تبلت میت پد 11 اینچی

تبلت میت پد 11 اینچی
زمان مطالعه مطلب 11 دقیقه

تبلت میت پد 11 اینچیHuawei MatePad 11 Review

 تبلت عالی با نقاط ضعف اندک

 Huawei MatePad 11 یک تبلت میان رده بسیار قدرتمند است که از ورودی قلم پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، تخته سنگ را می توان با صفحه کلید جفت کرد. MatePad 11 با سیستم عامل Harmony و بدون خدمات Google ارائه می شود. در استفاده روزمره ، این امر محدودتر از آنچه انتظار داشتیم بود.

 

کار برای نوت بوک چک

MatePad 11 یک تبلت بسیار متنوع از هواوی است که عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد و از ورودی قلم پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، صفحه Huawei را می توان با یک صفحه کلید برای کارهای اداری جفت کرد. همچنین می تواند برای مصرف رسانه استفاده شود زیرا می تواند محتوای محافظت شده از DRM را پخش کند. یک آرایه چهار میکروفونی قرار است “ارتباط شفاف” را فعال کند.

MatePad 11 از SoC پرچمدار سال گذشته کوالکام استفاده می کند. صفحه نمایش 10.95 اینچی از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می کند. نسخه 64 گیگابایتی 399 یورو (470 پوند) قیمت دارد در حالی که نسخه 128 گیگابایتی آن 499 یورو (590 دلار پوند) به فروش می رسد. علاوه بر این ، هواوی از کارت های Wi-Fi 6 و microSD پشتیبانی می کند. 

 

Huawei MatePad 11 2021 ( سری MatePad )

پردازنده

Qualcomm Snapdragon 865 8 x 2.4 – 2.8 گیگاهرتز ، Cortex -A77 / A55 (Kryo 585)

آداپتور گرافیکی

کوالکام آدرنو 650

 

حافظه

6144 مگابایت  

 LPDDR4x

 

صفحه نمایش

10.95 اینچ 16:10 ، 2560 در 1600 پیکسل 276 PPI ، خازنی ، چند نقطه ای چند نقطه ای ، پشتیبانی از قلم بومی ، IPS ، براق: بله ، HDR ، 120 هرتز

 

ذخیره سازی

فلش 128 گیگابایتی UFS 3.1 ، 128 گیگابایت  

، 110.58 گیگابایت رایگان

 

وزن

485 گرم (= 17.11 اونس / 1.07 پوند) ، منبع تغذیه: 70 گرم (= 2.47 اونس / 0.15 پوند)

 

قاب:

 بدنه MatePad 11 از پلاستیک ساخته شده است.

قاب میانی و پشتی Huawei MatePad 11 از پلاستیک ساخته شده است که کاملاً مستعد اثر انگشت است. پلاستیک به گونه ای طراحی شده است که شبیه فلز باشد. صفحه نمایش توسط برخی از انواع شیشه محافظت می شود. حتی اگر دوربین عقب 1.8 میلی متر از دستگاه بیرون زده باشد ، MatePad 11 وقتی روی سطح یکنواخت قرار می گیرد تکان نمی خورد. 

تخته سنگ خوب ساخته شده است. هیچ چین و چروک و لبه های ناهمواری وجود ندارد. اعمال فشار زیاد بر روی صفحه هیچ گونه اثر موجی ایجاد نمی کند. تبلت هواوی نه ضد آب است و نه ضد گرد و غبار. 

MatePad 11 در رنگبندی های زیر عرضه می شود: خاکستری مات (تنها رنگ بندی موجود در آلمان) ، آبی جزیره و سبز زیتونی. 

 

مقایسه اندازه

      Lenovo Tab P11 Pro       Huawei MatePad 11 2021       Samsung Galaxy Tab S7       iPad iPad 10.2 2020       Medion LifeTab E10802       سامسونگ

 

قابلیت اتصال تبلت میت پد 11 اینچی:

 MatePad 11 دارای کارت خوان microSD و پورت USB 3.2 است

Huawei MatePad 11 دارای یک پورت USB 3.2 سریع است که می تواند سرعت انتقال تا 5 گیگابایت بر ثانیه را بدست آورد. عملکرد OTG پشتیبانی می شود. این بدان معناست که بسیاری از دستگاه های جانبی مختلف می توانند به رایانه لوحی متصل شوند.

صفحه نمایش را می توان با Huawei M-Pencil 2 ، که همراه این دستگاه در آلمان است ، اداره کرد. در حال حاضر ، نسخه LTE وجود ندارد. 

بالا: میکروفون ، تنظیم کننده صدا ، دو میکروفون

سمت چپ: دو بلندگو ، دکمه روشن / خاموش

سمت راست: بلندگو ، پورت USB ، بلندگو

پایین: جای کارت

کارت خوان

MatePad 11 از تمام فرمت های فعلی کارت microSD پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، سیستم فایل exFAT پشتیبانی می شود ، به این معنی که کاربران می توانند فایل های بزرگتر از 4 گیگابایت را روی کارت های microSD ذخیره کنند. صفحه Huawei با کارت میکرو SD  Angelbird AV Pro V60 با درجه مرجع ، سرعت انتقال داده خوبی دارد . 

 

نرم افزار:

Harmony OS 2.0 با مجوز DRM

Huawei MatePad 11 دارای یک سیستم عامل اختصاصی است که بر اساس هسته لینوکس موجود در Android 10 طراحی شده است. همه برنامه های Android با هارمونی OS 2.0 سازگار هستند. کاربران می توانند برنامه ها را از Huawei AppGallery ، از جمله همه برنامه های استاندارد EMUI بارگیری کنند. در کل ، Harmony OS و EMUI شباهت زیادی به یکدیگر دارند. با این حال ، Harmony OS ویژگی های جدیدی را ارائه می دهد.

 

برخی از برنامه ها را می توان با فشار دادن روی آنها و سپس کشیدن صفحه به عنوان “قطعه” باز کرد. در حالت قطعه ، برنامه ها کل صفحه را اشغال نمی کنند. یک برنامه در حالت قطعه نیز می تواند به عنوان ویجت پین شود.

 

از آنجا که این تبلت اندروید گوگل را اجرا نمی کند ، از خدمات تلفن همراه Google پشتیبانی نمی کند. برنامه های شخصی را می توان نصب کرد ، اما اگر به خدمات Google نیاز داشته باشند ، کار نمی کنند. این می تواند در استفاده روزانه بسیار آزاردهنده باشد.

 

بسیاری از برنامه های کاربردی مانند WhatsApp ، Netflix و Spotify در AppGallery موجود نیستند. هنگام جستجوی این برنامه ها ، AppGallery جایگزین هایی را ارائه می دهد یا به کاربران توصیه می کند سعی کنند این برنامه ها را مستقیماً از سایت سازنده برنامه بارگیری کنند. هنگام نصب APK ، کاربران باید منتظر اسکن امنیتی باشند و سپس نصب را به صورت دستی تأیید کنند. در مجموع ، روند پیچیده نیست. برای به روز رسانی چنین برنامه هایی ، باید آنها را به صورت دستی در AppGallery انتخاب کنید.

تبلت هواوی می تواند محتوای محافظت شده از DRM را با کیفیت HD پخش کند. برنامه Netflix نشان می دهد که در واقع اینطور است. با این حال ، محتوا به نظر خوب نمی آید و HDR نیست. این احتمال وجود دارد که تخته هواوی نتواند محتوای HD را با کیفیت کامل پخش کند.

 

ارتباطات و موقعیت مکانی تبلت میت پد 11 اینچی:

ناوبری دقیق و Wi -Fi سریع

MatePad 11 از Wi-Fi 6 (دو بانده: 2.4 و 5 گیگاهرتز) پشتیبانی می کند. با روتر مرجع ما Netgear Nighthawk AX 12 ، رایانه لوحی قادر به دستیابی به سرعت سریع و پایدار انتقال داده ها بود ، که در واقع در سطح یک دستگاه سریع Wi-Fi 5 است.

صفحه هوآوی از 5G ، LTE یا NFC پشتیبانی نمی کند. 

MatePad 11 دارای یک ماژول GNSS تک باند است. این تبلت به سرعت به ماهواره ها متصل می شود اما زمان زیادی طول می کشد تا موقعیت کاربر را به طور دقیق بدست آورد. در محیط داخلی ، کاربران باید کمی منتظر بمانند تا موقعیت مکانی خود را دریافت کنند.

ما از این واقعیت که MatePad 11 در هنگام دوچرخه سواری دقیق تر از ناوبر حرفه ای Garmin Edge 500 ما بود ، بسیار شگفت زده شدیم. در اینجا ، صفحه Huawei بسیار خوب عمل کرد. 

 

دوربین ها :

 تبلت هواوی با دوربین محکم و فلاش LED

Huawei MatePad 11 دارای یک دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی است که می تواند با رزولوشن 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. وضوح و بازتولید رنگ در سطح خوبی قرار دارد. با این حال ، در صحنه های خاص ، نکات برجسته می تواند از بین برود. تبلت هواوی برای کنفرانس از راه دور مناسب است. میکروفون ها همیشه صداها را به خوبی نمی گیرند.

دوربین عقب دارای سنسور 13 مگاپیکسلی است. تصاویری که با تیرانداز اصلی گرفته می شود نسبتاً کم نور می شود. در مجموع ، دوربین اصلی برای اسکن اسناد به اندازه کافی خوب است. علاوه بر این ، یک فلاش LED وجود دارد که می تواند برای روشن کردن یک صحنه استفاده شود. دوربین عقب می تواند ویدئوهای UHD را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. به طرز عجیبی ، فیلم های 720p نیز محدود به 30 FPS هستند. 

 

مقایسه تصویر تبلت میت پد 11 اینچی

صحنه ای را انتخاب کرده و در اولین تصویر حرکت کنید. با یک کلیک موقعیت صفحه های لمسی تغییر می کند. با یک کلیک بر روی تصویر بزرگنمایی شده ، تصویر اصلی در یک پنجره جدید باز می شود. تصویر اول عکس مقیاس شده دستگاه آزمایش را نشان می دهد.

لوازم جانبی و گارانتی تبلت میت پد 11 اینچی:

 M -Pencil گنجانده شده است

Huawei MatePad 11 دارای یک آداپتور برق مدولار (22.5 وات) ، کابل USB (نوع A تا Type-C) ، ابزار حذف کارت و Huawei M-Pencil 2 با نکات جایگزین است.

صفحه کلید مغناطیسی هوشمند را می توانید با 99 یورو (116 دلار آمریکا) در وب سایت هواوی خریداری کنید. هواوی همچنین یک ماوس بلوتوث (39 یورو/~ 45 دلار) برای MatePad 11 به فروش می رساند.

این تبلت دارای 24 ماه گارانتی می باشد. کاربران می توانند به راحتی اطلاعات گارانتی را در برنامه سرویس مشاهده کنند. 

 

دستگاههای ورودی و جابجایی – MatePad 11 از قفل باز کردن چهره پشتیبانی می کند

Huawei MatePad 11 دارای صفحه لمسی خازنی است که می تواند تا 10 ورودی را به طور همزمان تشخیص دهد. سطح صفحه نمایش بسیار صاف است. ما در هنگام بررسی خود به مشکلی در صفحه لمسی برخورد نکردیم.

MatePad 11 با نسل دوم M-Pencil عرضه می شود. این می تواند 4096 سطح فشار را تشخیص دهد. قلم به صورت مغناطیسی به تبلت متصل می شود. هنگام استفاده از قلم با هیچ مشکلی روبرو نشدیم. درست مانند iPad ، MatePad 11 از تشخیص دست خط پشتیبانی می کند. به عنوان مثال ، کاربران می توانند متن را با نوشتن با M-Pencil در کادرهای جستجو وارد کنند.

همچنین یک صفحه کلید اختیاری وجود دارد که به صفحه کلید مغناطیسی هوشمند معروف است. این دستگاه به پشت MatePad 11 متصل شده است و هیچ مشکلی برای ثابت نگه داشتن رایانه لوحی در دو زاویه مختلف ندارد. کلیدهای QWERTY دارای ابعاد 13.9 13. 13.9 میلی متر هستند ، مسافت کوتاهی را ارائه می دهند و دارای نقطه فعال هستند.

این صفحه از تشخیص چهره دو بعدی پشتیبانی می کند. Face Unlock به خوبی کار می کند و می تواند پیکربندی شود تا کاربران را مستقیماً به صفحه اصلی برساند. این تبلت به کاربران اجازه می دهد تا حداکثر 5 نمایه ایجاد کنند. سنسور اثر انگشت وجود ندارد.

 

صفحه نمایش تبلت میت پد 11 اینچی:

 پنل IPS 120 هرتز

Huawei MatePad 11 دارای صفحه نمایش 10.95 اینچی IPS با رزولوشن 2560×1600 پیکسل است. میزان روشنایی متوسط ​​515 cd/m² است. سطح روشنایی در متن APL50 نوسان ندارد.

حداقل روشنایی در سطح بسیار خوبی است. به همین دلیل است که کاربران می توانند به راحتی در شب کتاب بخوانند. MatePad 11 حتی دارای یک حالت شب ویژه است که میزان نور آبی را که صفحه تولید می کند کاهش می دهد. علاوه بر این ، صفحه نمایش برای کنترل روشنایی به مدولاسیون عرض پالس (PWM) متکی نیست. این بدان معنی است که هیچ سوسو زدن وجود ندارد ، که می تواند باعث سردرد و/یا خستگی چشم در افراد مستعد شود. 

مقدار رنگ مشکی به طرز شگفت آوری زیاد است (تقریباً یک عدد کاندلا) ، به همین دلیل نسبت کنتراست بسیار پایین است. با این وجود ، محتوای صفحه نمایش کاملاً متراکم به نظر می رسد. 

 

برای کم نور شدن صفحه ، برخی از نوت بوک ها به سادگی نور پس زمینه را به صورت متوالی روشن و خاموش می کنند – روشی به نام مدولاسیون عرض پالس (PWM). این فرکانس دوچرخه سواری در حالت ایده آل باید برای چشم انسان قابل تشخیص نباشد. اگر فرکانس فوق بسیار کم باشد ، کاربران با چشم های حساس ممکن است فشار یا سردرد را تجربه کنند یا حتی به طور کلی سوسو زدن را متوجه شوند.

درست در جعبه ، رنگ ها بسیار سرد و اشباع به نظر می رسند. هنگام استفاده از نمایه Normal ، رنگها طبیعی تر به نظر می رسند ، که به جای DCI-P3 در فضای رنگ sRGB کوچکتر قرار گرفته است. 

 

نمایش زمان پاسخگویی

زمان پاسخگویی به صفحه نمایش نشان می دهد که صفحه نمایش با چه سرعتی می تواند از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر کند. زمان پاسخ آهسته می تواند منجر به عکس های بعدی شود و باعث شود اشیاء متحرک تار (شبح) ظاهر شوند. بازیگران عناوین سه بعدی سریع باید به زمان پاسخ سریع توجه ویژه ای داشته باشند.

MatePad 11 به دلیل داشتن صفحه نمایش روشن می تواند در خارج از منزل استفاده شود. با این حال ، صفحه نمایش به دلیل سطح بازتاب صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید دشوار است.

پنل IPS زاویه دید بسیار خوبی را ارائه می دهد. اگرچه روشنایی در زوایای بسیار حاد کمی کاهش می یابد. صفحه نمایش از کدر شدن رنج نمی برد و جلوه IPS بسیار درخشان است. 

 

عملکرد تبلت میت پد 11 اینچی :

Huawei MatePad 11 مجهز به Snapdragon 865 است که پرچمدار سال گذشته Qualcomm SoC است. صفحه هوآوی دارای 6 گیگابایت رم است. آدرنو 650 مسئول برای رندر کردن گرافیک است.

Snapdragon 865 هنوز یک SoC نسبتاً قدرتمند است ، مخصوصاً وقتی در مقایسه با Snapdragon 860 در Xiaomi Mi Pad 5 با قیمت مشابه و در  Poco X3 Pro مقایسه شود . Snapdragon 865 در همه زمینه ها از جمله AI سریعتر از Snapdragon 860 است. با این حال ، Galaxy Tab S7 و آیپد 8 بر هوآوی غلبه کردند. 

در معیارهای مرورگر ، MatePad 11 به طور معقول خوبی عمل می کند ، اما توسط iPad و Galaxy Tab S7 شکست خورده است. تبلت Huawei به لطف SoC قدرتمند و صفحه نمایش 120 هرتز ، تجربه مرور وب فوق العاده ای را ارائه می دهد. 

Huawei MatePad 11 دارای حافظه بسیار سریع UFS 3.1 است که به ندرت در دستگاه هایی با این محدوده قیمت استفاده می شود.

 

 

بازی :

 بیش از 60 فریم بر ثانیه دور از دسترس است

به لطف SoC قدرتمند ، Huawei MatePad 11 می تواند تمام عناوین فعلی را در تنظیمات بالا اداره کند. بازی های جانبی از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی نمی کنند. تبلت هواوی می تواند اکثر بازی های مدرن را با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا کند.

در PUBG ، MatePad 11 قادر بود 40 FPS را در تنظیمات بالا ثابت نگه دارد. ما از Armajet که با نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا می شد کمی ناامید شدیم ، حتی اگر تصور می شود از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می کند.

بلندگوهای تبلت Huawei یک صحنه صوتی مناسب برای بازی ارائه می دهند.

 

صدای مناسب و عملکرد پایدار تبلت میت پد 11 اینچی

درجه حرارت

دمای سطح MatePad 11 هرگز خیلی زیاد نمی شود. این تبلت همیشه راحت در دستان شما قرار می گیرد.

تخته سنگ هواوی قادر است عملکرد کامل خود را حتی در زیر بار کامل حفظ کند. 

 

تست تنش با 3DMark Wild Life

سیستم چهار بلندگو MatePad 11 توسط Harman Kardon تنظیم شده و با الگوریتم صدای Huawei Histen 7.0 بهینه شده است. در مجموع ، بلندگوهای تبلت هواوی بسیار خوب به نظر می رسند. هیچ تبلت دیگری در این محدوده قیمتی با بلندگوهای خوب وجود ندارد.

کاربران می توانند هدفون یا بلندگوهای سیمی را از طریق درگاه USB به صفحه متصل کنند. با این حال ، برای این کار ، به یک آداپتور مناسب نیاز دارید. این تبلت دارای ماژول بلوتوث 5.1 است که از کدک های صوتی بی سیم زیر پشتیبانی می کند: SBC ، AAC و LDAC. متأسفانه ، کدک با وضوح بالا (L2HC) هوآوی ، که در استودیو FreeBuds هوآوی استفاده می شود ، پشتیبانی نمی شود. 

 

مدیریت انرژی تبلت میت پد 11 اینچی:

عمر طولانی باتری و شارژ سریع

مصرف انرژی

Huawei MatePad 11 یک تبلت بسیار کم مصرف است. با این حال ، برخی از قرص ها وجود دارد که حتی از نظر انرژی نیز در آنجا بسیار کارآمد هستند.

MatePad 11 دارای آداپتور برق 22.5 وات است که شارژ کامل دستگاه حدود 2 ساعت طول می کشد. شارژ صفحه از 0 تا 50 درصد 44 دقیقه طول می کشد. در دقیقه 80، این تبلت می توان به از 0 شارژ ٪ تا 80٪.

عمر باتری تبلت میت پد 11 اینچی

ما آزمایش باتری خود را با نرخ تازه سازی 120 هرتز ثابت و با وضوح بومی انجام دادیم. فقط با بار کامل ، زمان کارکرد باتری در سطح متوسط ​​قرار داشت.

در آزمایش Wi-Fi ما ، که در آن روشنایی صفحه را به 150 cd/m² محدود می کنیم ، تبلت Huawei حدود 14 ساعت دوام آورد. 

مدت زمان کارکرد باتری

بیکار (بدون WLAN ، حداقل روشنایی)   32 ساعت 52 دقیقه
تست باتری NBC WiFi Websurfing 1.3 (مرورگر هواوی 11.1)   ساعت 13 و 55 دقیقه
اسم بزرگ اسم حیوان دست اموز H.264 1080p   14 ساعت 24 دقیقه
بار (حداکثر روشنایی)   3 ساعت و 56 دقیقه

 

طرفداران

+پنل IPS 120 هرتز بدون PWM

+ناوبری دقیق

+عملکرد زیاد

+ذخیره سازی قابل افزایش

+قلم در جعبه

+پورت USB 3.2 سریع با قابلیت DP

+بلندگوهای خوب

+عمر طولانی باتری

منفی

انتخاب محدود برنامه ها

بدون گزینه LTE/5G

تعداد کمی کدک بلوتوث

Huawei MatePad 11 یک تبلت میان رده بسیار خوب است که عملکرد مشابهی با بسیاری از دستگاه های گران قیمت ارائه می دهد. این تبلت دارای بسیاری از تبلت های گران قیمت است: صفحه نمایش 120 هرتز ، USB 3.2 ، UFS 3.1 ، SoC قدرتمند ( Snapdragon 865 ). علاوه بر این ، تبلت هواوی اصلاً تحت فشار قرار نمی گیرد.  

Huawei MatePad 11 برای خرس بارگذاری شده است و نبود خدمات Google آنطور که انتظار داشتیم محدود کننده نیست. 

اساساً ، فقدان خدمات Google چندان مهم نیست. AppGallery برنامه های زیادی را ارائه می دهد و بسیاری از برنامه هایی که در آنجا نیستند می توانند بارگذاری شوند. اما این بر عهده کاربران است که تصمیم بگیرند که آیا آماده این کار هستند یا نه. 

MatePad 11 یک تبلت چند رسانه ای عالی است ، اما همچنین یک دستگاه اداری بسیار قدرتمند است. دانش آموزان نیز از آن خوشحال خواهند شد. MatePad 11 با Galaxy Tab S6 Lite و iPad بسیار کندتر رقابت می کند . iPad با مداد اپل ، ارتقاء حافظه و صفحه کلید اختیاری می تواند گران باشد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *