سامسونگ تاشو زد فولد 3

سامسونگ تاشو زد فولد 3
زمان مطالعه مطلب 10 دقیقه

سامسونگ تاشو زد فولد 3

تاشو در هر شرایط آب و هوایی با استفاده از Galaxy Z Fold3 5G ، سامسونگ نسل سوم تلفن هوشمند تاشو خود را همراه با پیشرفت های بسیار زیاد ارائه کرده است. تاشو در حال حاضر یک اثر بالغ بر جای می گذارد ، پایدارتر به نظر می رسد و همچنین مقرون به صرفه تر شده است.

 

پس از عرضه  Galaxy Z Fold در سال 2019 ، سامسونگ مجبور شد انتقادات زیادی را برای اولین گوشی تاشو خود وارد کند. همانطور که در سال گذشته ، Fold2 بالغ تر به نظر می رسید ، و با Fold3 جدید ، سامسونگ در نهایت می خواهد به مخاطبان گسترده ای برسد ، که نه تنها در کیفیت ساخت بلکه در قیمت نیز منعکس می شود. با افزودن MSRP از 1799 یورو (1799 دلار پوند) ، قیمت اضافی بسیار مقرون به صرفه تر شده است.

 

مفهوم بدون تغییر باقی مانده است. Galaxy Z Fold3 از نظر ظاهر بسیار شبیه به مدل قبلی خود است ، اما در انواع رنگ های بیشتری موجود است و همچنین کمی سبک تر و باریک تر است. نسخه ارزان قیمت علاوه بر SoC رده بالا ، 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد. اگر می خواهید آن را دو برابر کنید ، باید 100 دلار اضافی بپردازید.

Galaxy Z Fold3 دیگر هیچ رقیب واقعی در کلاس دستگاه خود ندارد ، زیرا بخش گوشی های هوشمند هواوی در حال حاضر از نظر سیاسی حذف شده است. سایر تولیدکنندگان هنوز دستگاه های مشابهی را معرفی نکرده اند.

 

پردازنده

Qualcomm Snapdragon 888 5G 8 x 1.8 – 2.8 گیگاهرتز ، Cortex -X1 / A78 / A55 (Kryo 680)

آداپتور گرافیکی

کوالکام آدرنو 660

حافظه

12288 مگابایت  

LPDDR5

 

نمایش دادن

7.60 اینچ 3.75: 3 ، 2208 در 1768 پیکسل 372 PPI ، صفحه نمایش لمسی خازنی ، 10 نقطه چند لمسی ، پشتیبانی از قلم بومی ، Dynamic AMOLED ، Gorilla Glass Victus ، براق: بله ، HDR ، 120 هرتز

 

ذخیره سازی

256 گیگابایت فلش UFS 3.1 ، 256 گیگابایت  

216.96 گیگابایت رایگان

 

وزن

271 گرم

زد فولد 3

 

 

سامسونگ Galaxy Z Fold3 5G است که کمی سبک تر و باریک تر از سلف خود. هنگام تا شدن ، ابعاد آن 158.2 67 67.1 16 16 میلی متر (~ 6.2 2. 2.6 0. 0.63 اینچ) است که نسبتاً ضخیم ، اما بسیار باریک و در دست گرفتن بسیار راحت است. هنگامی که صحبت از ارتفاع می شود ، سامسونگ بالاترین نقطه را در قسمت لولا مشخص می کند ، در حالی که طرف مقابل صاف تر است و 14.1 میلی متر (0.56 ~ اینچ) است. این نیز جایی است که قوز دوربین در آن قرار دارد ، که 2.1 میلی متر (~ 0.08 اینچ) از قاب بیرون زده است ، و این را ضخیم ترین قسمت تاشو (16.75 میلی متر/66 0.66 اینچ) می کند .

 

گواهینامه IPX8 این تلفن هوشمند جدید است و نشان می دهد که دستگاه در برابر آب مقاوم است. با این حال ، هنوز ضد گرد و غبار نیست ، که به دلیل لولا مشکل است. باز کردن تلفن هوشمند بسیار آسان است و تقریباً بدون هیچ محدودیتی می توان زاویه آن را تنظیم کرد. تنها چند میلی متر اخیر باعث بسته شدن کامل Fold3 می شود. هنگامی که بسته می شود ، گوشی تاشو سامسونگ جلوه ای قوی از خود به جا می گذارد و در خارج با Corning Gorilla Glass Victus محافظت می شود. یک فیلم محافظ دوباره روی صفحه نمایش تاشو در داخل قرار داده شده است و نباید آن را بردارید. هنگام تنظیم تلفن هوشمند ، دستورالعمل های مربوطه نمایش داده می شود. با این حال ، پنل انعطاف پذیر ، تأثیر بسیار پایدارتری از خود برجای می گذارد ، که تا حدی می تواند به این واقعیت مربوط شود که Fold3 در حال حاضر با S Pen سازگار است. دومی ‘ انواع s دارای یک نوک جمع شونده هستند تا فشار اضافی وارد شده به صفحه را جذب کنند. با این حال ، ما مجبور بودیم فشار بسیار شگفت انگیزی را اعمال کنیم تا این امر در آزمایشات اولیه ما اتفاق بیفتد 

طرز کار نیز بسیار خوب است ، با ابعاد شکاف محکم و لولا بدون مشکل حرکت می کند. ما دیگر این احساس را نداریم که یک تخم مرغ خام در دست داریم ، همان چیزی که با اولین Galaxy Z Fold داشتیم . با این وجود ، گوشی هوشمند تاشو باید با احتیاط اداره شود ، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که سعی در پیچاندن قوی تر یا اعمال فشار بیشتر نداشته باشیم.

Fold3 5G در رنگهای فانتوم مشکی ، نقره ای و سبز موجود است.

 

قابلیت اتصال   Galaxy Z Fold3 5G

مجهز به UWB است اما فاقد پشتیبانی از microSD است

Samsung Galaxy Z Fold3 5G دارای یک اتصال نسبتاً جامع است که شامل NFC و UWB ، علاوه بر آخرین بلوتوث 5.2 است. تنها چیزی که فاقد آن است ، امکان افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت microSD است.

 

پورت USB 3.2 (جنرال 1) نه تنها سرعت داده بالاتری را ارائه می دهد ، بلکه خروجی تصویر سیمی را برای دستگاه های دارای HDMI و DisplayPort فعال می کند. حالت دسکتاپ سامسونگ DeX نیز در حال بازگشت است و می توان آن را با استفاده از کابل مناسب یا به صورت بی سیم از طریق Miracast روی صفحه های خارجی نمایش داد. با این حال ، گزینه دوم بسیار کندتر است و منجر به تأخیر می شود.

چراغ اعلان در دسترس نیست. صفحه قابل تنظیم همیشه روشن این کار را انجام می دهد.

 

نرم افزار – اندروید 11 با به روزرسانی های طولانی مدت

سامسونگ Galaxy Z Fold3 5G با اندروید 11 و One UI 3.1 عرضه می شود و وصله های امنیتی در زمان آزمایش در سطح 1 اوت 2021 و در نتیجه کاملاً به روز است. قرار است به روز رسانی ها به صورت ماهانه انجام شود و به مدت سه تا چهار سال در دسترس خواهد بود.

همانند سایر محصولات سامسونگ ، برنامه های شخص ثالث مانند مایکروسافت ، فیس بوک ، Netflix و Spotify نیز در کنار برنامه های داخلی این شرکت گنجانده شده اند ، اما در صورت عدم نیاز به طور کامل حذف می شوند.

 

سامسونگ Galaxy Z Fold3 5G

 

ارتباطات و GNSS – تلفن هوشمند گلکسی با موقعیت یابی دقیق و 5G Sub6

ویژگی های ارتباطی گوشی های هوشمند سامسونگ بسیار پیشرفته است. تنها کاری که باید بدون آن انجام دهید 5G با mmWave است. محدوده فرکانس گسترده است ، بنابراین تلفن هوشمند می تواند به شبکه های داده در سراسر جهان متصل شود. کیفیت پذیرش هیچ مشکلی در آزمون نشان نداد.

 

Galaxy Z Fold3 همچنین در مورد شبکه های Wi-Fi سرعت را افزایش می دهد و اکنون از Wi-Fi 6E با VHT160 پشتیبانی می کند. در ترکیب با روتر مرجع Netgear Nighthawk AX12 (Wi-Fi 6) ، نرخ انتقال بالایی به ویژه هنگام ارسال داده به دست می آید و همچنین بسیار پایدار است.

Galaxy Z Fold3 از همه سیستم های ناوبری ماهواره ای رایج پشتیبانی می کند. سیگنال ماهواره کاملاً سریع و دقیق در خارج از کشور به دست می آید ، اما می تواند در داخل خانه کمی سریعتر باشد.

گوشی هوشمند سامسونگ در مقایسه با Garmin Edge 500 درایو آزمایشی ما روبرو است. Fold3 در اینجا هیچ نقطه ضعفی

 

کیفیت تماس و تماس

سامسونگ Galaxy Z Fold3 5G می تواند تا دو پروفایل سیم کارت را به طور همزمان اداره کند. می توانید از دو سیم کارت نانو استفاده کنید یا به جای کارت دوم از eSIM استفاده کنید. تماس VoLTE و Wi-Fi نیز پشتیبانی می شود.

 

هنگامی که تا گوش نگه داشته می شود ، کیفیت تماس تلفن هوشمند سامسونگ بسیار خوب است. حتی صدای بلند محیط نیز به طور قابل اطمینان سرکوب می شود. با این حال ، کاربر Fold3 در خیابانهای اصلی یا حتی در مکانهای بلندتر کمی مبهم به نظر می رسد ، اما هنوز می توان آنها را به وضوح درک کرد. عملکرد بلندگو به این خوبی عمل نمی کند زیرا محدوده میکروفون بسیار کوتاه است و در واقع فقط هنگامی که دستگاه در نزدیکی دهان نگه داشته می شود ، به وضوح شنیده می شود.

 

برای اولین بار ، سامسونگ یک دوربین UD (UDC: Under-Display Camera) را در زیر صفحه اصلی پنهان کرده است ، که منظره ای بدون وقفه از کل پنل ارائه می دهد. سامسونگ از همان اصل  ZTE Axon 20 (32 مگاپیکسل) استفاده می کند ، اما می تواند دوربین را در زیر پیکسل ها کمی بهتر پنهان کند. در عوض ، تنها 4 مگاپیکسل در اختیار دارد. با این حال ، کیفیت تصویر برای تماس های ویدئویی قابل قبول است ، اما بهتر است از لنز 10 مگاپیکسلی نمایشگر خارجی برای عکس های سلفی استفاده کنید. نه تنها وضوح بالاتری دارد ، بلکه تصاویر بسیار دقیق تری را نیز امکان پذیر می کند ، به ویژه در شرایط نوری دشوار.

 

تنظیم دوربین سه گانه در پشت شامل یک لنز فوق العاده وسیع و همچنین زوم اپتیکال 2 برابر (حداکثر بزرگنمایی دیجیتال 10 برابر) است. وضوح 12 مگاپیکسل مانند هر دو لنز قبلی است و هر دو لنز واید و تله فوتو می توانند از فوکوس خودکار و تثبیت کننده تصویر نوری استفاده کنند. به طور کلی ، هیچ چیز در مقایسه با مدل قبلی تغییر نکرده است ، که کمی شرم آور است زیرا ما حداقل با توجه به قیمت آرزوی یک سنسور فوق العاده با زاویه دید بهتر را داشتیم. با این وجود ، دوربین اصلی عکس های بسیار خوبی می گیرد.

 

فیلم ها در بهترین حالت تا 60 فریم بر ثانیه با کیفیت Ultra HD ضبط می شوند. در مقایسه با Galaxy S21 Ultra ، کاربران باید بدون فیلم 8K کار کنند.

ما دوربین اصلی Galaxy Z Fold3 5G را تحت شرایط نوری کنترل شده تحت آزمایش های بیشتری قرار می دهیم. همچنین نمودار آزمایشی ما را تا لبه ها به وضوح ثبت می کند و شیب رنگ برای دوربین هیچ چالشی نیست.

 

گوشی هوشمند سامسونگ در آزمایش ColorChecker با بازتولید رنگ نسبتاً متعادل خودنمایی می کند. تنهای سبز تنها رنگهایی هستند که کمی خاموش هستند و میزان زیادی از اشباع را نشان می دهند.

 

سامسونگ Galaxy Z Fold3 5G
سامسونگ Galaxy Z Fold3 5G

لوازم جانبی و ضمانت: 

جعبه ها باریک تر می شوند

جعبه Samsung Galaxy Z Fold3 5G بطور مشکوکی باریک است و فقط شامل یک ابزار سیم کارت و یک کابل USB-C است. آداپتور برق و هدست AKG رها شده است.

نیازی به گفتن نیست که سامسونگ لوازم جانبی مناسبی را در فروشگاه آنلاین خود ارائه می دهد. اینها شامل شارژرهای سیمی یا بی سیم ، کیف ها و همچنین دو قلم S مختلف است.

سامسونگ تلفن هوشمند خود را با 24 ماه گارانتی ارائه می دهد و بسته بیمه Care+ نیز به طور پیش فرض به مدت یک سال گنجانده شده است. اگرچه مورد دوم چیز خوبی است ، زیرا باید برای سایر تلفن های هوشمند جداگانه خریداری شود ، اما در این موارد نیز به مدت دو سال در دسترس است. متاسفانه ، با Fold3 ، تمدید تا کنون امکان پذیر نیست.

 

دستگاه های ورودی و جابجایی:

 Galaxy Z Fold3 با پشتیبانی از S Pen

در حالی که صفحه نمایش خارجی توسط Corning Gorilla Glass Victus محافظت می شود ، صفحه اصلی بزرگ با شیشه فوق العاده نازک و تاشو مجبور است در درجه اول به فیلم خود وابسته باشد. با این حال ، از آنجا که در حالت تا شده حمل می شود ، این چندان بد نیست ، به خصوص اینکه هر دو صفحه لمسی با ویژگی های بسیار خوب لغزش و پاسخگویی دقیق متقاعد می شوند. این سیستم همچنین به لطف نرخ تازه سازی بالا به طور بسیار روان نمایش داده می شود.

 

متأسفانه ، پشتیبانی از S Pen ، که با Galaxy Note20 Ultra در نسخه کوچکتر با آن آشنا هستیم  و اکنون نیز به صورت اختیاری برای S21 Ultra در دسترس است، فقط صفحه اصلی بزرگ را می پوشاند ، به طوری که متأسفانه عملکرد مفید نوشتن مستقیم روی صفحه قفل کار نمی کند. دو نوع اختیاری قلم برای Fold3 در دسترس است: S Pen Pro و S Pen Fold Edition. مورد دوم فقط با Fold3 قابل استفاده است ، در حالی که دیگری دارای یک ضامن کوچک است و همچنین می تواند با مدل های فعلی Galaxy Tab S و Galaxy Books استفاده شود. به استثنای حرکات و عملکردهای کنترل از راه دور ، همه ویژگی های آشنا در دسترس هستند و قلم S Pen ورودی دقیق معمول را روی صفحه نمایش ارائه می دهد. در صورت استفاده از S Pen دیگر ، سیستم از کار با آن خودداری می کند و هشدار مربوطه را نمایش می دهد.

 

حسگر اثر انگشت در دکمه چند منظوره جانبی یکپارچه شده است که دسترسی به آن آسان است و به شما امکان می دهد قفل گوشی هوشمند را به سرعت و با اطمینان باز کنید. متناوباً می توان از تشخیص چهره دو بعدی استفاده کرد و در ترکیب با دوربین جلویی خارجی به خوبی کار می کند ، اما اگر از UDC استفاده می کنید ، یکبار دیگر تلاش می کند.

 

صفحه اصلی سامسونگ Galaxy Z Fold3 5G صفحه نمایش 7.6 اینچی (19.3 سانتی متر) تاشو Dynamic AMOLED است. این در ابتدا چندان بزرگ به نظر نمی رسد ، اما اندازه قابل توجه 181.8 سانتی متر مربع (.2 28.2 اینچ در ² ) است. در مقایسه ،  Galaxy S21 Ultra فقط 111.6 سانتی متر مربع (.3 17.3 اینچ در ² ) دارد. علاوه بر این ، فاکتور فرم یک سطح نوشتاری جذاب برای همه کاربران S Pen فراهم می کند. پنل گوشی های هوشمند گلکسی به لطف بهینه سازی بیشتر در فناوری AMOLED بسیار مقرون به صرفه است و در واقع ، می توان ساختار را با زیرپیکسل های گرد به جای زاویه ای زیر میکروسکوپ مشاهده کرد.

 

سامسونگ تاشو زد فولد 3

از نظر روشنایی ، Fold3 حتی از مدل قبلی خود درخشان تر است و به طور متوسط ​​به حدود 820 cd/m² می رسد ، که فقط کمی پایین تر از قابلیت های دیگر تلفن های هوشمند رده بالا است. با توزیع یکنواخت مناطق روشن و تاریک (APL50) ، روشنایی حتی تا 1059 cd/m² در مرکز صفحه نمایش افزایش می یابد. بدون فعال کردن سنسور نور محیط ، حداکثر تا 411 سی دی در متر مربع امکان پذیر است.

 

این باعث می شود که پنل OLED برای نمایش محتوای HDR مجهز باشد و همچنین شامل پشتیبانی مورد نیاز برای HLG ، HDR10 و HDR10+می شود. علاوه بر این ، صفحه نمایش با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​تا 120 هرتز کار می کند. بسته به محتوای نمایش داده شده ، سیستم می تواند این مقدار را تا 10 هرتز کاهش دهد.

 

دوربین UD در اکثر مواقع به خوبی با صفحه نمایش ترکیب می شود. فقط در پس زمینه سیاه و سفید بسیار قابل مشاهده است. در مقایسه با Axon 20 ، مطمئناً این پیشرفت است ، اما ZTE در جانشین دومی ، Axon 30 5G ، حتی بهتر عمل می کند.

 

مانند همه OLED ها ، یکی در Fold3 نیز چشمک می زند ، اما سامسونگ در اینجا چیزی برای محافظت از چشم کاربران ارائه کرده است. در حداقل روشنایی ، صفحه نمایش به طور خودکار به حالت کم نور DC تغییر می کند ، که به آن اجازه می دهد تا تقریباً 120 هرتز ثابت کار کند. منحنی دامنه فقط در سطوح روشنایی بالاتر نامنظم تر می شود. یک حالت راحتی چشم تطبیقی ​​نیز در دسترس است.

 

پنل کوچکتر 6.2 اینچی Dynamic AMOLED در نمای بیرونی قرار دارد و بسیار باریک با نسبت تصویر 24.53: 9 است. از رزولوشن HD Plus پیشرفته (2268×832 پیکسل) استفاده می کند ، اما همچنان تراکم پیکسلی بالا (387 PPI) را ارائه می دهد.

 

صفحه نمایش خارجی در واقع حتی روشن تر و در واقع درخشان ترین نوع خود در بین مواردی است که ما تا کنون آزمایش کرده ایم ، به طور متوسط ​​در حدود 925 cd/m² با زمینه سفید خالص ، و حتی 1،303 cd/m² در آزمایش APL50 به مانند پنل بزرگتر ، از HDR پشتیبانی می کند و با نرخ تازه سازی تا 120 هرتز کار می کند.

سامسونگ تاشو زد فولد 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *