بهترین SSD برای بازی در سال 2021

بهترین هارد SSD برای بازی
زمان مطالعه مطلب 8 دقیقه

با استفاده از بهترین SSD برای بازی، سرعت رایانه بازی خود را افزایش دهید. فضای ذخیره سازی فقط مربوط به ظرفیت نیست، بهترین SSD برای بازی می تواند تفاوت زیادی در احساس کلی رایانه برای شما ایجاد کند. ما در مورد افزایش نرخ فریم سنتی که می تواند بهترین کارت گرافیک را ارائه دهد صحبت نمی کنیم، اما از نظر میزان پاسخگویی سیستم شما و سرعت عمل واقعی شما در بازی Rainbow Six Siege، یک SSD عالی می تواند برای اجرای بازی ها عالی باشد.

بهترین SSD برای بازی

اگر از SSD با ظرفیت بالا نیز استفاده کنید، فضای کافی برای شما فراهم می کند تا بتوانید با تقاضاهای بی وقفه بزرگترین گربه های ذخیره سازی بازی کنار بیایید. ما به شما، CoD: Modern Warfare و Red Dead Redemption 2 را پیشنهاد میکنیم.

تفاوت عملکرد بین SSD و هارد دیسک معمولی به اندازه تفاوت شب و روز است و همین امر می تواند بین درایوهای SATA و بهترین SSD های PCIe 4.0 نیز صادق باشد. بدون انتظار ناامید کننده که اطلاعات شما مانند یک قایق بخار قدیمی در اطراف دکل شما جمع شوند. در برخی موارد، واقعا خسته کننده میشود که بازی های شما، همیشه در حال بارگیری هستند. 

بهترین ssd برای بازی
بهترین هارد ssd برای بازی

ما هر شش درایو موجود در لیست را از طریق مجموعه بنچمارک خود، از جمله تست های بارگذاری بازی در دنیای واقعی و همچنین تست های سرعت ذخیره سازی مصنوعی، اجرا کرده ایم تا دریابیم بهترین SSD برای بازی کدام است. هر کدام از آنها یک ویندوز 10 جدید نصب کرده اند که روی دکل آزمایش بارگذاری شده است، بنابراین ما می دانیم که آنها به عنوان درایو اصلی شما چگونه عمل خواهند کرد.

SSD های برتر ما شامل درایوهای 1 ترابایتی و 500 گیگابایتی هستند زیرا SSD های کوچکتر، هرچند ارزان تر، عملکرد خود را از دست می دهند و با بازی هایی که هرکدام بیش از 150 گیگابایت حجم دارند، این روزها به فضای ذخیره سازی زیادی احتیاج دارید تا از مدیریت کل موجودی جلوگیری کنید.

بهترین SSD برای بازی؛ Addlink S70

مشخصات فنی

ظرفیت: 256 گیگابایت ، 512 گیگابایت ، 1 ترابایت ، 2 ترابایت

کنترل کننده: Phison PS5012-E12

حافظه: Toshiba 3D TLC

رابط: M.2 PCIe 3.0 x4

بخش خواندن: 3،400 مگابایت بر ثانیه (نسخه 512 گیگابایت)

بخش نوشتن: 2000 مگابایت بر ثانیه (نسخه 512 گیگابایت)

دلایل خرید

ارزش عالی+عملکرد بالا PCIe 3.0+استقامت عالی

دلایل پرهیز از

عملکرد زیر متوسط ​​

Addlink از هیچ جا بیرون نیامد تا قیمت هر SSD مبتنی بر NVMe را کاهش دهد و به نظر می رسد کاتالیزوری برای برابری قیمت تقریبی در اکوسیستم PCIe و SATA SSD بوده است.  ممکن است در حافظه ذخیره نامی شناخته شده نباشد، اما با توجه به اینکه S70 هنوز از کنترلر Phison E12 کاملاً قابل تشخیص و حافظه 3D TLC توشیبا استفاده می کند، چیزهای زیادی وجود ندارد.

درایو Addlink تقریباً شبیه به گرانترین Seagate Firecuda است. عملکرد آن تقریباً مشابه WD Black SN750 است که بعداً برای رقابت باید قیمت خود را کاهش دهد. در سطح 512 گیگابایت، مسلماً Addlink S70 بهترین SSD برای ایجاد سیستم شما است و نسخه 1 ترابایتی حتی بهتر از آن می نویسد … و ما قبلاً آن را به قیمت 120 دلار نیز دیده بودیم.

با وجود نام نسبتاً ناشناخته، هیچ نگرانی در مورد قابلیت اطمینان نداریم، زیرا از هر دو نوع 512 گیگابایت و 1 ترابایت به طور منظم به عنوان بخشی از دکل های آزمایشی خود بدون عیب استفاده کرده ایم. هنگامی که درایوهای SATA هزینه یکسانی دارند و SSD های سامسونگ هزینه بیشتری دارند اما کارایی چندانی ندارند، پس Addlink S70 انتخاب ماست.

بهترین ssd برای اجرای بازی
بهترین هارد ssd برای اجرای بازی های سنگین

بهترین ssd برای بازی؛ WD Black SN850

مشخصات فنی

ظرفیت: 1 ترابایت

کنترل کننده: WD_Black G2

حافظه: TLC 96 لایه BiCS4

رابط کاربری: PCIe Gen4 x4

بخش خوانده شده: 7000 مگابایت بر ثانیه

میزان نوشتن: 5300 مگابایت بر ثانیه

دلایل خرید

عملکرد عالی در دنیای واقعی+ضمانت کامل 5 ساله

دلایل پرهیز از

داغ می کند-فاقد رمزگذاری AES 256 بیتی

وسترن دیجیتال بلک SN850 مد دیر ورود به مهمانی PCIe 4.0 را ایجاد می کند. این دستگاه قابلیت انتقال 7000 مگابایت بر ثانیه و 5300 مگابایت بر ثانیه در انتقال متوالی را دارد، که بسیار بیشتر از قابلیت های بیشتر درایوها است. دلیل آن این است که از آخرین رابط PCIe 4.0 استفاده می کند، که دارای پهنای باند نظری دو برابر درایوهای دیگر PCIe 3.0 است.

عملکرد در نهایت هر SSD را تعریف می کند. WD SN850 واقعاً از بین دیگران متمایز است. معیارهای مصنوعی، که توسط ATTO و AS SSD هدایت می شوند، نشان می دهد که این درایو نسل دوم PCIe 4.0 است و حداکثر سرعت خواندن متوالی به ترتیب 6750 مگابایت بر ثانیه و 5920 مگابایت بر ثانیه است. نوشته ها کمتر از Sabrent Rocket 4 Plus هستند، اما همچنان سالم هستند، در هر دو طرف 5 گیگابایت بر ثانیه. عملکرد نوشتن 4K در ASSD SSD می تواند این مورد را پشت سر بگذارد و WD SN850 از درایو Sabrent پیشی می گیرد. 

از میان درایوهای جدید PCIe 4.0 موجود در بازار، SN850 با عملکرد چشمگیر در دنیای واقعی بسیار چشمگیر است، هرچند کمی داغ است. اگر می خواهید سریعترین درایو نسل بعدی را داشته باشید، این همان است.

مقرون به صرفه ترین هارد SSD برای بازی؛ هارد سامسونگ 970 EVO Plus

مشخصات فنی

ظرفیت: 250 گیگابایت ، 500 گیگابایت ، 1 ترابایت ، 2 ترابایت

کنترل کننده: Samsung Phoenix

حافظه: MLC 3 بیتی سامسونگ

رابط: M.2 PCIe 3.0 x4

بخش خوانده شده: 3500 مگابایت بر ثانیه

بخش نوشتن: 3200 مگابایت بر ثانیه

دلایل خرید

فناوری SSD سامسونگ+عملکرد فوق العاده در دنیای واقعی

دلایل پرهیز از

می تواند برای کارآیی بهتر بهینه شود.

سامسونگ 970 EVO Plus نسبت به 970 EVO عملکرد کمی در نوشتن دارد. زمانی بود که می توانستید نسخه غیر پلاس را با هزینه کمی کمتر انتخاب کنید، اما به نظر می رسد که این درایوها اکنون ناپدید شده اند. اگر می توانید 970 EVO مستقیم با هزینه کمتر پیدا کنید، به دنبال آن بروید، اما آنها نادر هستند.

هر دو درایو هنوز از یک کنترلر فونیکس سامسونگ استفاده می کنن ، به این معنی که می توانند در استفاده در دنیای واقعی از رقبا پیشی بگیرند. اگر می خواهید حداکثر عملکرد PCIe 3.0 را داشته باشید، درایوهای سامسونگ به سختی مورد ضرب و شتم قرار می گیرند ، اما باید هزینه آن افزایش سرعت اندک را بپردازید. در مقایسه با 512 گیگابایت Addlink، سامسونگ در آزمایشات واقعی کمی سریعتر عمل می کند اما 20 دلار دیگر هزینه دارد.

این مسئله در سطح نیم ترابایت مسئله بزرگی نیست، اما وقتی نسخه 1 ترابایتی با قیمت تقریبی 170 دلار به بازار عرضه می شود، باعث می شود که ظرفیت بالاتر 970 EVO کمی سخت تر باشد. 500 گیگابایت 970 EVO هنوز یک درایو عالی است، دارای ویژگی های هوشمند، خوش ساخت و با قیمت رقابتی تر است.

بهترین هارد ssd؛ WD Black SN750

مشخصات فنی

ظرفیت: 250 گیگابایت ، 500 گیگابایت ، 1 ترابایت ، 2 ترابایت

کنترل کننده: وسترن دیجیتال

حافظه: SanDisk/Toshiba 3D TLC

رابط: M.2 PCIe 3.0 x4

بخش خوانده شده: 3،470 مگابایت بر ثانیه

بخش نوشتن: 3000 مگابایت بر ثانیه

دلایل خرید

قیمت های رقابتی+عملکرد SSD جدی+فناوری داخلی

دلایل پرهیز از

مصرف برق زیاد 

مانند حرکت به درایوهای PCIe 4.0، ورود وسترن دیجیتال به عرصه SSD به طور کلی مدت زیادی بود. اما WD Black SN750 ارزش انتظار را داشت. این دستگاه عملکرد یکپارچه ای با بهترین SSD های EVO سامسونگ مصرف کننده دارد و قیمت آنها را نیز پایین می آورد.

ترکیبی از یک کنترل کننده حافظه داخلی و حافظه توشیبا (همچنین در اصل پس از دستیابی به بخش حافظه SanDisk/Toshiba) به معنای آن است که ما در اینجا یک درایو داریم که می تواند در روش ساخت خود نیز با سامسونگ مطابقت داشته باشد و این بدان معناست که WD می تواند در مورد میزان هزینه ای که افراد برای داشتن یک SSD سریع PCIe در رایانه بازی خود دریافت می کنند، بسیار تهاجمی عمل کند.

یک نسخه گران تر نیز وجود دارد که یک هیت سینک به آن متصل شده است. با این حال، تا زمانی که درایو خود را در شکاف M.2 زیر GPU خود قرار ندهید، باید طلایی باشد و SN750 بدون سوختن حداکثر عملکرد خود را حفظ می کند.

بهترین SSD برای ذخیره سازی ثانویه؛ هارد MX500

مشخصات فنی

ظرفیت: 1 ترابایت

کنترل کننده: Silicon Motion SM2258

حافظه: Micron TLC

رابط: SATA 6Gbps

بخش خواندن: 560 مگابایت بر ثانیه

بخش نوشتن: 510 مگابایت بر ثانیه

دلایل خرید

+یکی از سریعترین درایوهای SATA+قیمت رقابتی به ازای هر گیگابایت

دلایل پرهیز از

-رتبه استقامت پایین برای داده های سنگین -کندتر در مقایسه با هر SSD NMVe

عجیب به نظر می رسد که Crucial MX500 تنها درایو SATA است که در لیست بهترین SSD های ما برای بازی باقی مانده است، اما وقتی تفاوت قیمت بین PCIe و SATA بسیار کم است، نمی توان برای تکنولوژی بسیار کندتر بحث کرد. اما، از آنجا که محدودیت سختی در تعداد اسلات M.2 در مادربرد وجود دارد، هنوز جایی برای SSD های SATA به عنوان ذخیره سازی ثانویه وجود دارد.

Crucial MX500 یکی از بهترین ها است. با حداکثر محدودیت پهنای باند نظری SATA 600 مگابایت بر ثانیه، تقریباً به همان سرعتی که در اختیار دارید و درایوهای Crucial مدتهاست که از بهترین گزینه های موجود نیز هستند. این مقرون به صرفه ترین درایو SATA 1 ترابایتی است که می توانید انتخاب کرده و خانه دوم خوبی برای کتابخانه های Steam و Epic خود باشید.

خوشبختانه به عنوان یک درایو بوت در سیستم هایی که سوکت M.2 ندارند، یا حداقل به هر حال سوکت M.2 قابل راه اندازی عمل می کند. شما همچنان از پاسخ سریع سیستم عامل خود در پروتکل NVMe مخصوص SSD غافل خواهید بود.

بهترین هارد ssd باقیمت مناسب؛ Sabrent Rocket 4 Plus

مشخصات فنی

ظرفیت: 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت

کنترل کننده: Phison PS5018-E18

فلش: Micron B27 96-TLC بعد

رابط: M.2 PCIe 4.0 x4

بخش خوانده شده: 7100 مگابایت بر ثانیه

بخش نوشتن: 6،600 مگابایت بر ثانیه

دلایل خرید

+عملکرد عالی نسل اول+بسته نرم افزاری مفید

دلایل پرهیز 

-سرمایه گذاری اولیه بالا

Sabrent Rocket 4 Plus یکی از اولین درایوهایی بود که از کنترلر جدید Phison E18 استفاده کرد. پیگیری کنترلر بسیار محبوب Phison E16 که اساساً در هر درایو PCIe 4.0 نسل اول یافت می شود. به طور جدی، این کنترلر است که در همه چیز از Corsair MP600 گرفته تا Gigabyte Aorus تا Addlink S90 و همچنین بسیاری از درایوهای خود Sabrent پیدا خواهید کرد. 

سرعت خواندن آن بیش از 5000 مگابایت بر ثانیه بود و نوشتن آن 4400 مگابایت بر ثانیه بود، در حالی که بهترین درایوهای PCIe 3.0 قادر به خواندن 3500 مگابایت بر ثانیه و نوشتن حدود 3000 مگابایت بر ثانیه بودند. 

این کنترلر جدید Phison E18 به طور قابل توجهی افزایش می یابد و توان پی در پی تا 7،100 مگابایت بر ثانیه خوانده و 6،600 مگابایت بر ثانیه می نویسد. محدودیت های نظری رابط کاربری برای هر دو 8 گیگابایت بر ثانیه است، بنابراین این ارقام دور از انتظار نیست که PCIe 4.0 با چه سرعتی پیش برود. اساساً سرعت فوق العاده ای دارد و حداقل روی کاغذ، سریع ترین درایویی است که تا کنون منتشر شده است.

در مورد عملکرد، اینجاست که آخرین محرک Sabrent تقریباً بدون زحمت تأثیر می گذارد، به ویژه هنگامی که صحبت از توان مصنوعی می شود. ارقام پی در پی خواندن و نوشتن در هر دو معیار چشمگیر است، اما این عملکرد نوشتاری است که بیش از همه برجسته است و مورد رقابت قرار میگیرد. سامسونگ 980 پرو به ویژه در تلاش است تا با Sabrent Rocket 4 Plus مطابقت داشته باشد.

تست های ذخیره سازی PCMark 10 کمی سریعتر هستند، هر دو معیارهای Full و Quick نشان می دهند که Sabrent از Samsung 980 Pro و WD Black SN850 عقب مانده است. معیار Final Fantasy XIV: Shadowbringers سطوح را در بیش از هفت و نیم ثانیه بارگذاری کرد، که بسیار سریعتر از درایوهای نسل اول است.

اگر می خواهید بهترین عملکرد را داشته باشید، WD Black SN850 فقط بر این درایو برتری دارد. این SSD دمای بیشتری در حین کار نسبت به Sabrent Rocket 4 Plus دارد، این نکته ای است که ما Sabrent را به جای آن توصیه کنیم. این درایو همچنین 50 دلار ارزان تر از 2 ترابایت WD Black SN850 است، که این امر را به ارزش پیشنهادی بهتری تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *