لپ تاپ ال جی گرم 17

لپ تاپ ال جی گرم
زمان مطالعه مطلب 8 دقیقه

لپ تاپ ال جی گرم 17 2021

طرفداران

  • بسیار سبک وزن
  • عمر باتری عالی
  • نمایشگر خیره کننده (در داخل ساختمان)

منفی

  • فاقد قدرت برای کارهای سخت
  • صفحه نمایش در فضای باز کمی درخشان است

 

LG Gram 17 تقریباً با وزن کمتر از 1.4 کیلوگرم به هیچ وجه عملکردهای برتر را به خطر نمی اندازد، از نظر عمر باتری و کیفیت صفحه نمایش عالی است و قدرت کافی برای استفاده سبک وزن خود را ارائه می دهد، یک شاهکار ستودنی برای یک لپ تاپ 17 اینچی.

 

هدف LG Gram 17 واضح است: ارائه قطعات سبک وزن در یک لپ تاپ 17 اینچی که از برخی لپ تاپ های 13 اینچی سبک تر است. این وظیفه را فوق العاده خوب انجام می دهد. نوت بوک ال جی همچنین دارای صفحه نمایش خیره کننده ای است و در حالی که هیچ رکورد عملکردی را نمی شکند، سی پی یو نسل یازدهم Tiger Lake آن چندین برنامه کاربردی و وظایف اداری را به راحتی اجرا می کند.

 

ال‌جی Gram 17 همچنین عملکرد Thunderbolt 4 و عمر باتری بهتر از تمام روز را ارائه می‌کند و به تطبیق‌پذیری آن به‌عنوان یک اسباب کار قابل حمل می‌افزاید. در مجموع، این ویژگی ها آن را در این رده متمایز می کند.

مشخصات LG Gram 17

ال‌جی Gram 17 با 512 گیگابایت SSD و پردازنده مرکزی Core i7 اینتل با قیمت 1885 دلار آمریکا / 2512 دلار استرالیا در رنگ مشکی عرضه می‌شود. اما اگر می‌خواهید کوچک‌تر شوید، می‌توانید نسخه‌های 14، 15 و 16 اینچی را نیز بیابید، اگرچه به‌جای آن‌ها به دلیل اندازه نمایشگر مربوطه نام‌گذاری شده‌اند. در اینجا مشخصات واحد بررسی ما (مدل 17Z90P) آمده است.

 

  • پردازنده:Intel Core i7-1165G7
  • رم:16 گیگابایت LPDDR4X/4266 مگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی:Intel Iris Xe (اشتراک‌گذاری شده)
  • صفحه نمایش:17 اینچی درجه IPS WQXGA (2560×1600)، نسبت 16:10
  • حافظه:512 گیگابایت (M.2 2280) NVMe SSD
  • پورت سمت راست: 2x Thunderbolt 4 (تحویل برق/نمایشگر)، اسلات کارت UFS/MicroSD
  • پورت سمت چپ: 2x USB-A (3.2 Gen 2)، HDMI 2.0 (تا 60 هرتز)، جک 3.5 میلی متری هدفون
  • شبکه:Intel Wi-Fi 6AX201 (2.4Gbps)، بلوتوث 5.1
  • ابعاد:97 x 10.24 x 0.7 اینچ (380.2 x 260.1 x 17.8 میلی متر)
  • وزن:98 پوند (1.35 کیلوگرم)؛3.5 پوند (1.5 کیلوگرم) با آداپتور AC
  • نوع باتری:باتری 80Whr
  • سیستم عامل:Windows 10 Home

 

 

LG Gram 17 طراحی و ساخت

LG Gram 17 دارای شاسی نانو کربن و منیزیم با آرم نقره ای گرم در قاب بالایی و قاب پایینی است. با 14.7 در 10.25 اینچ، شاسی آن نسبت به لپ‌تاپ‌های 17 اینچی مانند Dell Inspiron 17 (16.3 x 11 اینچ) و Gigabyte Aero 17 (15.6 x 10.6 اینچ) جمع‌وجورتر است، اما هنوز هم حضور قابل توجهی روی میز شما دارد. با وجود این، وزن آن تنها 1.35 کیلوگرم است که بسیار قابل توجه است. در مقایسه، Gigabyte Aero 17 2.49 کیلوگرم وزن دارد.

در نتیجه، LG Gram 17 یک گزینه استثنایی برای کار و تحصیل است که در آن سفرهای مکرر لازم است. حضور آن در کیف من به سختی قابل مشاهده بود. با حمل آن، نمی‌توانستم فکر نکنم این همان وسیله‌ای است که می‌خواهید اگر می‌خواهید از آسیب‌های فشاری مکرر و مشکلات وضعیتی جلوگیری کنید، آن را حمل کنید.

اما یک نقطه ضعف بسیار سبک بودن، به این معناست که Gram 17 گاهی اوقات یک قانون اساسی برای لپ تاپ ها را زیر پا می گذارد: شما نباید خم شوید. وقتی کمی فشار وارد کردم، قسمت بالایی کمی مقعر بود و هر بار که آن را باز می کردم، صفحه برای یک ثانیه تکان می خورد. آیا این چیزها بر تجربه من تأثیر گذاشت؟ به هیچ وجه، زیرا شیرین کننده های بیشتری برای جبران وجود دارد.

 

به عنوان مثال، یک لولای مخفی منظم وجود دارد که در زیر قاب پایینی قرار می‌گیرد و به نمایشگر اجازه می‌دهد تا در بالاترین سطح قرار گیرد و دید بهتری از آن به شما نشان دهد. طرفداران آن به طرز قابل توجهی ساکت هستند. Gram همچنین دارای گواهینامه دوام MIL-STD 810G درجه نظامی ایالات متحده است که به من اطمینان داد، اگرچه ممکن است تا حدودی حرکت کند، اما به راحتی نمی شکند.

لپ تاپ ال جی گرم
لپ تاپ ال جی گرم

صفحه کلید لپ تاپ ال جی گرم 17

در بررسی نسخه 2019 LG Gram 17 ، یک انتقاد به صفحه کلید آن بود. یک صفحه اعداد با اندازه کامل به این معنی بود که اندازه برخی از کلیدها کاهش می یابد و بر دقت تایپ تأثیر می گذارد. خوشبختانه این مشکل در Gram 17 2021 برطرف شده است.

اگرچه صفحه‌کلید Gram 2021 همچنان دارای یک صفحه اعداد با اندازه کامل است، اما صفحه‌کلید Gram 2021 تا لبه‌های بیرونی قاب لپ‌تاپ گسترش می‌یابد و فضایی را برای کلیدهای با نسبت سخاوتمندانه فراهم می‌کند. به ویژه، کلیدهای Enter و Shift – نقاط درد در نسخه قبلی – اکنون گسترده‌تر شده‌اند و احتمال اشتباه تایپی را کاهش می‌دهند.

 

علاوه بر این، این کلیدها قابلیت سفر زیادی دارند، صدای زمزمه‌ای آرام دارند و فوق‌العاده فنر هستند. آنها همچنین به راحتی با نور آبی ملایم نور پس زمینه دارند. در مجموع، این ویژگی‌ها به این معنی است که نوشتن روی صفحه‌کلید LG Gram 17 هرگز کار سختی نبود.

 

وقتی نوبت به ترک پد لپ تاپ رسید، ال جی Gram 17 تاثیر خوبی بر جای گذاشت. پد مستطیلی شکل برای لمس کردن نرم و ابریشمی بود و اندازه مناسبی برای حرکت انگشتانم بود. همچنین کلیک های جامد را ثبت کرد و کاملاً پاسخگو بود.

من امیدوار بودم که صفحه نمایش درجه IPS WQXGA LG Gram 17 کیفیتی مشابه با پنل های تلویزیون برتر ال جی داشته باشد. خوشبختانه همینطور است. اگرچه یک صفحه نمایش لمسی نیست، اما صفحه نمایش 2560×1600 پیکسل آن، که وضوح آن دو برابر پنل FHD است، فیلم ها و تصاویر را با وضوح تقریباً بالینی نمایش می دهد.

به طور خاص، اعوجاجی که من گاهی اوقات هنگام مشاهده تصاویر در برخی از پنل های FHD دریافت می کنم، وجود نداشت. پوشش 99 درصدی وسعت DCI-P3 این پنل همچنین رنگی با جنب و جوش ایجاد می کند که پیدا کردن آن در صفحه نمایش FHD سخت است.

 

روشنایی یکی از نقاط ضعف آن است. LG پیشنهادی تولید کننده خواندن 300 نیت است، که فوق العاده است برای یک لپ تاپ 2021 حق بیمه (اکثر نیست بودجه لپ تاپ ها هستند این کم نور و یا دیمر). تنها با روشنایی استاندارد و بدون نمایشگر مات، تابش خیره کننده می تواند مشکلی برای مشاهده در فضای باز باشد. ممکن است بخواهید با LG Gram 17 در داخل خانه بمانید.

 

برخی ممکن است فکر کنند که نمایشگر 17 اینچی بسیار زیاد است، اما پنل Gram 17 اندازه مناسبی برای بهره وری است. این نمایشگر که با نسبت تصویر 16:10 به جای نسبت 16:9 ساخته شده است، به جای 1400 پیکسل، به 1600 پیکسل می رسد. این 11 درصد ارتفاع بیشتر صفحه نمایش را نسبت به پانل 16:9 فراهم می کند و باز کردن چندین پنجره بزرگ را به طور همزمان آسان تر می کند.

 

این اتاق اضافی مخصوصاً وقتی که ارقام بین صفحات گسترده را بررسی می کردم مفید بود. این کاری است که بدون فضای کافی صفحه نمایش می تواند بسیار خسته کننده باشد، اما برای صفحه نمایش بزرگ ال جی Gram 17 بسیار سخت بود.

همانطور که اغلب در مورد بلندگوهای لپ‌تاپ اتفاق می‌افتد، دو بلندگوی استریو 2 واتی ال‌جی گرام خیلی چشمگیر نبودند. صدای بلندگوهای رو به پایین ضعیف به نظر نمی رسید، اما فاقد باس قوی بود. ویدیوها با هدفون در بهترین حالت مشاهده می شوند.

 

قابلیت اتصال

LG Gram 17 دارای مکمل خوبی از پورت ها است که باید در هر محیط آموزشی یا سازمانی دارایی باشد، از جمله پورت های 2x USB-A، یک پورت HDMI و یک اسلات کارت MicroSD. یکی از بزرگترین قاتلان بهره‌وری این است که باید برای انتقال فایل‌ها به دستگاه‌های ذخیره‌سازی بیش از حد منتظر بمانید، اما پورت‌های Thunderbolt 4 Gram 17 به طور قابل‌توجهی این کار را سرعت می‌بخشند. داشتن دو عدد در اختیار شما بسیار راحت است و به Gram اجازه می‌دهد از تحویل سریع برق و شارژ از طریق یک پورت بهره مند شود، در حالی که همزمان از پورت دیگر برای نمایش حداکثر دو نمایشگر 4K (با یک داک) یا یک نمایشگر 8K استفاده می‌کند.

لپ تاپ ال جی گرم
لپ تاپ ال جی گرم

عملکرد LG Gram 17

اضافه شدن چیپست نسل یازدهم اینتل Core i7 بزرگترین ارتقاء ال‌جی گرام 2021 و یک ارتقاء ارزشمند است. این پردازنده کارهای ساده ای مانند مرور و برنامه های مایکروسافت آفیس را انجام می داد. معیارهای ما مناسب بودن آن را برای کارهای سبک وزن تایید می کنند، اما نه برای کارهای فشرده CPU. اگر منصف باشیم، با توجه به محدودیت های وزن آن قابل درک است. لپ‌تاپ‌های سنگین‌تر معمولاً دارای مزایای خنک‌کنندگی هستند که برابر با یک مزیت عملکردی در هنگام گرم شدن چیزها هستند.

 

برای مقایسه ما از دسته قدرت پیشتاز لپ‌تاپ‌های بهره‌وری که شامل لپ‌تاپ‌هایی مانند Acer Swift X و Dell XPS 17 است که اخیراً بررسی شده‌اند، اجتناب کردیم . این سیستم ها دارای اجزایی مانند کارت های گرافیک مجزا هستند که آنها را در یک لیگ خاص قرار می دهند. در عوض، لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های i5 و i7 اینتل را انتخاب کردیم که دارای گرافیک یکپارچه هستند که عمدتاً به عنوان سیستم‌های بهره‌وری/بازی دو منظوره مناسب نیستند. اینها عبارتند از Lenovo ThinkBook 14s Yoga، Surface Pro 7+، MSI Prestige 14 Tiger، Acer Swift 3 و Surface Pro 7+.

 

در ابتدا، من معیار PCMark 10 را اجرا کردم که عملکرد کلی لپ تاپ را در کارهای اداری مانند مرور وب، نوشتن و صفحه گسترده اندازه گیری می کند. در این تست، ال‌جی Gram 17 در 4900s امتیاز بالایی کسب کرد و از همه مقایسه‌ها به جز Lenovo ThinkBook 14s Yoga که دارای همان پردازنده Core i7-1165G7 است ، بهتر عمل کرد .

LG Gram دوباره در رتبه دوم Lenovo ThinkBook 14s Yoga در معیار بعدی، معیار عملکرد Cinebench R15 Multi-Threaded قرار گرفت. این آزمایش با ارائه یک صحنه گرافیکی بر تمام هسته‌های CPU لپ‌تاپ ما فشار می‌آورد و تصویری از نحوه انجام وظایف محاسباتی عمومی توسط لپ‌تاپ ارائه می‌دهد. این یک نتیجه مناسب برای LG Gram 17 است و نشان دهنده توانایی آن برای مقابله با انواع برنامه های اداری است.

اما در بنچمارک تک رشته‌ای Cinebench ما، ال‌جی Gram 17 به جز Dell Latitude 7320 Detachable پایین‌تر از همه قرار داشت . این نتیجه با توجه به امتیاز عملکرد چند رشته ای ال جی Gram 17 غیرمنتظره بود.

به سراغ تست ابزار HandBrake برویم، یک معیار فشرده CPU که ما از آن برای اندازه گیری زمانی استفاده می کنیم که لپ تاپ ما می تواند یک فایل MKV 32 گیگابایتی 1080P را در تبلت اندروید رمزگذاری کند. نه تنها برای عملکرد CPU، بلکه برای خنک‌سازی کلی سیستم، ارزیابی خوبی است، زیرا رمزگذاری HandBrake بسیار بیشتر از بسیاری از معیارهای کنسرو شده طول می‌کشد. در این آزمایش، ال‌جی Gram 17 برخی از عملکردهای خود را از دست داد، به‌ویژه به Lenovo ThinkBook و Surface Pro 7+ که در این کار به طور قابل توجهی سریع‌تر بودند.

 

با وجود اینکه Lenovo ThinkBook 3 اینچ کوتاهتر است، وزن آن 4.8 اونس بیشتر از LG Gram 17 است و هسته های آن احتمالاً از تخصیص بخشی از این وزن برای خنک کننده سود می برند. Surface Pro 7+ نیز به طرز شگفت انگیزی بهتر از Gram 17 عمل می کند. به نظر می رسد این نتایج تأیید می کند که Gram 17 در طول کارهای فشرده CPU کمی کند می شود و نشان می دهد که Gram در کارهای خلاقانه که نیاز به مدل سازی سه بعدی، رندر، ویرایش ویدیو دارند، برتری نخواهد داشت. یا CAD

در بنچمارک 3DMark TimeSpy 1.2، که نگاهی به عملکرد گرافیک سه بعدی ارائه می دهد، LG Gram 17 بسیار بهتر از Lenovo ThinkBook 14s Yoga و HP Elite Dragonfly Max بود، اما از Dell Latitude و Surface Pro 7+ عقب تر بود. مسلماً، این چیزی را به ما می‌گوید که قبلاً می‌دانستیم – ال‌جی Gram یک دستگاه بازی یا نیروگاه خلاقانه نیست، اما شما را از این شانس عجیب و غریب که شرکت شما از شما دعوت می‌کند تا برخی از هنرهای سه بعدی را به نمایش بگذارید، ناامید نمی‌کند.

 

لپ تاپ ال جی گرم

عمر باتری

Gram 17 در تست باتری ما که کمی بیش از 13 ساعت اجرا شد در صدر جدول قرار گرفت. ارزشی که این طول عمر به ارمغان می آورد را نمی توان نادیده گرفت، و به دلیل اندازه 17 اینچی ال جی و صفحه نمایش با وضوح WQXGA، فکر کردم ممکن است باتری 80 وات ساعتی را زودتر تمام کند. جواب منفی. ال‌جی در کنار وزن اسرارآمیز خود، به طور موثری دیگر خریدار اصلی را برای لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر حذف کرده است، یعنی کمبود عمر باتری. این یک برد بزرگ برای LG Gram 17 است.

LG Gram 17 سبک ترین و قابل حمل ترین لپ تاپ تجاری 17 اینچی با برش های بهره وری است که امروزه در دسترس است، دستاوردی که انتظار می رود برخی مصالحه های بزرگ را برای آن مشاهده کنید. با این حال عمر باتری آن عالی است، صفحه نمایش WQXGA آن جادار است و استفاده از آن لذت بخش است و قدرت پردازشی برای محاسبات سبک وزن دارد. در مجموع، ال‌جی Gram 17 ترکیبی را ارائه می‌کند که ارزش قیمت آن را دارد.

متورم شدن باتری لپ تاپ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *