گوشی موبایل سامسونگ A42

زمان مطالعه مطلب 7 دقیقه

گوشی موبایل سامسونگ A42

طرفداران

  • اتصال 5G موج میلیمتری
  • عمر باتری خوب
  • دو سال به روز رسانی سیستم عامل

منفی

  • دوربین های کم رنگ
  • عملکرد کند
  • صفحه نمایش با وضوح پایین

 

مشخصات سامسونگ گلکسی A42 5G

سیستم عامل اندروید 11
CPU Qualcomm Snapdragon 750G
ابعاد 6.5 در 3.0 در 0.3 اینچ

 

همه مشخصات 

در حالی که سامسونگ گلکسی A42 5G در سال 2020 در سطح جهانی عرضه شد، به تازگی وارد بازار شده است. گلکسی A32 5G با قیمت 279.99 دلار و گلکسی A52 5G با قیمت 499.99 دلار، گلکسی A42 5G با قیمت 399.99 دلار از بین نمی‌رود. در نهایت، اتصال 5G با موج میلی متری (mmWave) و عمر باتری طولانی آن، دوربین های ضعیف، صفحه نمایش با وضوح پایین و عملکرد ضعیف را جبران نمی کند. اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید، گلکسی A32 5G یا اگر مقداری پول نقد بیشتری دارید، Google Pixel 5a با 5G 449.99 دلاری را پیشنهاد می‌کنیم. صرف نظر از بودجه شما، هر دو گوشی ترکیب بهتری از ویژگی ها و عملکرد را با قیمت های مربوطه ارائه می دهند.

سامسونگ a42

طراحی پر زرق و برق با مواد کمی

گلکسی A42 فاقد طراحی پیچیده و مربعی است که در سایر مجموعه‌های سری A 2021 سامسونگ خواهید دید. در عوض، دارای پنل پشتی براق و منحنی شبیه به گلکسی A51 سال گذشته است . این گوشی در رنگ های مشکی، خاکستری یا سفید موجود است که همگی شیب مشخصی دارند. من مدل مشکی را آزمایش کردم که دارای چهار بلوک درشت است که از مشکی خالص به آبی متالیک تبدیل می شود. در حالی که این یک طراحی جسورانه و منحصر به فرد است، روکش براق آن به راحتی لکه ها و خراش ها را نشان می دهد.

 

گلکسی A42 با ابعاد 6.5 در 3.0 در 0.3 اینچ (HWD) و 6.8 اونس، بزرگ است، اما آنقدر سبک و نازک است که می‌توان آن را در یک دست نگه داشت. و در حالی که پوسته براق هیچ مقاومتی از خود نشان نمی دهد، گوشی به خوبی متعادل است و احساس نمی کنید که از دستان شما خارج شود.

گلکسی A42 دارای صفحه نمایش AMOLED با وضوح پایین ناامیدکننده ای است 

یک پنل 6.6 اینچی AMOLED با ابعاد 1660 در 720 پیکسل بر جلوی گوشی غالب است. رنگ های صفحه نمایش شاداب و زنده هستند، اما به دلیل رزولوشن پایین، پیکسل بندی قابل توجهی وجود دارد. همانطور که گفته شد، آنقدر روشن است که می توان در نور مستقیم خورشید بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کرد و زاویه دید آن عالی است.

حسگر اثر انگشت اپتیکال و زیر نمایشگر گوشی، کند و ضعیف است. نسبت به سنسورهای اولتراسونیک در پرچمداران گران‌تری مانند Galaxy S21 کوچک‌تر و دقیق‌تر است . ای کاش سامسونگ از سنسورهای جانبی گلکسی A32 در اینجا استفاده می کرد.

قسمت بالایی گلکسی A42 برهنه است، در حالی که پایین دارای یک درگاه شارژ USB-C، یک جک 3.5 میلی متری هدفون و یک بلندگو است. حداکثر بلندگو 94 دسی بل است. کیفیت صدا متوسط ​​و نامتعادل است، با میانه های نازک و بدون کوچکترین اشاره ای از باس. خوشبختانه بلوتوث 5.0 و جک هدفون ذکر شده برای صدای بهتر وجود دارد. این گوشی همچنین از NFC برای پرداخت های موبایلی پشتیبانی می کند.

در لبه سمت چپ، یک اسلات سیم/میکرو اس دی وجود دارد. دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در سمت راست قرار دارند. دکمه ها نازک هستند و در لمس کمی اسفنجی به نظر می رسند.

دوام یک کیسه مخلوط است. قاب پلاستیکی و پنل پشتی گلکسی A42 باید در برابر ریزش‌های جزئی و بدون آسیب دیدگی مقاومت کند، اما نمایشگر گوریلا گلس 3 آن نیز بعید به نظر می‌رسد. و برخلاف گلکسی A52 دارای رتبه IP67 ، فرو رفتن تصادفی در استخر احتمالاً برای گلکسی A42 عذاب خواهد بود.

پشت گلکسی A42 نسبتاً منحصر به فرد است 

سامسونگ a42

 

برای Verizon و Visible بهینه شده است

Samsung Galaxy A42 5G برای استفاده در شبکه 5G Verizon بهینه شده است. این بدان معناست که از اتصال LTE، باند میانی 5G و mmWave برخوردار است. با این حال، هیچ پشتیبانی از باند C وجود ندارد .

من گوشی را در شیکاگو در Visible (که از شبکه Verizon استفاده می کند) در چندین محله آزمایش کردم. سرعت تست من ثابت و ثابت بود، به طور متوسط ​​240 مگابیت در ثانیه پایین و 71 مگابیت در ثانیه بالا بود.

کیفیت تماس خوب است حداکثر میزان صدای گوشی 87 دسی بل است و به اندازه کافی بلند است که در یک خیابان شلوغ بشنوید. تماس های آزمایشی واضح و واضح بودند. حذف نویز نیز به خوبی کار کرد.

 

DSLR خود را رها نکنید

سامسونگ برخی از بهترین دوربین های گوشی های هوشمند موجود در بازار را تولید می کند، اما آنها را در گلکسی A42 پیدا نمی کنید. در عوض، یک پشته پشتی با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.8 دریافت می‌کنید. سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2؛ و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی برای بهبود عمق میدان و حالت پرتره. دوربین جلو 20 مگاپیکسل و دیافراگم f/2.2 دارد.

اگر دوربین پشتی آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که مانند گلکسی A32 است. به جز سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی در Galaxy A32 ارزان‌تر، ماژول‌های دوربین یکسان هستند. این یک پشته بسیار خوب برای یک تلفن 279.99 دلاری مانند گلکسی A32 است، اما در مقایسه با چیزی که می توانید در محدوده قیمتی 400 دلاری A42 تهیه کنید، کاملاً ضعیف است.

لنز اصلی گلکسی A42 می‌تواند در نور کافی عکس‌های مناسبی بگیرد. عکس های آزمایشی در نور روز دارای عمق میدان خوب و جزئیات واضح در پیش زمینه هستند. با این حال، جزئیات پس‌زمینه ملایم است و رنگ‌ها در اکثر عکس‌های آزمایشی من ناپدید شده‌اند.

 

عکس‌های تست نور روز با لنز اولتراواید داستانی مشابه را با چند تفاوت کلیدی نشان می‌دهند. جزئیات پس‌زمینه در برخی از عکس‌های آزمایشی من به دلیل کاهش بیش از حد تهاجمی نویز مبهم است. همچنین در بسیاری از تصاویر اعوجاج قابل توجهی وجود دارد.

 

عکس‌های کم نور با حسگرهای اولیه و فوق عریض کم عمق هستند و تاری قابل‌توجهی دارند. فرآیند کاهش نویز سامسونگ جزئیات پس‌زمینه را در بیشتر این عکس‌ها از بین می‌برد. دوربین گاهی اوقات یک طرح کلی غیرطبیعی در اطراف نورها و اشیاء ایجاد می کند و بیشتر عکس های فوق عریض من اعوجاج پیچیده ای را نشان می دهد.

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی عملکرد خوبی دارد. عکس‌های نور روز واضح و گرم هستند، در حالی که جزئیات پیش‌زمینه عالی هستند. عکس‌های تست در نور کم کمی صاف هستند و فقط تار شدن جزئی پس‌زمینه را نشان می‌دهند.

 

دوربین‌های گلکسی A42 بسیار شبیه به آنچه در Galaxy A32 ارزان‌تر می‌بینید هستند

سامسونگ a42

تراشه Qualcomm Snapdragon 750G و رم 4 گیگابایتی گلکسی A42 را تامین می کند. این شامل 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی است که 110 گیگابایت آن در جعبه موجود است. از طریق اسلات microSD می توانید تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی اضافه کنید.

 

گلکسی A42 از نظر عملکرد از پیکسل 5a و حتی گلکسی A32 عقب است. برنامه‌ها به سرعت باز می‌شوند، هنگام کشیدن انگشت بین صفحه‌ها تردید وجود دارد، و با باز شدن همزمان بیش از نیمی از صفحه‌ها یا برنامه‌های کروم، حافظه پنهان رایج است.

 

ببینید چگونه گوشی ها را تست می کنیم

بازی ها به کندی روی A42 اجرا می شوند. بارگذاری Genshin Impact چند دقیقه طول کشید و من در طول یک ساعت گیم پلی متوجه چندین مورد از فریم های پرش شدم. اودیسه آلتو که کمتر تشنه منابع بود، به سرعت بارگذاری شد، اما من همچنان متوجه چند فریم پرش شده در حین سوار شدن بر شن‌های صحرا شدم.

بنچمارک ها با سایر گوشی هایی که از سخت افزار مشابه استفاده می کنند قابل مقایسه هستند. در Geekbench 5، یک بنچمارک مصنوعی که عملکرد خام را کمیت می‌کند، گلکسی A42 652 تک هسته (SC) و 1976 چند هسته (MC) به دست آورد که تقریباً برابر با Galaxy A52 5G (645 SC/1905 MC) است.

 

در PCMark Work 3.0، مجموعه‌ای از آزمایش‌ها که وظایف معمولی گوشی‌های هوشمند را شبیه‌سازی می‌کند، گلکسی A42 5G امتیاز 8439 را کسب کرد که کمی از Pixel 5a (8528) عقب‌تر بود. همانطور که گفته شد، پیکسل در عملکرد روزانه بسیار چابک تر است. بنچمارک ها روشی مناسب برای اختصاص یک مقدار عددی به فاکتورهای مختلف عملکرد هستند، اما لزوماً عملکرد یک گوشی هوشمند را در استفاده معمولی نشان نمی دهند.

 

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی A42 می‌تواند به راحتی یک روز کامل را بین شارژها پشت سر بگذارد. در آزمایش تخلیه باتری ما، که ویدیوی HD را از طریق Wi-Fi با روشنایی کامل پخش می‌کند، قبل از خاموش شدن، تلفن ۱۲ ساعت و ۴ دقیقه دوام آورد. یک آداپتور برق 15 واتی در آن گنجانده شده است، اما گوشی از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

دوربین های گلکسی A42 مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط سایر تلفن های 400 دلاری نیستند 

samsong a42

سال‌ها به‌روزرسانی اندروید

نسخه آمریکایی گلکسی A42 با اندروید 11 به همراه رابط کاربری One UI 3.1 سامسونگ عرضه می شود. نسخه Verizon تلفن مملو از bloatware است، در حالی که مدل‌های Visibile و آنلاک بسیار مرتب‌تر هستند.

 

مهم نیست که کدام نسخه را انتخاب می کنید، مجموعه برنامه های بهره وری سامسونگ را دریافت می کنید، که با توجه به اینکه گوگل آنها را در اندروید قرار می دهد، بیشتر غیرمجاز هستند. نکته مثبت این است که سامسونگ با مایکروسافت برای یکپارچه سازی خدمات همکاری کرده است که مفید است. برای مثال، می‌توانید OneDrive را به‌عنوان سرویس پشتیبان خود انتخاب کنید، یادداشت‌های سامسونگ خود را در OneNote پیگیری کنید و حتی مستقیماً از ویندوز به تلفن خود دسترسی داشته باشید .

 

مسلماً، این ادغام به اندازه آنچه بین iOS و macOS دریافت می کنید، نزدیک نیست. برای مثال، همچنان باید با تنظیمات رایانه و تلفن خود بازی کنید، روی ده ها اعلان امنیتی ضربه بزنید و مطمئن شوید که هر دو دستگاه شما در یک شبکه یا در محدوده بلوتوث هستند تا همه چیز همگام شود. با این حال، این قطعا حرکتی در مسیر درست به سمت یک اکوسیستم منسجم بین اندروید و ویندوز است.

 

گلکسی A42 5G دو سال ارتقاء سیستم عامل و چهار سال وصله امنیتی دریافت خواهد کرد، به این معنی که شاهد ارتقاء اندروید 12 و 13 خواهد بود. این برای یک گوشی هوشمند میان رده سخاوتمندانه است، اگرچه احتمالاً باید بیشتر از زمانی که در مورد Pixel 5a منتظر بمانید، برای ارتقای سیستم عامل صبر کنید. گوگل به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را مستقیماً به مجموعه Pixel خود انجام می‌دهد، بنابراین لازم نیست منتظر به‌روزرسانی‌های سازنده یا گواهی‌های شرکت مخابراتی باشید.

 

هر سال، سری گلکسی A سامسونگ کمی بهتر می‌شود، اما همیشه یک چیز عجیب و غریب وجود دارد. امسال، این گوشی سامسونگ گلکسی A42 5G است. بله، 5G با موج میلی متری ارائه می دهد، اما این برای جبران کاستی های آن کافی نیست. گلکسی A42 5G با عملکرد ضعیف، دوربین‌های بی‌نظیر و صفحه‌نمایش با رزولوشن پایین، از رقبا متمایز نیست و به سادگی با قیمت 400 دلار قیمت مناسبی ندارد. با 50 دلار اضافی، Google Pixel 5a با 5G کیلومترها بهتر است، با صفحه نمایش واضح تر، دوربین های واضح تر، و نرم افزار برتر، که آن را برنده جایزه منتخب ویراستاران ما برای گوشی های میان رده می کند. در همین حال، اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید، گلکسی A32 5G خود سامسونگ برنده انتخاب ویراستاران ما برای مدل‌های مقرون‌به‌صرفه است و نسبت به A42 ارزش بسیار بهتری نسبت به پول ارائه می‌کند.

 

سامسونگ a42

طرفداران

  • اتصال 5G موج میلیمتری
  • عمر باتری خوب
  • دو سال به روز رسانی سیستم عامل

منفی

  • دوربین های کم رنگ
  • عملکرد کند
  • صفحه نمایش با وضوح پایین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *