایانه های شخصی ویندوز رقابت کنند ، اما با مینی LED ، MacBook Pro می تواند بهترین گزینه برای ویرایشگران عکس و فیلم باشد که در محل کار می کنند. 

این تنها طعم چیزی است که انتظار می رود در مک بوک پرو 16 اینچی وارد شود. در زیر تجزیه و تحلیل کامل آخرین اخبار و شایعات است. 

تاریخ انتشار مک بوک پرو 1621 اینچی 2021

ما نسبت به MacBook Pro 16 اینچی با Apple Silicon که در سال 2021 عرضه می شود اطمینان داریم ، اما در مورد ماه یا روز خاص کمتر. 

دو تن از پرکارترین تحلیلگران اپل ، مارک گورمن در بلومبرگ و مینگ چی کو در TF International Securities ، مدعی هستند که اپل مدل های جدید MacBook Pro 16 اینچی و 14 اینچی خود را در سال 2021 عرضه خواهد کرد .

کو پنجره های پرتاب را در سه ماهه سوم سال 2021 ، یعنی جولای ، آگوست یا سپتامبر قرار می دهد. با نگاهی به نسخه های قبلی اپل ، به نظر می رسد ماه ژوئیه محتمل ترین ماه باشد ، اگرچه تاخیرهای ناشی از COVID-19 می تواند این افشاگری را چند هفته یا چند ماه عقب بیندازد. گورمن در ابتدا می گفت MacBook Pro جدید “در اواسط سال منتشر خواهد شد” و به احتمال زیاد در تابستان به بازار کو می آید. اما در اوایل اکتبر ، افشاگر گفت مک بوک جدید “باید” در هفته های آینده عرضه شود.

در این ماه (مارس 2021) رویدادهای بهاری اپل به گوش می رسد. با این حال ، اگر این شرکت به احتمال زیاد برای معرفی مدلها و هدفونهای جدید آیپد وارد صحنه شود.

قیمت لپ تاپ مک بوک پرو 2021  16 اینچی

قیمت گذاری عامل اصلی تصمیم گیری در مورد خرید مک بوک است و برای MacBook Pro 16 اینچی ، دلیل رد شدن است. 

البته ما نمی دانیم که اپل چگونه قیمت مدل جدید را تعیین می کند ، اما هزینه مدل فعلی می تواند ما را در میدان مناسب قرار دهد. MacBook Pro 16 اینچی از یک شروع می کند ، برای این کار آماده شوید ، با 2400 دلار ، و آن را به طور جدی در وحشت ایستگاه کار قرار دهید . این مدل دارای پردازنده Intel Core i7 ، 16 گیگابایت رم ، 512 گیگابایت SSD و گرافیک Radeon Pro 5300M است. 

انتخاب گرافیک قوی تر در قالب پردازنده گرافیکی Radeon Pro 5500M همراه با 1 ترابایت فضای ذخیره سازی ، قیمت آن را تا 2799 دلار افزایش می دهد. اگر به بهترین عملکرد مطلق نیاز دارید ، یک مدل برتر با پردازنده Core i9 ، 64 گیگابایت رم ، 8 ترابایت SSD و گرافیک Radeon Pro 5500M (امیدوارم نشسته باشید) 6700 دلار. 

این امید وجود دارد که اپل این قیمت ها را کاهش دهد. با ایجاد تراشه های خود ، اپل کنترل بیشتری بر روند تولید دارد و دیگر نیازی به اتکا به اینتل ندارد. بسته به هزینه های عملیاتی ، یک مک بوک پرو 16 اینچی با سیلیکون اپل می تواند بیشتر یا کمتر از مدلهای خروجی اینتل گران باشد. حتی در آن زمان ، ما گمان می کنیم MacBook Pro 16 اینچی با قیمت بالای 2000 دلار یا بالاتر از آن شروع شود ، زیرا مدل کوچکتر از دو مدل 13 اینچی از 1299 دلار شروع می شود.

ما برآورد قیمتی خاصی برای مک بوک پرو 16 اینچی تازه نداریم اما شایان ذکر است که اغلب اطلاعات  شخصیdylandkt معتقد است که پردازنده مشابه مدل 14 اینچی را دارد ، که نشان می دهد نسخه کوچکتر قیمت مشابهی دارد به این یکی اگر چنین است ، ممکن است دلیل کمتری برای دریافت مدل 14 اینچی از طریق این نوت بوک با صفحه نمایش بزرگ وجود داشته باشد. 

طراحی و ویژگی های لپ تاپ مک بوک پرو 2021 ( 16 اینچی )

کلیدهای فیزیکی برای جایگزینی نوار لمسی ، پورت های بیشتر و بازگشت MagSafe – آیا ممکن است قلب اپل در یک لپ تاپ سه برابر رشد کند؟ 

بله ، یکی از مهمترین تغییرات در مک بوک پرو آینده ، حذف یک ویژگی به جای افزودن آن است. 

به گفته Kuo و Gurman ، گفته می شود که اپل در Touch Bar عقب نشینی می کند و آن را با کلیدهای فیزیکی جایگزین می کند. نوار OLED بالای صفحه کلید ، به بیان ملایم ، یک ویژگی تقسیم کننده است که اکثر کاربران آن را بی دلیل دست و پا گیر می دانند. اپل باید همانند زمانی که صفحه کلید شیک Butterfly را با صفحه کلیدی که کار می کند جایگزین کند و از نوار لمسی برای کلیدهای میانبر فیزیکی استفاده کند.

و بله ، شما آن را درست خوانده اید ، MacBook Pro 16 اینچی می تواند دارای پورت های بیشتری باشد تا بتواند آن را برای حرفه ای ها بسازد. مدل فعلی تنها دارای چهار درگاه Thunderbolt 3 و جک هدفون است که آن را به یکی از بزرگترین و گران ترین لپ تاپ هایی با کمترین پورت تبدیل می کند. اما امسال می توان آن را اصلاح کرد زیرا Kuo پیش بینی می کند MacBook Pro 16 اینچی دارای ورودی HDMI ، شکاف کارت microSD و احتمالاً ورودی USB Type-A باشد . 

علاوه بر این ، MacBook Pro آینده می تواند شارژ MagSafe را بازگرداند ، اگرچه مشخص نیست که چه شکلی خواهد بود. ما گمان می کنیم که MacBook Pro به شارژ از طریق USB-C ادامه می دهد ، اما اگر قدرت کافی را مصرف نکند ، اتصال اختصاصی MagSafe می تواند ظاهر شود.

بر اساس گزارشات ، اتصال جدید MagSafe شبیه اتصال قبلی است اما امکان شارژ سریعتر از آنچه USB-C ارائه می دهد را می دهد. فقط امیدواریم کابل موجود از دوام بیشتری نسبت به گذشته برخوردار باشد. 

در مورد ظاهر فیزیکی مک بوک پرو ، ما انتظار تغییر اساسی نداریم. مدل 16 اینچی به لطف حاشیه های باریک خود از نظر زیبایی مدرن ترین است. ما از دیدن یک طراحی جدید به طور کلی شگفت زده خواهیم شد ، اگرچه برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که MacBook Pro دارای طراحی لبه ای شبیه به آنچه در iPhone 12 پیدا می کنید ، باشد. 

 

صفحه نمایش 16 اینچی لپ تاپ مک بوک پرو 2021 

به نظر می رسد که اپل می خواهد LED را جایگزین MicroLED کند ، فناوری جدیدی که کیفیت تصویر بهتری را بدون ترس از سوختگی ارائه می دهد. به گفته کو ، ظاهراً اپل خریداران خود را خریداری کرده است و اکنون قرار است بین 10 تا 12 میلیون دستگاه مک بوک با مینی LED به فروش برساند. 

کو توضیح می دهد: “از آنجا که هزینه سیلیکون اپل به طور قابل توجهی کمتر از CPU اینتل است ، استفاده از سیلیکون اپل می تواند هزینه افزایش استفاده از پنل های مینی LED را جبران کند.”

برخلاف OLED ، مینی پنل های LED صدها دیود موجود در پنل های LED استاندارد را با هزاران عدد بسیار کوچکتر جایگزین می کنند. دیودهای Tinier به معنای مناطق کم نورتر و کنترل بهتر بر کیفیت تصویر است. بنابراین بله ، مینی LED هنوز دارای نور پس زمینه است ، اما با کنترل بیشتر ، می توانید تصویری روشن تر با کنتراست بهبود یافته و سطوح عالی مشکی ایجاد کنید. با OLED مطابقت ندارد ، اما پس از آن ، نیازی به ترس از سوختن نیست. 

جالب اینجاست که DigiTimes ادعا می کند MacBook Pro و iPad می توانند با صفحه نمایش OLED در اوایل سال 2022 عرضه شوند. این نشان می دهد که مینی پنل LED ممکن است فقط در پیکربندی های ردیف پایین تر موجود باشد یا این که تا زمانی که اپل ناوگان کامل خود را دریافت نکند ، این یک وقفه است. از نمایشگرهای OLED DigiTimes دارای سابقه متفاوتی برای این نوع پیش بینی ها است ، بنابراین زیاد در مورد آن خرید نکنید. 

مشخصات و عملکرد مک بوک پرو 16 اینچی 

روزهای مکینتاش های اینتل مطمئناً باید به پایان برسد وقتی مک بوک پرو 16 اینچی اواخر امسال وارد بازار شود. در مورد تراشه ای که مدل آینده را تغذیه می کند ، CPU سفارشی M1X بهترین حدس ما است. 

این در اصل از LeaksApplePro ، یک افشاگر با سابقه معقول ، آمده است که ادعا می کند اپل مدل های بعدی MacBook Pro خود را با M1X (یا M2) ، یک تراشه 12 هسته ای با هشت هسته با عملکرد بالا و چهار هسته کارآمد ، منعکس می کند. پیکربندی موجود در iPad Pro. برای مقایسه ، پردازنده M1 دارای هشت هسته است که دارای چهار عملکرد و چهار هسته کارآیی است.

معیارهایی که ظاهراً CPU M1X را روی CPU Monkey نشان می دهند شایعه فوق را نشان می دهند ، با تراشه مرموز از 12 هسته عملکرد و کارایی به همراه 16 هسته گرافیکی (M1 دارای هفت یا هشت هسته GPU است).  

ما می دانیم هر شکلی از سیلیکون اپل که در مک بوک پرو استفاده می شود نتایج بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت. با این حال ، نگرانی هایی در مورد بقیه مشخصات وجود دارد. تراشه M1 مک بوک ایر و رده پایین تر آن را تنها به 16 گیگابایت رم محدود می کند ، که این مورد برای مک بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی کاهش نمی یابد. این مدل ها حداقل به 32 گیگابایت رم نیاز دارند ، اگرچه 16 اینچی به طور ایده آل با مدل فعلی با 64 گیگابایت مطابقت دارد. 

SSD هم همینطور . مدل فعلی ، به طرز شگفت انگیزی ، می تواند تا 8 ترابایت فضای ذخیره سازی مجهز شود. این برای اکثر کاربران بیش از حد است ، اما اپل بهتر است مک بوک پرو 16 اینچی آینده را حداکثر تا 4 ترابایت برای کسانی که با فایل های ویدئویی 4K و 8K کار می کنند ، بدهد. 

سپس کارت گرافیک وجود دارد. اگر گرافیک یکپارچه M1X ، با 16 هسته شایعه ، بتواند از پردازنده گرافیکی مجزا AMD بهتر عمل کند ، ممکن است اپل فقط از آن استفاده کند. انجام این کار می تواند به معنای الزامات سختگیرانه کمتر خنک کننده باشد. 

چشم انداز

من معمولاً قبل از اینکه مطالبی را که در مورد MacBook Pro 16 اینچی آینده می دانیم ، خلاصه کنم ، بخش “چیزهایی را که می خواهیم ببینیم” قرار می دهم. در این صورت ، اما آنچه ما می خواهیم و به نظر می رسد که به دست می آوریم یکی است. 

در صورت تحقق شایعات ، مک بوک پرو 16 اینچی می تواند مک بوک نهایی باشد. با این وجود ، عملکرد و کارایی بهتری نسبت به آنچه در M1 مشاهده کردیم با صفحه نمایش LED مینی ، مجموعه ای از پورت های مفید ، اتصال MagSafe و کلیدهای میانبر فیزیکی استاندارد ترکیب می شود. اگر اپل این کار را کنار بگذارد ، تغییری اساسی در نحوه توسعه محصولات ایجاد می کند – که به نفع مشتریان خواهد بود. س Theال این است که آیا من چقدر باید پس انداز کنم؟ 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *