لپ تاپ چوی Chuwi CoreBook X Pro

 لپ تاپ چوی CoreBook X Pro
زمان مطالعه مطلب 11 دقیقه

 لپ تاپ چوی CoreBook X Pro

صفحه نمایش 120 هرتز

CoreBook X Pro ارزان ترین لپ تاپ 15.6 اینچی است که می توانید با پنل 120 هرتزی پیدا کنید. با این حال ، نکته مهم این است که شما باید با زوایای قابل توجهی در جنبه های اصلی سیستم مقابله کنید.

پس از بررسی چند ماه پیش CoreBook X 14 اینچی ، Chuwi اکنون آماده راه اندازی CoreBook X Pro است که از همان پردازنده Core i5-8259U نسل 8 اینتل اینتل استفاده می کند ، اما در شکل 15.6 اینچی بزرگتر. این نسخه بزرگتر از نظر ویژگی ها ، صفحه نمایش و طراحی بصری در مقایسه با مدل 14 اینچی یک حیوان کاملا متفاوت است.

رقبای CoreBook X Pro شامل سایر لپ تاپ های چند رسانه ای 15.6 اینچی مقرون به صرفه مانند HP Pavilion 15 ،سری Lenovo IdeaPad 3 ،سری Dell Inspiron یا سری Acer Aspire 3 هستند . Chuwi اکنوناین مدل را از طریق فروشگاه آنلاین رسمی خود به قیمت 559 دلار آمریکا می فروشد .

Chuwi CoreBook X Pro سری CoreBook )

پردازنده

Intel Core i5-8259U 4 x 2.3-3.8 گیگاهرتز ، 64 W PL2 / کوتاه پشت سر هم ، 28 W PL1 / پایدار ، Coffee Lake-U

آداپتور گرافیکی

Intel Iris Plus Graphics 655 ، هسته: 1050 مگاهرتز ، حافظه: 1200 مگاهرتز ، DDR4 ، 30.0.100.9864

حافظه

8192 مگابایت

، DDR4 1200 مگاهرتز ، تک کاناله ، لحیم کاری شده

صفحه نمایش

15.60 اینچ 16: 9 ، 1920 x 1080 پیکسل 141 PPI ، Chi Mei N156HRA-EA1 ، IPS ، CMN1521 ، براق: نه ، 120 هرتز

Intel Cannon Lake-U PCH-LP Premium

ذخیره سازی

Kingston RBUSNS8154P3512GJ ، 512 گیگابایت

وزن

1.811 کیلوگرم (= 63.88 اونس / 3.99 پوند) ، منبع تغذیه: 256 گرم (= 9.03 اونس / 0.56 پوند

 لپ تاپ چوی CoreBook X Pro

لپ تاپ های Chuwi همیشه جذاب بوده اند و CoreBook X Pro این روند را ادامه می دهد. سازنده حتی یک طرح شاسی جدید را معرفی کرده است که از نظر بصری منحصر به فرد تر از مدل های قدیمی Chuwi اپل است. متأسفانه ، سختی شاسی در حالیکه سیستم هنگام چرخاندن گوشه های آن بیش از آنچه ما دوست داریم ، خراشیده و خم می شود ، واقعاً بهبود نیافته است. مطمئناً به همان اندازه قوی به نظر نمی رسد.

اندازه کلی کمی بزرگتر و سنگین تر از سایر لپ تاپ های 15.6 اینچی است که به دلیل ضخیم بودن قاب پایین CoreBook X Pro است. وزن این سیستم تقریباً مشابه XPS 15 9500 است، هرچند حجم Chuwi بزرگتر است.

تریم های قرمز در لبه های جلویی و جانبی ، شعله ور شدن بصری را به شاسی خاکستری اضافه می کنند.

درب بیرونی و عرشه صفحه کلید از آلیاژ آلومینیوم صاف هستند

درب تا حداکثر باز شده (degrees 140 درجه

قسمت پایین و کناره های آن پلاستیکی است

لولا وقتی به زوایای بازتر باز می شود بطور قابل ملاحظه ای ضعیف می شود

پنجره های تهویه در این لپ تاپ بیشتر از سایر اولترابوک ها با CPU 15 وات تا 28 وات است

اتصال – بدون تحویل برق یا DisplayPort

گزینه های پورت برای یک لپ تاپ چند رسانه ای 15.6 اینچی با تعداد زیادی پورت USB و حتی اترنت گیگابیت مناسب است. متأسفانه ، درگاه USB-C از DisplayPort یا Power Delivery پشتیبانی نمی کند ، به این معنی که کاربران باید از HDMI برای هر مانیتور خارجی و شارژر بشکه ای اختصاصی برای شارژ استفاده کنند.

جلو: بدون پورت

راست: USB-A 2.0 ، کارت خوان SD ، گیگابیت RJ-45 ، قفل کنسینگتون

عقب: بدون پورت

سمت چپ: آداپتور AC ، HDMI کامل ، 2x USB-A 3.0 ، USB-C (بدون DP یا PD) ، جک 3.5 میلیمتری صدا ، سوئیچ کشتن وب کم

 لپ تاپ چوی CoreBook X Pro
لپ تاپ چوی CoreBook X Pro

کارت خوان SD

انتقال 1 گیگابایت عکس از کارت SD UHS-II ما به دسکتاپ در مقایسه با فقط 6 یا 7 ثانیه در Dell XPS 15 در حدود 55 ثانیه کند است.

کارت SD کاملاً وارد شده بیش از نیمی از طول آن بیرون زده است

ارتباطات

عملکرد بی سیم برای ماژول یکپارچه 1x1 Intel 3165 کمتر از حد متوسط ​​است. اگرچه به اندازه کافی برای مرور و جریان ، نرخ انتقال می تواند ثابت تر باشد ، همانطور که در زیر نشان داده شده است هنگام اتصال به روتر آزمایشی Netgear RAX200.

ماژول WLAN غیر قابل جابجایی

وبکم

کیفیت دوربین حتی با استانداردهای پایین وب کم های لپ تاپ ضعیف است. دمای رنگ بسیار گرم است ، رنگها بسیار خاموش هستند و با وجود روشنایی روشن محیط ، تصویر کلی گل آلود است.

نگهداری

تنها با پیچ گوشتی فیلیپس و لبه تیز می توان صفحه پایینی را به راحتی جدا کرد. کاربران به طور مستقیم به 2 برابر M.2 و یک شکاف SODIMM برای گسترش دسترسی دارند.

لوازم جانبی و گارانتی

هیچ جعبه ای به جز کاغذ و آداپتور AC در جعبه وجود ندارد. یک سال ضمانت محدود تولید کننده اعمال می شود ، اما ادعای ضمانت ممکن است به دلیل حمل و نقل برای خریداران خارج از کشور دشوار باشد.

 لپ تاپ چوی CoreBook X Pro
لپ تاپ چوی CoreBook X Pro

دستگاه های ورودی – Wonky Keys و Clickpad

صفحه کلید

اگرچه صفحه کلیدهای Ultrabook معمولاً بسیار کم عمق هستند ، اما کلیدهای CoreBook X Pro کم عمق و نرم هستند تا تجربه تایپی رضایت بخش نباشد. کلیدهای Enter و Space بویژه بسیار اسفنجی هستند در حالی که کلید Windows در واحد آزمایش ما گاهی اوقات حتی یک پرس را ثبت نمی کند.

صفحه لمسی

صفحه کلیک بزرگتر از صفحه کلیک رویلپ تاپ مایکروسافت سرفیس 3 (12.5 7. 7.8 سانتی متر در مقابل 11.5 7. 7.6 سانتی متر) است. کنترل منظم مکان نما به دلیل سرعت تازه سازی 120 هرتز صفحه نمایش ، قابل اطمینان و به ویژه روان است. با این حال ، اقدامات کشیدن و رها کردن چند لمسی چندان قابل اعتماد نیستند ، زیرا ممکن است مکان نما گاهی اوقات پرش کند. هنگام کلیک کردن با سرعت کمتر ، سطح صفحه کلیک بسیار چسبناک است که بر روی کلیک های دقیق تأثیر می گذارد.

هنگامی که نور پس زمینه فعال است ، همه کلیدها و نمادها روشن می شوند

کلیدهای یکپارچه صفحه کلیک سطحی و با صدای بلند رضایت بخش هستند

بازخورد کلیدی ضعیف و با سفرهای کم عمق است

کلیدهای پیکان و پیکان باریک تر و تنگ تر از کلیدهای اصلی QWERTY هستند.

صفحه نمایش

CoreBook X Pro از همان پنل Chi Mei N156HRA-EA1 IPS استفاده می کند که درلپ تاپ های گیمینگ Asus TUF Gaming F15 FX506HM یا Acer Nitro 5 AN515-55 گیمینگ وجود دارد. این پنل خاص نرخ تازه سازی بومی 120 هرتز را در کنار زمان پاسخ دهی بسیار مناسب برای گیم پلی روان ارائه می دهد. رنگ و روشنایی محدود است ، اما این از نظر فنی یک لپ تاپ مقرون به صرفه است. پنل های پیشرفته مانند پنل های Razer Blade 15 می توانند زمان پاسخگویی سریعتر ، نرخ تجدید سریعتر و رنگهای عمیق تری را برای بازی و ویرایش دیجیتال ارائه دهند.

قاب زیر ضخیم تر بدون محافظ شیشه ای از لبه به لبه

حاشیه های باریک باریک

روکش مات کمی دانه دارتر از جایگزین براق است

خونریزی کمی ناهموار در پس زمینه در امتداد لبه سمت راست

فضای رنگ تنها 63 درصد از sRGB باریک است و نشان دهنده پنل مناسب برای ویرایشگران دیجیتال است. این یکی از معدود صفحه نمایش هایی با نرخ تازه سازی 120 هرتز بالا و محدوده محدود است ، زیرا نرخ تجدید بالا معمولاً با پوشش sRGB بالا (> 90 درصد) همراه است.

در مقابل sRGB

در مقابل DCI-P3

اندازه گیری رنگ سنج X-Rite نشان می دهد که دمای رنگ در 7045K کمی بیش از حد سرد در مقایسه با هدف sRGB 6500K است. هنگامی که صفحه نمایش را کالیبره کردیم ، رنگ خاکستری و رنگ ها به طرز چشمگیری بهبود می یابد. رنگها در سطوح اشباع بالا به دلیل محدودیت فضای رنگ صفحه ، همچنان نادرست تر می شوند.

مقیاس خاکستری قبل از کالیبراسیون

اشباع قبل از کالیبراسیون جارو می کند

ColorChecker قبل از کالیبراسیون

مقیاس خاکستری پس از کالیبراسیون

اشباع پس از کالیبراسیون جارو می کند

ColorChecker بعد از کالیبراسیون

نمایش زمان پاسخگویی

زمان پاسخگویی به صفحه نمایش نشان می دهد که صفحه نمایش با چه سرعتی می تواند از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر کند. زمان پاسخ آهسته می تواند منجر به عکس های بعدی شود و باعث شود اشیاء متحرک تار (شبح) ظاهر شوند. بازیگران عناوین سه بعدی سریع باید به زمان پاسخ سریع توجه ویژه ای داشته باشند.

صفحه نمایش

برای کم نور شدن صفحه ، برخی از نوت بوک ها به سادگی نور پس زمینه را به صورت متوالی روشن و خاموش می کنند – روشی به نام مدولاسیون عرض پالس (PWM). این فرکانس دوچرخه سواری در حالت ایده آل باید برای چشم انسان قابل تشخیص نباشد. اگر فرکانس فوق بسیار کم باشد ، کاربران با چشم های حساس ممکن است دچار فشار یا سردرد شوند یا حتی به طور کلی متوجه سوسو زدن شوند.

دید در خارج از منزل در بهترین حالت فقط در شرایط متوسط ​​است در صورتی که زیر سایه باشد زیرا هر چیزی که روشن تر باشد رنگ و متن را پاک می کند. این بدان معنا نیست که صفحه نمایش کم نور است زیرا برای شرایط داخلی به اندازه کافی روشن است ، اما گزینه های گران تر مانند XPS 15 می توانند دو برابر روشن تر باشند تا دید بهتری در خارج از منزل داشته باشید.

در فضای باز زیر نور خورشید

فضای باز زیر سایه

در فضای باز زیر نور خورشید

زاویه دید گسترده IPS کنتراست و رنگها از زوایای بسیار گسترده کاهش می یابد

عملکرد-28 وات TDP Core i5-8259U باز می گردد

پردازنده

مدل 28 W Core i5-8259U با وجود چند سال سن ، از مدل های جدیدتر به خوبی برخوردار است. عملکرد چند رشته ای هر دو نسل جدید Core i5-1035G1 و i7-1065G7 را از بین می برددر حالی که 10 تا 15 درصد در عملکرد تک نخ عقب هستند.

تاخیر DPC

LatencyMon هنگام بازکردن چندین زبانه در صفحه اصلی ما ، مشکلات تاخیری را نشان می دهد. پخش ویدئوی 4K UHD با نرخ 60 فریم بر ثانیه به رغم عملکرد گرافیکی کندتر از حد انتظار Iris Plus Graphics 655 ، روان و بدون افت فریم است.

Bottom of Form

دستگاه های ذخیره سازی – حداکثر 2 برابر SSD از نوع M.2 2280

مطابق آزمایشات و معیارهای خود ، واحد آزمایش ما با بودجه 512 گیگابایت Kingston NVMe SSD برای سرعت خواندن و نوشتن متوالی به ترتیب تا 1600 مگابایت بر ثانیه و 1000 مگابایت بر ثانیه ارسال می کند. درایوهای سریعتر NVMe وجود دارد ، اما سیستم فقط می تواند تا PCI x2 و سرعت x4 را پشتیبانی نکند که با توجه به قیمت ، پردازنده ULV و گرافیک قابل قبول است. در صورت نصب درایو دوم ، به خاطر داشته باشید که باید درایو M.2 SATA III باشد.

CDM 8

ASSD

سیستم می تواند حداکثر تا یک SSD M.2 PCIe 3 x2 2280 NVMe SSD و یک SSD M.2 SATA III 2280 را پشتیبانی کند

 لپ تاپ چوی
لپ تاپ چوی

GPU Performance – Underperformer

عملکرد گرافیکی به طور غیرمعمول تقریباً 50 درصد کندتر از متوسط  Iris Plus Graphics 655 در پایگاه داده ما است. نتایج ما حتی پس از به روز رسانی درایورها تغییر نمی کند.

3DMark 11

دروازه ابر

اعتصاب آتش

نویز سیستم

سر و صدای فن تقریباً همیشه در هنگام بارهای کم تا متوسط ​​مانند مرور یا جریان ، بی صدا است. هنگام اجرای اولین صحنه بنچمارک 3DMark 06 ، سر و صدای فن به آرامی به 27.9 دسی بل (A) افزایش می یابد و سپس به میزان قابل توجهی 25.9 دسی بل (A) کاهش می یابد.

هنگام اجرای بارهای سخت تر مانند بازی ها برای دوره های طولانی تر ، سر و صدای طرفداران به طور مداوم افزایش می یابد تا حداکثر آن به 43 دسی بل (A) برسد که برای Ultrabook ها یک محدوده بالا غیر معمول نیست. بعید است کاربران این حداکثر را تجربه کنند مگر اینکه CPU دائماً تحت بارهای استرس زا باشد.

محلول خنک کننده شامل دو فن 45 mm میلی متر است که دو لوله حرارتی مسی بین آنها وجود دارد

هنگام قرار دادن گوش در نزدیکی کلیدهای صفحه کلید ، واحد ما نویز الکترونیکی بسیار کمی نشان می دهد یا ناله می کند

یک اسلات DDR4 SODIMM برای افزایش حداکثر تا 24 گیگابایت (8 گیگابایت لحیم کاری + 16 گیگابایت قابل ارتقا)

به ماژول های RAM لحیم شده مجاور CPU توجه کنید

مشخصات نویز فن (سفید: پس زمینه ، قرمز: سیستم بیکار ، آبی: 3DMark 06 ، سبز: استرس Prime95)

درجه حرارت

درجه حرارت سطحی بدون توجه به بار مهم نیست زیرا 15.6 اینچی با فاکتور فرم و فن های دوگانه برای خنک کردن پردازنده های سری Core-U بیش از حد کافی است. نقاط داغ کوچک در بالا و پایین به سمت عقب شاسی می توانند به ترتیب به 35 درجه سانتیگراد و 50 درجه سانتیگراد برسند ، جایی که بعید است دستها به آن دست بزنند.

اگزوز عقب دوتایی

آداپتور AC پس از یک ساعت بارهای زیاد

حداکثر بار

منبع تغذیه (حداکثر) 54.6 درجه سانتی گراد = 130 فارنهایت | دمای اتاق 20 درجه سانتی گراد = 68 درجه فارنهایت | دماسنج مینی IR Fluke 62

(+) میانگین دما برای قسمت فوقانی تحت حداکثر بار 28 درجه سانتی گراد / 82 درجه فارنهایت است ، در حالی که میانگین 31 درجه سانتی گراد / 88 درجه فارنهایت برای دستگاه های کلاس چند رسانه ای است.
(+) 
حداکثر دما در سمت بالا 35.6 درجه سانتی گراد / 96 درجه فارنهایت است ، در حالی که میانگین 36.7 درجه سانتی گراد / 98 درجه فارنهایت ، از 21.1 تا 71 درجه سانتی گراد برای کلاس چند رسانه ای است.
(-) 
دمای پایین حداکثر تا 49 درجه سانتی گراد / 120 درجه فارنهایت ، در مقایسه با میانگین 39 درجه سانتیگراد / 102 درجه فارنهایت
(+) 
در حالت بیکار ، متوسط ​​درجه حرارت برای قسمت فوقانی 25.2 درجه سانتی گراد / 77 درجه فارنهایت است ، در مقایسه با میانگین دستگاه 31 درجه سانتی گراد / 88 درجه فارنهایت
(+) 
دسته های کف دست و صفحه لمسی خنک تر از دمای پوست با حداکثر 24.2 درجه سانتی گراد / 75.6 درجه فارنهایت است و بنابراین در لمس خنک هستند.
(+) 
میانگین دمای ناحیه کف دست دستگاه های مشابه 28.9 درجه سانتی گراد / 84 فارنهایت (4.7 درجه سانتی گراد / 8.4 فارنهایت) بود.

هنگامی که Prime95 کار می کند یا تا زمانی که دمای هسته به 90 درجه سانتیگراد برسد ، CPU تا 3 گیگاهرتز به مدت 20 ثانیه افزایش می یابد. پس از آن ، سرعت ساعت به 2.4 گیگاهرتز کاهش می یابد تا دمای هسته سردتر 69 درجه سانتیگراد حفظ شود. ضعیف است زیرا نرخ کلاک اولیه Core i5-8259U 2.3 گیگاهرتز یا فقط 100 مگاهرتز کندتر از نرخ ساعت ثابت Turbo Boost است.

کار با باتری بر عملکرد پردازنده تأثیر می گذارد. یک آزمایش 3DMark 11 روی باتری ها نمرات فیزیک و گرافیک را به ترتیب 6738 و 1296 امتیاز ، در مقایسه با 9276 و 1365 امتیاز هنگام برقراری ارتباط ، باز می گرداند.

 لپ تاپ چوی

بلندگوها

بلندگوهای استریو در گوشه های جلویی

سر و صدای صورتی در حداکثر حجم نشان می دهد بلندگوها می توانستند بلندتر باشند. بیس حتی با استانداردهای لپ تاپ بسیار ضعیف است

به دلیل قدیمی ترین پردازنده نسل هشتمی اینتل ، مصرف برق بیشتر از حد انتظار است. به عنوان مثال ، سیستم هایی که بر روی پردازنده های Zen 2 یا نسل 10 Ice Lake کار می کنند ، در بارهای کم مانند مرور وب و پردازش کلمات بسیار کارآمدتر هستند. مصرف انرژی بازی بین 34 وات تا 57 وات در مقایسه با 44 و 60 وات در Tuxedo Aura 15 مجهز به AMD است که می تواند عملکرد گرافیکی بسیار سریع تری نسبت به Chuwi ما ارائه دهد.

مدت زمان اجرا در حدود 7.5 ساعت استفاده از WLAN در دنیای واقعی از باتری بسیار خوب 70 وات قابل احترام است. شارژ از خالی تا کامل کند است ، اما در 3 ساعت کامل در مقایسه با 1.5 ساعت دیگر در اکثر اولترابوک ها.

لپ تاپ Chuwi CoreBook X Pro

طرفداران

+سرویس پذیری آسان ؛ حداکثر 2 برابر SSD از نوع M.2

+دمای کار نسبتاً سرد

+نرخ تازه سازی 120 هرتز اصلی

+تعداد زیادی پورت یکپارچه

+طراحی شاسی جذاب

منفی

پورت USB-C از DisplayPort یا Power Delivery پشتیبانی نمی کند

بلندگوهای یکپارچه نرم با بیس ضعیف

شاسی و درپوش تمایل به جیر جیر شدن دارند

عملکرد ضعیف گرافیکی

فضای رنگ محدود

لپ تاپ های Chuwi همه نقاط قوت و ضعف مشابهی دارند. ما باید CoreBook X Pro را به دلیل طراحی جذاب ، صفحه نمایش نرخ تازه سازی بالا و CPU مناسب سری C U بر خلاف نمایشگرهای بیش از حد پلاستیکی ، نمایشگرهای 60 هرتز ، یا جایگزین های Intel Atom یا Celeron که در این زمینه بسیار رایج هستند ، ستایش کنیم. حدود قیمت. سرویس دهی آسان و RAM و حافظه قابل ارتقا نیز شگفتی های خوبی هستند.

صفحه نمایش 120 هرتز چشمگیر و طراحی بصری جذاب تقریباً هیچ معنایی ندارد اگر صفحه کلید ، صفحه کلیک ، کیفیت ساخت و لولا بتوانند از برخی کارها استفاده کنند.

تقریباً هر چیز دیگری در مورد سیستم به هم می ریزد. لولا های ضعیف ، شاسی ناهموار ، صفحه کلید چسبنده ، بلندگوهای نرم ، وب کم بسیار ضعیف و کلیدهای صفحه کلید بدون پاسخ این تصور را به ما می دهند که لپ تاپ ممکن است بیش از چند سال دوام نیاورد. اگر عمر طولانی مدت نگران کننده است ، توصیه می کنیم از Lenovo Yoga یا Dell Inspiron قدیمی با پردازنده های نسل هشتم اینتل استفاده کنید که در آن ضمانت نامه ها آسان تر است. جدیدترین SKU HP Pavilion 15 Core i3 نیز جایگزین عالی و قابل اطمینان تری است.

قیمت و در دسترس بودن

Chuwi درحال حاضر CoreBook X Pro خود را از طریق فروشگاه آنلاین رسمی خود با قیمت 559 دلار آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *