لپ تاپ ایسر مدل Acer Aspire Vero

لپ تاپ ایسر مدل Acer Aspire Vero
زمان مطالعه مطلب 9 دقیقه

لپ تاپ ایسر مدل Acer Aspire Vero

یک لپ تاپ سازگار با محیط زیست ویندوز 11

Acer Aspire Vero که با پلاستیک PCR ساخته شده است، با طراحی بدبو و سازگار با محیط زیست از بسته لپ تاپ های میان رده متمایز است. این اولین لپ تاپی است که ما با ویندوز 11 آزمایش کرده ایم.

 

طرفداران

  • طراحی بد بو سازگار با محیط زیست
  • از قبل با ویندوز 11 بارگذاری شده است
  • قیمت مناسب

منفی

  • عمر باتری کوتاه
  • نمایشگر کم نور
  • عجیب بودن صفحه کلید ممکن است شما را آزار دهد

لپ تاپ ایسر

 

دو عنوان اصلی وجود دارد که Acer Aspire Vero را بیش از یک لپ‌تاپ متوسط ​​و متوسط ​​می‌سازد. برای شروع، با پلاستیک PCR (بازیافت پس از مصرف) ساخته شده است که فرآیند تولید را سازگارتر با محیط زیست می کند، اما همچنین منجر به ایجاد یک نوت بوک با طراحی بدبو و بافتی می شود که به Aspire Vero اجازه می دهد از لپ تاپ های 15.6 اینچی متمایز شود. عنوان دیگر داخل دستگاه است—این اولین لپ‌تاپی است که بررسی کرده‌ایم که با ویندوز 11 از پیش نصب شده است.

آخرین سیستم عامل مایکروسافت یک تراشه Core i7 از آخرین سری اینتل، گرافیک یکپارچه Intel Xe و 16 گیگابایت رم کافی است. لپ‌تاپ احساس خوبی دارد، اما عمر باتری آن ناامید کننده است. من همچنین با نمایشگر و صفحه کلید چند ایراد دارم، اما نسبتاً جزئی هستند. با زمان اجرا طولانی تر، Aspire Vero توصیه قوی تری برای دانش آموزان یا هر کسی که به دنبال یک لپ تاپ سازگار با محیط زیست و صفحه نمایش بزرگ است به دست می آورد.

مشخصات فنی

  • CPU:چهار هسته ای Intel Core i7-1195G7
  • حافظه:16 گیگابایت
  • گرافیک:Intel Iris Xe
  • حافظه:512 گیگابایت PCIe NVMe M.2 SSD
  • صفحه نمایش:6 اینچی، 1920×1280 IPS
  • وب کم:720p
  • قابلیت اتصال:سمت راست: 1 x USB 2.0 Type-A، جک صوتی ترکیبی. سمت چپ: 1 x USB SuperSpeed ​​10Gbps Type-C، 2 x USB SuperSpeed ​​5Gbps Type-A (یکی با شارژ خاموش)، HDMI 2.0، اترنت.
  • شبکه:Wi-Fi 6، Bluetooth 5.0
  • بیومتریک:اثر انگشت خوان
  • ظرفیت باتری:48 وات ساعت
  • ابعاد:3 x 9.4 x 0.7 اینچ

ایسر دو نسخه از Aspire Vero خواهد داشت. نسخه i7 تست شده در اینجا در استرالیا در دسترس نیست. نسخه استرالیایی دارای پردازنده 11 نسلی Core i5 اینتل است و در اواسط اکتبر در استرالیا توسط ایسر آنلاین و هاروی نورمن در دسترس خواهد بود. هر دو مدل دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی غیر لمسی با وضوح فول اچ دی با درجه روشنایی 250 نیت هستند.

 

لپ تاپ ایسر

لپ تاپ سازگار با محیط زیست

بسیاری از شرکت‌ها متعهد شده‌اند که اثرات زیست‌محیطی خود را در آینده کاهش دهند، و ایسر یک هدف اعلام‌شده استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر 100 درصدی تا سال 2035 را اعلام کرده است. زمان طولانی برای ایجاد تغییر معنادار می تواند در اینجا و اکنون احساس اینکه هر کاری در حال انجام شدن است دشوار است.

مصرف کنندگان می توانند با تصمیمات خرید خود تأثیر فوری تری داشته باشند. و با Aspire Vero، لپ‌تاپی می‌خرید که میزان پلاستیکی را که به زباله‌دان‌ها یا اقیانوس‌ها ختم می‌شود، کاهش می‌دهد. ایسر همچنین بیان می کند که استفاده از پلاستیک بازیافتی در Aspire Vero همچنین منجر به کاهش انتشار CO2 می شود زیرا بازیافت پلاستیک از سوخت های فسیلی کمتری نسبت به تولید پلاستیک جدید استفاده می کند.

 

در اینجا آمار مربوط به مواد بازیافتی در Aspire Vero آمده است: 30 درصد پلاستیک PCR در شاسی و 50 درصد پلاستیک PCR در درب کلید. ایسر لپ تاپ سازگار با محیط زیست را با بسته بندی سازگار با محیط زیست ساخته شده از 85 درصد کاغذ بازیافتی جفت می کند. و در تلاشی برای حفظ طول عمر لپ‌تاپ و طولانی‌تر کردن زمان قبل از اتمام آن در محل دفن زباله، Acer با استفاده از پیچ‌های استاندارد روی پانل پایین، ورود به داخل Aspire Vero را برای تعمیر یا ارتقاء آسان می‌کند. (به عنوان کسی که در طول سال ها به دنبال پیچ گوشتی Torx با اندازه مناسب برای تعمیر مک بوک های مختلف گشته است، می توانم به شما بگویم که این حرکت به ظاهر کوچک بسیار قدردانی می شود.)

 

یک لپ‌تاپ با طراحی پایدار اگر آن طراحی زشت یا کسل‌کننده باشد، به این دلیل ساده که مردم همچنان به خرید لپ‌تاپ‌های معمولی ادامه می‌دهند، فایده چندانی نخواهد داشت. و طراحی Aspire Vero خسته کننده نیست. شاید برای همه مناسب نباشد، اما من ظاهر و احساس لپ تاپ را خیلی دوست دارم. جایی که بیشتر لپ‌تاپ‌ها با سطوح صاف و برس خورده زیگ می‌کنند، Aspire Vero با یک محفظه بافت‌دار زیگ دارد. بافت شبیه یک بوم بسیار ظریف است. هیچ پوشش رنگی یا رنگی برای نشان‌ها یا آرم‌های نام لپ‌تاپ استفاده نشده است. هرکدام به سطح شاسی کوبیده شده اند و به ظاهر منحصر به فرد لپ تاپ می افزایند.

 

لپ تاپ در درجه اول خاکستری با لکه های ریز زرد و خاکستری آبی است. هایلایت های زرد در پنل پایین با پایه های زرد و روی دو کلید صفحه کلید ادامه می یابد که به زودی به آن ها خواهم پرداخت. شاسی دارای لبه های مربعی است و برای یک لپ تاپ 15.6 اینچی نسبتاً نازک است و تنها 0.7 اینچ ضخامت دارد. در چهار پوند، وزن متوسطی را برای اندازه خود حمل می کند. با توجه به مشخصات تریم آن، با این حال، کمی سنگین تر از آن چیزی است که انتظار داشتم.

 

لپ تاپ ایسر
لپ تاپ ایسر

 

شاسی پلاستیکی عمدتاً جامد به نظر می رسد. درب سفت است تا از نمایشگر محافظت خوبی داشته باشد، و صفحه‌کلید به جز در بالای صفحه‌کلید، جایی که میزان انعطاف‌پذیری نگران‌کننده‌ای وجود دارد، محکم به نظر می‌رسد. پنل پایینی دارای چهار پایه زرد لاستیکی است که لپ تاپ را محکم در جای خود نگه می دارد و به جریان هوا از طریق دریچه ها کمک می کند. همچنین دو پایه زرد ریز روی لولای نمایشگر وجود دارد و هنگامی که نمایشگر را باز می‌کنید به سمت پایین حرکت می‌کنند تا لبه پشتی لپ‌تاپ را بالا ببرد تا به جریان هوا کمک کند و زاویه‌ای جزئی برای بهبود تجربه تایپ شما ایجاد کند.

 

صفحه‌کلید با کلیدهای بی‌صدا که همچنان فنری و پاسخ‌گو هستند، راحت است. صفحه کلید دارای نور پس زمینه یک سطح است. نور پس‌زمینه صفحه‌کلید چند سطحی برای تطبیق با قدرت نور محیط مفیدتر خواهد بود و سازگارتر با محیط‌زیست است، زیرا می‌توانید برای کاهش مصرف انرژی لپ‌تاپ، آن را در یک تنظیم کم‌نور نگه دارید.

 

Acer در یک صفحه شماره در سمت راست خود فشرده شده است، اما کلیدها باریک هستند، که کاربرد آن را محدود می کند. چهار کلید جهت دار کمتر از اندازه کامل هستند تا اضافه شدن numpad را در خود جای دهد، که قربانی بزرگی است. من با خوشحالی می‌خواهم صفحه باریک را برای مجموعه‌ای از کلیدهای پیکان در اندازه کامل کنار بگذارم.

 

می ترسم لد را با کیبورد دفن کرده باشم. بارزترین جزئیات کلیدهای R و E هستند. حروف زرد و معکوس هستند. من تقریباً یک تایپیست لمسی هستم، بنابراین به کلیدها با فرکانس عالی نگاه نکنید، اما همچنان آن را منحرف می کند. Acer این لمس را به عنوان یادآوری به Review، Rethink، Recycle و Reduce اضافه کرده است. (من همیشه فکر می کردم که سه R برای محیط زیست وجود دارد و آنها به معنای کاهش، استفاده مجدد، بازیافت هستند.) پس از اینکه قبلاً تعهد خرید Aspire Vero را داده بودند، آیا صاحبان آن به این یادآوری نیاز دارند؟ من با حروف زرد مشکلی ندارم، اما ترجیح می دهم این دو حرف عقب به مغزم نخورند.

 

علاوه بر این، فکر می‌کنم ایسر آیکون‌های روشنایی صفحه‌نمایش را به سمت عقب روی کلیدهای F3 و F4 و بدون هیچ دلیل مشخصی قرار داده است. آیا آفتاب پر شده نباید آن چیزی باشد که نمایشگر را روشن تر می کند؟ همانطور که هست، آن کلید صفحه نمایش را کم می کند و کلید F4 با خورشید توخالی و تاریک روشنایی را افزایش می دهد.

پد لمسی به طور سخاوتمندانه بر روی تکیه گاه کف دست پهن شده است و به نظر دقیق می رسد. این پاسخ یک کلیک محکم را ارائه می دهد که به یک کلیک ضعیف و شلخته ترجیح داده می شود. صفحه لمسی دارای یک خواننده اثر انگشت در گوشه سمت چپ بالا برای ورود آسان و ایمن بیومتریک است.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش 15.6 اینچی بدون لمسی دارای وضوح فول اچ دی 1920×1280 است. وضوح تصویر برای ایجاد یک تصویر واضح کافی است. متن و تصاویر واضح و بدون تاری و پیکسل به نظر می رسند. بزرگترین ایراد صفحه نمایش روشنایی یا کمبود آن است. این تنها 250 نیت است که در لپ تاپ های ارزان قیمت رایج است. زمانی که قیمت آن مانند Aspire Vero به 1000 دلار نزدیک‌تر می‌شود، وارد دسته لپ‌تاپ‌های میان رده می‌شوید که می‌توانید و باید انتظار نمایشگرهایی با رتبه‌بندی 300 تا 400 نیت را داشته باشید.

تست های ما تایید کرد که صفحه نمایش Aspire Vero تقریباً 250 نیت به اوج می رسد. برای یک محیط داخلی معمولی کافی است، اما برای دیدن نمایشگر نه تنها اگر لپ تاپ را بیرون ببرید، بلکه در اتاقی پر از نور طبیعی خورشید نیز مشکل خواهید داشت. من روشنایی صفحه نمایش را در تمام مدتی که با Aspire Vero انجام دادم روی حداکثر تنظیم شده بود.

وبکم 720p بالای صفحه نمایش فقط متوسط ​​است. هنگام کنفرانس ویدئویی در شرایط نوری ایده آل، تصویری نسبتاً واضح ایجاد می کند، اما وقتی در محیطی بسیار روشن یا خیلی تاریک هستید، مشکل ایجاد می کند. اگر نور بیش از حد وجود داشته باشد، تصویر به سرعت از بین می رود و در اولین اشاره به اینکه اتاق شما کمی تاریک است، بسیار دانه دانه به نظر می رسد.

به همین ترتیب، بلندگوهای استریوی Aspire Vero صدای متوسط ​​لپ تاپ تولید می کنند. آنها برای ویدیوهای YouTube و تماس‌های زوم خوب به نظر می‌رسند، اما فاقد تفکیک و پاسخ باس مورد نیاز برای پخش موسیقی لذت‌بخش هستند.

با Aspire Vero نیازی به حمل دانگل در کیف لپ تاپ خود نخواهید داشت. دارای هر دو پورت USB Type-A و Type-C است. همچنین یک پورت HDMI و جک اترنت وجود دارد اما هیچ اسلات کارت رسانه ای وجود ندارد.

لپ تاپ ایسر

عملکرد Acer Aspire Vero

Aspire Vero بر اساس پردازنده چهار هسته‌ای Core i7-1195G7 اینتل، در معیارهای ما به خوبی عمل کرد و ثابت کرد که یک لپ‌تاپ سازگار با محیط زیست لزوماً ضعیف نیست. در طول استفاده عمومی از ویندوز احساس شادابی می کرد و چندوظیفه ای را به راحتی انجام می داد. بزرگترین ناامیدی عمر باتری کم آن بود.

ما اخیراً بسیاری از لپ‌تاپ‌های 15.6 اینچی را بررسی نکرده‌ایم، بنابراین برای مقایسه عملکرد، سه لپ‌تاپ 14 اینچی میان‌رده را به یک جفت 15 اینچی اضافه کردم. در پایین ترین سطح یک لپ تاپ Gateway مقرون به صرفه قرار دارد که مبتنی بر پردازنده Core i3-1115G4 است. مدل 15.6 اینچی دیگر HP Envy x360 15 مبتنی بر AMD است. مدل‌های 14 اینچی Acer Swift 5 مبتنی بر Core i7، Lenovo ThinkPad E14 Gen 2 مبتنی بر Core i5 و MSI Prestige مبتنی بر Core i7 هستند. 14. هر سیستم دارای گرافیک یکپارچه و 16 گیگابایت رم است، به جز Gateway که دارای 8 گیگابایت است.

 

اولین معیار ما PCMark 10 است که عملکرد را در کارهای محاسباتی روزمره از جمله وظایف بهره وری اداری، مرور وب و چت های ویدیویی اندازه گیری می کند. Aspire Vero در میان سیستم‌های اینتل اول شد، اما پس از HP Envy x360 مبتنی بر AMD قرار گرفت. PCMark 10 از تمام هسته‌ها و رشته‌های پردازشی موجود مالیات می‌گیرد. رایزن 7 5700U هشت هسته‌ای HP دارای برتری واضحی نسبت به تراشه‌های چهار هسته‌ای اینتل است.

 

مرحله بعدی Cinebench است، نوعی از CPU sprint که به جای پردازنده گرافیکی به CPU فشار وارد می کند و از تمام هسته های پردازشی استفاده می کند. HP Envy x360 دوباره موفق به کسب افتخارات برتر شد و Aspire Vero دوباره در میان سیستم های اینتل برترین ها بود.

 

بر اساس هر هسته، Aspire Vero در Cinebench سریع‌ترین است، اما با داشتن تنها نیمی از هسته‌های HP Envy x360 مبتنی بر AMD، وقتی همه هسته‌ها در نظر گرفته می‌شوند، جایگاه خود را از دست می‌دهند.

ما از ابزار HandBrake برای تبدیل یک فیلم 30 گیگابایتی به فرمت جدول اندروید استفاده می کنیم، کار فشرده ای که بر CPU و تمام هسته های آن فشار وارد می کند. اگر دنبال می‌کنید، تعجبی نخواهد داشت که به شما بگویم HP Envy x360 تست HandBrake ما را در کوتاه‌ترین زمان به پایان رساند و Aspire Vero دوم شد.

در معیار گرافیک سه بعدی ما، Aspire Vero دوباره دوم شد اما این بار پس از MSI Prestige. چه با گرافیک یکپارچه Iris Xe اینتل یا گرافیک یکپارچه Radeon AMD، هیچ یک از لپ‌تاپ‌ها در 3DMark متمایز نشدند. اینجا چیزی برای گیمرها وجود ندارد که ببینند.

 

آخرین نتیجه ما – عمر باتری – شاید آزمایشی باشد که برای اکثر کاربران لپ تاپ بیشترین اهمیت را دارد. و برای Aspire Vero عالی نیست. ما یک ویدیوی 4K را در حالت هواپیما با استفاده از برنامه داخلی فیلم‌ها و تلویزیون در ویندوز 10 با هدفون‌های گوش در جای خود پخش می‌کنیم تا باتری تمام شود. باتری کوچک و سه سلولی Aspire Vero نتوانست 6.5 ساعت دوام بیاورد، که بهتر از Gateway مقرون به صرفه است اما بسیار کمتر از سایر لپ تاپ های میان رده است که در آزمایش بیش از 10 ساعت کار کردند.

عمر باتری 

اگر به خاطر عمر باتری اندک نبود، Acer Aspire Vero در میان لپ‌تاپ‌های میان رده، به ویژه برای افراد آگاه به محیط‌زیست با بودجه کمتر از 1000 دلار برای خرید لپ‌تاپ، توصیه قوی‌تری به دست می‌آورد. دارای یک صفحه‌نمایش جادار و تا حدودی کم نور و یک صفحه‌کلید راحت و تا حدودی عجیب و غریب که در طراحی جوان‌پسند و سازگار با محیط‌زیست پیچیده شده است. عملکرد کافی برای زندگی دانشجویی خارج از بازی را فراهم می کند و لپ تاپی با عضله گرافیکی سه بعدی مناسب با این قیمت پیدا نخواهید کرد.

با توجه به قیمت، می‌توانیم با ضعیف بودن صفحه‌نمایش و موارد عجیب و غریب در مورد صفحه‌کلید زندگی کنیم، اما عمر باتری محدود مانع بزرگ‌تری برای توصیه Aspire Vero برای افرادی است که نیاز به لپ‌تاپ دارند که بتوانند آن را در محوطه دانشگاه یا دانشگاه حمل کنند. تمام روز در دفتر کار کنید، سپس برای کارهای بیشتر در شب بدون نگرانی در مورد توقف شارژ مجدد استفاده کنید. لپ تاپ های جمع و جور اغلب دارای باتری های کوچک و سه سلولی هستند، اما یک لپ تاپ بزرگ 15.6 اینچی مانند Aspire Vero باید فضایی برای قرار دادن باتری بزرگتر برای مدت زمان طولانی تری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *