آی مک چیست؟ مشخصات و مزایای آن

آی مک چیست
زمان مطالعه مطلب 3 دقیقه

قطعا اولین سوالی که از ذهن شما عبور می کند این است که: آی مک چیست؟ چه کارایی دارد؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید مشخصات فنی این محصول را مورد بررسی قرار داد. آی مک یکی از انواع کامپیوترهای رومیزی می باشد که توسط شرکت اپل ساخته شده است. شرکت اپل معمولا هر یک از محصولات خود را با نام خاصی وارد بازار می کند که آیفون، آیپد، مک بوک و آی مک جزء اسامی هستند که این شرکت برای انواع گوشی و لپ تاپ های تولید شده در کمپانی خودش، آنها را انتخاب کرده است.

مشخصات آی مک

  همانطور که گفته شد، آی مک ها در ۲سایز ۵/۲۱ و ۲۷ اینچ تولید شده اند. آی مک ۲۷ اینچ قوی تر و بزرگتر می باشد اما هر دو سایز این کامپیوتر دارای ویژگی های مشترکی از جمله: پردازنده های Core کمپانی intel و پردازشگر های گرافیکی lntel و NViDiA Geforce می باشد.

هر کدام از این مدل ها دارای کانفیگ مختلف می باشند که می توان برای هر کدام از آنها یک کانفیگ قوی تری را سفارش داد. قطعا تولید آی مک به دست طراحان و مهندسان بسیار حرفه ای اپل و با تلاش شبانه روزی آنان، چنین محصول بی نظیری خلق شده است.

میتوانید مقاله تاریخچه اپل را مطالعه کنید.

صفحه نمایش

از نکات  قابل توجه در محصول آی مک، صفحه نمایش آن است. آی مک دارای صفحه نمایشی با رزولوشن بالا، ضخامت کم و کیفیت فوق العاده، می باشد که تصویر در این محصول را به حد زیادی زیبا نشان می دهد. مدل ۵/۲۱ اینچ آی مک  دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ و مدل ۲۷ اینچ این محصول دارای رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ می باشد. 

از جمله ویژگی های قابل توجه در صفحه نمایش این محصول بهره مندی از Plasma Deposition است. با حذف فاصله ی دو میلیمتری بین قاب پشت و ال سی دی آی مک به کمک friction stir Welding شاهد انعکاس نور تا ۷۵ درصد نسبت به صفحه نمایش مدل های قبلی خواهیم بود.

با اجرای این تکنیک رنگ ها دقیق تر و با طراوت تر نمایش داده می شوند. این ویژگی ها باعث شده است قدرت نمایش بی نظیری را ارائه دهد و همچنین آی مک اپل با سایر مدل های آل این وان در رقابت جلو می باشد.

پردازنده

محصول آی مک دارای پردازنده های گرافیکی است. در مدل۵/۲۱اینچ GeForce GT S75 و Intel iris Pro و در مدل ۲۷ اینچ این محصول GeForce GTX 775M قابل توجه می باشد. این پردازنده ها قدرت کار و پردازش آل این وان های جدید را به شکل بسیار عجیبی افزایش می دهند و کار بران به راحتی میتوانند انواع برنامه های گرافیکی و بازی های سنگین را نصب کنند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در معرفی آی مک ها، حافظه ی داخلی این محصول می باشد. شرکت اپل برای کامپیوتر های جدید چند کاره خود، یک هارد یک ترابایتی با فناوری Fusino Drive  را به کار برده است که از طریق قاطی شدن دیسک جامد و دیسک سخت، یک درایو یک دست را به وجود می آورد.

آی مک  مجهز به سه ترابایتی برای کاربر هایی که یکی از مدل های ۲۷ اینچ را خریداری کرده اند و یک ترابایت آن ها را راضی نمی کند، وجود دارد. هر دو مدل آی مک، قابلیت استفاده از حافظه فلش های ۲۵۶، ۵۱۲ و۷۶۸ گیگابایتی را دارند.

در صورت خرابی آی مک چه کنیم؟

هر واحد از شرکت اپل به محصول خاصی اختصاص دارد. اگر آی مک شما به هر طریقی دچار مشکل شد، تعمیر آی مک در رایان دل کوک انجام خواهد شد. در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل در تولیدات این شرکت، تعمیر کاران بسیار حرفه ای آماده خدمات رسانی هستند تا عیب دستگاه شما را پیدا کرده و با بهترین ابزار آلات نوین دستگاه را تعمیر کنند. یکی از ویژگی های واحد تعمیرات اپل، خدمات سرویس در محل شما است. شما می توانید با شرکت اپل تماس بگیرید و از این خدمات بهره مند شوید.

قیمت آی مک

قیمت آی مک ها با توجه به نوع و مدل آن ها، باهم متفاوت است و به صورت حرفه ای با نازلترین قیمت به بازار عرضه شده است. البته با شخصی سازی به هنگام سفارش آی مک، قیمت آن هم تغییر خواهد کرد. آی مک در بازار و سایت با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد به همین دلیل نمی توان قیمت بسیار دقیق و ثابتی را عنوان کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله قصد داشتیم شما را با آی مک یا همان آل این وان اپل آشنا کنیم. آی مک  محصول کمپانی اپل می باشد که در سال ۲۰۱۲ آن را معرفی کرد. آی مک یک وسیله بسیار کاربردی می باشد که در بازار نزد کاربران بسیار محبوب است زیرا از کیفیت و فناوری بسیار بالایی برخوردار است. قیمت آی مک را از نمایندگی های فروش اپل درخواست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *