خواب کافی برای بازگشت نوجوان ها به مدرسه

زمان مطالعه مطلب 5 دقیقه

 با بازگشت به مدرسه چگونه به نوجوان خود کمک کنیم خواب کافی داشته باشد

هنگامی که تعطیلات به پایان می رسد ، به غیر از شیوع جدید COVID-19 ، نوجوانان سراسر ایران به مدرسه باز می گردند. برخی قبل از به صدا درآوردن زنگ هشدار از خواب بلند می شوند و از شروع سال تحصیلی جدید هیجان زده می شوند ، اما بسیاری دیگر خود را زیر دوش می کشند یا برای کافئین دست به دست می شوند تا بیدار شوند.

بسیاری از آنها خواب کافی برای مقابله با آزمایش ها و سختی های روز جدید مدرسه ندارند.

 

برای کمک به فرزند شما برای بازگشت به حالت مدرسه پس از تعطیلات

به یاد روزهای معلم علوم دبیرستان می افتم ، زمانی که برخی از دانش آموزانم در کلاس شروع به خواب کردند. افکار فوری من این بود: آیا ارتباطم را از دست داده ام؟ آیا من آنقدر خسته کننده هستم؟

خستگی بیش از حد نیز می تواند منجر به رفتار نادرست شود . یکی از بچه های معمولاً خوب من دستکش یکبار مصرف را پر از آب کرد و آن را دور سرش پرتاب کرد و آب پاشیده و کار دیگر دانش آموزان را خراب کرد. تحقیقات نشان داد که شب های بسیار پایینی در شبکه های اجتماعی و ارسال پیام به دوستان وجود دارد. ممکن است خستگی بیش از حد او منجر به ناتوانی در تنظیم رفتار او شود.

 

تلفن های نزدیک به رختخواب چگونه بر خواب تأثیر می گذارد

با تعطیلی گسترده مدارس در سال 2020 و کاهش تماس های رودررو در سال 2020 ، نوجوانان بیشتر از تلفن های همراه برای تعامل با همسالان خود و آموزش آنلاین استفاده می کردند .

نوجوانان به شبکه های دوستی نیاز دارند تا بتوانند با استرس کنار بیایند و تاب آوری را تقویت کنند .

 

نوجوانان از دستگاه ها برای اطلاع از فعالیت های دوستان خود در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند ، یا ممکن است برای جلسات بازی آنلاین با همسر خود ارتباط برقرار کنند یا با دوست خود تماس بگیرند. درست مانند والدین خود ، هنگامی که نوجوانان با دوستان خود ارتباط برقرار نمی کنند ، به احتمال زیاد از تلفن هوشمند خود مانند یک کامپیوتر کوچک برای پخش فیلم و تلویزیون ، گوش دادن به موسیقی ، خرید یا اخبار خبری استفاده می کنند.

 

نگران کننده این است که بسیاری از این فعالیت ها در طول شب و در محدوده اتاق خواب نوجوان رخ می دهد . این ممکن است در تعطیلات که نوجوانان می توانند در آن بخوابند نگران کننده نباشد ، اما داشتن خواب کافی و با کیفیت خوب می تواند هنگامی که باید صبح اول وقت در جایی باشند ، چالش برانگیز باشد.

 چرا وقت قبل از خواب برای کودکان مضر است

متأسفانه ، استفاده مداوم از فناوری می تواند به ضرر خواب باشد و بسیاری از نوجوانان به طور منظم 8-10 ساعت در شب از دست می دهند.

استفاده از تلفن همراه در شب نه تنها خواب را مختل می کند . مشاهده نور صفحه نمایش همچنین ملاتونین (هورمون طبیعی که چرخه خواب و بیداری ما را تنظیم می کند) را سرکوب می کند و محتوایی را ارائه می دهد که ممکن است باعث تحریک بیش از حد مغز شود.

 

برای نوجوانان ، مسیر افزایش استفاده از صفحه نمایش شبانه منجر به اختلال در خواب و سپس افزایش خلق افسرده ، مشکلات رفتاری ، عزت نفس پایین و مشکل مقابله می تواند به خوبی مشخص شود .

خرید یک ساعت زنگ دار یک گام خوب برای کمک به تنظیم عادات خواب نوجوان است. 

 

داشتن خواب کافی به این معنی است که سلول های مغزی نوجوانان در طول روز مدرسه هوشیار خواهند بود. خواب به توانایی تفکر انتقادی و پردازش و ذخیره اطلاعات جدید کمک می کند ، بنابراین نوجوانان از دستاوردهای خود در مدرسه راضی می شوند .

خواب کافی همچنین از خواب آلودگی در طول روز جلوگیری می کند و انرژی بیشتری را برای شرکت در تمرینات بدنی قوی فراهم می کند – فعالیتی که به خودی خود به داشتن یک خواب خوب کمک می کند .

 

به خواب راحت نوجوان خود کمک کنید

اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک ساعت زنگ دار (بدون اتصال به اینترنت) خریداری یا خریداری کنید. سپس می توانید شب قبل از شروع مدرسه دستگاه ها را از اتاق خواب خارج کرده و زنگ ساعت را تنظیم کنید.

اما با این حال ، عادت نوجوانان برای به خواب رفتن در اواخر شب در تعطیلات به طرز جادویی به زمان خواب زود باز نمی گردد.

 

چگونه می توانم بیدار شدن در صبح را آسان تر کنم؟

در اولین شب مدرسه نوجوانان احتمالاً بیدار خواهند بود (شاید با نگرانی شدید در مورد روز اول) و ناامید می شوند. آنها سرانجام به خواب می روند ، اما با زنگ هشدار بی رحمانه بیدار می شوند. به هر قیمتی باید از شروع ناخوشایند سال جدید اجتناب شود.

پیام به نوجوانان و والدین آنها این است: نیاز به ارتباطات اجتماعی را درک کنید اما مقررات منع رفت و آمد تعیین کنید. فراتر از تعیین چنین منع رفت و آمد بر روی تلفن ، مهم است که آن را از اتاق خواب 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب به عنوان زمان خاموش کردن اتاق خارج کنید. نوجوانان باید یاد بگیرند که برنامه های خود را با رفتن به رختخواب در زمانی تنظیم کنند که با خاموش شدن زنگ ساعت بین 8 تا 10 ساعت خواب را تضمین کند.

 

 

در اینجا مواردی وجود دارد که می تواند این کار را آسان تر کند:

  • حداقل یک هفته قبل از شروع مدرسه ، زنگ ساعت را هر روز 5-10 دقیقه زودتر تنظیم کنید تا زمان زنگ ساعت مدرسه برسد
  • زودتر ، زمان خواب منظم را تنظیم کنید تا ساعت بدن اشتباه نگیرد
  • همه وسایل الکترونیکی را از اتاق خواب بیرون بیاورید (بله ، مثال بزنید) و آنها را در مکانی شارژ کنید که کودکان نمی توانند در طول شب به صورت مخفیانه از آنجا خارج شوند و به آن دسترسی داشته باشند.
  • از کافئین ، الکل ، نوشیدنی های انرژی زا و وعده های غذایی بزرگ قبل از خواب خودداری کنید
  • صبح زود ورزش کنید زیرا این کار باعث افزایش خستگی می شود. اطمینان حاصل کنید که ورزش خیلی نزدیک به خواب نیست زیرا این باعث افزایش دمای بدن و افزایش کورتیزول (هورمون استرس) می شود  و خوابیدن را برای برخی افراد سخت می کند.
  • سعی کنید با گفتگو با فرزند خود قبل از رسیدن به سن نوجوانی از مشکل پیش بروید تا مطمئن شوید که اثرات عدم خواب کافی را درک کرده است.
  • در تعطیلات ، از برنامه های ردیابی خواب برای نظارت بر خواب استفاده کنید و اتاق خواب را برای خواب راحت (بدون سیم برق روشن ، جریان هوای خوب و بالش و ملافه راحت) تنظیم کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *