افزایش عمر باتری گوشی؛ مرحله به مرحله

افزایش عمر باتری گوشی
زمان مطالعه مطلب 5 دقیقه

به عنوان کاربران تلفن همراه، تنها چیزی که در مورد باتری اهمیت دارد، عمر باتری کافی برای دوام یک روز است. با کمال تأسف، هرچه دستگاه قدیمی تر باشد، قدرت کمتری نیز کمتر میشود. در ادامه با راه های افزایش عمر باتری گوشی ها بیشتر آشنا میشویم.

راه های افزایش عمر باتری گوشی ها

در حقیقت، میزان عمر باتری تلفن های همراه ما در هر روز بستگی به دو عامل کلیدی دارد:

  • نحوه استفاده از آنها در آن روز خاص
  • نحوه استفاده از آنها در گذشته

تلفن های همراه از باتری های لیتیوم یونی برای ذخیره انرژی استفاده می کنند. در این نوع باتری ها، فلز لیتیوم و یون های لیتیوم به داخل و خارج از الکترودهای جداگانه حرکت می کنند و باعث انبساط و انقباض فیزیکی آنها می شود.

متأسفانه، این فرایندها کاملاً برگشت پذیر نیستند و باتری ها با افزایش تعداد چرخه های شارژ و تخلیه، ظرفیت شارژ و ولتاژ خود را از دست می دهند.

بدتر از این، الکترولیت (مایع رسانای الکتریکی) که الکترودها را به هم متصل می کند نیز در طول این چرخه ها تخریب می شود.

توانایی باتری های لیتیوم یونی برای ذخیره شارژ بستگی به میزان تخریب آنها دارد. این بدان معنی است که بین نحوه استفاده از دستگاه های امروز و ظرفیت شارژ موجود در آینده ارتباط وجود دارد.با چند مرحله ساده، کاربران می توانند این خرابی را به حداقل برسانند و عمر دستگاه خود را افزایش دهند.

افزایش عمر باتری گوشی؛ کنترل تخلیه باتری

باتری های لیتیوم یون معمولی برای تلفن های همراه قرار است 80 درصد از ظرفیت شارژ خود را پس از 300-500 چرخه شارژ تخلیه، حفظ کنند. با این حال، باتری ها به ندرت این سطح از عملکرد را تولید می کنند و ظرفیت ذخیره سازی شارژ گاهی اوقات تنها در 100 سیکل به 80 levels کاهش می یابد.

خوشبختانه، با محدود کردن میزان تخلیه باتری تلفن همراه، می توانیم ظرفیت باتری خود را در آینده افزایش دهیم. با بیشتر خرابی باتری در طول چرخه های تخلیه/شارژ عمیق، در واقع بهتر است قبل از شارژ مجدد، تخلیه باتری را در هر یک سیکل محدود کنید.

همانطور که اتفاق می افتد، دستگاه های ما دارای سیستم های مدیریت باتری هستند، که آسیب ناشی از شارژ بیش از حد را کاهش می دهد و در صورت کم شدن بیش از حد باتری، به طور خودکار خاموش می شود.

با این وجود، برای به حداکثر رساندن ظرفیت باتری در آینده، ما باید از علامت 0 درصد باتری به طور کلی اجتناب کنیم، در حالی که اگر این باتری ها را برای مدت طولانی ذخیره کنیم، برای جلوگیری از تخلیه عمیق، آنها را حداقل تا حدی شارژ نگه می داریم.

افزایش عمر باتری گوشی ها

کالیبره از دیگر راه های افزایش عمر باتری گوشی

کالیبره کردن میتواند در افزیش طول مر باتری تاثیر به سزایی داشته باشد. اگر گوشی شما جدیدا شارژ زود خالی میکند و یا زود باتری آن در زمان شارژ پر میشود، احتمالا با کالیبره کردن باتری موبایل میتوانید تا حدی مشکل باتری را برطرف کنید.

افزایش زمان شارژ برای افزایش عمر باتری گوشی

بسیاری از دستگاه های تلفن همراه امروزی دارای گزینه شارژ سریع هستند که به کاربران این امکان را می دهد تا در عرض چند دقیقه و نه چند ساعت آنها را شارژ کنند. این در شرایطی است که عجله داریم، اما در غیر این صورت باید از آن اجتناب کرد.

چرا؟ زیرا شارژ سریع باتری ظرفیت ذخیره سازی آن را کاهش می دهد.

از نظر فیزیکی، جابجایی فلز لیتیوم و یون های لیتیوم بین الکترودهای باتری های لیتیوم یونی یک فرایند کند است. بنابراین، شارژ با نرخ کمتر امکان انجام شاتل کاملتر را فراهم می کند که باعث افزایش ظرفیت شارژ باتری می شود.

به عنوان مثال، شارژ تلفن در پنج دقیقه در مقایسه با دو ساعت استاندارد می تواند ظرفیت باتری آن چرخه شارژ را بیش از 20 کاهش دهد.

بیش از 45 درجه سانتیگراد، میزان قدرت موجود در مقایسه با دمای پایین تر در واقع افزایش یافته است. با این حال، در این درجه حرارت، تخریب باتری نیز بسیار تسریع می شود، بنابراین در مدت زمان طولانی توانایی آن برای ذخیره شارژ کاهش می یابد.

در نتیجه، تلفن ها باید به مدت طولانی از نور مستقیم خورشید دور بمانند، به ویژه در تابستان که دمای سطح می تواند به بالای 70 درجه برسد.

تلفن های همراه فقط تعداد محدودی چرخه شارژ دارند تا اینکه باتری ظرفیت خود را برای شارژ کامل از دست بدهد.

افزایش عمر باتری موبایل
افزایش عمر باتری موبایل

حالت صرفه جویی در مصرف باتری؛ راه های افزایش عمر باتری

آرون کارول و گرنوت هایزر از Data61 میزان مصرف برق اجزای مختلف تلفن های هوشمند را در طیف وسیعی از سناریوهای معمولی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها به این نتیجه رسیدند که تعداد انگشت شماری استراتژی نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد که می تواند برای افزایش عمر باتری گوشی مورد استفاده قرار گیرد؛

  • کاهش روشنایی صفحه نمایش ساده ترین راه برای حفظ عمر باتری و حفظ عملکرد کامل، کاهش روشنایی صفحه است. برای دستگاه هایی مانند تلفن های همراه که دارای صفحه نمایش دیود ساطع کننده ارگانیک (OLED) هستند، می توانید از گزینه “روشن روی تاریکی” برای مشاهده استفاده کنید.
  • شبکه تلفن همراه را خاموش کنید یا زمان مکالمه را محدود کنیداتصال به شبکه تلفن همراه از ماژول سیستم جهانی ارتباطات تلفن همراه (GSM) استفاده می کند. GSM غالب ترین بخش مصرف کننده انرژی در تلفن همراه است، بنابراین خاموش کردن آن به طور کلی یا حداقل زمان تماس محدود است.
  • از Wi-Fi استفاده کنید، با توجه به اینکه Wi-Fi برای مرور اینترنت تا 40٪ کمتر از 4G مصرف برق دارد، خاموش کردن داده های تلفن همراه و استفاده از Wi-Fi به جای آن به عمر باتری شما کمک می کند.
  • محتوای ویدئویی را محدود کنیدپردازش ویدئو یکی از پر مصرف ترین عملیات روی دستگاه تلفن همراه است.
  • حالت های باتری هوشمند را روشن کنیدهمه دستگاههای تلفن همراه مدرن دارای حالت ذخیره باتری هوشمند هستند (برای مثال، Android دارای حالت ذخیره انرژی و iOS دارای حالت کم مصرف است). این ویژگی های نرم افزاری استفاده از واحد پردازش مرکزی (CPU) را برای برنامه های مختلف، روشنایی صفحه، اعلان ها و گزینه های سخت افزاری مختلف برای کاهش مصرف انرژی تغییر می دهد.
  • از حالت هواپیما استفاده کنیداین حالت معمولاً عملکردهای GSM ، Wi-Fi، بلوتوث و GPS را در دستگاه های شما غیرفعال می کند. هنگام خاموش کردن چنین عملکردهای کمکی، دستگاه تنها با 5 of از مصرف انرژی معمول خود با خاموش بودن صفحه نمایش استفاده می کند. برای مقایسه، به سادگی در حالت آماده به کار بودن دستگاه هنوز می توانید از بیش از 15 استفاده کنید.

باتری سامسونگافزایش قابلیت استفاده از باتری تلفن شما مستلزم ترکیبی از محدودیت استفاده از سخت افزار و نرم افزارهای پر انرژی و همچنین استفاده از دستگاه های تلفن همراه به منظور افزایش حداکثر ظرفیت شارژ و به حداقل رساندن خرابی باتری است.

با اتخاذ این استراتژی های ساده، کاربران می توانند افزایش عمر باتری گوشی خود را بیش از 40 درصد در هر روز داشته باشند و در عین حال ظرفیت باتری ثابت تری را در طول عمر دستگاه حفظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *