بهترین مک بوک در سال 2021

زمان مطالعه مطلب 8 دقیقه


بهترین مک بوک 

کدام لپ تاپ اپل بهترین است؟

ما در حال حاضر هر MacBook را در زرادخانه اپل توصیه می کنیم ، با این حال ، تفاوت های عمده بین هر مدل به این معنی است که گزینه ای مناسب برای همه وجود ندارد. در پایان سال گذشته ، اپل مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو ابتدایی را با تراشه M1 سفارشی مبتنی بر ARM عرضه کرد ، اولین SoC داخلی شرکت (ترکیب پردازنده/گرافیک). این پردازنده عملکرد عظیم و عمر باتری را در ارزان ترین لپ تاپ های اپل به ارمغان آورد و آنها را از رقیبان گران قیمت MacBook Pro خود و حتی برخی از رقبای برتر ویندوز 10 جلو کشید. 

پس مک بوک پرو با چهار پورت تاندربولت 3 و مک بوک پرو برتر 16 اینچی چطور؟ تا زمانی که اپل تراشه مناسب سیلیکون اپل را عرضه نکند ، آنها هنوز روی پردازنده های اینتل گیر کرده اند (شایعات نشان می دهند که تراشه M1X 12 هسته ای در راه است). انتظار می رود اپل مدل های جدید 14 اینچی مک بوک پرو و 16 اینچی مک بوک پرو را قبل از پایان سال با تراشه های داخلی M1X (یا M2) روانه بازار کند. توصیه می کنیم در صورت امکان به جای خرید مدلهای کنونی اینتل منتظر بمانید. ما حتی مدلهای قبلی را از برخی از بهترین صفحات خود حذف کرده ایم زیرا اکنون زمان مناسبی برای خرید آنها نیست. 

روبرو شدن MacBook Air vs MacBook Pro ما همچنین به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام سیستم برای شما مناسب است و دستورالعمل های بررسی ضمانت نامه Apple ما به شما می گوید که برنامه AppleCare+ شما چه زمانی به پایان می رسد. همچنین باید بررسی macOS Big Sur ما را بخوانید تا مشخص شود که آیا Mac در وهله اول برای شما مناسب است یا خیر. 

بهترین مک بوک چیست؟ 

MacBook Air جدید با M1 از قدرت کم تا یکی از سریعترین لپ تاپ های فوق نازک در سراسر جهان ، بهترین مک برای اکثر مردم است. این طراحی آشنا دارد و با عملکرد رکورددار و عمر باتری تمام روز آن را توربوشارژ می کند. همراه با افزایش سرعت و استقامت ، تراشه جدید M1 برای اولین بار برنامه های iOS و iPadOS را به Mac وارد می کند. با M1 ، دلیل کمی برای رد شدن از MacBook Air وجود دارد.

با این وجود ، اگر به عملکرد بهتر و پایدار نیاز دارید ، ممکن است بخواهید MacBook Pro را با دو درگاه Thunderbolt 3 انتخاب کنید. در جایی که MacBook Air فاقد فن است ، MacBook Pro دارای سیستم خنک کننده سنتی است ، بنابراین می توانید ساعت ها بدون نگرانی از گرم شدن بیش از حد برنامه های سخت را اجرا کنید. بسیاری از مردم با Air خوب خواهند بود ، اما کاربران قدرتمند باید قدم به قدم به سمت Pro بروند. مانند MacBook Air ، MacBook Pro دارای SSD فوق العاده سریع است و بر روی سیستم عامل جدید و فوق العاده Big Sur اپل کار می کند. 

مک بوک های مجهز به اینتل که هنوز به M1 به روز نشده اند چطور؟ خوب ، آنها کاملاً بی ربط نیستند. تا کنون ، اپل فقط مک بوک پرو را با دو پورت Thunderbolt 3 تازه کرده است. اگر به یک جفت ورودی اضافی نیاز دارید ، این شرکت همچنان مدل برتر را با چهار اتصال Thunderbolt 3 به فروش می رساند. باز هم ، تراشه های قدیمی اینتل اجرا می شوند که عملکرد و استقامت یکسان CPU M1 را ندارند. 

سپس مک بوک پرو 16 اینچی وجود دارد. این هیولا که زمانی قدرتمندترین گروه بود ، آنقدر قدرتمند به نظر نمی رسد که MacBook Air و MacBook Pro به این سرعت افزایش یافته اند. این بدان معنا نیست که لپ تاپ خوبی نیست. دارای پنل عالی 16 اینچی ، بلندگوهای شگفت انگیز و مدرن ترین طراحی دسته است. و با وجود کار با اینتل ، عمر باتری عالی است. 

توصیه ما؟ اگر اکنون به لپ تاپ نیاز دارید ، از MacBook Air یا MacBook Pro با M1 استفاده کنید. اگر می توانید منتظر بمانید و به پورت یا پورت بیشتری نیاز دارید ، چند ماه به اپل فرصت دهید تا نسخه های جدید مک بوک پرو 16 اینچی و بالقوه یک مک بوک پرو 14 اینچی جدید با سیلیکون اپل و پورت های اضافی تاندربولت را منتشر کند. 

بهترین مک بوک

  1. MacBook Air (M1 ، اواخر 2020)

مقرون به صرفه ترین مک بوک

مشخصات فنی

پردازندهM1

پردازنده گرافیکیM1 (یکپارچه)

RAM: 8 گیگابایت/16 گیگابایت

فضای ذخیره سازی256 گیگابایت/512 گیگابایت/1 ترابایت/2 ترابایت

صفحه نمایش13.3 اینچ ، 2560 در 1600 پیکسل

اندازه12 8. 8.4 0. 0.6 اینچ

وزن2.8 

دلایل خرید

اجرای نفس گیر+عمر باتری فوق العاده+شاسی آلومینیومی unibody باریک+بلندگوهای عالی و صفحه کلید Magic

دلایل پرهیز از

چند پورت

مک بوک ایر جدید بهترین مک بوک برای اکثر مردم است. این جدیدترین مدل قابلیت های تراشه M1 اپل را نشان می دهد ، که هوا را از گزینه سطح پایین قدرتمند به یکی از سریعترین لپ تاپ های بازار تبدیل می کند. این یک چرخش کامل برای لپ تاپی است که هر سال به سختی در حال پیشرفت بود. 

از همه بهتر ، MacBook Air هنوز فقط 999 دلار قیمت دارد و با این وجود ، عملکرد بی نظیری را همراه با 14 ساعت و 41 دقیقه عمر باتری دریافت می کنید. این ترکیبی است که فقط در بهترین لپ تاپ های ویندوز 10 پیدا می کنید ، و حتی آنها نمی توانند در عملکرد رو در رو رقابت کنند. 

بنابراین چرا MacBook Air را به جای Pro خریداری می کنید؟ در حالی که Pro عملکرد بهتر و پایداری دارد ، MacBook Air ارزان تر است و به دلیل نداشتن فن ، کاملا بی صدا است. و البته ، ارزان ترین مدل 13.3 اینچی اپل ، قابل حمل ترین است و تنها 0.6 اینچ ضخامت و 2.8 پوند دارد. 

اما اکنون MacBook Air بیش از هر زمان دیگری به برابری با MacBook Pro نزدیک شده است. دارای سرعت و عمر باتری مشابه ، همان وب کم 720p ، صفحه کلید راحت Magic و دو پورت USB-C است. همچنین ، صفحه نمایش Retina 13.3 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل در مدل M1 با پوشش رنگ P3 بهبود یافته و از صفحه نمایش قبلی پر جنب و جوش تر شده است. 

  1. MacBook Pro (13 اینچی ، M1 ، اواخر 2020)

بهترین لپ تاپ اپل برای اکثر کاربران

مشخصات فنی

پردازندهApple M1

پردازنده گرافیکیApple M1 (یکپارچه)

RAM: 8 گیگابایت/16 گیگابایت

فضای ذخیره سازی256 گیگابایت/512 گیگابایت/1 ترابایت/2 ترابایت

صفحه نمایش13.3 اینچ ، 2560 در 1600 پیکسل

اندازه12 8. 8.4 0. 0.6 اینچ

وزن3.1

دلایل خرید

عملکرد کلی و بازی عالی+عمر باتری عالی+SSD سریع رعد و برق+وب کم عالی

دلایل پرهیز از

پورت کافی نیست

این جهش بزرگی است که ما منتظر آن بودیم. همه اینها به لطف تراشه جدید M1 ، اولین SoC سفارشی اپل برای لپ تاپ ها است. M1 با بهترین عملکرد در هر وات پردازنده ، سرعت و عمر باتری مک بوک پرو را به سطح بعدی می رساند.

به طور خاص ، MacBook Pro از تقریباً همه رایانه های موجود در بازار ، از جمله برخی از ایستگاه های کاری قدرتمندتر است. و با وجود جذب قدرت بسیار زیاد در چنین شاسی باریک و براق ، Pro در آزمایش باتری ما 16 ساعت و 32 دقیقه فوق العاده دوام آورد ، که آزمایشات واقعی را شبیه سازی می کند.

اما صبر کن M1 بیش از بهبود سرعت و استقامت عمل می کند. با یک واحد پردازش تصویر ، وب کم (متأسفانه ، هنوز 720p) بهتر از قبل است و از آنجا که از معماری مبتنی بر ARM اپل استفاده می کند ، برنامه های iPad و iPhone در Mac در دسترس هستند. بله ، اکنون می توانید همه بازی ها و برنامه های مورد علاقه iOS خود را بر روی لپ تاپ خود اجرا کنید. 

بزرگترین پیشرفتهای موجود در جدیدترین MacBook Pro Big Sur است ، آخرین نسخه macOS. بزرگترین به روز رسانی از زمان راه اندازی OS X یک دهه پیش ، Big Sur یک طراحی مجدد زیبا از سیستم عامل رومیزی است. 

همه چیز دیگر در مورد MacBook Pro باید آشنا به نظر برسد. این همان طراحی ظریفی است که اپل سالهاست از آن استفاده می کند و صفحه کلید Magic برای تایپ کردن لذت می برد (و همچنین قابل اعتماد!). 

در حالی که امتیاز 5 ستاره کمیاب ما را به دست آورد ، MacBook Pro دارای چند کاستی است. تنها دو درگاه Thunderbolt 3 وجود دارد و حاشیه های اطراف نمایشگر ضخیم تر از مدل های رقیب است. شما همچنین در 16 گیگابایت رم گیر کرده اید ، اگرچه آزمایشات بنچ مارک ما نشان می دهد که محدودیت کم می تواند جلوی این جانور عملکردی را بگیرد. 

  1. مک بوک پرو (16 اینچی ، 2019)

بهترین مک بوک برای حرفه ای های جدی

مشخصات فنی

پردازندهنسل نهم Intel Core i7/Core i9

پردازنده گرافیکیAMD Radeon Pro 5300M/5500M

RAM: 16 گیگابایت/32 گیگابایت/64 گیگابایت

فضای ذخیره سازی512 گیگابایت/1 ترابایت/2 ترابایت/4 ترابایت/8 گیگابایت

صفحه نمایش16 اینچ ، رزولوشن 3072 در 1920

اندازه14.1 x 9.7 x 0.6 اینچ

وزن4.3

صفحه کلید Magic به طور اساسی بهبود یافته است+صفحه نمایش 16 اینچی همه جانبه با حاشیه های باریک تر+صدای قوی با 6 بلندگو+حداکثر 8 هسته پردازنده Core i9 و 64 گیگابایت رم

دلایل پرهیز از

بدون درگاه USB یا کارت SD در اندازه کامل

MacBook Pro جدید 16 اینچی-جدیدترین عضو خانواده MacBook-با صفحه کلید بهبود یافته ، بلندگوهای قدرتمند و صفحه نمایشی بزرگتر ، از هر نظر که اهمیت دارد بر مدل 15 اینچی که اکنون متوقف شده است ، پیشرفت می کند. بله ، بزرگتر و کمی سنگین تر است ، اما هنگامی که به صفحه نمایش 16 اینچی و رزولوشن 3072 در 1920 با وضوح 3072 در 1920 مک بوک پرو نگاه می کنید ، که حاشیه های نازک آن را در بر می گیرد ، این قابلیت به راحتی قابل حمل می شود. 

مک بوک پرو 16 اینچی با ادامه سنت قبلی ، به لطف پردازنده های نسل نهم Core i7 یا Core i9 ، حداکثر 64 گیگابایت رم ، حداکثر 8 ترابایت فضای ذخیره سازی (نه ، به طور جدی) ، قوی ترین لپ تاپ اپل است. گرافیک AMD Radeon Pro 5500M 

 

چگونه می توان بهترین مک بوک ها را برای خود انتخاب کرد؟

ما راهنمای جداگانه ای در مورد نحوه تصمیم گیری مناسب MacBook برای شما داریم . نسخه TL؛ DR این است که میزان نیرو مورد نیاز و آنچه را که مایل به صرف آن هستید در نظر بگیرید. 

برای ما ، MacBook Air یک انتخاب آسان است. این دستگاه به لطف پردازنده M1 با عملکرد و دوام مشابه MacBook Pro ، 999 دلار قیمت دارد. همچنین قابل حمل ترین دسته است و صفحه نمایش بهبود یافته 13.3 اینچی برای تماشای برنامه های تلویزیونی یا فیلم ها عالی است. 

اگر می خواهید استقامت بیشتر و عملکرد بهتر در دوره های طولانی تر داشته باشید ، مک بوک پرو 13 اینچی با M1 را تهیه کنید. این دستگاه با یک بار شارژ 16 ساعت و 32 دقیقه قابل توجه به طول می انجامد و دارای اعداد محک است که رقابت را از بین می برد. 

پیشنهاد سایر گزینه های اپل برای ما چندان آسان نیست. مک بوک پرو 13 اینچی با چهار پورت تاندربولت 3 و مک بوک پرو 16 اینچی با تراشه های اینتل که قدرت کمتری نسبت به M1 دارند و از برنامه های iOS و iPadOS پشتیبانی نمی کنند ، گیر کرده اند. انتظار می رود که اپل نسخه های جدیدی را با سیلیکون اپل در هفته های آینده منتشر کند ، بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم تا آن زمان تلاش کنید. 

نحوه آزمایش لپ تاپ های مک بوک

ما MacBook ها را قبل از اینکه در دست داوران ما قرار بگیرند ، تحت معیارهای گسترده آزمایش-چه مصنوعی و چه در دنیای واقعی-قرار دادیم. ما همه چیز را از سرعت و عمر باتری گرفته تا نمایش روشنایی ، حجم بلندگو و حرارت سیستم ارزیابی می کنیم.

ما از رنگ سنج Klein K10 برای تشخیص روشنایی و طیف رنگی sRGB صفحه نمایش لپ تاپ استفاده می کنیم. برای معیارهای عملکرد ، ما لپ تاپ را از طریق مجموعه ای از معیارها ، از جمله تست های گرافیکی حرفه ای Geekbench 4.3 و 5.0 و 3DMark اجرا می کنیم. 

برای تعیین عملکرد در دنیای واقعی ، ما لپ تاپ را موظف می کنیم یک فیلم 4K را به وضوح 1080p تبدیل کند و یک فایل چند رسانه ای 4.97 گیگابایتی را کپی کند. تست گرافیکی واقعی ما معیار Dirt 3 با تنظیمات متوسط ​​و وضوح 1080p است. 

ما همچنین با پخش یک فیلم 15 دقیقه ای تمام صفحه تست حرارتی را انجام می دهیم و تست باتری ما شامل وب گردی مداوم از طریق Wi-Fi در 150 نیت روشنایی است. ما همه چیز را بیش از میانگین رده (8 ساعت و 36 دقیقه) نتیجه خوبی می دانیم. البته ، این تست ها با آزمایش های عملی از داوران ما تکمیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *