رونمایی گوشی موبایل گوگل پیکس 6

زمان مطالعه مطلب 6 دقیقه

رونمایی گوشی موبایل گوگل پیکس 6

Google Pixel 6 و Pixel 6 Pro گوشی های هوشمندی هستند که ما منتظر آنها بودیم

گوگل با جدیدترین دوتایی خود بازار گوشی های هوشمند را ادویه می کند

پس از ماه‌ها انتشار، افشاگری‌ها و چندین تیزر بزرگ، گوگل امروز Pixel 6 و Pixel 6 Pro را در یک رویداد مجازی معرفی کرد.

پرچمداران جدید گوگل بلندپروازانه ترین تلاش تا به حال آن برای به دست آوردن بخشی از بازار گوشی های هوشمند ایالات متحده تحت سلطه اپل و سامسونگ است. این دو اولین کسانی هستند که از سیلیکون خود گوگل استفاده می کنند و دوربین های جدید باورنکردنی آنها احتمالا طرفداران پیکسل را خوشحال می کند.

 

طراحی جسورانه

سری Pixel 6 یک انحراف خاص اما هیجان انگیز از گوشی های هوشمند بیسکویتی است که در ایالات متحده می بینید. در جلوی پیکسل 6، صفحه نمایش 6.4 اینچی OLED با ابعاد 2400 در 1080 با نرخ به روز رسانی 90 هرتز را خواهید دید. حفره‌ای برای دوربین تعبیه شده است و صفحه‌نمایش تخت باعث می‌شود که حاشیه‌های پیکسل 6 در کنار صفحه‌نمایش منحنی مدل پرو کمی برجسته‌تر به نظر برسند. 

 

پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در مجموعه ای از رنگ های سرگرم کننده عرضه می شوند. 

صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED با ابعاد 3120 در 1440 بر جلوی پیکسل 6 پرو غالب است. نرخ رفرش برای نسخه Pro به 120 هرتز افزایش یافته است. هر دو پیکسل دارای پشتیبانی از HDR و عمق کامل 14 بیتی هستند. 

تلفن ها را برگردانید و به سرعت متوجه خواهید شد که آنها از بین جمعیت متمایز هستند. هر دو دارای یک صفحه پشتی شیشه ای دو رنگ با نوار دوربین افقی ضخیم هستند. در پیکسل 6، ریل های مات و جزئیات تزئینی را خواهید دید، در حالی که 6 پرو یک کروم براق است.

هر دو گوشی در چندین رنگ مختلف عرضه می شوند. Pixel 6 در رنگ‌های Kinda Coral (صورتی)، Sorta Seafoam (آبی/سبز) یا Stormy Black (مشکی/خاکستری) موجود است. Pixel 6 Pro در رنگ‌های سفید ابری (خاکستری)، Sorta Sunny (زرد/نارنجی) یا مشکی طوفانی عرضه می‌شود.

 

گوشی موبایل گوگل پیکس 6

 

سخت افزاری که با شما سازگار است

هر دو مدل پیکسل 6 دارای چیپست Google Tensor سفارشی هستند. پیکسل 6 با 8 گیگابایت رم LPDDR5 عرضه می شود و در انواع 128 یا 256 گیگابایتی موجود است. در پیکسل 6 پرو، 12 گیگابایت رم LPDDR 5 به همراه 128 گیگابایت، 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت حافظه داخلی دریافت خواهید کرد. هیچکدام اسلات microSD ندارند. 

گوگل یک پردازنده Tensor سفارشی برای مدل های پیکسل 6 ایجاد کرد. 

 

پیکسل 6 دارای باتری 4615 میلی آمپر ساعتی است، در حالی که ظرفیت باتری 6 پرو به 5003 میلی آمپر ساعت می رسد. هر دو از شارژ سریع 30 واتی از طریق USB-PD 3.0 و یک آداپتور اختیاری و همچنین شارژ بی سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می کنند. هیچ آداپتور برق در جعبه وجود ندارد. 

Pixel 6 duo اولین پرچمداران گوگل هستند که با پردازنده Tensor خود عرضه می شوند. این کمی فاصله از چیپست معمولی گوشی های هوشمند دارد، به این معنا که در مورد کسب بالاترین امتیازات معیار نیست. این در مورد ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه و امن است. 

 

از آنجایی که پردازنده Tensor گوگل از ابتدا برای پیکسل 6 ساخته شده است، اشتراکات بیشتری با سیلیکون سفارشی اپل نسبت به سایر گوشی های اندرویدی دارد. همه هسته‌ها، پردازنده‌های مشترک، مجموعه‌های دستورالعمل و سایر ویژگی‌های آن برای ارائه یک تجربه سفارشی برای کاربران پیکسل کار می‌کنند.

پردازنده Tensor همچنین به گوگل اجازه می دهد تا امنیت مدل های پیکسل 6 را افزایش دهد. امنیت سرتاسر نقش کلیدی ایفا می کند، با چندین ویژگی مانند یک پردازنده مشترک امنیتی Titan M2 به روز شده، هسته محاسباتی خصوصی، و Trusty – محیط اجرای مورد اعتماد آن. همچنین ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند جابجایی دوربین و میکروفون، شناسایی ضد فیشینگ و بدافزار و یک هاب امنیتی وجود دارد که به طور خودکار تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی شما را بررسی می‌کند. 

 

به روز رسانی های اصلی دوربین

پایگاه هواداران پیکسل گوگل تا حد زیادی به خاطر دوربین های باورنکردنی آن است و مدل های پیکسل 6 دارای مجموعه دوربین کاملا به روز شده ای هستند. 

هر دو گوشی دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با عرض پیکسل بزرگ 1.2 میکرومتر، دیافراگم f/1.85 و فرمت سنسور بزرگ 1/1.31 اینچی هستند. همچنین یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با عرض پیکسل 1.25 میکرومتر، دیافراگم f/2.2، میدان دید 114 درجه و تصحیح لنز داخلی نیز وجود دارد. Pixel 6 Pro دارای یک لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی اضافی با زوم اپتیکال 4 برابر و زوم تا 20 برابر در Super Res Zoom است. 

 

پیکسل ها طراحی عجیب و غریب و سرگرم کننده ای دارند. 

گوشی موبایل گوگل پیکس 6

همچنین فوکوس خودکار تشخیص لیزری و حسگرهای طیفی و سوسو زدن در هر دو مدل وجود دارد. Pixel 6 از لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی تصویر (OIS/EIS) روی لنزهای اولیه و فوق عریض خود بهره می برد، در حالی که 6 Pro دارای OIS/EIS در لنزهای اصلی و تله فوتو است.

 

در پیکسل 6، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض وجود دارد. پیکسل 6 پرو دارای دوربین جلویی فوق عریض 11.1 مگاپیکسلی است. اگرچه Pro یک سلفی عریض‌تر می‌گیرد، تفاوت‌های بین این دو احتمالاً در مقایسه با سایر متغیرها مانند عرض پیکسل و دیافراگم نسبتاً کم خواهد بود.

شایان ذکر است که دوربین‌های پیکسل گذشته روی کاغذ نسبتاً بی‌نظیر به نظر می‌رسیدند، اما همچنان به لطف تمرکز شدید گوگل بر روی عکاسی محاسباتی، توانستند عکس‌های باورنکردنی بگیرند. با پیکسل 6، گوگل بازی خود را به طرز چشمگیری افزایش داده است. هر دو گوشی دارای حالت Magic Eraser هستند که اشیاء پس زمینه ناخواسته را حذف می کند. همچنین Face Unblur وجود دارد، قابلیتی که می‌تواند چهره‌های به‌شدت اعوجاج کودکان و افراد در حال حرکت را پاک کند، و همچنین یک ویژگی Cinematic Pan برای ویدیو که همراه با سوژه حرکت می‌کند و یک بوکه پس‌زمینه طبیعی ایجاد می‌کند. 

 

به خوبی با تجربه کامل 5G متصل است

هر دو مدل پیکسل دارای پشتیبانی گسترده از باند LTE و 5G هستند و باید روی همه اپراتورهای اصلی ایالات متحده و همچنین Google Fi کار کنند. پشتیبانی از باند C نیز وجود دارد که وقتی اپراتورها شروع به استفاده از باند n77 برای 5G باند میانی کنند، مفید خواهد بود . 

Wi-Fi 6E   و همچنین NFC برای پرداخت‌های تلفن همراه و کارت‌های سوار شدن روی هواپیما وجود دارد. همچنین یک تراشه Ultra-Wideband برای جهت گیری فضایی و جزئیات جهت بسیار دقیق وجود دارد. 

هر دو گوشی دارای بلندگوهای استریو به همراه بلوتوث 5.2 برای اتصال بی سیم و صوتی هستند. گوگل همچنین دو آنتن بلوتوث را برای بهبود کیفیت و اتصال کلی اضافه کرده است. 

 

اندروید 12 با امتیازات عمده برای دارندگان پیکسل 6

اگرچه اندروید 12 یک ارتقاء سیستم عامل اصلی است، اما گوگل برخی از بهترین ویژگی ها را برای پیکسل 6 خود حفظ کرده است. ترجمه زنده زبان یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌هایی است که به Pixel 6 راه پیدا می‌کند. این ترجمه زیرنویس‌هایی را به زبان انگلیسی ایجاد می‌کند که به‌طور خودکار ایجاد می‌شود، یک افزودنی عالی برای نمایش‌ها یا پخش زنده که زیرنویس ندارند. 

 

گوشی موبایل گوگل پیکس 6

 

پیکسل 6 دارای صفحه پشتی دو رنگ است.

همچنین یک ویژگی جدید وجود دارد که سیستم های اتوماسیون صوتی را به طور خودکار شناسایی می کند و به طور خودکار آنها را روی صفحه رونویسی می کند. هنگامی که لیستی از گزینه ها لیست می شود، دکمه های جداگانه برای هر کدام را خواهید دید. در نهایت، گوگل حداقل پنج سال به‌روزرسانی امنیتی پیکسل 6 و به‌روزرسانی‌های معمولی ویژگی‌ها را تضمین می‌کند. 

تکرار «Hey Google» نیز دیگر الزامی برای کارهای اساسی در مدل‌های پیکسل 6 نیست. اگر می‌خواهید صدای زنگ را بی‌صدا کنید، تایمر را خاموش کنید، یا حتی چند دقیقه دیگر به تعویق بیفتید، کافی است دستور مناسب را بگویید تا پیکسل 6 شما را پوشش دهد. 

Pixel Pass

Pixel Pass یکی از جالب ترین محصولات جدید گوگل است. Pass که از طریق فروشگاه Google Play و Google Fi ارائه می شود، به شما امکان می دهد هزینه ماهانه برای تلفن خود و چندین ویژگی ممتاز بپردازید. علاوه بر یک تلفن جدید، 200 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی Google One، Google Play Pass، YouTube Music Premium، YouTube Premium، و همچنین گزینه‌های حفاظت از دستگاه و ارتقاء دوسالانه را نیز دریافت می‌کنید. 

 

پیکسل 6 با رنگی کم رنگ به نام سفید ابری عرضه می شود. 

 

برای خرید موبایل یا تعمیر موبایل گوگل پیکسل 6 میتوانید به شرکت رایان دل کوک مراجعه نمایید . 

 

قیمت پیکسل 6 از 45 دلار شروع می شود. اگر Pixel 6 Pro را می خواهید، حداقل 55 دلار در ماه پرداخت خواهید کرد. این قیمت شامل سرویس Google Fi نمی‌شود و بر اساس پیکربندی فضای ذخیره‌سازی متفاوت است. در حال حاضر، فقط در ایالات متحده موجود است.

 

 

گوشی موبایل گوگل پیکس 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *