گوشی وان پلاس نورد 2

گوشی وان پلاس نورد 2
زمان مطالعه مطلب 9 دقیقه

گوشی وان پلاس نورد 2

تلفن با کیفیت بالا برای آن هایی که پول کمی دارند  OnePlus Nord 2 5G همچنین قصد دارد خواسته های اصلی سازنده را به تصویر بکشد: یک تلفن هوشمند مقرون به صرفه که می تواند با دستگاه های گران قیمت بسیار بالاتر همگام باشد. این برای نسخه قبلی بسیار خوب بود ، اما آیا تلاش دوم نیز قانع کننده خواهد بود؟

 

تلفن هوشمند 5G Android ARM OnePlus

تلفن های هوشمند گران قیمت به طور فزاینده ای گران می شوند ، اما می توانید تلفن های هوشمند سریع و با کیفیت بالا را نیز پیدا کنید که الزامات بالاتری را در محدوده 400 تا 500 یورو (472 پوند تا 590 دلار) در حال حاضر برآورده می کنند. یکی از پیشگامان این تکامل OnePlus است. چند سال پیش ، شرکت چینی با OnePlus One ، دستگاهی با قیمت پایین که “قاتل پرچمدار” لقب گرفت ، جهان را شگفت زده کرد .

نسل های بعدی سازنده را در غرب نیز محبوب کردند ، در نتیجه تلفن های هوشمند OnePlus اکنون در بسیاری از جیب های شلوار ، کوله پشتی یا کیف های دستی یافت می شوند. با این حال ، این شرکت به سرعت مجبور شد دستگاه ها را با قیمت های بالاتری بفروشد ، که باعث شد وان پلاس بیشتر و بیشتر از ادعای اصلی خود دور شود. تا سال گذشته با  OnePlus Nord یک تلفن هوشمند واقعاً ارزان قیمت که سریع بود و همچنین مجهز به 5G و صفحه نمایش 90 هرتز بود ، دوباره در دسترس قرار گرفت.

 

در نگاه اول ، OnePlus Nord 2 5G امسال پیشرفت هایی را ارائه می دهد: بلندگوهای استریو ، باتری بزرگتر ، شارژ سریعتر و Wi-Fi سریعتر. این به نظر امیدوار کننده است با این حال ، نیازی به گفتن نیست ، ما به تبلیغات سازنده اعتماد کورکورانه نخواهیم داشت ، اما به جای آن ، خودمان نگاهی بسیار نزدیک به OnePlus Nord 2 5G خواهیم داشت.

 

 

پردازنده

MediaTek Dimensity 1200 8 x 2 – 3 GHz ، Cortex -A78 / A55

آداپتور گرافیکی

ARM Mali-G77 MP9

 

حافظه

12288 مگابایت  

 

نمایش

6.43 اینچ 20: 9 ، 2400 در 1080 پیکسل 409 PPI ، صفحه نمایش لمسی خازنی ، AMOLED ، نرخ نمونه برداری 180 هرتز ، براق: بله ، HDR ، 90 هرتز

ذخیره سازی

256 گیگابایت فلش UFS 3.1 ، 256 گیگابایت  

، 242 گیگابایت رایگان

وزن

189 گرم (= 6.67 اونس / 0.42 پوند) (= 0 اونس / 0 پوند)

 

قاب :

 پلاستیک و شیشه گوریلا

OnePlus Nord 2 5G در سه رنگ در سراسر جهان موجود است: Gray Sierra ، Blue Haze و Green Woods ، اگرچه رنگ دوم در اروپای مرکزی موجود نیست. همه رنگها با رنگهای کمی متفاوت عرضه می شوند ، اما همیشه از سطح شیشه ای صاف برخوردار هستند. شیشه گوریلا 5 در پشت و جلو استفاده می شود.

از نظر طراحی ، OnePlus Nord 2 5G از مدل های گران قیمت OnePlus ، یعنی OnePlus 9 الهام گرفته است . کناره های صفحه صاف هستند و انتقال مواد کاملاً صاف است. هنگامی که صحبت از جنس قاب می شود ، باید از مبادلات جزئی خودداری کرد: در اینجا فقط از پلاستیک استفاده می شود. به عنوان یک تلفن هوشمند با اندازه متوسط ​​، این دستگاه همچنین می تواند برای کاربرانی با دستهای کمی کوچکتر گزینه ای مناسب باشد.

گواهینامه IP وجود ندارد در مورد حفاظت از آب و گرد و غبار ، OnePlus می گوید همه دستگاه های آنها آزمایش های مشابهی را انجام می دهند و اصولاً نباید تحت تأثیر آب شیرین قرار بگیرند. با این وجود ، درست مانند اکثر تلفن های هوشمند دارای گواهینامه IP ، هیچ تضمینی در برابر آسیب آب وجود ندارد. بنابراین ، کاربران مسئول هرگونه خسارت هستند. OnePlus Nord 2 5G حداقل قادر بود بدون هیچ مشکلی در آزمایش ما در زیر شیر آب خیس شود.

 

مقایسه اندازه

      موتورولا Moto G100       سامسونگ گلکسی A52 5G       OnePlus Nord 2 5G       شیائومی Mi 11 Lite 5G       وان پلاس شمالی ❌

تاریخ حمل و نقل آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس به اکتبر 2021 برمی گردد

Redmi K50 Pro با فاش شدن مشخصات دوربین ، از اسنپدراگون 898 بهره می برد

 

MIUI 12.5 Enhanced Edition به صورت جهانی در Mi 10T و Mi 10T Pro عرضه می شود

نشت دیگری نشان می دهد که اولین نسل تاشو اپل در سال 2023 عرضه می شود

 

قابلیت اتصال- OnePlus با فضای ذخیره سازی زیاد

8 گیگابایت RAM / 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی: 399 یورو (1 471 دلار 12 گیگابایت RAM / 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی: 499 یورو (9 589 دلار با این حال ، فضای ذخیره سازی حتی از نوع UFS 3.1 سریعتر شده است ، چیزی که هنوز به ندرت در این محدوده قیمت یافت می شود. از microSD در OnePlus Nord 2 استفاده نمی شود. این تنها در مدلهای بسیار ارزان OnePlus  Nord N10 5G  و  Nord N100 موجود است .

یک پورت USB-C در پایین تلفن هوشمند وجود دارد که سرعت USB 2.0 را ارائه می دهد و همچنین وظیفه خروجی صدا را نیز بر عهده دارد. از NFC و بلوتوث 5.2 استفاده می شود.

پایین: بلندگو ، USB-C ، میکروفون ، شکاف سیم کارت

بالا: میکروفون

راست: نوار لغزنده اعلان ، دکمه آماده به کار

سمت چپ: حجم دهنده

 

نرم افزار OxygenOS با سه سال به روز رسانی

سازنده رابط سفارشی خود را OxygenOS 11.3 نامگذاری کرده است. این سیستم عامل بر اساس اندروید 11 طراحی شده است ، اما هنوز دارای طراحی مستقل و برخی ویژگی های اضافی است. به عنوان مثال ، ظاهر نمادها را می توان تغییر داد. این واقعیت که کنترل های رابط کاربری عمدتا در نیمه پایینی صفحه نمایش قرار گرفته اند تا راحت تر به آنها برسد ، از OneUI سامسونگ وام گرفته است. با این حال ، هنوز هم منطقی است ، به ویژه برای کاربرانی که دست های کوچکتر دارند.

به عنوان مثال ، OnePlus برنامه های خود را مانند گالری خود نصب می کند ، اما به جز Netflix تقریباً هیچ نرم افزار شخص ثالث وجود ندارد. بسیاری از برنامه ها را نیز می توان به سادگی در صورت عدم استفاده حذف کرد. گواهینامه DRM-L1 در دسترس است و به کاربران اجازه می دهد از محتوای پخش شده با کیفیت HD نیز لذت ببرند.

در زمان آزمایش ، وصله های امنیتی مربوط به ژوئن 2021 است. بنابراین ، آنها باید به زودی دوباره به روز شوند. سازنده وعده دو سال نسخه سیستم عامل جدید و سه سال به روز رسانی امنیتی را می دهد. 

 

گوشی وان پلاس نورد 2

ارتباطات و GNSS-Wi-Fi 6 در تلفن Nord

Wi-Fi 5 معمولاً بهترین چیزی است که می توانید در محدوده قیمت گوشی های هوشمند OnePlus دریافت کنید ، اما Nord 2 حتی با Wi-Fi 6 ، یعنی WLAN مطابق استاندارد 802.11ax ارائه می شود. در نتیجه ، در آزمایش های ما با روتر مرجع Netgear Nighhawk AX12 نیز بسیار سریع عمل می کند ، اما تلفن های هوشمند مشابهی گران قیمت مانند  Motorola Moto G100  یا  Xiaomi Mi 11 Lite 5G وجود دارد که قادر به ادامه فعالیت هستند.

 

بسیار خوب است که تلفن OnePlus از چندین فرکانس 4G پشتیبانی می کند ، زیرا این بدان معناست که هنگام سفر محدودیت های بسیار کمی دارید. البته 5G نیز در دسترس است و محدوده فرکانس ها نیز در مقایسه با مدل قبلی افزایش یافته است. دریافت شبکه 4G در طول آزمایش ما حتی در داخل خانه بسیار مناسب است و ما معمولاً 4/5 بار دریافت می کنیم. تلفن های هوشمند زیادی وجود دارند که مدیریت کمتری نسبت به آن دارند.

 

شبکه های ماهواره ای موجود

قبل از تعیین موقعیت مکانی ما در خارج از منزل با دقت سه متر کمی تاخیر وجود دارد. شبکه پشتیبانی SBAS برای ردیابی دقیق تر در تلفن هوشمند و همچنین همه شبکه های ماهواره ای اصلی برای موقعیت یابی در دسترس است.

در آزمایش واقعی ما ، دوچرخه سواری که در آن Garmin Edge 520 را نیز به عنوان یک وسیله مقایسه می بریم ، OnePlus Nord 2 5G کاملاً دقیق است ، به شرط اینکه در مناطق نسبتا باز سوار شوید. از طرف دیگر ، موقعیت یابی در خیابان های باریک قدیمی شهر کمتر دقیق می شود. به طور کلی ، این تلفن هوشمند برای ناوبری مناسب است اما 100٪ دقیق نیست.

 

موقعیت یابی Garmin Edge 520 – مرور کلی

موقعیت یابی Garmin Edge 520 – نقطه عطف

موقعیت یابی Garmin Edge 520 – Bridge

موقعیت یابی OnePlus Nord 2 – مرور کلی

موقعیت یابی OnePlus Nord 2 – نقطه عطف

موقعیت یابی OnePlus Nord 2 – Bridge

 

کیفیت تلفن و تماس

از نظر داخلی خوب است ، اما برای تماس های بدون دست متوسط ​​است

OnePlus از برنامه استاندارد Google برای تماس های تلفنی استفاده می کند. VoLTE و VoWiFi پشتیبانی می شوند.

در صورت تمایل صدای شخص آن طرف خط می تواند بسیار بلند شود و در بیشتر قسمت ها واضح به نظر می رسد. صدای ما نیز به خوبی منتقل می شود. با این حال ، اسپیکری که برای حالت هندزفری استفاده می شود از نظر حجم نسبتاً متوسط ​​به نظر می رسد و همچنین صدای بلند را نشان می دهد. علاوه بر این ، ما باید نسبتاً بلند صحبت کنیم تا صدای ما بلند شود.

 

دوربین ها گوشی وان پلاس نورد 2 :

یک لنز کمتر

در مقایسه با نسخه قبلی خود ، OnePlus Nord 2 5G دارای یک لنز دوربین کمتر است ، که طبیعتاً در ابتدا شگفت آور است. در نتیجه ، مجبورید از کلوزآپهای شدید چشم پوشی کنید زیرا دوربین ماکرو وجود ندارد. دوربین عمق میدان نیز مگاپیکسل کمتری ارائه می دهد ، اما در استفاده روزمره به سختی قابل توجه است.

با 50 مگاپیکسل ، رزولوشن دوربین اصلی کمی بالاتر از دوربین قبلی است. بسیار عالی است که دوربین دارای یک تثبیت کننده تصویر نوری است ، که همیشه در این محدوده قیمت ارائه نمی شود. تصاویر کاملاً جزئی به نظر می رسند ، اما در مورد وضوح تصویر ، دوربین فقط متوسط ​​است. بازتولید در نور کم و کنتراست زیاد خوب است ، اما دینامیک می تواند حتی بهتر باشد.

 

دوربین زاویه باز عکس های محکمی می گیرد ، اما نباید تصاویر را زیاد بزرگ کنید زیرا جزئیات به سختی بازتولید می شوند. هیچ زوم ترکیبی بین لنزها وجود ندارد ، به این معنی که فقط می توانید مستقیماً بین آنها تعویض کنید.

 

هم دوربین اصلی و هم دوربین اصلی می تواند برای ضبط فیلم استفاده شود. حداکثر رزولوشن 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. 60 فریم بر ثانیه نیز در حالت 1080p امکان پذیر است. علاوه بر این ، هنگام ضبط نمی توان لنز را تغییر داد. برنامه عکس و فیلم از OnePlus دارای چند فیلتر است که می تواند برای سفارشی کردن ویدیو استفاده شود. فوکوس خودکار بسیار سریع و ظریف پاسخ می دهد و نوردهی نیز تقریباً یکپارچه و سریع نیز تنظیم می شود.

 

صحنه ای را انتخاب کرده و در اولین تصویر حرکت کنید. با یک کلیک موقعیت صفحه های لمسی تغییر می کند. با یک کلیک بر روی تصویر بزرگنمایی شده ، تصویر اصلی در یک پنجره جدید باز می شود. تصویر اول عکس مقیاس شده دستگاه آزمایش را نشان می دهد.

دوربین اصلی – Flower دوربین اصلی – محیط اطراف دوربین اصلی – کم نور لنز زاویه دید

 

دوربین اصلی گوشی هوشمند OnePlus باید خود را در آزمایشگاه نیز ثابت کند. در نور خوب کنتراست مناسبی از خود نشان می دهد و هرچند تصویری واضح که به سمت لبه ها کمی تار می شود. حتی در نور تنها 1 لوکس ، برخی از محتوای تصویر هنوز قابل تشخیص است ، اما رنگها در اینجا به وضوح تغییر شکل داده اند.

لوازم جانبی و گارانتی گوشی وان پلاس نورد 2 :

 فروشگاه آنلاین لوازم جانبی یک شارژر 65 واتی ، یک کابل USB-C ، یک ابزار سیم کارت و یک قاب سپر برای گوشی هوشمند با OnePlus Nord 2 5G همراه است. یک شارژر جدید را می توان با قیمت کمتر از 40 یورو (47 دلار آمریکا) از سازنده خریداری کرد و کابل USB قرمز و سفید نمادین نیز با قیمتی کمتر از 20 یورو (24 دلار پوند) در دسترس است. قاب های ویژه برای OnePlus Nord 2 5G با طرح های سفارشی یا با ظاهر ماسه ای OnePlus One اصلی  از 22 یورو (26 دلار آمریکا) به بالا در دسترس است.

سازنده 24 ماه گارانتی ارائه می دهد . اگر دستگاه نیاز به تعمیر خارج از این مدت داشته باشد ، وب سایت قیمت قطعات جایگزین را ارائه می دهد تا بتوانید ارزیابی کنید که آیا تعمیر دستگاه ارزش آن را دارد.

 

دستگاه های ورودی و جابجایی:

  صفحه لمسی سریع به لطف صفحه نمایش 90 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 180 هرتز ، OnePlus Nord 2 5G می تواند بسیار روان کار کند. وان پلاس همچنین توجه زیادی به ایجاد نرم افزاری در نرم افزار می کند و به عنوان مثال ، انیمیشن های انتقال را تا آنجا که ممکن است کوتاه نگه می دارد.

خواننده اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار دارد و بسیار پایین روی صفحه قرار گرفته است. این دستگاه به سرعت و با اطمینان کار می کند ، حتی از داخل صفحه نمایش همیشه روشن ، اما نه زمانی که صفحه نمایش به طور کامل خاموش است. در ترکیب با تشخیص چهره ، باز کردن قفل دستگاه حتی سریعتر است.

صفحه نمایش گوشی وان پلاس نورد 2 :

نسخه دوم OnePlus Nord دارای صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن 2400×1080 پیکسل است.

اندازه صفحه نمایش تقریباً مشابه صفحه قبلی است ، اما حداکثر روشنایی بسیار بالاتری دارد. اگرچه نمی تواند با حالت های Boost نمایشگرهای شیائومی یا سامسونگ مطابقت داشته باشد ، اما به طور متوسط ​​594 cd/m² یک مقدار روشنایی مناسب است که گوشی هوشمند را برای استفاده در فضای باز مناسب می کند. علاوه بر این ، روشنایی بسیار یکنواخت توزیع شده است.

همانطور که برای OLED ها معمول است ، صفحه نمایش با روشنایی کامل چشمک می زند ، بنابراین کاربران حساس قبل از خرید دستگاه باید به صفحه نمایش نگاه کنند.

       

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *