لپ تاپ ایسر  Acer Swift X

لپ تاپ ایسر  Acer Swift X
زمان مطالعه مطلب 8 دقیقه

لپ تاپ ایسر  Acer Swift X :

یک لپ‌تاپ فوق‌قابل حمل کمیاب 

طرفداران

  • عملکرد فوق العاده قابل حمل ستاره ای
  • لپ تاپ گیمینگ یواشکی با گرافیک RTX 3050 Ti
  • عمر باتری قابل توجه با توجه به قطعات رده بالا

منفی

  • نمایشگر برای کارهای خلاقانه تنگ است
  • صدای فن در هنگام کار سنگین بلند می شود
  • دکمه های Pg-Up و Down ضعیف قرار گرفته اند

لپ تاپ ایسر

Acer Swift X قدرتمند که به عنوان یک دستگاه فوق‌العاده قابل حمل برای متخصصان خلاق معرفی می‌شود، مناسب‌تر برای دانش‌آموزانی است که به دنبال یک لپ‌تاپ بسیار قابل حمل با چند قطعه بازی هستند.

Acer Swift X قدرت قابل توجهی را در یک قاب فوق قابل حمل بسته بندی می کند و اگر می خواهید یک لپ تاپ با کارایی بالا و بسیار قابل حمل می خواهید انتخاب خوبی باشد. در جایی که اکثر دستگاه‌های فوق‌قابل حمل به کارایی و گرافیک یکپارچه متکی هستند، Swift X از پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3050 Ti انویدیا بهره می‌برد. با گرافیک RTX و CPU قدرتمند AMD، Swift X می‌تواند علاوه بر کارهای اصلی اداری که اکثر دستگاه‌های فوق قابل حمل برای آن ساخته شده‌اند، وظایف تولید محتوا و برخی بازی‌ها را انجام دهد.

 

Swift X کارایی را از پنجره بیرون نمی اندازد و علیرغم قطعات پرمصرف خود، عمر باتری کافی را ارائه می دهد. با این حال، باید یک فن با صدای زیاد و صفحه کلید گرم را تحمل کنید، و تناسب و پایان سیستم با دیگر دستگاه های فوق قابل حمل ممتاز برابری نمی کند. اطمینان حاصل کنید که قبل از ارتکاب به مهارت گرافیکی Swift X نیاز دارید زیرا مجبور هستید در زمینه های دیگر فداکاری کنید تا آن را بدست آورید.

 

مشخصات Acer Swift X

 

  • پردازنده:AMD Ryzen 7 5800U 8 هسته ای 16 رشته ای
  • حافظه:16 گیگابایت
  • گرافیک:Nvidia GeForce RTX 3050 Ti
  • حافظه:512 گیگابایت PCIe NVMe M.2 SSD
  • صفحه نمایش:14 اینچی، 1920×1080 IPS غیر لمسی
  • وب کم:720p
  • قابلیت اتصال:سمت چپ: 1 x SuperSpeed ​​USB 10Gbps Type-C، 1 x SuperSpeed ​​USB 5Gbps Type-A (با شارژ خاموش)، HDMI 2.0. سمت راست: 1 x SuperSpeed ​​USB 5Gbps Type-A، جک صوتی ترکیبی.
  • شبکه:Wi-Fi 6، Bluetooth 5.2
  • بیومتریک:اثر انگشت خوان
  • ظرفیت باتری:7 وات ساعت
  • ابعاد:71 x 8.35 x 0.7 اینچ

لپ تاپ ایسر

 

طرح طلا و نقره

Swift X دارای یک شاسی نازک آلومینیومی است که در سه رنگ آبی بخار، صورتی اعجوبه و طلایی سافاری موجود است. ما مدل طلایی را دریافت کردیم، اما فقط قسمت‌هایی از لپ‌تاپ به رنگ‌های پوشیده شده است: درب، نوار باریک بالای صفحه‌کلید و لولاهای نمایشگر. رنگ بقیه لپ تاپ نقره ای است و در نتیجه ظاهری دو رنگ دارد که حس OEM را به سیستم می بخشد. قاب‌های نمایشگر پلاستیکی مشکی مات نیز از نظر طراحی دارای ضعف هستند. 

 

شاسی آلومینیومی کاملا جمع و جور است. این لپ‌تاپ تقریباً به اندازه یک لپ‌تاپ 14 اینچی پرقدرت دیگر، HP Envy 14 است. هر دو تنها 0.7 اینچ ضخامت دارند و Swift X با وزن 3.1 پوند، چند اونس سبک‌تر از Envy 14 با وزن 3.3 پوند است. Swift X آجر برقی نیز جمع و جور است، که منجر به وزن قابل حمل 4 پوندی معقول و قابل توجهی می شود.

 

وقتی نمایشگر را باز می‌کنید، لولاها در زیر پانل پایین فرو می‌روند تا صفحه‌کلید شیب کمی داشته باشد تا زاویه تایپ راحت‌تری داشته باشد و جریان هوا بهبود یابد. Swift X با قطعات رده بالای خود که در چنین محفظه فشرده ای قرار گرفته اند، به تمام کمک هایی که می تواند برای کنترل حرارتی نیاز دارد. لپ‌تاپ در حین انجام کارهای اولیه نسبتاً بی‌صدا است، اما فن خنک‌کننده زمانی که درگیر بلند کردن سنگین‌تر است، واقعاً شروع به چرخش می‌کند. هنگام اجرای فتوشاپ و سایر برنامه های گرافیکی یا در حین بازی، Swift X بلند می شود. و حتی وقتی فن خنک‌کننده آن اضافه کار می‌کند، لپ‌تاپ شروع به گرم شدن می‌کند تا جایی که کلیدها در زیر انگشتان شما نسبتاً داغ می‌شوند.

 

خود کلیدها تند و بی صدا هستند، اما دو چیز در مورد کیبورد مرا آزار می دهد. برای نمونه، کلیدها به جای سیاه، نقره‌ای هستند، که وقتی در اتاقی که کاملاً تاریک نیست، نور پس‌زمینه کیبورد روشن است، کنتراست کمی ایجاد می‌کند.

 

برای دیگری، کلیدهای Page-up و Page-down در بالای کلیدهای جهت کناری فشرده می شوند و من به طور تصادفی به هر یک ضربه می زنم. من ترجیح می‌دهم این کلیدها به کلید دیگری نگاشت شوند یا در جای دیگری غیر از نقطه فعلی‌شان قرار گیرند. در زیر کلیدهای جهت دار، یک خواننده اثر انگشت برای ورود آسان و ایمن وجود دارد. وب‌کم فاقد قابلیت IR است، بنابراین خواننده اثر انگشت تنها گزینه بیومتریک در Swift X است.

 

پد لمسی با سر خوردن صاف و یک کلیک محکم و پاسخگو دقیق احساس می شد. من مشکلی با پد لمسی ندارم، اما در مورد برچسب های AMD، Nvidia و Alexa در سمت چپ آن مشکل دارم. آن‌ها طوری قرار گرفته‌اند که موقعیت‌های نامناسب و نامناسب آن‌ها از ظاهر کلی سوئیفت X می‌کاهد. چسب برچسب Acer باید آن را با هم جمع کند.

 

صفحه نمایش 14 اینچی دارای وضوح فول اچ دی (1920×1080) و پشتیبانی 100 درصدی sRGB است. تصویر آن روشن با رنگ های زنده و کنتراست خوب به نظر می رسید. بزرگترین مشکلی که من با نمایشگر دارم به عملکرد آن مربوط نمی شود بلکه به اندازه آن مربوط می شود. خیلی ساده، برای کارهای طراحی جدی خیلی تنگ به نظر می رسد. نسبت تصویر 16:9 دارد که در مقایسه با نمایشگر 16:10 فضای عمودی را محدود می کند . HP Envy 14 دارای صفحه نمایش 14 اینچی جادارتر و 16:10 است که برای کارهای خلاقانه مناسب تر است. حتی یک مک بوک پرو 13.3 اینچی نسبت به Swift X 14 اینچی جادارتر به نظر می رسد زیرا نمایشگرهای لپ تاپ اپل دارای نسبت تصویر 16:10 هستند.

بالای صفحه نمایش یک وب کم استاندارد 720p وجود دارد. با تصویر پر سر و صدا و رنگ پوست مایل به قرمز، دیگر شرکت کنندگان در کنفرانس Zoom را شگفت زده نخواهید کرد. وب کم همچنین فاقد شاتر حریم خصوصی فیزیکی است.

بلندگوها نیز نتوانستند تحت تاثیر قرار دهند. آنها به سطح بلندی در حداکثر حجم نرسیدند و صدایی نازک و قابل پیش بینی تولید کردند. آنها همچنین به سمت پایین شلیک می کنند که به وضعیت کمک نمی کند.

 

انتخاب پورت Swift X اصول اولیه را با هر دو درگاه USB Type-A و Type-C پوشش می دهد، اگرچه من یک جفت پورت USB-C و یک پورت USB-A را به جای طرف مقابل آن می خواهم. پورت USB-C انتقال داده با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، پشتیبانی از DisplayPort و تحویل انرژی را ارائه می دهد. متخصصان خلاقی که کارشان مستلزم استفاده از کارت های رسانه ای است، از نبود شکاف کارت SD ابراز تاسف می کنند. این لپ تاپ از آخرین استانداردهای شبکه بی سیم – WiFi 6 و Bluetooth 5.2 – پشتیبانی می کند، اما یک پورت اترنت را حذف نمی کند. همچنین یک اتصال HDMI پیدا خواهید کرد.

 

عملکرد ایسر سویفت ایکس 

Swift X در آزمایش های آزمایشگاهی درخشید و به راحتی از دستگاه های فوق قابل حمل رقیب پیشی گرفت. نزدیک‌ترین لپ‌تاپی که اخیراً به Swift X بررسی کرده‌ایم، HP Envy 14 است، یک لپ‌تاپ ۱۴ اینچی که برای تولید محتوا ساخته شده است که دارای پردازنده‌ی مرکزی Core i5 نسل یازدهم و گرافیک GeForce GTX 1650 Ti Max-Q است. ما همچنین Swift X را با آن مقایسه کردیمSwift 3X ایسر که مبتنی بر پردازنده Core i7 نسل یازدهم و گرافیک مجزای Iris Xe Max اینتل است. گرد کردن نمودارها استLenovo ThinkBook 14s Yoga و Dell XPS 13 9310 ، یک جفت کانورتیبل 2 در 1 با پردازنده Core i7 نسل یازدهم و گرافیک یکپارچه Intel Iris Xe.

اولین معیار ما PCMark 10 است که عملکرد را در کارهای محاسباتی روزمره از جمله وظایف بهره وری اداری، مرور وب و چت های ویدیویی اندازه گیری می کند. Swift X برنده واضحی بود که نزدیکترین سیستم بعدی را با بیش از 1000 امتیاز شکست داد. 

 

مرحله بعدی Cinebench است، نوعی از CPU sprint که به جای پردازنده گرافیکی به CPU فشار وارد می کند و از تمام هسته های پردازشی استفاده می کند. Swift X در تست چند رشته ای به دلیل این واقعیت ساده که CPU Ryzen آن دو برابر هسته های فیزیکی و رشته های پردازشی نسبت به تراشه های سایر سیستم ها دارد، غالب شد. Ryzen 7 5800U یک پردازنده رشته ای و هشت هسته ای است و Core i5-1135G7 و Core i7-1165G7 اینتل تراشه های رشته ای و چهار هسته ای هستند. دو برابر هسته‌ها و رشته‌ها منجر به ارسال امتیاز Cinebench توسط Swift X می‌شود که تقریباً دو برابر امتیاز Swift 3X و بیش از دو برابر امتیاز سایرین است.

 

ما از ابزار HandBrake برای تبدیل یک فیلم 30 گیگابایتی به فرمت جدول اندروید استفاده می کنیم، این کار سختی است که CPU و تمام هسته های آن را تحت تأثیر قرار می دهد. باز هم سوئیفت ایکس رقابت را شکست داد. این آزمایش را تقریباً در نیمی از زمان HP Envy 14، نزدیکترین رقیب بعدی خود، تکمیل کرد.

 

Swift X و گرافیک RTX 3050 Ti آن، خروجی لپ‌تاپ‌های دارای گرافیک یکپارچه اینتل را در معیار 3DMark ما بیش از دو برابر کرده است. HP Envy 14 و GTX 1650 Ti Max-Q آن عملکرد تحسین برانگیزی داشتند اما امتیاز آن هنوز فاصله قابل توجهی از Swift X داشت.

از آنجایی که Swift X دارای گرافیک مجزا از آخرین سری پردازنده‌های گرافیکی Nvidia است، ما چند بازی را روی سیستم اجرا کردیم. در Shadow of the Tomb Raider با رزولوشن 1920×1080، میانگین 48 فریم در ثانیه در بالاترین پیش تنظیم شده بود. در مترو Exodus با رزولوشن 1920×1080 در پیش‌تنظیم Extreme معیار، و Swift X به‌طور میانگین تنها 16 فریم در ثانیه داشت، اما در پیش‌تنظیم Normal به 52 فریم در ثانیه ارتقا یافت. تنظیمات کیفیت را کنترل کنید تا به نرخ فریم قابل پخش در 1080p دست پیدا کنید. Swift X با طراحی فشرده و عضله گرافیکی خود، می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند یک لپ‌تاپ به راحتی قابل حمل برای رفتن به کلاس یا اطراف دفتر هر روز داشته باشند، مناسب باشد و وقتی به خانه یا خوابگاه خود بازمی‌گردید، برخی از قطعات بازی نیز داشته باشد. – البته پس از انجام تکالیف.

 

ما عمر باتری لپ‌تاپ را با حلقه‌کردن یک ویدیوی 4K با استفاده از برنامه Windows Movies & TV استوک، با روشنایی صفحه نمایش روی 250 نیت تنظیم شده و صدای شماره‌گیری شده روی 50 درصد، با هدفون وصل شده است. Swift X طولانی‌ترین باتری را ارائه نمی‌کند. عمر در میان دستگاه های فوق قابل حمل، اما در آزمایش تخلیه باتری ما بیش از 12 ساعت دوام آورد، که با توجه به قطعات پرقدرت آن، نتیجه چشمگیری بود.

 

لپ تاپ همه کاره برای دانش آموزان

شکی نیست که Acer Swift X عملکرد کافی CPU و GPU را برای تولیدکنندگان محتوای در حال حرکت ارائه می دهد. Swift X با هشت هسته Ryzen 7 5800U، عملکرد عالی برنامه و عملکرد چند رسانه ای قوی را ارائه می دهد. گرافیک RTX 3050 Ti را به آن اضافه کنید و گرافیک سه بعدی و قابلیت بازی را از دستگاه فوق قابل حمل معمولی با یک GPU یکپارچه تقویت کنید. به ندرت می توان لپ تاپی به این جمع و جور با این کارایی پیدا کرد. و شما مجبور نیستید که عمر باتری را فدای این قدرت کنید.

چیزی که مانع از توصیه قوی‌تر برای انواع خلاقانه می‌شود، نمایشگر تنگ Swift X است. به طور خاص، نسبت تصویر 16:9 باعث می شود صفحه نمایش محدود کننده باشد. من نمی گویم برای اجرای فتوشاپ و سایر برنامه های ایجاد و ویرایش رسانه به یک لپ تاپ 15.6 اینچی یا بزرگتر نیاز دارید، اما می گویم حداقل به یک صفحه نمایش 14 اینچی با نسبت 16:10 نیاز دارید. با این حال، صفحه نمایش 14 اینچی، 16:9 مانعی برای گیمرها برای انتخاب سوئیفت X نیست. این لپ‌تاپ برای دانش‌آموزان یا کارمندان اداری مناسب‌تر است: به اندازه کافی سبک برای حمل هر روز و به اندازه کافی قدرتمند برای بازی کردن. بازی های هر شب 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *