مک یا کامپیوتر؟ 

مک یا کامپیوتر؟ 
زمان مطالعه مطلب 4 دقیقه

مک یا کامپیوتر؟ 

هر دو سیستم PC و Mac یک تجربه محاسباتی عالی را ارائه می دهند که بیشتر شبیه به غیر مشابه است. بسته به نحوه استفاده از سیستم ، هنوز مزایا و معایب خاصی برای هر کدام وجود دارد که می تواند مهم باشد. 

مک ها به طور کلی امنیت بیشتری دارند ، اما گران تر هستند. علاوه بر این ، تنوع بیشتری از نرم افزارها برای رایانه های شخصی ، به ویژه برای مشاغل تجاری وجود دارد ، اما Mac ها دارای قابلیت های صوتی و تصویری عالی هستند.

هر کسی که دارای دانش اولیه سخت افزاری باشد قادر به تعمیر رایانه شخصی خواهد بود ، در حالی که صاحبان مک ممکن است مجبور باشند یک تکنسین تخصصی پیدا کنند.

 

قیمت

یکی از مهمترین عوامل تصمیم گیرنده برای خرید Mac یا PC قیمت است. مک ها به طور کلی بسیار گرانتر از رایانه های شخصی هستند ، در برخی موارد هزینه دو برابر کامپیوترهای مشابه را دارند. این در برخی از مدلها با قطعات با کیفیت بالاتر جبران می شود ، اما اگر شما فقط نیاز به انجام محاسبات اولیه دارید ، Mac  این ارزش را ندارد.

لپ تاپ مک

 

امنیت

تفاوت بزرگ دیگر بین مک و رایانه شخصی ، درجه امنیت است. رایانه های شخصی به طور کلی بیشتر در معرض ویروس ها و بدافزارها هستند ، زیرا افراد بیشتری از آنها استفاده می کنند ، بنابراین آنها به طور بالقوه هدف سودآوری بیشتری برای هکرها هستند. 

اگرچه نسخه های جدیدتر ویندوز از امنیت بهتری نسبت به نسخه های قدیمی تر مانند ویندوز 98 یا ویندوز XP برخوردارند ، اما به طور کلی بیشتر از مک ها در معرض خطر هستند. هر دو سیستم عامل در برابر حملات آنلاین آسیب پذیر هستند.

 

کامپیوتر لپ تاپ

نرم افزار

از نظر تاریخی ، نرم افزارهای بسیار بیشتری برای رایانه های شخصی نسبت به مک ها وجود داشته است. این مسئله در مورد مکینتاش های مدرن کمتر اهمیت دارد ، زیرا شبیه سازهایی در دسترس هستند که به بسیاری از نرم افزارهای رایانه اجازه می دهند بدون هیچ تغییری در Mac اجرا شوند.

با این حال ، در دسترس بودن نرم افزار تا حدودی یک مشکل است ، زیرا اپل بسیار مراقب برنامه ها و عواملی است که به محصولات خود اجازه اجرا می دهد. 

این بدان معناست که اگرچه نرم افزاری که برای مکینتاش موجود است به طور کلی از کیفیت و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است ، اما برنامه های متنوعی به اندازه ویندوز وجود ندارد.

 

یک کامپیوتر رومیزی

مک ها به طور سنتی در صنایع خلاق ظاهر می شوند ، بنابراین مقدار زیادی نرم افزار ویرایش حرفه ای برای آنها در دسترس است و آنها را برای طراحان گرافیک و افراد در صنایع مشابه مناسب می کند. رایانه های شخصی کاربرد گسترده ای در محیط های اداری و تجاری پیدا کرده اند و دارای طیف وسیعی از برنامه های بهره وری در سطح سازمانی هستند. از نظر استفاده از اینترنت ، اکثر مرورگرهای وب و برنامه های کاربردی تحت وب مانند ایمیل از طریق هر رایانه یا دستگاه تلفن همراه در دسترس هستند ، بنابراین سیستم عامل اهمیتی ندارد.

 

هم مک و هم رایانه از تراشه های RAM استفاده می کنند.

با وجود محدودیت های نرم افزاری ، مکینتاش برای انواع مختلف سرگرمی مناسب است. آنها دارای ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری هستند که امکان همگام سازی با دستگاه های تلفن همراه و وب سایت های آنلاین برای موسیقی یا فیلم را فراهم می کند

رایانه های شخصی به دلیل وجود کارت های گرافیکی قدرتمند ، پلتفرم اصلی بازی هستند. شبیه ساز رایانه به طور معمول قادر به اجرای بازی های طراحی شده برای سیستم دیگر نیست.

قیمت ، امنیت و در دسترس بودن نرم افزار از عوامل تعیین کننده هنگام انتخاب بین Mac یا PC است.

 

سخت افزار

رایانه شخصی و مک مدرن هر دو از سخت افزار بسیار مشابهی استفاده می کنند. همین شرکت ها واحد پردازش مرکزی ( CPU ) ، تراشه های حافظه دسترسی تصادفی (RAM) و هارد دیسک ها را برای اکثر سیستم های موجود تولید می کنند. ترکیب سخت افزار در Mac ها استاندارد است ، به طوری که بین سطوح مختلف سیستم ها واریانس بسیار کمی وجود دارد.

. رایانه های شخصی دارای پیکربندی سخت افزاری استاندارد نیستند و برخی از اجزای جزئی می توانند از تولید کنندگان عمومی تهیه شوند. هر دو به یک اندازه سریع هستند و بسته به مدل انتخابی ، قابلیت ذخیره سازی قابل مقایسه ای دارند.

 

طراحی و فرهنگ

مک ها به طور کلی طراحی بهتری نسبت به رایانه های شخصی دارند و اکثر مدل ها ظاهر بسیار صاف و مدرن دارند. با این حال ، برخی از طراحی های رایانه ای قابل مقایسه وجود دارد و تنوع بسیار بیشتری نسبت به مکینتاش وجود دارد ، که همه از نظر زیبایی شناسی یکسان هستند. این به این دلیل است که مایکروسافت به بسیاری از شرکت های مختلف مجوز تولید رایانه می دهد ، بنابراین طرح های بیشتری در دسترس است.

 

مک ها در کنار ظاهر متمایز خود ، با فرهنگ خاصی مرتبط هستند که به عنوان شهری ، خنک و ابتکاری شناخته می شوند. بسیاری از کاربران Mac گزارش می دهند که از دستگاه های خود بسیار راضی هستند و از مشارکت در فرهنگ ،همراه با داشتن رایانه لذت می برند. اگرچه بسیاری گزارش می دهند که برای اولین بار از رایانه شخصی استفاده نمی کنند ، Mac ها به دلیل آموزش های زیاد و طراحی بصری به طور کلی آسان تر استفاده می شوند.

 

نگهداری

تعمیر و نگهداری سیستم های کامپیوتری مختلف یکی دیگر از زمینه هایی است که تفاوت زیادی بین Mac و PC وجود دارد. تکنسین های آموزش دیده یکی از معدود گزینه های موجود برای دارندگان Mac هستند که نیاز به تعمیر و ارتقا دارند ، اگرچه تکنسین ها به دلیل آموزش خوب و دسترسی آسان شناخته شده اند. 

طراحی ماژولار رایانه های شخصی به هرکسی که دارای دانش اولیه سخت افزاری است اجازه می دهد تا تک تک اجزای دستگاه را ارتقا ، تعمیر یا تغییر دهد. طرح و طراحی مک به این معناست که رایانه کمتر مستعد درگیری یا خطاهایی است که نیاز به تعمیر دارد. رایانه های شخصی در برابر مشکلات ناشی از درگیری های سخت افزاری یا نرم افزاری ناسازگار آسیب پذیرتر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *