بدترین زمان برای خرید مک بوک پرو 13 اینچی است

بدترین زمان برای خرید مک بوک
زمان مطالعه مطلب 4 دقیقه

 

اکنون بدترین زمان برای خرید مک بوک پرو 13 اینچی است

بله ، MacBook Pro فعلی یک لپ تاپ عالی است. این دستگاه عملکرد بسیار زیبایی را در طراحی فوق العاده ارائه می دهد و صفحه نمایش Retina 13.3 اینچی یکی از بهترین هایی است که در لپ تاپ ها دیده ایم. مشکل بین لولا و صفحه ترکیبی عظیم نهفته است: صفحه کلید Butterfly . 

 

خداحافظی با پروانه

به طور غیرقابل اعتماد و ناراحت کننده ، صفحه کلید پروانه یک آزمایش ناموفق بود که اپل آن را برای مدت طولانی زنده نگه داشت. هنگامی که در سال 2015 شروع به کار کرد ، سوئیچ های کم مشخصات به دلیل سفر بسیار کوتاه و بازخورد سخت آنها مورد انتقاد قرار گرفت. سپس مشکلات بزرگتری بوجود آمد. کلیدها بیش از یک بار ثبت شده اند ، برخی دیگر گیر کرده اند و برخی اصلا ظاهر نشده اند. مسائل مختلف فاش شد و اپل مجبور به عذرخواهی شد. 

مک بوک
مک بوک

 

سال به سال ، تغییرات کوچکی روی کلیدها در تلاش مأیوس کننده برای بهبود قابلیت اطمینان بدون به خطر انداختن ویژگی های منحصر به فرد آنها انجام شد. اما تا سال 2018 ، شکایات انباشته شد و اپل ، پس از برخورد با شکایت های مربوط به کلاس ، یک برنامه تعمیر رایگان برای کلیدها و صفحه کلیدهای آسیب دیده ایجاد کرد. در اواخر سال گذشته بود که اپل تلاش های خود را برای تعمیر صفحه کلید مشکل دار Butterfly پذیرفت.  

اپل تأیید نکرده است که آیا MacBook Pro سوئیچ های Butterfly را کنار می گذارد یا خیر ، اما نوشته روی دیوار است. 16 اینچی MacBook Pro اولین به جای صفحه کلید شکست خورده برای سوئیچ قیچی بود، مدت کوتاهی پس از توسط جدید به دنبال مک بوک ایر . 

منتقدان از اپل بخاطر بازگشت به صفحه کلید سنتی قدردانی کردند ، که در لپ تاپ مگ به اتفاق آرا برنده را در مقایسه با صفحه کلید پروانه اعلام کردند. با این اوصاف ، ما آینده ای را نمی بینیم که MacBook Pro آینده از صفحه کلید Magic بهبود یافته برخوردار نباشد. 

بدترین زمان مک بوک

صفحه نمایش 14.1 اینچی مینی LED

یک صفحه کلید قابل اعتماد دلیل کافی برای انتظار برای MacBook Pro بعدی است ، اما تنها آن نیست. شایعات متعدد ادعا می کنند مدل 2020 دارای صفحه نمایش 14.1 اینچی است ، شبیه به شکوفایی مک بوک پرو 15 اینچی در مدل فعلی 16 اینچی. 

نگران افزایش اندازه MacBook Pro نباشید زیرا صفحه نمایش بزرگتری دارد. اگر اپل به صفحه نمایش 14 اینچی (یا 14.1 اینچی) برسد ، حاشیه های صفحه نمایش مک بوک پرو را کاهش می دهد تا ردپای کلی لپ تاپ را کاهش دهد ، بنابراین اندازه آن با نسخه 13.3 اینچی فعلی یکسان است. 

صفحه نمایش در مدل آینده نه تنها بزرگتر نیست ، بلکه می تواند از فناوری صفحه نمایش مینی LED نیز برخوردار باشد. بر اساس یادداشت سرمایه گذار مینگ چی کو ، تحلیلگر معتبر اپل ، اپل اواخر امسال مینی LED را به مک بوک پرو وارد می کند. mini-LED یک فناوری نسبتاً جدید است که برخی از مزایای مشابه OLED را دارد-مشکی های عمیق ، رنگ های زنده و نسبت کنتراست بالا-اما با هزینه کمتر. 

بدترین مک بوک

عملکرد سریعتر

ما بی صبرانه منتظر هستیم تا اپل مک بوک های مبتنی بر ARM را منتشر کند ، اما بر اساس آخرین شایعات ممکن است تا سال 2021 یک CPU سفارشی به دست نیاید. اگر نمی توانید تا آن زمان منتظر بمانید ، حداقل از مزایای جدیدترین CPU های سری 10 نسل U اینتل بهره خواهید برد . 

پردازنده های 10 نانومتری+ Tiger Lake اینتل که قرار است در سه ماهه دوم سال 2020 برنامه ریزی شوند ، عملکرد بهتری نسبت به تراشه های فعلی ارائه می دهند. متأسفانه ، برخی نشت ها نشان می دهد MacBook Pro روی پردازنده های Ice Lake کار می کند ، همان سری تراشه هایی که در MacBook Air جدید استفاده می شود. اولین پردازنده های موبایل 10 نانومتری اینتل ، CPU های Ice Lake دارای گرافیک یکپارچه در Iris Plus هستند ، اما عملکرد آنها در مقایسه با تراشه های نسل دهم Comet Lake متفاوت است .

 

AMD همچنین با پردازنده های سری 4000 خود راهی در تلفن همراه پیدا کرده است . ASUS ROG G14 Zephyrus تنها لپ تاپ ما تست شده (تا کنون) با پردازنده های جدید AMD است، و آن را به ثمر رساند امتیاز 5 ستاره مناسب برای عملکرد تاول و بی سابقه از عمر باتری.

اگر اپل از اینتل دور شود ، شوکی در صنعت ایجاد می کند ، اما شواهدی مبنی بر تغییر محافظ وجود دارد. پشتیبانی APU AMD اخیراً در کد macOS Catalina کشف شده است که به حرکت احتمالی اشاره می کند. در هر صورت ، MacBook Pro بعدی باید عملکرد سریعتر و گرافیک بهتری نسبت به مدل فعلی ارائه دهد. 

بدترین مک بوک

ما هر دلیلی داریم که فکر کنیم MacBook Pro 2020 پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی خود خواهد داشت ، همانطور که MacBook Air جدید و MacBook Pro 16 اینچی یک گام بزرگ نسبت به مدل های قبلی هستند. 

حتی اگر MacBook Pro تغییرات مشابهی با MacBook Air داشته باشد – صفحه کلید جدید و قطعات داخلی به روز شده – باز هم ارزش انتظار را دارد. یک صفحه نمایش بزرگتر با فناوری mini-LED اضافه کنید و مک بوک پرو 2020 می تواند بهترین نسخه در 5 سال گذشته باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *