لپ تاپ ایسر Acer TravelMate P6

لپ تاپ ایسر Acer TravelMate P6
زمان مطالعه مطلب 6 دقیقه

لپ تاپ ایسر Acer TravelMate P6

ایسر مجموعه TravelMate P6 را ارتقا داد تا صفحه نمایش 16:10 ، زیر بنای Tiger Lake مبتنی بر Intel Evo ، امنیت بیشتر و موارد دیگر را ارائه دهد. ما یک مدل پیش تولید TravelMate P614P-52 را با خود داریم و آن را در مراحل مختلف قرار داده ایم تا ببینیم که ایسر دقیقاً چگونه قصد دارد در سال 2021 با لپ تاپ های تجاری رقیب برخورد کند.

 

ایسر به تازگی مجموعه لپ تاپ های تجاری TravelMate خود را با گزینه های Intel Tiger Lake تجدید کرده است. ما لپ تاپ Acer TravelMate P6 P614P-52 را برای بررسی با خود داریم. TravelMate P6 امسال مطابق الزامات پلتفرم Intel Evo ساخته شده است و دارای ویژگی های زیبایی مانند اتصال 5G ، صفحه نمایش 16:10 ، درگاه Thunderbolt 4 و موارد دیگر است. انتظار می رود مجموعه جدید TravelMate از سپتامبر در EMEA و از دسامبر در آمریکای شمالی در دسترس باشد.

 

دستگاه آزمایشی TravelMate P6 P614P-52 ما دارای پردازنده Intel Core i7-1165G7 ، 32 گیگابایت RAM LPDDR4X ، 1 ترابایت SSD PCIe و صفحه نمایش 14 اینچی 16:10 FHD است. این مدل همچنین اتصال 5G و NFC را ارائه می دهد. در این بررسی ، ما TravelMate P6 تازه را ارزیابی کرده و می بینیم که در مقایسه با لپ تاپ های تجاری رقیب چقدر خوب عمل می کند.

 

توجه : از آنجا که TravelMate P6 جدید هنوز در سراسر جهان در دسترس نیست ، ایسر یک واحد پیش تولید را برای ارزیابی برای ما ارسال کرد. به این ترتیب ، درایورهای خواننده اثر انگشت یکپارچه ، دوربین Windows Hello ، فناوری حسگر کاربر Acer و غیره در زمان نگارش این مقاله به طور رسمی در دسترس نبود. بنابراین ، ما در حال حاضر به این دستگاه رتبه ای نمی دهیم. ایسر به ما تایید کرد که درایورها در ماه سپتامبر در سایت پشتیبانی رسمی در دسترس خواهند بود.

Acer TravelMate P614P-52 ( سری TravelMate P614 )

 

پردازنده

Intel Core i7-1165G7 4 x 2.8 – 4.7 گیگاهرتز ، 64 وات PL2 / کوتاه پشت سر هم ، 28 وات PL1 / پایدار ، Tiger Lake UP3

 

آداپتور گرافیکی

Intel Iris Xe Graphics G7 96EUs ، هسته: 1300 مگاهرتز ، حافظه: 1600 مگاهرتز ، 30.0.100.9805

 

حافظه

32768 مگابایت  

 

چهار کاناله LPDDR4X ، زمان بندی: 36-39-39-90

 

صفحه نمایش

14.00 اینچ 16:10 ، 1920 در 1200 پیکسل 162 PPI ، صفحه لمسی: خیر ، AU Optronics B140UAV01.0 ، IPS ، Acer ComfyView ، Acer PrivacyPanel ، براق: نه ، 60 هرتز

 

Intel Tiger Lake-UP3 PCH-LP

ذخیره سازی

 

WDC PC SN730 SDBQNTY-1T00 ، 1024 گیگابایت  

903 گیگابایت رایگان

وزن

1000 گرم 

 

سال گذشته TravelMate P6 یکی از سبک ترین لپ تاپ های تجاری بود که وزن آن را 1.17 کیلوگرم اعلام کرد. امسال ، ایسر وزن خود را تنها به 1 کیلوگرم کاهش داده است. Acer TravelMate P6 P614P-52 دارای گواهینامه Intel Evo است اما هیچ سر و گردن نمی دهد. این دارای حداقل مشخصات است که برای مخاطبین تجاری مورد نظر عالی عمل می کند.بدنه در درجه اول از آلیاژ آلومینیوم-منیزیم ساخته شده است که ضخامت آن فقط 16.8 میلی متر است هرچند بافت کلی آن احساس پلاستیکی می کند. درپوش کاملاً نازک است و تحت فشار کمی خم می شود. گفته می شود ،  بیهوده تکان نمی خورد و لولا نیز محکم است. هنگام فشار دادن پشت درب ، هیچ مصنوعی روی صفحه مشاهده نکردیم.

 

درپوش را می توان به راحتی با یک انگشت بدون لغزش لپ تاپ بلند کرد و می توان آن را تا 180 درجه کاملا صاف چرخاند. به جز حاشیه های نمایشگر داخلی ، که به نظر نمی رسد محکم به پنل LCD متصل شده باشد ، هیچ گونه چین خوردگی ، خم یا گوشه تیز در ساختار شاسی مشاهده نکرده ایم. به گفته ایسر ، TravelMate P6 دارای گواهی MIL-STD 810H برای عملکرد با دوام است.

 

قابلیت اتصال: microSD و Wi-Fi کند

TravelMate P614P-5دارای یک پورت نسبتاً مناسب است. در سمت چپ دستگاه ، دو پورت Thunderbolt 4 ، یک درگاه HDMI و USB 3.2 Gen2 Type-A پیدا می کنیم. در سمت راست ، ما یک خواننده microSD ، یک اسلات نانو سیم کارت ، یک جک 3.5 میلی متری صدای ترکیبی و یک شکاف قفل کنسینگتون داریم. جلو و عقب دستگاه فاقد هرگونه درگاه است.

 

لپ تاپ ایسر TravelMate P6

کارت خوان SD

به نظر نمی رسد ایسر نسبت به مدل سال گذشته عملکرد microSD cad را بهبود بخشیده باشد. TravelMate P6414P-52 در تست کپی فایل استاندارد ما حداکثر 20.2 مگابایت بر ثانیه سرعت انتقال (250 فایل JPEG ، 4.5 مگابایت هر یک) را با مرجع AV PRO 128 GB V60 UHS II microSD کارت ما مدیریت می کند. خواندن های پی در پی کمی بهتر با 23.61 مگابایت بر ثانیه است. 

ماژول Intel AX201 Wi-Fi روی صفحه اصلی لحیم می شود.

 

TravelMate P6 مجهز به کارت Wi-Fi Intel Wi-Fi AX201 است که بلوتوث 5.0 را نیز ارائه می دهد. ما عملکرد Wi-Fi را با استفاده از روتر مرجع Netgear Nighthawk AX12 RAX120 در فاصله 1 متری دستگاه در دید مستقیم و بدون هیچ مانعی آزمایش کردیم.

 

عملکرد Wi-Fi تقریباً مناسب است ، مخصوصاً برای بارگیری ها ، اگرچه ما در مدل گذشته عملکرد بیشتری را شاهد بودیم. بارگذاری سریع قطعاً نقطه قوت TravelMate P6 نیست ، حداقل با نمونه بررسی ما.Bottom of Form

واحد ما همچنین دارای یک ماژول Intel WWAN داخلی است که از 5G-NSA پشتیبانی می کند. پشتیبانی از eSIM علاوه بر شکاف فیزیکی نانو سیم کارت در دسترس است. دریافت 4G LTE خوب بود و مشابه آنچه در تلفن هوشمند ( OnePlus 9 ) در همان منطقه مشاهده کردیم ، بود.

لپ تاپ ایسر TravelMate P6

وبکم

TravelMate P6 امسال دارای یک وب کم Full HD است که با دقت Delta E 12.35 حداکثر دقت رنگ را نسبت به نسل قبلی بهبود می بخشد. با این حال ، همانطور که در نمودار آزمایشی ما مشخص است ، در مورد وضوح تصویر ، وب کم یکپارچه چیزهای زیادی را به دنبال دارد. ما همچنین متوجه شدیم که وب کم تمایل به رنگ قرمز مایل به قرمز به زرد دارد. به طور کلی ، کیفیت وب کم برای تماس تصویری تقریبا قابل قبول است.

امنیت

لپ تاپ ایسر Acer TravelMate P6 که یک لپ تاپ تجاری است ، چندین ویژگی امنیتی را ارائه می دهد. یک تراشه گسسته Trusted Platform Module (TPM) 2.0 به همراه چندین گزینه احراز هویت مانند چهره و اثر انگشت در دسترس است. پیکربندی اختیاری Intel Evo vPro نیز موجود است. ایسر برنامه ProShield Plus را برای پیکربندی گزینه های امنیتی اضافی مانند رمزگذاری فایل ، رمزگشایی فایل ، خرد کردن فایل ، برنامه محافظ ، مرورگر گارد ، فیلتر دستگاه USB و موارد دیگر ارائه می دهد.

دوربین وب مجهز به شاتر حریم خصوصی دستی است. TravelMate P6 همچنین از فناوری Acer User Sensing پشتیبانی می کند که وقتی کاربر در محدوده نیست ، صفحه را به طور خودکار قفل می کند. با این حال ، به دلیل در دسترس نبودن درایورها در زمان بررسی ، نمی توانیم این ویژگی را آزمایش کنیم.

 

تجهیزات جانبی

محتویات داخل جعبه شامل کاغذهای معمولی و شارژر 65 واتی است. با در دسترس بودن دو درگاه Thunderbolt 4 ، دامنه وسیعی برای توسعه جانبی وجود دارد. اگرچه هنوز در وب سایت Acer ذکر نشده است ، اما قرار است لوازم جانبی مانند Acer USB Type-C Dock II به زودی در دسترس باشند.

نگهداری

هیچ دریچه نگهداری اختصاصی ارائه نشده است. برداشتن 11 پیچ Torx T5 در قسمت زیرین اجازه می دهد تا با حداقل تلاش ، رویه پایینی را بردارید.

TravelMate P6 یک لپ تاپ قابل استفاده برای کاربران نیست. RAM LPDDR4X و ماژول Wi-Fi Intel AX201 روی مادربرد لحیم می شوند. فقط SSD PCIe NVMe را می توان جایگزین کرد. هیچ محدودیتی برای افزایش ذخیره سازی اضافی وجود ندارد.

داخلی Acer TravelMate P614P-52

 

ضمانتنامه

ایسر هند سه سال یا پنج سال ضمانت برای دستگاه های TravelMate P6 خریداری شده در هند ارائه می دهد. گارانتی بین المللی را می توان از ایسر تایوان استفاده کرد ، که شامل یکسال ضمانت جهانی حمل و نقل محدود به کشورهایی است که در سند گارانتی مسافران بین المللی ایسر مشخص شده است.

دستگاه های ورودی: برای استفاده طولانی مدت راحت است

 

صفحه کلید

لپ تاپ ایسر Acer TravelMate P6 با صفحه کلید شیک دارای نور پس زمینه ، تجربه تایپ خوبی را ارائه می دهد. کلیدها دارای یک سفر کوتاه با بازخورد لمسی متوسط ​​هستند. همانطور که گفته شد ، کلیدها فاصله کافی دارند و تایپ طولانی مدت بسیار راحت است. متأسفانه ، نور پس زمینه دارای کنترل روشنایی چند مرحله ای نیست.

صفحه لمسی

صفحه لمسی در TravelMate P6 جدید با ابعاد 7.5 در 12.5 سانتی متر نسبت به نسل قبل مساحت بیشتری دارد. صفحه لمسی یک تجربه روان در حرکت را ارائه می دهد و از حرکات دقیق Windows پشتیبانی می کند. دکمه های چپ و راست در کنار صفحه لمسی قرار دارند و حتی در گوشه ها نیز کاملاً پاسخگو هستند ، اگرچه به نظر می رسد کمی بلندتر از آنچه ما دوست داریم کلیک می کنند.

صفحه کلید یک تجربه تایپ مناسب را ارائه می دهد در حالی که صفحه لمسی امکان لغزش صاف با حداقل مقاومت را فراهم می کند

 

صفحه نمایش: 16:10 با رنگهای خوب و PWM بالا

 

حد TravelMate P6 ما مجهز به پنل مات 14 اینچی FHD 16:10 بدون لمس با نرخ تازه سازی 60 هرتز است. ایسر این بار صفحه نمایش روی TravelMate P6 را با تولید رنگ بسیار خوب و سطح روشنایی بسیار بهبود بخشیده است. 

لپ تاپ ایسر TravelMate P6 دارای قیمت بسیار مطلوبی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *