لپ تاپ هوآوی Matebook 16

لپ تاپ هوآوی Matebook 16
زمان مطالعه مطلب 3 دقیقه

لپ تاپ هوآوی Matebook 16

Huawei Matebook 16 با APU های Ryzen 5000H و 3: 2 16 اینچ IPS LCD رونمایی شد

هواوی ویندوز لپ تاپ 

هواوی از اولین لپ تاپ 16 اینچی خود رونمایی کرد و نسبت تصویر 3: 2 صفحه نمایش به شما فضای عمودی بیشتری نسبت به صفحه 16: 9 استاندارد برای کار می دهد. این لپ تاپ در ماه مه در چین رونمایی شد و اکنون راهی اروپا شده است.

Huawei MateBook 16 دارای IPS LCD با رزولوشن 2.520 در 1.680 پیکسل (تراکم پیکسلی 189 پیکسل در اینچ) است. این پنل وعده 1.500: 1 نسبت کنتراست و روشنایی حداکثر 300 نیت (کم نور DC پشتیبانی می شود ، بنابراین بدون PWM). از HDR پشتیبانی می کند ، 100 of از طیف رنگی sRGB را پوشش می دهد و در کارخانه کالیبره شده است تا میانگین deltaE = 1 را بدست آورد.

شما می توانید بین دو APU Zen 3 برای تغذیه لپ تاپ انتخاب کنید – Ryzen 5 5600H و Ryzen 7 5800H. آنها به ترتیب 6 و 8 هسته (12 و 16 رشته) و GPU داخلی Vega به ترتیب با 7 CU و 8 CU دارند. استاندارد TDP آنها 35 وات است ، اگرچه می توانید دکمه های Fn+P را برای حالت عملکرد فشار دهید ، که به 54 وات می رسد.

دو فن خنک کننده باله Shark (75 میلی متر) ، دو لوله حرارتی ضخیم و یک هیت سینک آلیاژی مس همگی در کنترل حرارتی کار می کنند. APU های Ryzen با 16 گیگابایت رم DDR4 (دو کاناله) و 512 گیگابایت SSD NVMe همراه شده اند.

MateBook 16 با باتری 84 وات کار می کند که برای 12.5 ساعت پخش فیلم محلی کافی است. این دستگاه دارای یک شارژر سریع 135 واتی است که فقط 15 دقیقه طول می کشد تا مقدار کافی از باتری را برای 3.5 ساعت کار اداری وارد کند. این شارژر از USB-C استفاده می کند ، بنابراین از آن با تلفن های هوشمند Huawei که از SuperCharge نیز پشتیبانی می کنند استفاده می کنید.

دو پورت USB-C در یک طرف وجود دارد که توسط HDMI اندازه کامل و جک 3.5 میلی متری هدفون/میکروفون به هم متصل می شوند. دو پورت USB-A 3.2 Gen1 در طرف دیگر نیز وجود دارد. این لپ تاپ دارای بلندگوهای استریو (2x 2W) است که در کنار صفحه کلید و همچنین دو میکروفون داخلی وجود دارد اگر نمی خواهید یک سیم کشی را به آن متصل کنید. حذف نویز هوش مصنوعی نه تنها نویز محیط را خفه می کند ، بلکه از پژواک هنگام تماس ها نیز جلوگیری می کند.

در مورد صفحه کلید ، فاقد صفحه شماره است. در زیر آن یک صفحه لمسی بزرگ با شیشه مات مقاوم در بالا قرار دارد. ضخامت کل لپ تاپ 17.8 میلی متر و وزن آن 1.99 کیلوگرم (0.7 اینچ ، 4.39 پوند) است. نمای بیرونی با رنگ خاکستری رنگی رنگ آمیزی شده است و برای لمس صاف و نرم روی آن سندبلاست شده است.

لپ تاپ هوآوی Matebook 16
دو صفحه بلندگو 2 وات • صفحه لمسی شیشه ای را پوشانده است

اتصال بی سیم شامل Wi-Fi 6 (ax) و پشتیبانی از بلوتوث 5.1 است. بر روی دکمه روشن / خاموش یک خواننده اثر انگشت تعبیه شده است ، بنابراین می توانید بدون رمز عبور به طور ایمن به سیستم ویندوز وارد شوید.

همکاری PC-Smartphone به شما امکان می دهد تلفن هوشمند خود را به لپ تاپ متصل کرده و حداکثر سه برنامه تلفن را روی صفحه لپ تاپ اجرا کنید. می توانید از صفحه کلید و ماوس برای کنترل آنها استفاده کنید ، از جمله کشیدن و رها کردن ساده برای انتقال فایل ها بین دستگاه ها و حتی ویرایش اسناد ذخیره شده در تلفن.

تبلت ها می توانند از طریق Wi-Fi یا با استفاده از کابل USB به یکدیگر متصل شوند و حتی گزینه های بیشتری در مورد نحوه استفاده از آنها خواهید داشت. اولین گزینه همکاری است ، گزینه دیگر استفاده از رایانه لوحی به عنوان صفحه ثانویه است – یا از صفحه لپ تاپ استفاده کنید (برای مثال برای استفاده از آن به عنوان قرص نقاشی با قلم) یا به عنوان صفحه نمایش اضافی. اگر مانیتور MateView دارید ، می توانید با یا بدون سیم به آن متصل شوید.

لپ تاپ هوآوی Matebook 16  
می توانید از تبلت به عنوان صفحه نمایش ثانویه لپ تاپ استفاده کنید

Huawei MateBook 16 به زودی در دسترس خواهد بود ، اگرچه زمان دقیقی به اشتراک گذاشته نشده است. نسخه Ryzen 5 5600H در اروپا 1100 یورو هزینه خواهد داشت ، در حالی که Ryzen 7 5800H 1200 یورو خواهد بود. به هر حال ، ما تقریباً کار بررسی لپ تاپ را به پایان رسانده ایم ، بنابراین امروز بعداً برای همه جزئیات دوباره بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *