گوشی موبایل شیائومی 5 Mi Pad

گوشی موبایل شیائومی 5 Mi Pad
زمان مطالعه مطلب 11 دقیقه

گوشی موبایل شیائومی 5 Mi Pad

یک تبلت اندرویدی براق و جذاب برای کار و بازی ساخته شده است.

آیپدهای اپل تا زمانی که وجود داشتند بر بازار تبلت ها تسلط داشتند. از سوی دیگر ، تبلت های اندرویدی ، جوک های بسیاری بوده اند. هرچند ممکن است این موضوع تغییر کند. پس از Galaxy Tab S7 عالی سامسونگ در سال گذشته ، Pia 5 جدید شیائومی می آید.

آخرین تبلت شیائومی ، Mi Pad 4 ، بیش از سه سال پیش عرضه شد. در آن زمان ، شیائومی از سازنده محصولات “بسیار خوب” نسبت به قیمت آنها به یک سازنده سخت افزار درجه یک تبدیل شده است و Xiaomi Pad 5 به راحتی بهترین تبلت این شرکت است.

اما آیا بازگرداندن اعتبار به تبلت های اندرویدی کافی است؟

 

 

پد شیائومی 5:

سخت افزار و طراحی

Xiaomi Pad 5 یک تبلت 11 اینچی با صفحه نمایش گسترده است که دارای صورت و کناره هایی شبیه آیپدهای مدرن اپل ، به ویژه iPad Air 2020 است. در حالی که تصمیم شیائومی برای استفاده از جنس های فلزی سخت و مسطح در سال 2021 پس از اینکه اپل در یک سال گذشته گذراند و به این نتیجه رسید که ظاهراً زیبایی ظاهری آنها تصادفی نیست ، من استدلال خواهم کرد که واقعاً روشهای زیادی برای طراحی جلو و شاسی تبلت وجود ندارد. سامسونگ گلکسی تب S7 ، اگر از جلو و پهلو به آن نگاه شود ، شبیه iPad نیز به نظر می رسد.

 

حداقل شیائومی ویژگی های خاص Pad 5 را در قسمت پشتی خود ارائه کرده است ، از روکش مات که کمی شیب دار و براق است (حداقل در مدل سفید من) که به نوعی اثر انگشت را جذب نمی کند ، تا دوربین دو رنگ طراحی ماژولی که ما در بسیاری از گوشی های هوشمند شیائومی 2021 دیده ایم.

 

ماژول نمای عقب در شیائومی پد 5 شامل یک دوربین 13 مگاپیکسلی است و در قسمت جلویی یک دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی قرار دارد که هنگامی که رایانه لوحی در جهت عمودی قرار دارد ، در قاب بالا قرار گرفته است.

Xiaomi Pad 5 دارای یک صفحه نمایش 11 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 IPS LCD است که در 120 هرتز تازه می شود و می تواند بیش از یک میلیارد رنگ را نمایش دهد و همچنین از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند. این تبلت در محیط داخلی و زیر سایه بسیار زیبا به نظر می رسد ، اما به نظر من این پوشش وقتی در خارج از خانه استفاده می شود بسیار بازتابنده است.

 

حتی با قاب صفحه کلید و قلم ، Xiaomi Pad 5 به اندازه ای سبک است که می تواند تمام روز را در کوله پشتی حمل کرده و کمرم را فشار ندهد.

گوشی موبایل شیائومی 5 Mi Pad

 

به عنوان کسی که اغلب می نویسد و می خواند ، ای کاش شیائومی به جای نسبت ابعاد صفحه نمایش گسترده تر ، نسبت تصویر 3: 2 (مانند iPads) را انتخاب کرده بود. اما این کاملاً ترجیح شخصی من است – کسانی که بیشتر بازی می کنند یا فیلم می بینند ، ابعاد صفحه نمایش Pia 5 شیائومی را ترجیح می دهند.

 

Xiaomi Pad 5 همچنین برای شنیدن Netflix عالی است ، زیرا دارای یک سیستم بلندگوی چهارگانه عالی است که توسط Harmon Kardon تنظیم شده است و صدای Dolby Atmos را پخش می کند.

زیر کاپوت شیائومی پد 5 یک Qualcomm Snapdragon 860 SoC ، باتری 8720 میلی آمپر ساعتی و 6 گیگابایت رم با 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی تعبیه شده است. این قطعات بدیهی است که قطعات پرچمدار 2021 نیستند ، اما Xiaomi Pad 5 را به عنوان یک تبلت میان رده مقرون به صرفه و ارزان قیمت تقویت می کنند. جالب اینجاست که رایانه لوحی فاقد اسکنر اثر انگشت است ، بنابراین شما باید از کد PIN ، رمز عبور یا قفل صورت نه چندان ایمن به عنوان امنیت استفاده کنید.

این تبلت به خودی خود 1.15 پوند (521 گرم) وزن دارد  و حتی با قلم رسمی “قلم هوشمند” و قاب صفحه کلید رسمی شیائومی (که دومی آن ظاهراً شیائومی در اروپا فروخته نمی شود) ، کل بسته هنوز یک مو کمتر است 2 پوند ، آنقدر سبک که بتوانم تمام روز را در کوله پشتی قرار دهم ، بدون این که کمرم را خسته کنم.

پد 5 در قاب صفحه کلید شیائومی قرار گرفته است

 

پد شیائومی 5:

نرم افزار

پد 5 شیائومی اندروید 11 را با پوسته MIUI Global 12.5.2 شیائومی در بالای صفحه اجرا می کند. به غیر از پشتیبانی از دستگاه های ورودی مانند ماوس و صفحه لمسی ، و تقسیم صفحه در جهت افقی ، نرم افزاری که بر روی پد 5 اجرا می شود شبیه به سیستم عاملی است که ده ها بار در تلفن های هوشمند شیائومی دیده ام.

این هم خوب است هم بد. من شخصاً انیمیشن های نرم افزاری شیائومی را بهترین در این زمینه می دانم – 120 هرتز در MIUI به نظر من در “رابط کاربری سامسونگ” از 120 هرتز “نرم تر” به نظر می رسد – و فشردن دور پد شیائومی 5 در پنل بزرگتر یک جشن بصری است.

 

رابط کاربری گوشی هوشمند شیائومی همچنین دارای یکی از سیستم های چند وظیفه ای بهتر است که به کاربر اجازه می دهد برنامه ها را در پنجره ای شناور باز کند که می توان اندازه آنها را تغییر داد و در هر نقطه از صفحه قرار داد. این یک راه حل عملی تر برای چند وظیفه ای است تا نمای سنتی صفحه تقسیم اندروید. البته اگر ترجیح می دهید ، می توانید برنامه ها را در نمای تقسیم صفحه اجرا کنید ، و نرم افزار Pad 5 اجازه می دهد تا تقسیم در هر دو جهت 50/50 یا 75/25 باشد.

 

اما از بسیاری جهات دیگر ، شیائومی این نرم افزار را بهینه سازی نکرده است تا بتواند دلیل استفاده از آن بر روی صفحه نمایش بزرگتر یا استفاده از آن را به عنوان یک رایانه رومیزی مورد استفاده قرار دهد. صفحه کلید پیش فرض و تنها که با (نسخه جهانی) Xiaomi Pad 5 ارائه می شود Gboard گوگل است که هنوز فاقد طرح تقسیم/انگشت شست است. این بدان معناست که صفحه کلید روی صفحه از نظر طنز کاملاً وسیع به نظر می رسد و هنگامی که رایانه لوحی در جهت افقی قرار دارد غیرقابل استفاده است.

گوشی موبایل شیائومی 5 Mi Pad

 

صفحه کلید پیش فرض ، Gboard ، باید به صورت کامل در حالت افقی نمایش داده شود. شما نمی توانید آن را کوچک کنید ، نمی توانید آن را تقسیم کنید.

 

Gboard به شما امکان می دهد صفحه کلید را “کوچک” کنید ، اما حتی در کوچکترین اندازه ، هنوز برای تایپ یک دستی بسیار گسترده است. اگر یک برنامه صفحه کلید شخص ثالث مانند SwiftKey (که دارای طرح تقسیم/انگشت شست است) نصب کنید ، با صفحه کلیدهای فیزیکی به خوبی اجرا نمی شود (زیرا SwiftKey حتی در صورت جفت شدن همچنان صفحه کلید روی صفحه را نشان می دهد) با قاب صفحه کلید مخصوص خود شیائومی.

 

و در حالی که نرم افزار از دستگاه های ورودی پشتیبانی می کند ، پشتیبانی از حرکات حداقل است. شما می توانید صفحات وب را با استفاده از چرخ پیمایش موس یا کشیدن دو انگشت بر روی صفحه ترک پیمایش کنید ، اما این همه چیز است. هم در iPad اپل و هم در Galaxy Tab S7 سامسونگ ، می توانید با حرکت انگشت خود انگشت خود را به سرعت به صفحه اصلی برسانید ، یا برنامه ها را با کشیدن سه انگشت در کنار برنامه مرور کنید. هیچ یک از این حرکات در Pia 5 شیائومی پشتیبانی نمی شود. اگر بخواهیم صادق باشیم ، منطقی به نظر می رسد که iPad و Galaxy Tab S7 از ژست ترک پد پشتیبانی بهتری دارند زیرا قاب های صفحه کلید رسمی آنها دارای ترک پد هستند – شیائومی این کار را نمی کند.

 

شایان ذکر است که پیاده سازی مکان نما روی صفحه نمایش MIUI شبیه به iPadOS است-این یک دایره سفید نیمه شفاف است که هنگام حرکت در بالای فیلدهای ورودی متن به یک خط عمودی تبدیل می شود.

آخرین مشکل نرم افزاری – داک صفحه اصلی فقط در صورت حضور در صفحه اصلی قابل دسترسی است ، به این معنی که اغلب برای راه اندازی برنامه دیگری مجبور به خروج از برنامه می شوید. در iPad ، این اسکله در هر برنامه ای برای دسترسی راحت تر قابل دسترسی است.

برخی از مزاحمت های نرم افزاری که تبلت های اندرویدی را تحت تاثیر قرار داده است ، هنوز وجود دارند – برای مثال ، همه برنامه ها برای صفحه بزرگتر بهینه نشده اند. توییتر در Android بدون توجه به عرض صفحه نمایش در یک صفحه واحد نمایش داده می شود. وقتی Xiaomi Pad 5 در حالت افقی قرار دارد ، توییتر کاملاً مضحک به نظر می رسد – یک توییت کل صفحه را اشغال کرد.

در مقایسه ، ظاهر توییتر در iPadOS به شرح زیر است:

یک راه حل برای مشکلات مقیاس بندی برنامه در Xiaomi Pad 5 این است که به سادگی برنامه مشکل ساز را در حالت تقسیم صفحه در کنار یک برنامه دیگر اجرا کنید. این باعث می شود که برنامه نسبت عادی تری به نسبت ابعاد گوشی های هوشمند داشته باشد.

به نظر من انیمیشن های نرم افزاری شیائومی بهترین ها در این زمینه هستند.

 

Xiaomi Pad 5:

عملکرد به عنوان یک تبلت مستقل

با توجه به این که شیائومی قاب صفحه کلید را در رویداد راه اندازی جهانی معرفی نکرد (قاب صفحه کلید در حال حاضر فقط برای بازار چین است) ، این بدان معناست که شیائومی تصور می کند که Pad 5 بیشتر به عنوان یک تبلت دستی توسط اکثر مصرف کنندگان استفاده می شود.

 

در این قسمت ، تبلت عملکرد خوبی دارد. بافت پشتی محکم ، وزن سبک و بلندگوهای عالی ، Xiaomi Pad 5 را به یک وسیله عالی برای مصرف رسانه روی مبل یا تخت تبدیل کرده است. در حالی که اسنپدراگون 860 SoC 7 نانومتری را نمی توان در استانداردهای 2021 واقعا قوی نامید ، می تواند هر برنامه ای را که به آن انداخته ام ، از جمله بازی های گرافیکی فشرده مانند CarX Highway Racing  و Sierra 7 ، مدیریت کند.

 

بافت پشتی محکم ، وزن سبک و بلندگوهای عالی ، Xiaomi Pad 5 را به یک وسیله مصرف عالی رسانه روی مبل یا تخت تبدیل کرده است.

باتری 8730 میلی آمپر ساعتی عمر باتری قابل توجهی را ارائه می دهد. در طول سه روز اول من با Pad 5 ، من فقط از آن به عنوان یک ماشین بازی/فیلم شبانه استفاده کردم و بعد از سه شب جلسات تقریباً یک ساعته ، با وجود اینکه دستگاه را شارژ نکرده بودم ، باتری تبلت روی 73 درصد باقی ماند. در روز چهارم ، باتری را با استفاده از آجر شارژ 22.5 وات به 100 رساندم و از پد 5 به عنوان یک ماشین کار استفاده کردم ، و یک روز کاری کامل نه ساعته با 25 درصد صرفه جویی به طول انجامید.

 

 موبایل شیائومی 5 Mi Pad

پد شیائومی 5:

عملکرد به عنوان یک دستگاه کار با قاب صفحه کلید

شیائومی قاب صفحه کلید خود را برای Pad 5 در دسترس منتقدان رسانه های انگلیسی قرار نداد زیرا صفحه کلید “بین المللی” (منظور خارج از سرزمین اصلی چین) نخواهد بود. من شخصاً یکی را خریداری کردم (تقریباً معادل 66 دلار) زیرا فقط استفاده از Xiaomi Pad 5 به عنوان یک تبلت دستی نمی تواند از این تبلت به طور کامل استفاده کند.

بدنه از پلاستیک و لاستیک ساخته شده و به صورت مغناطیسی به پشت پد 5 محکم می شود. به نظر می رسد و به نظر می رسد که هر کیبورد دیگری برای iPad ، Galaxy Tab S7 و غیره در دسترس است. با این حال ، تنها یک زاویه دید را در مقایسه با موارد صفحه کلید دیگر سامسونگ یا هواوی ارائه می دهد که دو زاویه ارائه می دهند.

 

کلیدها به خوبی فاصله دارند و بازخورد کاملی ارائه می دهند. من یک تایپیست لمسی بسیار سریع هستم و می توانم این را با سرعت کامل تایپ کنم. با این حال ، صفحه کلید دارای ترک پد یا کلیدهای عملکردی نیست.

با این وجود ، من قادر به نوشتن مقالات و انجام بخش هایی از کارهای روزمره خود بودم. همانطور که گفتم ، ای کاش صفحه نمایش به نسبت صفحه نمایش عریض دارای نسبت تصویر 3: 2 بود ، اما هنوز املاک کافی برای باز کردن وردپرس و پنجره دوم مانند Chrome یا Slack در نمای تقسیم صفحه بدون مشکل وجود دارد. نرم افزار شیائومی اجازه باز شدن برنامه سوم را نمی دهد. شما باید بین تقسیم برنامه دو برنامه را انتخاب کنید یا یک برنامه روی برنامه دیگر شناور باشد.

برای من شخصاً ، به نظر می رسد قاب صفحه کلید بخش مهمی از تجربه رایانه لوحی نسبت به قلم است.

 

پد شیائومی 5:

عملکرد با قلم هوشمند

قلم هوشمند شیائومی قلم تقریباً 60 دلاری است که مخصوص پد شیائومی 5 طراحی شده است. به صورت مغناطیسی (درست مانند مداد اپل) به بالای پد 5 می چسبد ، جایی که شارژ نیز می شود.

 

تجربه طراحی کلی شبیه به مداد اپل یا S-Pen سامسونگ برای Tab S7 است. من در مورد میزان فشار فشار قلم هوشمند شیائومی یا ارقام تأخیر دقیق تا میلی ثانیه اطلاعات دقیقی ندارم ، اما من توانستم روی تبلت شیائومی ترسیم کنم و تجربه و نتایج مشابه با iPad را دریافت کنم مداد اپل. هرچه تاخیر ممکن است وجود داشته باشد ، من واقعاً آن را ندیدم-جوهر دیجیتالی روی صفحه ، ضربه قلم من را به اندازه کافی نزدیک می کند.

شیائومی یکی از مواردی را که من دوست دارم دو دکمه کلیک فیزیکی در نزدیکی قلم استایلوس است. آنها به من امکان می دهند میانبرهای مختلفی مانند تغییر رنگ یا ابزارهای نقاشی هنگام ترسیم را فعال کنم.

 

اگر یک دکمه را طولانی فشار دهم ، می توانم اسکرین شات ها را در شکل های خاص (شکلی که ترسیم می کنم) بگیرم. دکمه دیگر را طولانی فشار دهید و Xiaomi Pad 5 دفترچه یادداشت خود را راه اندازی می کند. با این حال ، این نسخه تمام صفحه دفترچه یادداشت است (که جایگزین هر چیزی که صفحه شما نشان می دهد) می شود و یک نسخه کوچک شناور نیست ، بنابراین به اندازه ویژگی یادداشت های سریع معرفی شده در iPadOS 15 مفید نیست .

 

یک نقص وجود دارد – نرم افزار شیائومی نمی تواند کلمات دست نویس را به متن دیجیتال تبدیل کند. صادقانه بگویم ، من همیشه این ویژگی را کمی حقه بازی می دانم. من سریعتر از آنچه می نویسم تایپ می کنم (و مایلم شرط ببندم که اکثر مردم این مقاله را می خوانند) ، پس چرا باید کلماتی را بنویسم که هدف آنها تبدیل به متن باشد؟ با این وجود ، داشتن این ویژگی نرم افزاری هوشمند است و تبلت های اپل ، سامسونگ و هواوی همه می توانند این کار را انجام دهند (حتی اگر تقریباً هرگز از آن استفاده نکرده باشم).

گوشی موبایل شیائومی 5 Mi Pad

پد شیائومی 5:

دوربین ها

من واقعاً نمی خواهم جزو افرادی باشم که با تبلت در ملاء عام عکس می گیرند ، اما با این وجود ، به منظور ارائه یک بررسی کامل برای همه ، مجبور شدم.

دوربین 13 مگاپیکسلی Xiaomi Pad 5 برای یک تبلت مناسب است ، اما البته در مقایسه با تلفن هوشمند کم رنگ است.

با این حال ، دوربین جلویی برای ما که از رایانه لوحی مانند رایانه استفاده می کنیم ، مایه تاسف است ، زیرا در جهت افقی ، دوربین در حاشیه سمت چپ قرار می گیرد. این بدان معناست که در تماس های ویدئویی ، زاویه ناخوشایندی دارد زیرا به نظر می رسد هنگام صحبت کردن به دوربین نگاه نمی کنم.

دوربین عقب (اصلی) می تواند فیلم 4K/30fps را ضبط کند. حداکثر سرعت دوربین جلو 1080/30fps است.

 

پد شیائومی 5:

شیائومی پد 5 را در اروپا با قیمت 349 یورو (حدود 412 دلار) برای نسخه اصلی 6 گیگابایت/128 گیگابایت می فروشد (قیمت ضخامت ذخیره سازی را تا 399 یورو دو برابر می کند). این قیمت ها در خلاء واقعاً در اروپا خوب است. با این حال ، اپل دیروز آیپد 10.9 اینچی جدیدی را با قیمت 389 یورو در اروپا معرفی کرد.

 

درست مانند پد 5 شیائومی ، آیپد ابتدایی جدید اپل با SoC دو ساله (Apple A13 Bionic) اجرا می شود و از تجربه من ، A13 Bionic اپل از اسنپدراگون 860 در پد 5 قوی تر است. البته ، دارای سیستم اکوی بسیار گوشتی تر است.

 

برنده شدن به نفع Pad 5 شامل طراحی بسیار مدرن تری است (10.9 اینچ جدید اپل هنوز از طرح دکمه صفحه اصلی با دایره ضخیم و ضخیم استفاده می کند) ، صفحه نمایش سریعتر ، تراکم پیکسلی بیشتر ، بلندگوهای بهتر و فضای ذخیره سازی اصلی دو برابر می کند. در کشور اصلی خود چین و آسیای جنوب شرقی ، پد 5 قیمت پایین تری نسبت به قیمت اروپایی دارد ، که جذابیت آن را بیشتر می کند.

 

با این حال ، از آنجا که کنترل اپل در بازار تبلت بسیار قوی است ، من احساس می کنم غربی ها واقعاً باید آگاهانه طرفدار گوگل یا ضد اپل باشند تا بتوانند یک تبلت اندرویدی را بر روی آیپد در نظر بگیرند ، به خصوص اگر قیمت مشابه باشد. این افراد وجود دارند – من یکی هستم – حتی اگر ما جریان اصلی نباشیم.

 

اما در هر صورت ، شیائومی پد 5 به همراه پیشنهادات اخیر سامسونگ ، تبلت های اندرویدی را دوباره مرتبط کرده است. Pia 5 شیائومی فقط به مقداری نرم افزار نیاز دارد ، هنگامی که (در صورت) آنها وارد می شوند ، این یک پیشنهاد ارزشمند دیگر برای شرکتی است که به ارائه بهترین ارزش در سراسر جهان معروف است.

گوشی موبایل شیائومی 5 Mi Pad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *