سامسونگ گلکسی زد فولد 3

سامسونگ گلکسی زد فولد 3
زمان مطالعه مطلب 5 دقیقه

سامسونگ گلکسی زد فولد 3

این سومین سالی است که سامسونگ گوشی‌های هوشمند تاشو تولید می‌کند و مانند همیشه، ادعاهای بزرگی را مطرح می‌کنند. ادعاهای بزرگ، مانند مقاومت در برابر آب IPX8، یک لایه محافظ طبیعی تر و مقاوم در برابر خش روی شیشه انعطاف پذیر، و دوام بهتر در همه جا. 

 

امروز به Galaxy Z Flip و Z Fold3 نگاه می‌کنم ، در یک گوشی تاشو. بخشی از من خوشحال است که سامسونگ همچنان در تلاش برای ایجاد این، چرا که آنها مطمئن جالب توجه است، اما تا کنون آنها بسیار است وحشتناک به تعمیر . من انتظار ندارم که امسال تغییر کند، اما من هیجان زده هستم که بدانم چگونه آنها با این همه قطعات متحرک مقاومت در برابر آب را از بین می برند. 

 

روشی که من بر اساس بازاریابی آنها و مصاحبه اختصاصی آنها با The Verge درک می کنم، این است که به جای اینکه اصلاً سعی کنند آب به لولاها نرسد، آنها را با روان کننده ضد آب پوشانده و سپس از چسب برای آب بندی استفاده کردند. هر دو نیمه از تلفن مانند آنها به طور معمول است. 

 

سامسونگ گلکسی زد فولد 3

 

من می‌خواهم بفهمم این چقدر دقیق است، اما قبل از انجام این کار، یک پیام برای سامسونگ: اگر می‌خواهید داخل گوشی‌های جدید داغ خود را به کسی نشان دهید و همه تصمیمات خود را دوباره توضیح دهید، ممکن است دفعه بعد با ما تماس بگیرید؟ به هر حال. 

مانند گوشی‌های تاشو گلکسی قبل از آن‌ها، هر دوی این تلفن‌ها با برداشتن پنل‌های شیشه‌ای چسبیده در پشت خود باز می‌شوند. در Z Flip، باید مراقب کابل‌های نزدیک لولا باشید! من به این موارد خیلی بد لقب گرفتم. 

صفحه‌نمایش بیرونی Z Fold چسب جالبی دارد: بخشی از آن فوم است، بخشی دیگر از پوشش گلکسی معمولی. به نظر نمی‌رسید که گرما زیاد آن را شل کند، بنابراین مجبور شدم برش را از شکاف بلندگوی گوشی شروع کنم. 

هنگامی که هر چهار پانل بیرونی فرستاده شدند، برداشتن یک سری از محافظ ها و سیم پیچ های شارژ بی سیم به من اجازه می دهد باتری ها را جدا کنم، سپس چند مرحله دیگر کانکتورهای کابل نمایشگر را آزاد کنم. 

در کناره‌های نمایشگر تاشو، در راه رسیدن به صفحه‌نمایش، قاب‌های پلاستیکی برجسته را جدا می‌کنم. اگر می‌خواهید هر یک از اینها را تعمیر کنید، توصیه می‌کنم یک قاب جدید پیدا کنید، زیرا ممکن است مانند من، قاب خود را بشکنید یا خم کنید! قاب های پلاستیکی سپر در سری سه تا شده ضخیم تر هستند، بنابراین کشیدن آنها بدون خم شدن و شکستن دشوارتر است. 

 

پس از یک سفر سریع به پد حرارتی، نمایشگرها آماده آزاد شدن هستند. مانند چین های قبلی، صفحه نمایش ها توسط یک صفحه فلزی نازک تقویت شده اند که باعث می شود برش از طریق چسب زیر کمتر به پنل OLED شکننده آسیب برساند.

در مورد Z Fold کمتر خطرناک بودن به معنای آسان بودن نیست . چسبی که آن شیشه منعطف را نگه می دارد، یکی از زشت ترین چسب هایی است که من تا به حال با آن مواجه شده ام. چسبناک است و سامسونگ آن را تقریباً تا مرکز Fold اعمال کرده است. 

بدتر از همه، یک کابل وجود دارد که به سختی فضای کافی برای عبور از قاب را ندارد، بنابراین مجبور شدم مادربرد را شل کنم تا فضای کافی برای تکان دادن به آن بدهم. بعد از آن درام، من می توانم هر دو صفحه نمایش خمیده را حذف کنم.

سامسونگ گلکسی زد فولد 3

 

تا این لحظه هر دو گوشی بیشتر شبیه به سال‌های قبل بوده‌اند، اما من احساس می‌کنم اینجاست که اوضاع کمی متفاوت خواهد شد. استراتژی مقاومت در برابر آب سامسونگ این است که اجازه دهد آب به زیر صفحه نمایش نفوذ کند، سپس آن را قبل از رسیدن به هر چیز مهمی متوقف کنید. به همین دلیل است که از آنجایی که ما اینها را برای عکس مقدماتی خود زیر آب قرار دادیم، مقداری آب در زیر این نمایشگر Z Flip خواهید دید. 

در پشت صفحه نمایش Z Fold می توانید خطوط چسب باقی مانده را مشاهده کنید. سامسونگ دور هر یک از این سه کابل را با چسب قرار داده است که این بخشی از چیزی است که جدا کردن صفحه نمایش را بسیار دشوار کرده است.

اگرچه این مسیرهای چسب هدفی فراتر از چسبندگی عمومی دارند. اگر دوباره به پشت نمایشگر نگاه کنیم، می‌بینیم که محیط‌های چسب به طور استراتژیک برای محافظت از هر کابل در برابر آب قرار گرفته‌اند، که باز هم می‌تواند زیر نمایشگر قرار بگیرد و خواهد رفت.

یکی دیگر از چیزهای ظریف Z Fold صفحه نمایش: این سوراخ دوربین جلو است! نقاطی که می‌توانید ببینید پیکسل‌های OLED هستند که فاصله بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های نمایشگر دارند تا دوربین بتواند از طریق آن نگاه کند. 

 

حالا بیایید به زیر صفحه نمایش Z Flip3 نگاه کنیم.

سال گذشته در زیر این برچسب ها، لولا و کابل ها نمایان شد. این بار یک جفت صفحه فلزی اضافی از آنها محافظت می کند. صفحات به این نوارهای لاستیکی متصل می شوند، و زیر این نوارهای لاستیکی حلقه ای است که من به دنبال آن بودم. 

بنابراین اینجاست که سامسونگ امیدوار است از رسیدن مایعات به بقیه گوشی جلوگیری کند. در مصاحبه خود با دیتر ، آنها این را “واشر خشک شده در محل” می نامند. این شبیه یک Jell-O فانتزی است. وقتی آن را می‌فرستند، مایع است، و وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد، جامد می‌شود و به این حلقه وزش‌آلود تبدیل می‌شود که در امتداد واشر لاستیکی می‌بینید. اما … سعی نکنید آن را بخورید. 

 

کمی بیشتر جداسازی Z Flip این نماهای نزدیک از برس های نایلونی را برای ما به ارمغان می آورد که تمام تلاش خود را می کنند تا گرد و غبار را از لولا دور نگه دارند و سپس خود لولا را داریم. لولا نسبت به آخرین Z Flip بهبود یافته است: می توان آن را به هر زاویه ای باز کرد، نه فقط 90 و 180 درجه. 

برچسب ها لولاهای سمت نمایشگر، سپس شش صفحه فلزی و چهار واشر لاستیکی را می پوشانند که با Jell-O شفاف خود کامل می شوند. پیچ‌های بیشتری سه قسمت گوشی را در کنار هم نگه می‌دارند و پس از کمی رزوه‌کشی می‌توانید ببینید که Z Fold نیز به برس‌های نایلونی گرد و غبار خود مجهز شده است.

سامسونگ گلکسی زد فولد 3

بنابراین، ما تحقیقات خود را انجام دادیم و متوجه شدیم که سامسونگ در مورد مقاومت در برابر آب تلفن‌های تاشو فانتزی خود بلوف نمی‌زند. ما فقط می توانستیم به گواهی IP آنها اعتماد کنیم، اما این جالب نیست. تلفن های ما از زمان خود در مخزن ماهی جان سالم به در بردند، و در هر جداسازی چند راه ظریف جدید پیدا کردیم که تلفن ها از نفوذ مایعات محافظت می شوند. تنها چیزی که ما متوجه آن نشدیم، «روان کننده» بود که سامسونگ به دیتر اشاره کرد. من فرض می‌کنم که این فقط در چرخ دنده‌های لولا روغن‌کاری می‌کند، به نوعی انتظار داشتم… در سراسر لولا باشد. 

 

از طریق لنز قابل تعمیر، هیچ یک از این تلفن ها واقعاً با مدل قبلی خود متفاوت نیستند. من می گویم Z Flip جدید احتمالاً قابل تعمیر تر از این دو است، زیرا صفحه نمایش آن و هر دو باتری در اوایل فرآیند جداسازی قطعات قابل دسترسی هستند، اما کاملاً واضح است که هیچ کدام با تعمیر طراحی نشده اند. اما، حداقل امسال کمی بادوام تر هستند و امیدواریم اکنون که سامسونگ فرمول گوشی تاشو را کم و بیش مشخص کرده است، آنها بتوانند به فکر این باشند که چگونه تعمیر آنها را آسان تر کنند.

تعمیر موبایل در رایان دل کوک

 

سامسونگ گلکسی زد فولد 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *