گوشی قدرتمند ایسوس اسنپ دراگون

گوشی قدرتمند ایسوس اسنپ دراگون
زمان مطالعه مطلب 6 دقیقه

گوشی قدرتمند ایسوس اسنپ دراگون

 

 ASUS و Qualcomm – خوب، بیشتر ایسوس، دستگاه جدیدی به نام “Smartphone for Snapdragon Insiders” را معرفی می‌کنند – بله، این نام واقعی گوشی است. این تلفن از ابتکار رسانه اجتماعی کوالکام به نام «اسنپدراگون اینسایدرز» پیروی می‌کند، جایی که این شرکت کانال‌های اجتماعی بیشتری را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف برای تعامل نزدیک‌تر با طرفداران اسنپ‌دراگون باز کرده است و تلاش می‌کند رابطه نزدیک‌تری با کاربرانش ایجاد کند.

 

گوشی هوشمند برای خودی های اسنپدراگون، یا از اینجا به بعد آن را SSI بنامیم، محصول همکاری کوالکام و ایسوس است – اگرچه در اینجا همه چیز کمی پیچیده و غیرمعمول می شود، زیرا کوالکام به شدت به SSI اشاره می کند. محصول کاملاً توسط ایسوس طراحی و ساخته شده است. این یک نوع روابط و تمرین بازاریابی عجیب است که شاید بتوان آن را بیشتر به عنوان یک گوشی با مارک اسنپدراگون توسط ایسوس دید.

 

گوشی موبایل ایسوس زنفون

 

گوشی های بزرگ ایسوس
ROG Phone 5 گوشی هوشمند برای اینسایدرهای اسنپدراگون
SoC Qualcomm Snapdragon 888 
1x  Cortex-X1  @ 2.84GHz
3x  Cortex-A78  @ 2.42GHz
4x Cortex-A55 @ 1.80GHzAdreno 660 @ 840MHz
DRAM 8/16 گیگابایت LPDDR5 16 گیگابایت LPDDR5
ذخیره سازی 128/256 گیگابایت UFS 3.1 512 گیگابایت UFS 3.1
نمایش دادن 6.78 اینچ AMOLED
2448 x 1080 (20:9) لمسی 144 هرتز
240هرتز
اندازه ارتفاع 173.00 میلی متر 173.15 میلی متر
عرض 77.00 میلی متر 77.25 میلی متر
عمق 9.90 میلی متر 9.55 میلی متر
وزن 239 گرم 210 گرم
ظرفیت باتری 5770 نوع (2×2885) 22.33Wh
“6000mAh” طرحشارژ 65W (PD3.0/QC5.0)
شارژ 65 واتی “4000 میلی آمپر ساعت ” (PD3.0/QC5.0)
شارژ بی سیم
دوربین های عقب
اصلی 64 مگاپیکسل IMX686 0.8 میکرومتر
پیکسل ( 1.6 میکرومتر 4:1 16 مگاپیکسل)f/1.8 w/OIS (SSI)

معادل 26.6 میلی‌متر

تله فوتو 8 مگاپیکسل
زوم اپتیکال 3 برابر
f/2.4 w/OIS

معادل 80 میلی متر.

وسیع 12 مگاپیکسل IMX363
پیکسل 1.4 میکرومتر Dual PDAFf/2.2

معادل 14.3 میلی متر

اضافی ماکرو 5 مگاپیکسلی
دوربین جلو 24 مگاپیکسل
f/2.45
I / O هدفون USB-C
3.5 میلی متری
USB-C
بی سیم (محلی) بلوتوث 802.11ax WiFi-6E
5.2 LE + NFC
ویژگی های دیگر حسگر اثر انگشت در نمایشگر حسگر اثر انگشت عقب
دو سیم کارته دو سیم کارت نانو
قیمت راه اندازی (16/256 گیگابایت) 
999 دلار 
(16/512 گیگابایت)
1499 دلار

 

با شروع با قسمت های داخلی گوشی، حس آشنایی زیادی با مشخصات، ابعاد و طراحی کلی گوشی وجود دارد که از کنار هم قرار گرفتن ROG Phone 5 ایسوس و SSI ناشی می شود. هر دو گوشی دارای فرم فاکتورهای مشابه، اجزای داخلی مشابه و طراحی های خارجی تا حدودی مشابه هستند، و حتی در اسلایدهای ارائه Qualcomm در طول جلسه اولیه ما، طراحی داخلی را به نمایش می گذارد که به طرز وحشتناکی شبیه به ROG Phone 5 است.

هر دو گوشی مجهز به اسنپدراگون 888 هستند – در واقع کمی تعجب آور است که SSI جدیدتر با اسنپدراگون 888+ ارائه نمی شود ، اما این موضوع برای ما توضیح داده شد که طراحی SSI از قبل به خوبی انجام شده بود و قبل از 888 طراحی شده بود. + در دسترس خواهد بود.

با توجه به آنچه که به نظر می رسد شاسی و طراحی حرارتی یکسانی بین ROG 5 و SSI باشد – می توان فرض کرد که عملکرد کلی هر دو گوشی بسیار شبیه به یکدیگر است.

 

SSI از نظر حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی متمایزتر است – حداقل در مقایسه با ROG 5 معمولی، زیرا تنها با ظرفیت ذخیره‌سازی 16 گیگابایتی LPDDR5 و 512 گیگابایتی UFS 3.1 عرضه می‌شود که با ROG ممتاز مطابقت دارد. Phone 5 Ultimate که در دسترس بودن کمتری را می بیند.

 

گوشی موبایل

 

صفحه نمایش گوشی اساساً با صفحه نمایش ROG Phone 5 یکسان است – یک پنل AMOLED 6.78 اینچی با وضوح 2448 x 1080 از سامسونگ که قادر است تا نرخ رفرش 144 هرتز را اجرا کند. ما دقیقاً تأیید نکرده بودیم که آیا نرخ نمونه لمسی همان 300 هرتز است که در ROG 5 وجود دارد، اما با توجه به اینکه برگه مشخصات تلفنی که ما از کوالکام دریافت کردیم، بخش نمایشگر را اساساً کپی پیست از بیانیه مطبوعاتی ROG 5 خود ایسوس بود. مطالب، من فرض می کنم که این مورد است.

 

از نظر طراحی، SSI بسیار شبیه به ROG 5 است، با این حال، اندازه آن تا حدی کوچک شده است. شکل اصلی هنوز وجود دارد، اما یک تغییر بزرگ این است که SSI 0.35 میلی متر نازک تر و 29 گرم سبک تر است. این خیلی زیاد به نظر نمی رسد، اما تأثیر زیادی بر ظرفیت باتری دارد که 33 درصد از 6000 میلی آمپر ساعت در ROG Phone 5 به 4000 میلی آمپر ساعت در اینجا در SSI کاهش یافته است. همچنان دارای همان قابلیت شارژ 65 واتی USB-PD 3.0 (QC 5.0) است.

یکی دیگر از تغییرات فیزیکی بزرگ این است که گوشی دارای حسگر اثرانگشت عقب است که کمی عجیب است زیرا ROG 5 دارای یک واحد زیر صفحه نمایش بود. این سنسور عقب در واقع سنسور صوتی نسل دوم کوالکام است ، اما مسئله اینجاست که این نوع سنسورها فقط می‌توانند در پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر ادغام شوند و گوشی در اینجا از یک نوع زیرلایه شیشه‌ای جامد استفاده می‌کند. این در واقع این سوال را ایجاد می کند که اگر یک سنسور صوتی در صفحه نمایش ادغام نشده باشد، اصلاً چه فایده ای دارد، زیرا مزایای آن را نسبت به یک واحد خازنی سنتی کاهش می دهد.

 

در زیر حسگر اثرانگشت، به جای لوگوی ROG، لوگوی Snapdragon نورانی را می بینیم. همچنین می‌توان آن را به گونه‌ای پیکربندی کرد که روشن یا ضربان ریتم داشته باشد، یا به سادگی خاموش شود.

در قسمت پایینی گوشی تغییرات طراحی بیشتری نسبت به ROG 5 وجود دارد – نانو سیم کارت دوگانه از سمت چپ پایین گوشی به سمت پایین سمت چپ و در کنار کانکتور USB-C حرکت می کند. چیزی که در اینجا بسیار عجیب است این است که جک 3.5 میلی متری ناپدید شده است و بلندگوی پایین دیگر رو به جلو نیست، بلکه رو به پایین است.

 

کوالکام همراه با مواد مطبوعاتی، عصاره ای از بررسی DXOMark Audio از SSI را برای ما ارسال کرد، و حتی با وجود اینکه این گوشی قرار است نمایشی از تجربه “صدای اسنپدراگون” باشد، به معنای واقعی کلمه در پخش صدای هر بلندگو بدتر از ROG 5 عمل کرد. تست اندازه گیری

تنظیمات دوربین نیز کاملا مشابه گوشی های ایسوس است. در واحد اصلی، IMX686 64 مگاپیکسلی را با لنز f/1.8 با OIS می‌بینیم. OIS در اینجا با ROG 5 متفاوت است، اما به نظر می رسد همان ماژول دوربین باشد. به نظر می رسد زاویه فوق عریض با اپتیک های IMX363 و f/2.2 با فاصله کانونی معادل 14.3 میلی متر یکسان است.

به جای ماکرو 5 مگاپیکسلی، SSI دارای زوم اپتیکال 3 برابر / ماژول تله فوتو 80 میلی متری معادل 80 مگاپیکسل به عنوان دوربین سوم با اپتیک f/2.4 و OIS است.

مشکل واقعاً بزرگی که من در مورد تنظیمات دوربین دارم این است که اگرچه این فرصتی برای کوالکام بود تا تخصص خود را با خط لوله دوربین SoC خود به نمایش بگذارد، در مورد اینکه دقیقاً چه کسی مسئول این نرم‌افزار است اشاره‌ای بسیار کم شده است. کوالکام تکرار کرد که این یک محصول ایسوس است و نمایندگان ایسوس به تازگی خاطرنشان کردند که این گوشی دارای “اندروید سهام” است – و دقیقاً مشخص نیست که چه نوع ویژگی ها یا جنبه هایی مانند پردازش دوربین ASUS در دستگاه ادغام خواهد شد.

گوشی موبایل ایسوس

یکی از ویژگی هایی که واقعاً گوشی هوشمند را برای Snapdragon Insiders متمایز می کند، اتصال شبکه و سلولی آن است. مزیت بزرگ نسبت به ROG Phone 5 این واقعیت است که این یک دستگاه mmWave است و کوالکام ادعا می‌کند که دستگاهی است که از همه باندهای فرکانس جهانی پشتیبانی می‌کند و آن را به یک تلفن واقعا جهانی در این زمینه تبدیل می‌کند.

این واقعیت در واقع کاملاً غیرعادی است زیرا به این معنی است که تلفن دارای طراحی داخلی RF داخلی و آنتن است و می تواند تا حدودی توضیح دهد که با توجه به باتری های کوچکتر در مقایسه با ROG 5، قسمت زیادی از فضای داخلی دستگاه کجا رفته است.

در نهایت، لوازم جانبی همراه با هر SSI یک جفت هدفون بی‌سیم با مارک Master & Dynamic Snapdragon است که در ترکیب با SSI، اولین تجربه «صدای Snapdragon» را نشان می‌دهد. صدای اسنپدراگون در اینجا به طور کلی به مجموعه‌ای از پشته‌های صوتی نرم‌افزار و اجزای صوتی اشاره دارد که امکان تجربه‌های صوتی بالاتر و تأخیر کمتر را برای دستگاه‌های صوتی بی‌سیم فراهم می‌کنند. این به نظر می رسد فقط انواع دوباره مارک از شود استاد و پویا است MW08 ، که کردم بررسی متوسط و در MSRP $ 299 آمده است.

 

در نهایت به قیمت می رسیم. گوشی هوشمند Snapdragon Insiders با قیمت 1499 دلار، یک پیشنهاد ارزش بسیار غیرجذاب است. حتی با در نظر گرفتن این واقعیت که شما هدفون های 299 دلاری را در بسته دریافت می کنید، قیمت دستگاه 1200 دلار را برای شما به ارمغان می آورد و با این قیمت، فراتر از قابلیت mmWave و ماژول تله فوتو، ارزش افزوده بسیار کمی در مقایسه با ROG Phone 5 – در هر صورت، ویژگی‌هایی مانند باتری 50 درصد بزرگ‌تر، تنظیمات بهتر بلندگوی جلو، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و اکوسیستم لوازم جانبی بازی که ROG Phone 5 اجازه می‌دهد را از دست می‌دهید.

 

فراتر از آن، دوباره، با نادیده گرفتن ایرفون های 299 دلاری موجود در بسته، دستگاه به معنای واقعی کلمه در مجموعه ویژگی ها و حدس و گمان ها توسط افرادی مانند Galaxy S21 Ultra که اکنون با قیمت 999 دلار در نسخه 256 گیگابایتی موجود است، نابود می شود.

 

این تلفن فقط ترکیبی عجیب از مشخصات است – از دست دادن ویژگی‌هایی که باعث شده ROG Phone 5 واقعاً خود را از سایر تلفن‌ها متمایز کند و به نظر من خودش را چیزی جز یک تمرین بازاریابی برای فشار دادن Snapdragon Insiders نشان نمی‌دهد. نام تجاری”. نکات مثبت بسیار اندک طراحی، مانند سازگاری گسترده سلولی دستگاه، فقط بسته‌ای از ویژگی‌های نسبتاً پوچ و بی‌معنی را که گوشی خود را ارائه می‌کند، جبران نمی‌کند.

نمایندگی ایسوس 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *