ویندوز 11 Home یا پرو

ویندوز 11 Home یا پرو
زمان مطالعه مطلب 6 دقیقه

ویندوز 11 Home یا پرو

کدام برای شما بهتر است؟

ویندوز 11 در دو نسخه مختلف در دسترس است: Home و Pro. تفاوت ها چیست و کدام برای شما بهتر است؟

ویندوز 11 در حال حاضر برای خرید برای همه در دسترس است. این آخرین نسخه اصلی ویندوز و اولین نسخه در 6 سال اخیر است. و چیزهای زیادی برای دوست داشتن در آن وجود دارد. نه تنها در حال دریافت UI ، UX و تغییرات زیادی هستیم ، بلکه چندین ویژگی جدید را نیز دریافت می کنیم ، حتی اگر تعداد زیادی از آنها در روز اول به سیستم عامل راه پیدا کنند.

درست مانند ویندوز 10 ، و همانطور که چندین سال در ویندوز معمول بود ، ویندوز 11 در نسخه های مختلف عرضه می شود – Windows 11 Home و Windows 11 Pro. اما تفاوت بین هر دو نسخه چیست و مهمتر اینکه کدام را باید دریافت کنید؟

ویندوز 11 Home یا پرو کدام بهتر است؟

ویندوز نسخه های متفاوتی را برای بخش بزرگی از وجود خود به عنوان یک سیستم عامل ارائه کرده است. دلیل آن بسیار ساده است. در حالی که یک سیستم عامل یکپارچه و بدون نسخه اضافی قطعاً کاری است که می توان انجام داد (و در واقع ، برای مدت زمان معقولی انجام شد) ، اما بهتر است نسخه های مختلف ویندوز را حفظ کنید زیرا همه به هر ویژگی نیاز ندارند ، و هر رایانه ای از هر ویژگی پشتیبانی نمی کند.

با نگاهی به روزهای Windows XP ، ما دو نسخه اصلی داشتیم – Windows XP Home Edition و Windows XP Professional. اکثر نسخه های دیگر تقریباً از آن دو جدا شده اند. سپس ، ویندوز ویستا ، و سپس ویندوز 7 ، با معرفی چندین نسخه – Starter ، Home Basic ، Home Premium ، Enterprise ، Business و Ultimate ، با کمی ویژگی پیچیده تر ، همه چیز را کمی پیچیده تر کرد.

به جرات می توان گفت که این یک نوع آشفتگی بود ، اما به طور خلاصه ، استارت معمولاً برای رایانه های شخصی پایین تر ، Home Basic و Home Premium برای پوشش نیازهای رایانه شخصی خانگی ، Enterprise و Business برای رایانه های شخصی در نظر گرفته شده بود. محیط کسب و کار ، و Ultimate شامل همه چیز از هر نسخه بود.

همه چیز در ویندوز 10 متراکم شد ، زیرا مایکروسافت ویندوز 10 هوم یا ویندوز 10 پرو را به مصرف کنندگان ارائه می دهد. اینها تنها آنها نیستند ، زیرا تعداد انگشت شماری از نسخه ها و تفاوت های دیگر نیز وجود دارد ، مانند Windows 10 در حالت S ، Windows 10 Pro for Workstations ، Education و Enterprise ، و چند نسخه دیگر. اما در بیشتر موارد ، Home و Pro تنها دو نسخه ای هستند که اکثر کاربران باید از آن مطلع باشند.

Windows 10 Home نسخه ای است که بیشتر رایانه های معمولی را عرضه می کند ، در حالی که Windows 10 Pro شامل تعداد انگشت شماری از ویژگی های اضافی است و دارای سیستم های گران قیمت تر یا متمرکز بر تجارت است. بعداً با جزئیات کمی بیشتر به آنها می پردازیم. ویندوز 11 با همان ساختار نسخه دقیق – Windows 11 Home و Windows 11 Pro وجود دارد – و در بیشتر موارد ، تفاوت بین آنها بسیار شبیه تفاوتهای هر دو نسخه ویندوز است.

تفاوت ویندوز 11 Home و Pro چیست؟

مایکروسافت هر دو نسخه را در وب سایت مایکروسافت مقایسه می کند و یک نگاه به این صفحه وب تفاوت های هر نسخه را به شما نشان می دهد. و در بیشتر موارد ، Windows 11 Home و Windows 11 Pro بیشتر از آنچه فکر می کنید مشابه هستند.

Windows 11 Home دارای تمام ویژگی ها و راحتی هایی است که می توانید از ویندوز 11 انتظار داشته باشید ، از جمله Windows Hello ، Secure Boot ، Windows Security ، کنترل والدین ، ​​رمزگذاری دستگاه و موارد دیگر.

نحوه تمیز کردن نصب ویندوز 11

حتی ویژگی هایی مانند WSL (زیر سیستم ویندوز برای لینوکس) در نسخه خانگی سیستم عامل موجود است و ویژگی هایی مانند پشتیبانی از برنامه اندروید (که در به روز رسانی آینده ویندوز 11 در راه است) باید برای نسخه خانگی نیز موجود باشد.

ویندوز 11 پرو دارای همه چیز است که نسخه Home دارد ، در حالی که چند ویژگی اضافی را نیز اضافه می کند ، که بیشتر به محیط های حرفه ای ارائه می شود. یکی از قابل توجه ترین آنها BitLocker است ، که یک ابزار رمزگذاری کامل حجم است که می تواند با استفاده از رمزگذاری AES 128 بیتی یا 256 بیتی AES و TPM کامپیوتر شما ، حجم درایو شما را رمزگذاری کند. همچنین مجموعه کاملی از ابزارهای مدیریت و استقرار مشاغل ، از جمله ادغام Azure و ویژگی هایی مانند دسترسی اختصاصی ، تأمین پویا ، راه اندازی حالت کیوسک ، Hyper-V ، Windows Sandbox ، پشتیبانی کامل Windows Remote Desktop و موارد دیگر وجود دارد.

همچنین چند تفاوت وجود دارد که سایت مایکروسافت فوراً آنها را روشن نمی کند. برای شروع ، در حالی که Windows 11 Home دیگر از حساب های محلی پشتیبانی نمی کند و از شما می خواهد که حساب Microsoft خود را پیوند دهید (Windows 10 Home این را پشتیبانی می کند ، اما با Windows 11 Home حذف شد). ویندوز 11 پرو در عین حال از حساب های محلی بدون نیاز به پیوند حساب مایکروسافت شما به آن پشتیبانی می کند.

در مورد محدودیت های سخت افزاری نیز چند تفاوت وجود دارد. هر دو دارای حداقل الزامات مشابه هستند ، از جمله 4 گیگابایت رم ، 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی ، CPU دو هسته ای 1 گیگاهرتزی AMD/Intel/Qualcomm ، TPM 2.0 و GPU سازگار با DirectX 12.

با این حال ، Windows 11 Home فقط تا 64 هسته CPU و 128 گیگابایت RAM را پشتیبانی می کند. همچنین از سیستم های دارای دو CPU پشتیبانی نمی کند. این مقدار در حال حاضر زیاد است ، اما اگر به هر دلیلی به بیشتر از این نیاز دارید ، ویندوز 11 پرو از سیستم های CPU دوگانه با 64 هسته هریک (در مجموع 128 هسته) و حداکثر 2 ترابایت RAM پشتیبانی می کند.

از کدام یک باید استفاده کنم؟

ما اکنون همه چیز را در مورد هر دو نسخه ویندوز 11 بیان کرده ایم و تا این مرحله ، بسیاری از شما ممکن است بگویید که ویندوز 11 پرو منطقی ترین گزینه است. به هر حال ، اساساً هیچ وجه منفی برای استفاده از Windows 11 Pro در خانه وجود ندارد. الزامات یکسان است و حتی اگر رایانه شما واقعاً در محیط تجاری استفاده نشود یا دارای مشخصات دیوانه کننده باشد ، باز هم می توانید از ویژگی هایی مانند BitLocker یا توانایی ایجاد حساب محلی استفاده کنید. اما یک دقیقه قایق را نگه دارید ، زیرا ما هنوز در مورد قیمت صحبت نکرده ایم.

در حال حاضر ، ویندوز 11 به صورت ارتقاء رایگان از ویندوز 10 ارائه می شود. مجوز ویندوز 10 پرو که به رایانه شخصی واجد شرایط به ویندوز 11 ارتقا می یابد ، 199 دلار به شما باز می گرداند. در مقایسه ، مجوز Windows 10 Home 139 دلار هزینه دارد. نسخه Home به طور قابل توجهی ارزان تر از Pro است. اگر تصمیم دارید خانه بخرید و در نهایت مایل به خرید Pro هستید ، ارتقاء سیستم عامل خود از Home به Pro نیز گزینه ای است که در دسترس است ، اما 99 دلار در Microsoft Store به شما پس می دهد ، بنابراین حتی گرانتر از در وهله اول مجوز Pro را خریداری کنید.

با این حال ، در نهایت ، همه چیز به مورد استفاده خاص و نیازهای شما برمی گردد. با این حال ، در اکثر موارد ، اکثر کاربران با Windows 11 Home به خوبی خدمات رسانی خواهند کرد. اگر به یک ویژگی خاص Pro مانند BitLocker احتیاج دارید ، احتمالاً می خواهید از Pro استفاده کنید ، اما به این فکر کنید که آیا این مبلغ 60 دلار اضافی (یا 99 دلار اضافی در صورت به روزرسانی در راه) ارزش دارد یا خیر.

ویندوز 11 Home یا پرو

Windows 11 Home احتمالاً به اندازه کافی خوب است

ما فقط چندین تفاوت بین Home و Pro را بیان کردیم. در حالی که Pro دارای همه چیز نسخه Home و موارد دیگر است ، کاربران معمولی در ویندوز 11 Home به خوبی خدمات رسانی می کنند. همه برنامه ها یکسان عمل می کنند ، و جدا از BitLocker و چند ویژگی تجاری ، عملکرد یکسانی دارد. اگر به هر دلیلی به Pro احتیاج دارید ، سیستم مورد نیاز یکسان ، پشتیبانی حساب محلی و چند ویژگی اضافی دارد.

شرکت رایان دل کوک

ویندوز 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *