سبک ترین لپ تاپ های دنیا

سبک ترین لپ تاپ دنیا
زمان مطالعه مطلب 7 دقیقه

همانطور که می دانید با پیشرفت روز افزون تکنولوژی ویژگی‌های منحصر به فردی نیز به لپ تاپ ها اضافه می شود که یکی از آنها سبک بودن وزن لپ تاپ ها است بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا از  لپ تاپ هایی استفاده کنند که وزن کمتری دارند و سنگین نیستند چرا که هرچه لپ تاپ ها باریک تر و وزن سبک تری داشته باشند حمل کردن آنها راحت تر می باشد اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شرکتها و کمپانی های سازنده برای کاهش وزن لپ‌ تاپ‌ها معمولاً از برخی ویژگی های سخت افزاری آنها چشم پوشی می کنند و به همین دلیل حتما قبل از خرید لپ تاپ های سبک و باریک به این نکته دقت کنید که تمام کارایی های لازم و مورد نیاز شما را در کنار سبک وزن بودن داشته باشد. در ادامه مقاله سبک ترین لپ تاپ های دنیا را با هم بررسی می کنیم.

سبک ترین لپ تاپ ها

اگر به دنبال سبک ترین لپ تاپ ها هستید و حمل این دستگاه برای شما بسیار مهم است پس تا انتها همراه ما باشید تا با برترین های این گروه اشنا شوید؛

سبک ترین لپ تاپ ها؛ اولترابوک ها

اولترابوک ها به عنوان لپ تاپ های فوق سبک شناخته می شوند که علاوه بر ویژگی کم وزن بودن دارای کیفیت، قدرت و ظرافت در طراحی هستند و به طور معمول قطری کمتر از ۱.۵ سانتی متر و به طور تقریبی وزنی بین ۱.۲ تا ۱.۴ کیلوگرم دارند. برای ساخت بدنه اولترابوک‌ها از موادی پیشرفته و با استحکام بالا مانند فیبر کربن، آلیاژ منیزیم، آلومینیوم و غیره استفاده می کنند که همین امر باعث شده است تا از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار باشند صفحه های نمایشی که برای اولترابوک ها استفاده می شود اندازه های ۱۳، ۱۴ ، ۱۵ و ۱۵.۶اینچی دارند که کاربران هر یک را به دلخواه می توانند انتخاب کنند.

در رابطه با اولترابوک هایی که صفحه نمایشی با اندازه ۱۵.۶ اینچ دارند می‌توان گفت که نسبت به مدل های ۱۳ اینچی بزرگتر و قدرتمندتر هستند و علاوه بر آن باتری حجیم تری نیز دارند و وزن آن ها بین ۲.۲ تا ۲.۹ کیلوگرم گرم متغیر است.

سبک ترین لپ تاپ دنیا
سبک ترین لپ تاپ دنیا

کم وزن ترین لپتاپ ها؛ ال جی گرم با صفحه نمایش ۱۵ اینچی

لپ تاپ ال جی گرم با نام سبک ترین لپ تاپ ۱۵ اینچی در دنیا شناخته می شود که با داشتن وزن ۱.۱ کیلوگرم نسبت به بسیاری از اولترابوک های ۱۳ اینچی از وزن کمتری برخوردار بوده و سبک تر می باشد از ویژگی های این لپ تاپ می‌توان طول عمر بالای باتری، داشتن پورت usb تایپ c، دارا بودن صدای DTS را نام برد به اضافه نسخه پایه ای لپ تاپ ال جی گرم دارای پردازنده‌ی Intel Core I5 7220U، رم ۸ گیگابایتی و نمایشگر ۱۵.۶ اینچی به همراه رزولوشن فول اچ دی می باشد.

سبکترین لب تاپ؛ سامسونگ نوت بوک ۹

یکی دیگر از کم وزن ترین و سبک ترین لپ تاپ دنیا اولترابوک ۱۵ اینچی سامسونگ است که وزنی معادل با ۱.۲۸ کیلوگرم دارد اگرچه این لپ‌تاپ به سبک وزنی ال جی گرم نمی باشد اما به عنوان سبک ترین لپ تاپ ها شناخته می شود که ویژگی‌هایی نظیر طول عمر ۱۲ ساعته باتری، رزولوشن فول اچ دی و زاویه دید بالا در نسخه پایه ی آن، را دارد.

کم وزن ترین لپتاپ؛ ایسوس ویوو بوک S15

لپ تاپ ایسوس ویوو بوک اس ۱۵ اگرچه از نظر وزن قابل مقایسه با لپ تاپ های ال جی و سامسونگ نمی باشد اما از نظر پردازنده قوی، حافظه SSD و عمر باتری با رقبای خود برابری می کند و با داشتن وزن ۱.۶ کیلوگرم از قیمت مناسب تری نیز برخوردار است.

سبک ترین لپ تاپ ها؛ اپل مک‌ بوک پرو ۱۵

یکی از برندهای مطرح دنیا اپل می باشد که علاوه بر تلفن های همراه لپ تاپ هایی با کیفیت خوب وقیمت های بالا تولید می کند. مک بوک های اپل از نظر طراحی نسبت به رقبای خود در بازار همیشه پیشگام بوده اند که به عنوان مثال مک بوک پرو ۲۰۱۷، ۱۵ اینچی از منظر طراحی و ظرافت دارای برتری در میان رقبای خود است. مک بوک ۱۵.۴ اینچی اپل از ویژگی های مانند وزن ۱.۴ کیلوگرم، داشتن پردازنده قدرتمند سری HQ‌ اینتل، کارت گرافیک رادئون پرو AMD، باتری حجیم، طراحی ساده و شیک، و غیر برخوردار است و به عنوان یکی از سبک ترین لپ تاپ های دنیا شناخته می شود که در کنار همه این ویژگیها قیمت‌ بسیار بالایی نیز دارد.

سبک و کم وزن ترین لپ تاپ دنیا
سبک ترین لپ تاپ دنیا

سرفیس لپ تاپ مایکروسافت جز لپ تاپ های سبک 2021

یکی از برندهایی که در سالهای اخیر شروع به تولید لپ‌ تاپ‌های با کیفیت کرده است شرکت مایکروسافت میباشد جدیدترین محصول مایکروسافت سرفیس لپ تاپ بوده که با وزن ۱.۲۷ کیلوگرم به عنوان یکی از سبک ترین لپ تاپ ها به شمار می آید و ویژگی های نظیر بدنه با کیفیت فلزی، صفحه نمایش لمسی ۱۳ اینچی، باتری حجیم با طول عمر ۱۴ ساعت، پردازنده اینتل سری موبایل و غیره را در بر دارد.

لپ تاپ دِل XPS 13؛ سبک ترین laptop

شرکت دل یکی از مطرح ترین تولید کننده گان اولترابوک ها می باشد که از همان ابتدا محصولات خود را با طراحی زیبا، سخت افزار با کیفیت، صفحه نمایش عالی و وزن کم روانه بازار کرده و به عنوان رقیبی سرسخت شناخته می شود که بخشی از بازار رقابتی را به خود اختصاص داده است. جدیدترین محصول این شرکت لپ تاپ XPS 13 بوده که با وزن ۱.۲۱ کیلوگرم، داشتن بدنه ای با ابعاد کم، ضخامتی از جنس فیبر، آلومینیوم و کربن، صفحه نمایش ۱۳ اینچی در رده یکی از بهترین اولترابوک ها قرار گرفته است.

ذن بوک ۳ برند ایسوس؛ کم وزن ترین laptop

برند ایسوس یکی از قدرتمندترین شرکت های تولید کننده لپ تاپ ها و اولترابوک ها می باشد که اولترابوک ذن بوک ۳ با داشتن ویژگی های مانند پردازنده قدرتمند core i سری موبایل، صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی فول اچ دی، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی، حافظه ذخیره سازی ssd تا ۵۱۲ گیگابایت، وزن ۹۰۰ گرم و قیمتی مناسب به عنوان یکی از قابل حمل ترین و سبک ترین لپ تاپ های دنیا شناخته می شود.

سبک ترین لپ تاپ جهان

لپ تاپ ال جی گرم ۱؛ سبک ترین لپ تاپ 2021

یکی دیگر از سبک ترین لپ تاپ های دنیا ال جی گرم ۱۳ می باشد همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم مدل های ۱۴ و ۱۵.۶ این لپ تاپ ها نیز با فرمول و طراحی مشابه وارد بازار شده اند. از ویژگی های لپ تاپ ال جی گرم ۱۳ می توان به داشتن صفحه نمایش فول اچ دی، پردازنده قدرتمند و کم مصرف core i5، core i7 سری u اینتل، طول عمر زیاد باتری، وزن۹۶۰ گرمی، بدنه ای با ساختار آلیاژ نانو کربن و منیزیم اشاره کرد که همه این ویژگی‌ها باعث شده است تا لپ تاپ ال جی گرم۱۳ فوق باریک به عنوان یکی از سبک ترین لپ تاپ ها شناخته شود.

لپ تاپ اسپکتر ۱۳ برند HP؛ سبک ترین لب تاب

اچ پی اسپکتر ۱۳ با عنوان باریک‌ ترین لپ تاپ موجود در جهان وارد بازار شد و علاوه بر طراحی زیبا و چشم نواز با وزن ۱.۱۱ کیلو گرم جزو قابل حمل ترین و سبکترین لپ تاپ های دنیا به شمار می رود که ویژگی هایی مانند داشتن سخت افزار قدرتمند، امکان سفارش و انتخاب پردازنده های کم مصرف و نسل هشتم اینتل، نمایشگر 4K، رم ۱۶ گیگابایتی، داشتن باطری با میزان شارژدهی و طول عمر ۱۰ ساعت، قیمت مناسب یکی از گزینه‌های اقتصادی برای کاربران می باشد.

لپ تاپ اسپکتر X360 اچ پی؛ کم وزن ترین لب تاب

در سال‌های اخیر لپ تاپ های برند hp محبوبیت بالایی پیدا کرده اند به طوری که از نظر متخصصان نسل جدید اولترابوک اسپکتر یکی از بهترین نمونه های در حال حاضر دنیا می باشد. اسپکتر x۳۶۰ مانند اسپکتر ۱۳ ویژگی های نظیر طراحی شیک و زیبا، کیفیت بدنه با ساختاری محکم، مجهز به جدیدترین مدلهای پردازنده موبایل اینتل را دارد با این تفاوت که وزن آن کمی بیشتر بوده و در حدود ۱.۳  کیلوگرم می باشد اما ناگفته نماند که اسپکتر x۳۶۰ قابلیت های منحصر به فردی از جمله صفحه نمایش لمسی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و داشتن قلم اکتیو بوده و از این منظر نسبت به اسپکتر ۱۳ برتری دارد.

مک بوک پرو ۱۳ اپل مدل ۲۰۱۷

شرکت اپل در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را کرده است تا مک‌ بوک هایی با ابعاد و وزن کم تولید کند و به همین منظور مک بوک پرو ۱۳ را وارد بازار کرد که با داشتن بدنه ای با کیفیت و خوش ساخت، صفحه نمایش عالی ۱۳ اینچی، پردازنده قدرتمند اینتل، تاچ پد و کیبورد مناسب، عمر باتری خوب به عنوان یکی از کامل ترین لپ تاپ ها از آن نام برده می‌شود. البته مک بوک پرو ۱۳ اپل با داشتن وزن ۱.۳۷ کیلوگرم جزو سبک وزن ترین ها شناخته نمی شود اما در کنار کیفیت بالایی که ارائه می‌دهد قابلیت حمل خوبی نیز دارد و ناگفته نماند که از قیمت بالایی نیز برخوردار است.

لپ تاپ یوگا ۹۲۰ برند لنوو

لپ تاپ یوگا ۹۲۰ لنوو یکی دیگر از لپ تاپ های سبک وزن دنیا به حساب می آید اگرچه وزن آن ۱.۳۷ کیلوگرم می باشد و رقبایی با وزنهای کمتر از ۱.۱ کیلوگرم نیز دارد اما با داشتن ویژگی های مانند مجهز به سخت افزار قدرتمند، صفحه نمایش لمسی،  قلم اکتیو یا همان فعال،  عمر باتری خوب، ساختاری زیبا و با کیفیت، قیمتی مناسب، به عنوان یکی از گزینه‌های با ارزش برای خرید به حساب می آید.

در این مقاله سعی کردیم تا با سبک ترین لپ تاپ های دنیا با انواع برندها و تجهیزات آشنا شوید. رایان دل کوک

شما می توانید جهت خرید لپ تاپ ایسوس به نمایندگی ایسوس مراجعه کنید.

نتیجه گیری

به مرور زمان و با پیشرفت های گسترده ای که در زمینه علم و تکنولوژی رخ داد، این روزها شاهد تولید و ارائه سبک ترین لپ تاپ در جهان می باشیم که بسیار باریک بوده و از وزن کمی برخوردار است و می توان آن را به راحتی با خود حمل نمود و در هر زمان و مکانی از آن برای انجام امور شخصی استفاده نمود. سبک ترین لپ تاپ های تولید شده توسط برندهای معتبر، یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر به شمار می روند و به راحتی می توان آن ها را با خود به مقصد مورد نظر انتقال داد؛ گفتنی است این لپ تاپ ها با وجود اینکه بسیار سبک و کم حجم هستند، اما دارای نقاط قوت بسیار زیادی نیز می باشند که از جمله آن ها می توان به اسپیکرهای قدرتمند، نمایشگر زیبا و کیبورد راحت و روان اشاره نمود که باعث ایجاد محیط کاربری بسیار آسانی برای کاربران شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *