بررسی لپ تاپ Surface Laptop Studio

لپ تاپ Surface Laptop Studio
زمان مطالعه مطلب 11 دقیقه


بررسی
Surface Laptop Studio:

در حالی که طراحی سرفیس لپ تاپ استودیو کاملاً جدید نیست ، هیچکس آن را با این نتایج عالی تا این حد انجام نداده است.

در سال 2015 ، مایکروسافت Surface Book را در یکی از قابل توجه ترین محصولاتی که تا کنون معرفی شده است ، معرفی کرد. با صفحه نمایش جداشدنی که قبلاً انجام نشده بود ، نسخه های بعدی Surface Book قدرت یک ایستگاه کاری متوسط ​​اما انعطاف پذیری رایانه لوحی را در صورت لزوم به ارمغان آورد. این ایده مبتکرانه ، تقریباً بسیار خوب به نظر می رسید ، اما سال ها بعد ، این ایده از بین رفت ، زیرا مردم عملی بودن و معادلات عملکرد آن را زیر سال بردند.

استودیو سرفیس لپ تاپ جانشین معنوی سرفیس بوک است و از بسیاری جهات احساس مشابهی با آن دارد. این رایانه بزرگتر ، سنگین تر و در واقع ، قدرتمندتر از سرفیس لپ تاپ 4 است.

 

این بار ، ترفند مایکروسافت این است که صفحه نمایش جدید pull-it-forward ، یکی Acer و Sony VAIO ، سالهاست که در حال کار کردن است. با این حال ، بر خلاف رایانه های شخصی ، این یک Surface است . همه چیز با ویژگی های منحصر به فرد مانند صفحه نمایش 120 هرتز ، قلم و صفحه لمسی لمسی ، صدای چهارگانه ، طراحی متمایز و تعادل بین همه اجزاء بسیار برتر است . همه اینها با وجود چند انتخاب عجیب و لبه های خشن اولیه به یک ماشین باورنکردنی می افزاید.

 

با هدف ایجاد سازندگان و مهندسان تلفن همراه ، چند روز گذشته را با گران ترین رایانه همراه مایکروسافت گذرانده ام. من در مورد آنچه می تواند انجام دهد و چه چیزی نمی تواند ، با جزئیات زیادی که در جای دیگر پیدا نمی کنید ، کمی آموخته ام. بنابراین ، آیا Surface Laptop Studio یک رونق است یا یک رکود؟

    

لپ تاپ Surface Laptop Studio

طرفداران

  • فوق العاده مهندسی شده
  • عملکرد بسیار خوب و عمر باتری
  • صفحه کلید عالی ، قلم لمسی
  • روشن ، دقیق رنگ ، صفحه نمایش 120 هرتز
  • بهترین صفحه لمسی روی هر رایانه شخصی
  • رعد و برق 4

منفی

  • نمایشگر بازتابنده
  • قدرت شارژر کم است
  • صدا به بیس بیشتری نیاز دارد
  • بلوتوث می تواند مشکل ساز باشد
  • کارت خوان SD وجود ندارد
  • تغییر حالت ها می تواند ناخوشایند باشد
  • از 1600 دلار در مایکروسافت
  • از 1600 دلار در آمازون
  • از 1600 دلار در Best Buy
  • قیمت ، در دسترس بودن ، مشخصات
  • طراحی و ویژگی ها
  • نمایش دادن
  • عملکرد و باتری
  • رقابت
  • باید بخری

 

Surface Laptop Studio:

 قیمت ، در دسترس بودن و مشخصات

Surface Laptop Studio در حال حاضر در ایالات متحده و کانادا در دسترس است و 47 بازار دیگر در اوایل سال 2022 وارد بازار می شوند که به دلیل کمبود تراشه در حال تأخیر است .

مصرف کنندگان می توانند لپ تاپ را از طریق شرکت رایان دل کوک سفارش دهند.

SKU قیمت
Intel Core i5 ، 16 گیگابایت رم ، 128 گیگابایت حافظه ، Iris Xe 1599 دلار
Intel Core i5 ، 16 گیگابایت رم ، 512 گیگابایت حافظه ، Iris Xe 1799 دلار
Intel Core i7 ، 16 گیگابایت RAM ، 512 گیگابایت حافظه ، NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 2099 دلار
Intel Core i7 ، 32 گیگابایت RAM ، 1 ترابایت حافظه ، NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 2،699 دلار
Intel Core i7 ، 32 گیگابایت RAM ، 2 ترابایت حافظه ، NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 3،099 دلار

قیمت از 1599 دلار برای پردازنده Core i5 با گرافیک یکپارچه (Intel Iris Xe) ، 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 16 گیگابایت رم آغاز می شود.

مدل های Core i7 دارای پردازنده گرافیکی قوی تر NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti هستند ، در حالی که نسخه تجاری از NVIDIA GeForce RTX A2000 یکسان برای نرم افزارهای حرفه ای دارای مجوز ISV استفاده می کند. هر دو پردازنده گرافیکی معماری ، حافظه و عملکرد مشابهی دارند ، با RTX A2000 یک ساعت تقویت GPU کمی بالاتر (1207.5 مگاهرتز در مقابل 1.035 مگاهرتز) و حافظه کد تصحیح خطا (ECC). ECC برای برنامه های تجاری مانند CAD ، ویدئو و برنامه های سه بعدی بسیار مهم است ، اما نه برای بازی.

 

لپ تاپ Surface Laptop Studio

استودیو لپ تاپ سرفیس: مشخصات

Windows 11 Home
Windows 11 Pro
Windows 10 Pro
پردازنده نسل 11th Intel
Core i5-11300H
Core i7-11370H
رم 16 گیگابایت ، 32 گیگابایت
LPDDR4x
گرافیک لپ تاپ Iris Xe (i5) NVIDIA RTX 3050 Ti (i7)
لپ تاپ NVIDIA RTX A2000 (i7 ، تجاری)
ذخیره سازی 256 گیگابایت ، 512 گیگابایت ، 1 ترابایت ، 2 ترابایت SSD
قابل ارتقاء
نمایش دادن 14.4 اینچ
2400×1600
201 PPI
نسبت ابعاد 3: 2
Dolby Vision
تا 120Hz
Touch
بنادر دو تندربولت 4
صوتی 3.5 میلی متری
Surface Connect
سمعی چهار بلندگوی Omnisonic
Dolby Atmos
دو میکروفن دور میدان
قابلیت اتصال Wi-Fi 6
بلوتوث 5.1
دوربین دوربین جلو 1080p IR
صفحه کلید دارای نور پس زمینه
صفحه لمسی دقیق
هپتیک
خودکار قلم Surface Slim 2
(شامل نمی شود)
امنیت دوربین IR
Firmware TMP (مصرف کننده)
سخت افزار TPM 2.0 (تجاری)
BitLocker (تجاری)
باتری 56.3 وات
ساعت حداکثر 19 ساعت (i5)
تا 18 ساعت (i7)
ابعاد 12.7 9 9.0
0. 0.7 اینچ (322.6 میلی متر 22 228.6 میلی متر 17 17.8 میلی متر)
وزن i5: 3.83 پوند (1.7 کیلوگرم)
i7: 4.0 پوند (1.8 کیلوگرم)

پیکربندی درجه یک برای Surface Laptop Studio شامل Core i7 ، 32 گیگابایت رم ، 2 ترابایت فضای ذخیره سازی و پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti با هزینه حدود 3100 دلار است. همان نسخه با پردازنده گرافیکی RTX A2000 3800 دلار است.

مدلهای مورد استفاده برای این بررسی دارای Core i7 ، 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی هستند که یکی از آنها از A2000 و دیگری از 3050 Ti استفاده می کند. هزینه آن برای مدل GeForce RTX 3050 Ti حدود 2699 دلار است ، در حالی که هزینه مدل RTX A2000 3399 دلار است.

نسخه های تجاری نیز با Windows 11 Pro یا Windows 10 Pro (مجوز+100 دلار) عرضه می شوند ، در حالی که انواع مصرف کننده از Windows 11 Home استفاده می کنند.

لپ تاپ Surface Laptop Studio

Surface Laptop Studio: 

طراحی و ویژگی ها

ظاهر کلی Surface Laptop Studio متمایز است . به نظر من ، این زیبایی “طراحی بروتالیستی” را با اشاره به مینیمالیسم دیتر رام که در سایر محصولات سرفیس دیده بودیم ، ادامه می دهد. درپوش بالایی شبیه به سرفیس پرو است. وقتی باز می شود ، گوشه ها و لبه های گرد به یک مک بوک پرو اپل وصل می شود. اما زیرچشمی نگاه کردن به زیر آن کاملاً متمایز با پایه ای کنجکاوی و تهویه ای تهاجمی است. این بازی کمی من را به یاد Xbox One S می اندازد که طراحی پله ای مشابهی نیز دارد.

تعداد کمی فکر کرده اند که آیا این پایه از استفاده در دور کم می کند یا باعث عدم تعادل آن می شود. انجام نمیدهد. این طراحی پلکانی هنگام گرفتن لپ تاپ نقاط چسبندگی بیشتری به شما می دهد و لب جلویی بزرگتر باعث می شود Surface Slim Pen 2 به صورت مغناطیسی بچسبد در حالی که کاملاً صاف و دور از دسترس است. من فکر می کنم این یک طرح مبتکرانه و کاربردی است و این رایانه را شبیه به سایر رایانه های جهان می کند.

برای اولین بار ، مایکروسافت در صفحه سرفیس از صفحه نمایش کشش به جلو استفاده می کند. این مفهوم جدید نیست زیرا ایسر برای اولین بار آن را با Aspire R7 در 2013 و VAIO در 2014 با VAIO Duo 13. امتحان کرد. HP از آن با Spectre Folio 2018 استفاده کرد . در واقع ، ایسر هنوز در حال ساخت چنین دستگاه هایی مانند سری ConceptD Ezel است .

 

مفهوم pull-it-forward ساده است. شما از Surface Laptop Studio مانند یک لپ تاپ معمولی ایستگاه کاری استفاده می کنید ، اما با یک حرکت سریع می توانید صفحه را جلو بیاورید (“حالت مرحله”) جایی که صفحه کلید پنهان است ، اما صفحه لمسی هنوز برای ناوبری قابل مشاهده است. این پیکربندی برای تماشای فیلم ، تماسهای کنفرانسی ، خواندن همهجانبه و ترسیمهای سبک ایده آل است. این تغییر صفحه نمایش را در حدود 7 اینچ به شما نزدیک می کند و به طور قابل توجهی تجربه مشاهده را تغییر می دهد.

 

این نوع انعطاف پذیری با این قدرت زیاد بی سابقه نیست ، اما نادر است.

به همین جا ختم نمی شود. دوباره آن را به جلو بکشید ، و اکنون می توانید صفحه نمایش را در زاویه ای اندک قرار دهید (“حالت استودیو”) ، که آن را برای جلسات طولانی ترسیم یا دستکاری داده های روی صفحه با استفاده از Surface Slim Pen 2 ایده آل می کند.

شما می توانید تمام این حالت ها را بدون برداشتن Surface Laptop Studio از روی میز یا میز خود انجام دهید ، که در لپ تاپ های 14 و 15 اینچی دست و پا گیر است. برخلاف رایانه شخصی با لولا 360 درجه ، صفحه کلید هرگز در حالت استیج کثیف نمی شود و از شیرآلات عقب نمی رود زیرا به لطف برخی آهن رباها در جای خود قفل می شود.

اگر همه اینها آشنا به نظر می رسد ، به این دلیل است که مایکروسافت مفاهیم Surface Studio متصل به دسکتاپ ، Surface Pro شبیه تبلت و قدرت قابل حمل Surface Book را در یک دستگاه ترکیب کرده است.

 

و ایده کار می کند. این نوع انعطاف پذیری با این قدرت زیاد بی سابقه نیست (به Acer مراجعه کنید) ، اما نادر است.

استودیو لپ تاپ سرفیس 4 پوند (1.8 کیلوگرم) وزن دارد ، نه سبک اما نه خیلی سنگین. این دستگاه بسیار متراکم است و برخلاف سرفیس بوک ، به لطف لولا هیچ شکافی وجود ندارد. در حالی که Surface Book به دلیل آن لولا خمیده و بازشو کمی شکننده بود ، استودیو Surface Laptop احساس سختی می کند. حمل آن آسان است و درب آن با یک دست باز می شود.

برای درگاه ها چیز زیادی وجود ندارد ، فقط دو نوع C در سمت چپ ، در حالی که در سمت راست ، Surface Connect مغناطیسی برای شارژ یا استفاده با سرفیس داک و جک هدفون وجود دارد.

اما ، برای اولین بار ، مایکروسافت این پورت های نوع C را Thunderbolt 4 ساخت . این یک معامله بزرگ است زیرا به این معنی است که می توانید از Surface Laptop Studio با GPU خارجی (eGPU) استفاده کنید. با این حال ، بیشترین استفاده برای اسکله های Thunderbolt 4 است ، مانند جدید Kensington SD5750T دارای گواهینامه Surface ، یا یک درایو خارجی Thunderbolt که در آن من توانستم 7.3 گیگابایت فیلم را تنها در نه ثانیه منتقل کنم. این یک فناوری دیرینه برای Surface است و یکی از مخاطبان مورد علاقه آن خواهد بود.

لپ تاپ Surface Laptop Studio

صفحه کلید بسیار عالی است و با کلیدهای غیر فلزی خاکستری تیره و حس شگفت انگیزتر نسبت به کلیدهای فلزی کمی شفاف در Surface Book به Surface Laptop نزدیکتر است. چهار سطح (یکی خاموش است) برای نور پس زمینه وجود دارد و کنتراست باعث می شود این کلیدها در هر شرایطی به راحتی دیده شوند.

منبع: Daniel Rubino / Windows Central و Windows Centralپد لمسی جدید از فناوری Sensel استفاده می کند و فوق العاده خوب است.

تاچ پد بهترین نسخه از رایانه های شخصی ویندوزی است ، و بسیار شبیه به چیزی است که اپل در مک بوک پرو استفاده می کند. این به این دلیل است که این اولین صفحه لمسی لمسی مایکروسافت است ، به این معنی که حرکت نمی کند یا کلیک نمی کند. در عوض ، کلیک را شبیه سازی می کند. من به طور گسترده در مورد این موضوع نوشتم زیرا صفحه لمسی لمسی بسیاری از مشکلات را حل می کند – آنها می توانند بزرگ باشند ، خراب نشوند ، دقیق تر هستند و قابل تنظیم هستند. در حالی که مایکروسافت برای آن اعتبار قائل است ، من می توانم نشان دهم که سنسل ، که قبلاً با او مصاحبه کرده ام ، پشت فناوری این جا است. این صفحه لمسی عظیم ، فوق العاده روان است و در قسمت تنظیمات ، کاربران می توانند میزان تاچ پد را تا چه اندازه “ضربه” بزنند. این به سادگی خارق العاده است و هر سازنده رایانه شخصی باید همین حالا از این فناوری استفاده کند.

 

صدا بسیار عالی است ، اما به بیس و پر بودن بیشتری نیاز دارد. بدون شک صدای بلندی دارد زیرا مایکروسافت برای اولین بار از چهار بلندگو استفاده می کند. دو (باس) از طرفین بیرون می آیند در حالی که دو تای دیگر (متوسط ​​و زیاد) در زیر صفحه کلید مانند Surface Laptop پخش می شوند. نتیجه این است که هیچ کوره بلندگو قابل مشاهده ای در هیچ کجا نیست ، که چیزی منحصر به فرد برای مایکروسافت است.

 

مشخصات صدا نیز بر اساس وضعیت نمایشگر تغییر می کند که جذاب است. هنگامی که صدا در حال پخش است ، اگر از حالت لپ تاپ به حالت استیج بروید ، متوسط ​​و زیادتر برجسته می شود. مایکروسافت معتقد است که صدا باید با حالت فعلی Surface Laptop Studio مطابقت داشته باشد و این نمونه عالی دیگری از میزان جزئیات مورد نیاز برای اجرای این طرح است. صدا همچنین با استفاده از Dolby Atmos برای افزایش عملکرد فضایی تقویت می شود.

دوربین جلو تنها یک دوربین 5 مگاپیکسلی فول اچ دی است. من قبلاً آن را گفته ام ، و هنوز هم معتقد است که مایکروسافت بهترین دوربین های وب را روی هر لپ تاپ می سازد ، و این در اینجا صدق می کند. رنگ ، جنبه و وضوح همگی بسیار بالاتر از حد متوسط ​​و درجه یک هستند.

در کنار دوربین میکروفون های دوگانه و سنسورهای مادون قرمز برای Windows Hello وجود دارد که امکان ورود به ویندوز 11 را با تشخیص چهره ، که فوق العاده سریع است ، می دهد.

جالب اینجاست که مایکروسافت برای اتصال مستقیم به کنترلر ایکس باکس (از جمله Surface Book 3 15 اینچی بود) از Xbox Wireless صرف نظر کرد. اما مایکروسافت خاطرنشان می کند که بلوتوث 5.1 آنقدر پیشرفته بود که غیر ضروری بود. در واقع ، اتصال کنترلر ایکس باکس به بلوتوث بازخورد قدرتمندی ارائه داد ، چیزی که قبلاً فقط مایکروسافت Xbox Wireless می توانست انجام دهد. با این وجود ، من قطع ارتباط با کنترل را تجربه کردم ، که خسته کننده بود.

 

Surface Laptop Studio:

 نمایش و جوهر افشان

مایکروسافت از صفحه نمایش 14.4 اینچی 2400×1600 منحصر به فرد با 201 پیکسل در اینچ (PPI) و نرخ تازه سازی 120 هرتز استفاده می کند. این اندازه بین صفحه نمایش 13.5 و 15 اینچی سرفیس بوک 3 با رزولوشن 3000×2000 بالاتر (267 PPI) و 3240×2160 (260 PPI) به ترتیب قرار می گیرد. اگر مایکروسافت نسخه 16 اینچی بزرگتر Surface Laptop Studio را تولید کند ، شوکه نخواهم شد.

 

مانند همه محصولات سرفیس ، دارای صفحه نمایش 3: 2 بلند به جای 16: 9 یا رایج 16:10 است که آن را برای جوهر ، اما برای تماشای فیلم 16: 9 ایده آل می کند.

نمی توانم بگویم که تفاوت PPI و وضوح بین Surface Book و Surface Laptop Studio مشاهده کرده ام. با این حال ، برخی ممکن است ناراضی باشند. مایکروسافت مانند همه سازندگان لپ تاپ سعی کرد بین مخاطب ، قیمت و عمر باتری تعادل مناسبی پیدا کند. در حالی که رزولوشن بالاتر ترجیح داده می شود ، هزینه دستگاه را افزایش می دهد و طول عمر لپ تاپ را از دوشاخه کاهش می دهد.

 

دقت رنگ از هر محصول موبایل Surface تا به امروز بهتر است و برای این کلاس بالاتر از حد متوسط ​​است. اندازه آن 100٪ sRGB ، 81٪ AdobeRGB و 88٪ DCI-P3 چشمگیر است. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به 97٪ sRGB ، 72٪ AdobeRGB و 72٪ DCI-P3 سرفیس بوک 3 است. این نتایج هنوز پشت Dell XPS 17 با 100٪ sRGB ، 100٪ AdobeRGB و 97٪ DCI-P3 قرار دارند ، اما از Dell XPS 13 و صفحه نمایش OLED 3.5K چشمگیر آن جلوتر هستند .

 

روشنایی نیز مناسب است. در حالی که Surface Book 3 495 نیت بود ، این اندازه 508 است ، درست بالاتر از 500 ادعای مایکروسافت. به همین ترتیب ، این صفحه نمایش می تواند به طور باور نکردنی فقط 2.0 نیت تاریک شود ، و برای کار در یک اتاق تاریک در اواخر شب ایده آل است.

برای اولین بار ، مایکروسافت همچنین از Dolby Vision استفاده می کند ، شکلی از محدوده پویا (HDR) ، که کنتراست را با محتوای ویدئویی افزایش می دهد. وقتی با فیلم های درجه بندی شده برای Dolby Vision ترکیب می شوید ، رنگ مشکی عمیق تر ، کنتراست بهتر و رنگ های غنی تر به دست می آورید.

به طور پیش فرض ، هیچ تنظیماتی برای Dolby Vision وجود ندارد ، اما کاربران می توانند برنامه Dolby Access را در Microsoft Store نصب کنند. این برنامه می تواند صدا (Dolby Atmos) ، و ویدئو (Dolby Vision) را با برخی از پیش تنظیمات تنظیم کند.

لپ تاپ Surface Laptop Studio

حاشیه های صفحه نمایش باریک هستند ، اگرچه باریک ترین نیستند ، اما حداقل نسبتاً برابر هستند. ظاهر خوبی دارد و متعادل است.

نرخ تازه سازی 120 هرتزی قابل توجه است و به صورت پیش فرض در جعبه تنظیم شده است (برخلاف سرفیس پرو 8 که به طور پیش فرض 60 هرتز است). برای صرفه جویی در باتری ، کاربران می توانند وارد تنظیمات شوند و صفحه نمایش را به 60 هرتز کاهش دهند. ویندوز 11 اکنون از نرخ تجدید پویا پشتیبانی می کند ، که به شما امکان می دهد صفحه نمایش را فوراً بین 60 هرتز (بیکار) و 120 هرتز (پیمایش ، جوهر افشان) تغییر دهید. با کمال تأسف این ویژگی هنوز فعال نشده است ، اگرچه مایکروسافت انتظار دارد بعداً به روزرسانی سیستم عامل اجازه دهد. همین امر در مورد “Wake on Approach” نیز صدق می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *