موبایل ایسوس مدل ROG Phone 5 Ultimate

ROG Phone 5 Ultimate
زمان مطالعه مطلب 7 دقیقه

 موبایل ایسوس مدل  ROG Phone 5 Ultimate

موبایل ایسوس مدل ROG Phone 5 Ultimate سر نیزه این سری است و تنها مدلی است که می تواند از 18 گیگابایت حافظه کاری استفاده کند. صفحه نمایش تک رنگ Vision در پشت ظاهری فوق العاده دارد و کلیدهای سنسور در پشت کنترل های بازی را گسترش می دهند.

 

5G Gaming Smartphone Thunderbolt Android

شAsus ROG Phone 5 Ultimate ( سری تلفن ROG )

پردازنده

Qualcomm Snapdragon 888 5G 8 x 1.8 – 2.8 گیگاهرتز ، Cortex -X1 / A78 / A55 (Kryo 680)

آداپتور گرافیکی

کوالکام آدرنو 660

حافظه

18432 مگابایت  

LPDDR5

 

صفحه نمایش

6.78 اینچ 20.4: 9 ، 2448 x 1080 پیکسل 395 PPI ، Capazitive ، 300 Hz Touch Sampling Rate ، 24.3 ms Touch Latency ، AMOLED ، Corning Gorilla Glass 5 ، براق: بله ، HDR ، 144 هرتز

 

ذخیره سازی

فلش 512 گیگابایت UFS 3.1 ، 512 گیگابایت  

 

وزن

239 گرم 

مورد ، تجهیزات و عملکرد

در نگاه اول ، تشخیص Asus ROG Phone 5 Ultimate از نسخه استاندارد دشوار  است زیرا ابعاد و طرح رنگ یکسان است. با این حال ، در حالی که ROG Phone 5 دارای ماتریس نقطه RGB در پشت است ، Ultimate دارای صفحه نمایش ROG Vision در آنجا است. مانند مدل Pro ، این می تواند انیمیشن های کوچکتری را نیز نشان دهد که مربوط به تعامل با تلفن هوشمند است. با این حال ، Ultimate دارای یک صفحه نمایش رنگی نیست ، بلکه یک PMOLED تک رنگ است که ظاهراً پیچیده به نظر می رسد.

 

همچنین دو کلید حسگر خازنی اضافی در پشت وجود دارد که می تواند حرکت کش رفتن را تشخیص دهد. اینها را می توان به طور تصادفی به خوبی تشخیص داد زیرا عناصر طراحی در این مرحله روی شیشه حک شده اند. همراه با کلیدهای اولتراسونیک AirTrigger 5 و کلیدهای کلیدی AeroActive Cooler 5 ، ROG Phone 5 Ultimate دارای شش کلید ورودی اضافی است.

 

Ultimate ویژگی های قدرتمند را با خواهر و برادر خود به اشتراک می گذارد. علاوه بر PIN های Pogo برای اتصال به فن ، یک پورت USB 3.2 (جنرال 2 ، حداکثر 10 گیگابیت بر ثانیه ، پشتیبانی HDMI و dP تا UHD ، QC 5.0) درست در کنار آن و یک پورت USB 2.0 اضافی ( QC 3.0) در لبه پایین ، که می تواند برای تغذیه هنگام بازی استفاده شود. علاوه بر این ، یک جک صوتی با DAC صوتی با وضوح بالا نیز روی برد قرار دارد.

 

سیستم عامل اندروید 11 با رابط کاربری داخلی ROG استفاده می شود. کسانی که آن را دوست ندارند می توانند در حین راه اندازی به رابط کاربری استاندارد که بسیار نزدیک به اندروید خالص است ، روی آورند.

همه استانداردهای مدرن برای اتصال داده تلفن همراه استفاده می شود و تعداد باند فرکانسی پشتیبانی شده برای LTE و 5G برای نسخه Ultimate دوباره افزایش یافته است. Wi-Fi 6E یک استاندارد WLAN سریع است که می تواند به طور همزمان از طریق دو WLAN به دو شبکه متصل شود و سرعت بالا و پایدار داده ها را در آزمایش با Netgear Nighthawk AX12 امکان پذیر می کند.

 

کیفیت صدای تلفن ROG واقعاً خوب است و وقتی در گوش نگه داشته می شود ، درک بسیار خوبی را ارائه می دهد ، که فقط در سر و صدای محیط بسیار بالا به حد خود می رسد. حالت بلندگو اندکی طنین انداز می شود ، اما محدوده و کیفیت میکروفون خوبی دارد. تلفن هوشمند ایسوس می تواند دو سیم کارت نانو بپذیرد و از VoLTE پشتیبانی می کند.

ROG Phone 5 نه تنها دارای نرخ تازه سازی بالا تا 144 هرتز است ، بلکه میزان نمونه گیری لمسی 300 هرتز نیز بسیار زیاد است و نوید اجرای سریع ورودی ها را بر روی صفحه لمسی با تاخیر 24.3 میلی ثانیه می دهد. برای امنیت بیومتریک ، یک اسکنر اثر انگشت نوری در صفحه نمایش موجود است که دارای نرخ تشخیص بسیار قابل اطمینان است ، اما یکی از سریع ترین ها نیست. تشخیص چهره دو بعدی نیز امکان پذیر است.

 

هوشمند برتر تلفن های هوشمند ، Phablets ، -6 اینچ ،  دوربین های هوشمند

دوربین سلفی با ROG Phone 5 Ultimate

تنظیمات دوربین ROG Phone 5 Ultimate ایسوس در مقایسه با مدل های خواهرش تغییر نمی کند. لنز سه گانه در پشت شامل سنسور 64 مگاپیکسلی آشنا سونی ، یک لنز با زاویه فوق العاده گسترده و یک لنز ماکرو است. عملکرد تصویربرداری دوربین اصلی خوب است و وضوح بالا حتی بدون زوم اپتیکال امکان بزرگنمایی مفید را می دهد.

عکس های سلفی با دوربین جلو نیز خوب هستند ، فقط عکس های دارای نور پس زمینه مناطق سوخته ای را نشان می دهند که با الگوریتم ها قابل جبران نیستند.

فیلم ها در قسمت Full HD (حداکثر 60 FPS) در جلو و با 8k (حداکثر 30 FPS) در پشت ضبط می شوند.

مقایسه تصویر

صحنه ای را انتخاب کرده و در اولین تصویر حرکت کنید. با یک کلیک موقعیت صفحه های لمسی تغییر می کند. با یک کلیک بر روی تصویر بزرگنمایی شده ، تصویر اصلی در یک پنجره جدید باز می شود. تصویر اول عکس مقیاس شده دستگاه آزمایش را نشان می دهد.

زاویه گسترده زاویه گسترده زاویه فوق العاده گسترده 5 برابر زوم کم نور

Asus ROG Phone 5 Ultimate

صفحه AMOLED ایسوس ROG Phone 5 Ultimate همانند دو نسخه دیگر است. اندازه آن 6.78 اینچ است ، با رزولوشن Full HD Plus و حداکثر 144 هرتز کار می کند. این صفحه نمایش با صفحه سفید سفید و حسگر نور محیط فعال تا 806 cd/m² می رسد. با توزیع یکنواخت مناطق روشن و تاریک (APL50) ، 1.088 cd/m² و 1،136 cd/m² با APL10 است. کسانی که میزان روشنایی را به صورت دستی تنظیم می کنند ، 488 cd/m² در اختیار دارند.

اگر به نگاه کردن OLED حساس هستید ، می توانید از حالت کم نور DC استفاده کنید ، اما باید با 60 هرتز بسازید.

نمایش زمان پاسخگویی

زمان پاسخگویی به صفحه نمایش نشان می دهد که صفحه نمایش با چه سرعتی می تواند از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر کند. زمان پاسخ آهسته می تواند منجر به عکس های بعدی شود و باعث شود اشیاء متحرک تار (شبح) ظاهر شوند. بازیگران عناوین سه بعدی سریع باید به زمان پاسخ سریع توجه ویژه ای داشته باشند.

 

صفحه نمایش

برای کم نور شدن صفحه ، برخی از نوت بوک ها به سادگی نور پس زمینه را به صورت متوالی روشن و خاموش می کنند – روشی به نام مدولاسیون عرض پالس (PWM). این فرکانس دوچرخه سواری در حالت ایده آل باید برای چشم انسان قابل تشخیص نباشد. اگر فرکانس فوق بسیار کم باشد ، کاربران با چشم های حساس ممکن است دچار فشار یا سردرد شوند یا حتی به طور کلی متوجه سوسو زدن شوند.

ROG Phone 5 Ultimate

ROG Phone 5 Ultimate

عملکرد ، آلایندگی و عمر باتری

Asus ROG Phone 5 Ultimate مانند خواهر و برادرهای خود از اسنپدراگون 888 استفاده می کند اما به 18 گیگابایت حافظه کاری عظیم دسترسی دارد. فقط Lenovo Phone Duel 2 Pro Lenovo ، که در حال حاضر فقط در چین موجود است ، می تواند از این مقدار RAM برخوردار باشد. با این حال ، این س twoال برانگیز است که آیا دو تا چهار گیگابایت اضافی ، حداقل در سال 2021 مفید خواهد بود یا خیر.

 

از طرف دیگر ، دو عنصر لمسی خازنی اضافی در حال حاضر ارزش افزوده بزرگتری برای گیمرها محسوب می شود. آنها بسیار مطمئن و سریع به لمس واکنش نشان می دهند ، اما کاملاً نزدیک به لبه بلند پایین قرار دارند. استفاده از AirTrigger در قسمت بلند بالا و کلیدهای لمسی انحصاری با دستان کوچک بدون اتخاذ حالت غیر معمول دشوار است. با این حال ، ایسوس نمی توانست کلیدها را بالاتر قرار دهد ، زیرا در غیر این صورت توسط فن پوشانده می شد. با این حال ، کسانی که بسیاری از کلیدهای ورودی را ترجیح می دهند از آن لذت خواهند برد.

ROG Phone 5 Ultimate بهترین نقطه را از نظر دمای سطح و خنک کننده SoC نشان می دهد. تست استرس 3DMark همچنین مزیت کوچکی در ثبات قاب در ترکیب با فن قابل اتصال نشان می دهد.

دو بلندگوی جلویی نه تنها می توانند بسیار بلند باشند ، بلکه نسبتاً یک تصویر صوتی خوب ارائه می دهند. همچنین پشتیبانی گسترده ای از کدک های بلوتوث و همچنین یک جک صوتی عالی وجود دارد.

از نظر زمان اجرای باتری ، مدل Ultimate خود را در سطح مشابهی با نسخه استاندارد نشان می دهد.

 

منبع تغذیه (حداکثر) 26.4 درجه سانتی گراد = 80 فارنهایت | دمای اتاق 22 درجه سانتی گراد = 72 درجه فارنهایت | Fluke t3000FC (کالیبره شده) و Voltcraft IR-260

 (±) میانگین دما برای قسمت فوقانی تحت حداکثر بار 36 درجه سانتی گراد / 97 درجه فارنهایت است ، در حالی که میانگین 32.9 درجه سانتی گراد / 91 درجه فارنهایت برای دستگاه های کلاس تلفن هوشمند است.
(+) حداکثر دما در سمت بالا 37.3 درجه سانتی گراد / 99 درجه فارنهایت است ، در حالی که میانگین 35.2 درجه سانتی گراد / 95 درجه فارنهایت ، از 22.4 تا 52.9 درجه سانتی گراد برای گوشی های هوشمند درجه.
(+) دمای پایین حداکثر تا 35.8 درجه سانتی گراد / 96 درجه فارنهایت ، در مقایسه با میانگین 33.8 درجه سانتیگراد / 93 درجه فارنهایت
(+) در حالت بیکار ، متوسط ​​درجه حرارت برای قسمت بالایی 27.6 درجه سانتی گراد / 82 درجه فارنهایت است ، در مقایسه با میانگین دستگاه 32.9 درجه سانتی گراد / 91 فارنهایت

 موبایل ایسوس مدل ROG Phone 5 Ultimate

طرفداران

+عملکرد قوی و 18 گیگابایت رم

+بسیاری از رابط ها و همچنین سنسورهای کنترل اضافی

+جک صوتی با چهار DAC

+بلندگوهای قدرتمند

+صفحه نمایش روشن و دقیق

منفی

-بدون شارژ بی سیم

-بدون پشتیبانی از microSD

-سنگین

-بدون گواهینامه IP

Ultimate عملکرد بالاتری نسبت به ROG Phone 5 معمولی دارد و در درجه اول طرفداران این سری را هدف گرفته است. ارتقاء حافظه کاری واقعاً خوب است ، در مجموع 18 گیگابایت در برگه مشخصات ، اما فقط در استفاده روزمره ارزش افزوده کمی ارائه می دهد. در مقابل ، 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی UFS 3.1 فضای زیادی را برای بازی های متعدد و سایر داده ها ارائه می دهد. مثل مدل پرو ، Ultimate نیز با AeroActive Cooler 5 عرضه می شود ، اما ایسوس یک جعبه فن نیز اضافه می کند.

Asus ROG Phone 5 Ultimate باعث می شود ضربان قلب گیمرها بیشتر شود.

صفحه نمایش تک رنگ ROG Vision احتمالاً سلیقه ای است ، اما دو سنسور لمسی عقب دیگر به خوبی کار می کنند ، اما برای دست های کوچک کمی از AirTriggers فاصله دارند. به طور کلی ، ROG Phone 5 Ultimate هنوز کمی بهتر از خواهر و برادرانش است ، اگرچه ویژگی های اصلی یکسان هستند.

یک جایگزین قوی Lenovo Legion Phone Duel 2 است . اگر شما نیز مجبور به امتیاز دهی از نظر عملکرد هستید ، Black Shark 4 می تواند جایگزین آن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *