موبایل سامسونگ تاشو زد فولد 3 (بخش دوم)

موبایل سامسونگ تاشو زد فولد 3
زمان مطالعه مطلب 7 دقیقه

موبایل سامسونگ تاشو زد فولد 3 (بخش دوم)

 

صفحه نمایش

برای کم نور شدن صفحه ، برخی از نوت بوک ها به سادگی نور پس زمینه را به صورت متوالی روشن و خاموش می کنند – روشی به نام مدولاسیون عرض پالس (PWM). این فرکانس دوچرخه سواری در حالت ایده آل باید برای چشم انسان قابل تشخیص نباشد. اگر فرکانس فوق بسیار کم باشد ، کاربران با چشم های حساس ممکن است دچار فشار یا سردرد شوند یا حتی به طور کلی متوجه سوسو زدن شوند.

ما کیفیت تصویر را با دستگاه اسپکتروفتومتر و نرم افزار تجزیه و تحلیل CalMAN بررسی می کنیم. در نمای پیش فرض “Vivid” ، فضای رنگی DCI-P3 بزرگتر هدف گذاری شده و تقریباً به طور کامل پوشش داده شده است. بازتولید در این مورد کمی سردتر است ، اما می توان آن را در تنظیمات تنظیم کرد تا یک تصویر طبیعی تر به دست آید. از نظر مقیاس خاکستری و تراز سفیدی ، این حالت در واقع کمی به ایده آل نزدیک تر از زمانی است که از نمای “طبیعی” با فضای رنگی sRGB کوچکتر استفاده می شود. با این حال ، دومی نقاط قوت خود را با تولید رنگ کمی واقعی تر نشان می دهد ، حتی اگر هر دو تنظیمات بسیار نزدیک به هم باشند. این امر در مورد هر دو نمایشگر صدق می کند ، اگرچه هنگام صحبت از مقیاس خاکستری ، پانل خارجی هنوز کمی دقیق تر از صفحه اصلی کالیبره شده است.

اگر تنظیمات را برای یک صفحه تنظیم کنید ، باید توجه داشته باشید که آنها همیشه در هر دو صفحه اعمال می شوند ، صرف نظر از اینکه این تغییر مربوط به استفاده از سنسور نور محیط ، بازتولید رنگ ، میزان تازه سازی یا چشم باشد. 

موبایل سامسونگ تاشو زد فولد 3

نمایش زمان پاسخگویی

زمان پاسخگویی به صفحه نمایش نشان می دهد که صفحه نمایش با چه سرعتی می تواند از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر کند. زمان پاسخ آهسته می تواند منجر به عکس های بعدی شود و باعث شود اشیاء متحرک تار (شبح) ظاهر شوند. بازیگران عناوین سه بعدی سریع باید به زمان پاسخ سریع توجه ویژه ای داشته باشند.

در خارج از منزل ، سامسونگ Galaxy Fold3 5G تأثیر بسیار خوبی از خود برجای می گذارد و حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز خوانا می ماند ، اگرچه نمایشگر خارجی در مورد ویژگی های بازتاب مزایای جزئی را نشان می دهد.

اگر از سنسور نور محیط استفاده نکنید ، هنگامی که سنسور در معرض مقدار زیادی نور قرار می گیرد ، همچنان روشنایی خود را افزایش می دهید تا بهترین خوانایی ممکن را در هر زمان تضمین کند.

 

عملکرد

سامسونگ Galaxy Z Fold3 5G مجهز به جدیدترین Qualcomm Snapdragon 888 است که از 12 گیگابایت رم LPDDR5 پشتیبانی می کند. Adreno 660 یکپارچه  وظیفه پردازش گرافیک را بر عهده دارد.

ما متوجه شدیم معیارها کمی ضعیف تر از حد انتظار هستند. در حالی که CPU هنوز همانطور که انتظار می رود در آزمایش تک هسته ای Geekbench عمل می کند ، وقتی از همه هسته ها استفاده می شود ، 3 below زیر متوسط ​​است ، که قطعاً قابل تحمل است. معیار 3DMark نشان می دهد که عملکرد GPU بزرگترین مشکل است. 

به دلیل تعداد پیکسل های زیاد ، SoC در آزمایش های روی صفحه تحت فشار بیشتری قرار می گیرد و حتی به جای بازگشت “Maxed Out!” ، در معیارهای قدیمی Sling Shot نتایج ایجاد می کند. به عنوان نمره ، که در مورد سایر تلفن های هوشمندی که از SD888 استفاده می کنند صدق می کند. با این حال ، تست استرس نشان می دهد که با گذشت زمان باید از دست دادن عملکرد قابل توجهی برخوردار بود و Fold3 در آزمایشات خارج از صفحه GFXBench نیز حداقل 23 below کمتر از هدف است.

عملکرد مرورگر واقعا خوب است ، اما با توجه به پیکربندی قدرتمند ، می تواند کمی سریعتر باشد. فقط  آیفون در لیگ خودش است.

سرعت ذخیره سازی UFS 3.1 بسیار سریع است ، اما برخی از رقبا می توانند حتی بهتر عمل کنند ، به ویژه هنگامی که صحبت از بلوک های داده کوچک است.

موبایل سامسونگ تاشو زد فولد 3

 

دید عالی با Fold3

مشخصات فنی ، Samsung Galaxy Z Fold3 5G را برای بازی ایده آل می کند: SoC سریع ، فضای ذخیره سازی زیاد ، بلندگوهای استریو با موقعیت عالی و صفحه نمایش بزرگ 120 هرتز OLED.

با وجود Snapdragon تا حدودی ضعیف ، از نظر عملکرد بازی چیزی برای شکایت وجود ندارد ، چیزی که ما با GameBench آن را تأیید کردیم . ثابت بودن 60 فریم بر ثانیه در PUBG Mobile در تنظیمات HD امکان پذیر است و حتی اگر بالاترین تنظیمات جزئیات را فعال کرده باشید ، Fold3 هیچ لکنتی را تجربه نمی کند. آسفالت 9 نیز بدون مشکل کار می کند.

 

این به ویژه مثبت است که عناوینی که ما آزمایش کردیم قادر به استفاده از منطقه کامل صفحه نمایش 7.6 اینچی هستند که دید فوق العاده ای را به ویژه در تیراندازان یا بازی های تاکتیکی فراهم می کند و بسیار سبک تر از یک تبلت است.

 

دمای سطحی Galaxy Z Fold3 5G حتی در زیر بار کاملاً ایمن باقی می ماند و تاشو هرگز به طرز ناراحت کننده ای گرم نمی شود.

 

با این حال ، SoC مجبور است به گرمای اتلاف حاصله تسلیم شود. تست باتری قدیمی GFXBench T-Rex (OpenGL ES 2.0) به سرعت نشان می دهد که عملکرد تا 21 درصد کاهش می یابد ، اما این هنوز برای بازی HFR کافی است.

تست های استرس جدید 3DMark (Vulkan 1.0) نیز افت عملکرد را نشان می دهد. پس از اولین اجرای تست Wild Life ، عملکرد حدود یک سوم کاهش می یابد ، که می تواند منجر به لکنت زبان در بازی های سخت تر شود. آزمایش Extreme کاهش چندانی را نشان نمی دهد ، اما Fold3 هنوز ضعیف تر از ROG Phone 5 است.

 

موبایل سامسونگ تاشو زد فولد 3

دو بلندگوی سامسونگ گلکسی Z Fold3 5G با دقت قرار گرفته اند ، به طوری که در واقع هرگز توسط دست کاربر پوشانده نمی شوند. آنها صدایی نسبتاً متعادل تولید می کنند که فقط کمی عمق ندارد.

بلندگوهای سیمی را می توان با استفاده از درگاه USB-C به تلفن هوشمند متصل کرد ، اما برای جک استاندارد 3.5 میلیمتری استاندارد ، یک آداپتور اختیاری لازم است. متناوبا ، این را می توان به راحتی از طریق بلوتوث به صورت بی سیم انجام داد. با وجود چیپست Qualcomm ، فقط کدک های صوتی SBC ، AAC ، aptX و LDAC در دسترس هستند. علاوه بر این ، صدا همچنین می تواند همزمان از طریق دو دستگاه بلوتوث منتقل شود ، اما در چنین مواردی فقط کدک SBC قابل استفاده است. Dolby Atmos نیز پشتیبانی می شود.

 

عمر باتری:

 یک باتری کوچکتر برای Galaxy Z Fold3 5G

مصرف انرژی

مصرف برق سامسونگ گلکسی Z Fold3 5G تقریباً در تمام مدت کمتر از  Fold2 است . این را می توان به فن آوری جدید پانل در استفاده بیکار نسبت داد ، اما به احتمال زیاد به دلیل چیپست تحت فشار تحت بار است. این امر به ویژه در اندازه گیری های GFXBench با تنظیم روشنایی صفحه نمایش (150 cd/m²) آشکار می شود.

علاوه بر این ، باتری 100 میلی آمپر ساعت در مقایسه با مدل قبلی کاهش یافته است و در نتیجه ظرفیت آن 4400 میلی آمپر ساعت است. Fold3 از شارژ سریع با سیم تا 25 وات و شارژ بی سیم تا حداکثر 10 وات پشتیبانی می کند. شارژ بی سیم معکوس نیز پشتیبانی می شود.

ما با استفاده از شارژر 25 واتی اختیاری سامسونگ توانستیم تلفن هوشمند تاشو را در مدت 84 دقیقه به طور کامل شارژ کنیم. 50 درصد پس از 32 دقیقه و 80 درصد پس از 54 دقیقه به دست آمد.

ما عمر باتری Galaxy Z Fold3 5G را با استفاده از صفحه اصلی با 120 هرتز فعال تعیین کردیم. به طور کلی ، این در سطح خوبی است ، اما تا حدی بدتر از نسخه قبلی است.

آزمایش Wi-Fi در دنیای واقعی ما هنوز در 10 ساعت در محدوده خوبی است ، اما هنوز هم 2 ساعت کمتر از نسخه قبلی است. از سوی دیگر ، زمان تکثیر ویدئو به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

موبایل سامسونگ تاشو زد فولد 3

موبایل سامسونگ تاشو زد فولد 3

طرفداران

+صفحه نمایش های OLED روشن و دقیق با 120 هرتز

+سیستم سریع

+به روز رسانی های طولانی مدت

+دارای گواهینامه IPX8

+قابلیت موقعیت یابی خوب

+USB Type-C 3.2 با HDMI/DP و DeX

+پشتیبانی از قلم S Pen

منفی

-گسترش ذخیره سازی امکان پذیر نیست

-دریچه گاز SoC

-تماس تلفنی در حالت بلندگو

-لنز متوسط ​​

 

سامسونگ با نسل سوم تلفن های هوشمند تاشو ، فناوری قوی را ارائه می دهد که دیگر فقط برای علاقه مندان طراحی نشده است. Galaxy Z Fold3 5G ویژگی های فنی قوی یک تلفن هوشمند رده بالا را با امکانات صفحه نمایش تاشو ترکیب می کند که از قلم S Pen نیز در حال حاضر پشتیبانی می کند. این برای فاکتور فرم منطقی است و نوشتن با آن بر روی صفحه نمایش آسان است.

 

با استفاده از Galaxy Z Fold3 5G ، سامسونگ یک بسته کلی قوی ارائه می دهد که نیازی به ترس از رقابت آینده ندارد.

Fold3 مجبور نیست با انتقادات زیادی روبرو شود. اگر چیزی باشد ، باید به این واقعیت اشاره کنیم که هنگام تا شدن کمی ضخیم است و توجه خاصی را به دوربین ها جلب می کند. با وجود عدم استفاده از سنسور فوق العاده با وضوح بالا ، دوربین اصلی عالی است و نیازی به مقایسه ندارد. با این حال ، دوربین فوق عریض به دلیل جزئیات ضعیف ، ارزش این رنج قیمت را ندارد و دوربین UD از نظر کیفیت نیز متوسط ​​است.

هیچ جایگزین واقعی وجود ندارد زیرا  Mate Xs عملا از بازار ناپدید شده است ، و رقابت Oppo ، Xiaomi و TCL هنوز نباید تاشوهای خود را برای بازار تولید کند. کاربرانی که به سادگی به دنبال یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش بزرگ هستند نیز باید به لیست بهترین تلفن های هوشمند بزرگ ما نگاهی بیندازند .

تصویر رتبه بندی مجاز خود را با عنوان SVG / PNG بارگیری کنید

موبایل سامسونگ تاشو زد فولد 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *