بهترین CPU برای بازی در سال 2021

بهترین CPU برای بازی
زمان مطالعه مطلب 9 دقیقه

بهترین CPU برای بازی در سال 2021

 

دستگاه خود را با بهترین CPU برای بازی روشن کنید. هسته های بیشتر ، ساعت های بیشتر ، همه چیز مهمتر.

 

(دستگاه خود را با بهترین CPU برای بازی روشن کنید). 

 

با در دسترس بودن موجودی ، بهترین CPU برای بازی در حال حاضر چیزی است که ما مردم عادی می توانیم بیرون برویم و بخریم. اگر به دنبال یک پردازنده جدید هستید ، ما دوباره در نقطه ای هستیم که می توانید بهترینها را خریداری کنید ، و نه فقط آنچه در انبار موجود است. 

 

ما هر یک از تراشه های موجود در این لیست را آزمایش کرده و آنها را از طریق مجموعه محک معیار CPU خود روی دکل تست PCG اجرا کرده ایم. این شامل بارهای فشرده سه بعدی و رندر ویدئویی و همچنین آزمایش عملکرد بسیار مهم بازی تراشه ها می شود.

 

اینتل با عرضه تراشه های Rocket Lake به این معناست که ما CPU هایی با کیفیت متفاوت مانند Core i5 11600K را به عنوان بهترین عملکرد برای عملکرد خود در نظر گرفته ایم در حالی که از عملکرد کلی پرچمدار Core i9 11900K بسیار ناامید شده ایم . اگرچه ، CPU مورد علاقه ما در حال حاضر Ryzen 9 5900X است ، به همراه بسیاری از تراشه های فعلی Zen 3 AMD. 

 

معمولاً هنگام ساختن یک دستگاه جدید از ابتدا ، یکی از اولین چیزهایی که باید بدانید این است که آیا قصد دارید سیستم Intel یا AMD را بسازید. هر کدام را که انتخاب می کنید ، در اینجا چند نکته است که باید بدانید. تراشه های جدید Ryzen 5000 هنوز از سوکت AM4 استفاده می کنند و با مادربردهای X570 ، B550 و A520 (اوه ، و مادربردهای B450 و X470) سازگار هستند.

تراشه های Comet Lake اینتل از سوکت LGA 1200 استفاده می کنند و Rocket Lake تخته های جدید سری 500 را معرفی کرده است. مگر اینکه از راه حل ناخوشایند PCIe 4.0 که چیپ های جدید اینتل ارائه می دهند ناامید باشید ، در این مرحله برای اینتل مادربرد Z490 یا B460 ارزان تر را انتخاب کنید. خوشبختانه ، انتخاب ما برای بهترین مادربرد بازی با پردازنده های موجود در این لیست سازگار است. 

 

بهترین CPU برای بازی

1. AMD Ryzen 9 5900X

بهترین CPU برای بازی در حال حاضر.

مشخصات فنی

هسته: 12

موضوعات: 24

ساعت پایه: 3.7 گیگاهرتز

تقویت ساعت: 4.8 گیگاهرتز

اورکلاک: بله

حافظه نهان L3: 64 مگابایت

TDP: 105 وات

خطوط PCIe 4.0: 20

 

 

دلایل خرید

بهترین CPU برای بازی + عملکرد عالی در سراسر + معماری سریع و کارآمد

دلایل عدم خرید

به کولر مناسب شخص ثالث نیاز دارد

معماری Zen AMD با هر نسل بهبود یافته است ، اما این واقعیت که AMD با Zen 3 موفق به بهبود IPC 19 درصدی شده است چیزی خیره کننده نیست. نکته مهم برای ما به عنوان گیمرها این است که این پیشرفت بدین معناست که AMD در هنگام بازی می تواند از پای اینتل تا پای دیگر برآید. راستش را بخواهید ، اکنون بین این دو چیز کمی وجود دارد که هرکسی ادعای دیگری می کند دچار توهم می شود. 

 

با هر رزولوشن که بازی می کنید ، این پردازنده می تواند آن را اداره کند و کارت گرافیک دلخواه شما را با فریم های آبدار بسیاری تغذیه کند. این واقعیت که این یک هیولای 12 هسته ای و 24 نخ است به این معنی است که می تواند با هر چیز دیگری که به سمت آن پرتاب می کنید نیز کنار بیاید. بنابراین اگر رویای اجرای سه بعدی ، ویرایش ویدئو یا هر کار جدی دیگری را در سر می پرورانید ، می دانید که برای رسیدگی به آن باید غرغر کنید. این واقعیت که شما را در هنگام بازی باز نمی دارد حتی شیرین تر می کند. 

 

تنها نقطه ضعف واقعی قیمت و افت کولر Wraith است – هنگام خرید توجه نکنید. با این وجود ، آنچه را که می پردازید دریافت می کنید ، و این یک تراشه خارق العاده برای بازی و هر کار دیگری است که ممکن است بخواهید انجام دهید. 

 

اگر در بازار قدرت واقعی هستید ، می توانید به Ryzen 9 5950X بروید که 16 هسته و 32 نخ را در اختیار شما قرار می دهد. با این حال ، هزینه آن 250 دلار بیشتر است و برای اهداف بازی و حتی بیشتر کارهای تولید محتوا ، 5900X بیش از حد کافی است.

 

2. Intel Core i5 11600K

بهترین پردازنده گرافیکی اینتل یک پیشنهاد ارزشمند است.

مشخصات فنی

هسته: 6

موضوعات: 12

کلاک پایه: 3.9 گیگاهرتز

کلاک توربو: 4.9 گیگاهرتز (تک هسته ای)

اورکلاک: بله ، 4.9 گیگاهرتز معمولی معمولی

حافظه نهان L3: 12 مگابایت

TDP: 125 وات

خطوط PCIe 4.0: 20

 

 

 

دلایل خرید

+از قیمت 5600X کمتر است+عملکرد بالا در بازی+برش های چند رشته ای جامد

دلایل عدم خرید

-iGPU هنوز کاملاً ضعیف است

 

Core i5 11600K تراشه مورد علاقه من در نسل جدید Rocket Lake است که نشان دهنده بازگشت نوستالژیک به روزهای قدیم راه اندازی CPU اینتل است. پردازنده برتر همیشه یک محصول هاله مناسب بود ، اما i5 جایی بود که معیارهای قیمت/عملکرد واقعا نسل جدیدی را فروخت. بسیار خوب ، با توجه به اینکه 11900K یک تراشه ناامید کننده است ، شاید این یک بازگشت کامل به روزهای گذشته نباشد ، اما 11600K هنوز یک پردازنده بازی شش هسته ای 12 هسته ای برجسته است.

 

همچنین قیمت فوق العاده ای در زیر Ryzen 5 5600X و ارقام عملکردی دارد که با تراشه Zen 3 AMD بسیار خوب است. ممکن است پشتیبان Cypress Cove 14 نانومتری آن را تشنه قدرت کند ، اما این مانع از آن نمی شود که یک پردازنده بازی عالی باشد و سیلیکون پردازنده زیادی را برای پول نقد زیاد ارائه دهد.

 

و از PCIe 4.0 در مادربردهای سری 500 اینتل پشتیبانی می کند. اگرچه این در حال حاضر سود مشکوکی دارد زیرا آزمایش ما تا به حال با SSD های پشتیبانی شده PCIe 4.0 خوب پیش نرفته است. امیدوارم این امر تغییر کند ، اما با وجود این ، این هنوز یکی از بهترین پردازنده های ارزان قیمت بازی است.

 

3. AMD Ryzen 5 5600X

برترین پردازنده Zen 3 AMD با قیمت مناسب و در دسترس امروز.

مشخصات فنی

هسته: 6

موضوعات: 12

ساعت پایه: 3.7 گیگاهرتز

تقویت ساعت: 4.6 گیگاهرتز

اورکلاک: بله

حافظه نهان L3: 32 مگابایت

TDP: 65 وات

خطوط PCIe 4.0: 20

 

 

 

 

دلایل خرید

+عملکرد عالی بازی+ارزش عالی برای پول+پتانسیل اورکلاک مناسب+Wraith Stealth شامل می شود

دلایل پرهیز از

-50 دلار بیشتر از 3600X-… 3600X با کولر بهتر عرضه شد

وقتی نوبت به بازی می رسد ، همه چیز فوق العاده در مورد حلقه های 5900X برای این تراشه Zen 3 مقرون به صرفه نیز صادق است. هیچ چیزی بین هیچ یک از تراشه های Ryzen 5000 در بازی ها وجود ندارد ، به این معنی که با این تراشه نرخ فریم یکسانی را انتخاب خواهید کرد. وقتی به آن فکر می کنید کدام یک باورنکردنی است-عملکرد درجه یک از مقرون به صرفه ترین پردازنده Zen 3؟ ما هر روز به آن بله خواهیم گفت

این نیمی از تعداد هسته اصلی آن تراشه را دارد و مانند 6 هسته و 12 نخ به هم می چسبد. با این حال ، این فقط مربوط به حجم کاری جدی تر است ، که برای کارهای منطقی تر بیش از حد کافی است. شما می توانید استدلال کنید که بازی می تواند فراتر از 12 رشته ای که ما در اینجا داریم وجود داشته باشد ، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که تا کنون صادق باشد ، و این حتی اگر کنسول های نسل بعدی 8 هسته و 16 نخ را تکان می دهند. 

Ryzen 5 5600X همچنین هزینه حمل و نقل خانواده Ryzen 5000 را با ارسال با کولر Wraith Stealth افزایش می دهد ، بنابراین نیازی نیست مبلغ اضافی را برای چیلر شخص ثالث کاهش دهید. نیازی نیست ، اما اگر این کار را بکنید ، به مدت طولانی تری به ساعت های بالاتر ضربه می زنید و همچنین دنیای فوق العاده اورکلاک را باز می کنید ، که می تواند این کار را با ارزش کند. این یک اورکلاکر کوچک مناسب است و اگرچه تأثیر چندانی روی بازی ها نخواهد گذاشت ، اما در زمینه های دیگر به خوبی کمک می کند.

4. Intel Core i5 10400F

یک گزینه مقرون به صرفه برای سازه های اینتل.

مشخصات فنی

هسته: 6

موضوعات: 12

ساعت پایه: 2.9 گیگاهرتز

ساعت توربو: 4.3 گیگاهرتز

اورکلاک: خیر

حافظه نهان L3: 12 مگابایت

TDP: 65 وات

خطوط PCIe 3.0: 16

 

 

 

دلایل خرید

+عملکرد متوسط ​​قیمت مناسب+کولر موجود در جعبه

دلایل پرهیز از

-اورکلاک را پشتیبانی نمی کند

Core i5 10400F یک گزینه شگفت انگیز هیجان انگیز است. این دستگاه کمی سریعتر از نسل قبلی Core i5 9400 است ، اما پسوند F به این معنی است که گرافیک یکپارچه اینتل را به طور کامل کنار می گذارد. این مشکلی برای گیمرها ایجاد نمی کند مگر اینکه بخواهید از QuickSync استفاده کنید ، اگرچه NVENC انویدیا به هر حال مسلماً بهتر است. به طور کلی ، این یک انتخاب عالی مقرون به صرفه است که هزینه بیشتری نسبت به یک قسمت Core i3 ندارد.

مصالحه های دیگری نیز وجود دارد ، مانند ضرب کننده قفل شده – در اینجا اورکلاک وجود ندارد. اما می توانید در هزینه خود صرفه جویی کرده و یک مادربرد H470 بگیرید. حداقل شما یک کولر در جعبه دارید ، چیزی که ما دوست داریم به عنوان یک گزینه در هر CPU مشاهده کنیم. اکثر برد ها با خوشحالی 10400F را در 3.9 گیگاهرتز اجرا می کنند ، بنابراین نگران ساعت پایه پایین نباشید.

در حالی که i5 10400F ممکن است به اندازه سایر پردازنده ها در تست های چند رشته ای سریع نباشد ، اما در مجموعه بازی ما ، با آخرین نسل 3900X AMD سازگار است. بازی های آینده ممکن است فراتر از قابلیت های 6 هسته ای خود حرکت کنند ، اما احتمالاً نه قبل از اینکه برای ارتقاء آماده باشید. در حال حاضر ، i5 10400F بسیار سریع و بسیار مقرون به صرفه است.

  1. AMD Ryzen 7 5800X

یک تراشه میان رده عالی برای کارهای جدی و بازی.

مشخصات فنی

هسته: 8

موضوعات: 16

ساعت پایه: 3.8 گیگاهرتز

تقویت ساعت: 4.7 گیگاهرتز

اورکلاک: بله

حافظه نهان L3: 32 مگابایت

TDP: 105 وات

خطوط PCIe 4.0: 20

 

 

دلایل خرید

+همان معماری عالی ذن 3+عملکرد عالی بازی+پشتیبانی از PCIe 4.0

دلایل پرهیز از

-با این قیمت می تواند در بازی از Intel عقب بماند

اگر Intel Core i7 در دنیایی وجود نداشته باشد ، این یک تراشه باورنکردنی خواهد بود و می تواند به سه توصیه اصلی ما تبدیل شود ، بدون هیچ گونه تنبلی. برای بازی بسیار عالی است ، همان ارقامی را که برای 5900X و 5600X قابل مشاهده است تولید می کند. با این حال ، به نظر می رسد که از نظر پیکربندی نقطه قوت را به خود اختصاص داده است ، زیرا هشت هسته و 16 نخ آن مطمئناً برای آینده مناسب است ، زیرا این همان چیزی است که Xbox Series X و Playstation 5 در حال تکان دادن هستند. 

متأسفانه برای AMD ، اینتل وجود دارد ، و Core i7 10700K شرکت آبی با بسیاری از معیارهای مهمتر با این ویژگی مطابقت دارد ، اما این تراشه در یک جهت اصلی – ارزش پول نسبت به آن ، ضعیف شده است. این در کارهای جدی سریعتر است ، و اگر به این نکته توجه کرده اید ، این را بخرید و دیگر فکر نکنید. اما اگر عمدتا به دنبال بازی هستید ، اینتل تقریباً همین کار را می کند اما هزینه کمتری دارد. و این برای AMD سخت است که از آن دور شود. 

رقابت را کنار بگذاریم ، این هنوز Zen 3 در حال تکان دادن چیزهای خود است و این کار را به خوبی انجام می دهد. پشتیبانی از PCIe 4.0 را نیز وارد کنید ، و این یک تراشه آینده نگر است که سالها برای شما دوام خواهد آورد. 

6. Intel Core i9 10900K

پرچمدار Comet Lake هنوز یک گزینه قدرتمند است.

مشخصات فنی

هسته: 10

موضوعات: 20

ساعت پایه: 3.7 گیگاهرتز

ساعت توربو: 5.3 گیگاهرتز

اورکلاک: بله ، معمولی 5.0-5.3 گیگاهرتز

حافظه نهان L3: 20 مگابایت

TDP: 95 وات

خطوط PCIe 3.0: 16

 

 

 

دلایل خرید

+بازی با عملکرد بالا+پتانسیل اورکلاک

دلایل پرهیز از

-معماری قدیمی دریاچه دنباله دار

برترین تراشه بازی Comet Lake اینتل ، Core i9 10900K ، بسیاری از ویژگیهای خاص خود را با انتشار Zen 3 از دست داد. هنگامی که 10900K رونمایی شد ، با اطمینان خاطر این سریعترین پردازنده بازی جهان را به دست آورد ، اما این چنین نیست ادعایی که دیگر واقعا می تواند آن را ادامه دهد ، زیرا بازی های زیادی برنده Ryzen 5900X AMD است. این هنوز یک تراشه بازی ترک خورده است ، اشتباه نکنید ، اما در بهترین حالت معامله شد و پس از آن ، درخشش زیادی را از دست داد.

چیزی که آن را تحت الشعاع قرار نداده است ، آخرین نسخه اینتل است. Rocket Lake i9 11900K در مجموع تقریباً قدرتمند است ، اما گران تر است و هنوز در قسمت چند رشته ای از دست می رود.

10900K هنوز برای اکثر موارد بیش از حد مجاز است ، به غیر از احتمالاً در سطح بسیار بالا و برای کارهای سنگین. تراشه های AMD منطقی تر هستند ، اما هنوز جذابیت عجیبی در این پردازنده وجود دارد. احتمالاً به آن احتیاج ندارید ، اما اگر دستگاهی در اطراف آن بسازید ، می دانید که این تراشه نیست که شما را عقب می اندازد.

Core i9 10900K اولین بار است که اینتل 10 هسته پردازشی را در خط اصلی خود قرار داده است. با توجه به اینکه می تواند به فرکانس 5.3 گیگاهرتز برسد (هرچند به طور مختصر) ، مطمئناً نشان دهنده پیشرفت چشمگیر فناوری 14 نانومتری است که اینتل مدتهاست به آن متصل شده است. بازی هنوز از سرعت بالای ساعت بهره می برد ، که هنوز هم ارائه می دهد. با توجه به رقابت خیلی منطقی نیست.

برای همراهی با این تراشه و خنک کننده جدی ، باید روی مادربرد Z490 سرمایه گذاری کنید (یک PSU مناسب نیز مشکلی نخواهد داشت). فریب آن TDP معقول 95 واتی را نخورید ، زیرا راه را فراتر از این می گذارد ، مخصوصاً اگر به فکر کشف اورکلاک کردن آن هستید. 

7. AMD Ryzen 7 5700G

بهترین تراشه با گرافیک یکپارچه.

مشخصات فنی

هسته: 8

موضوعات: 16

ساعت پایه: 3.8 گیگاهرتز

ساعت توربو: 4.6 گیگاهرتز

اورکلاک: بله ، معمولی 5.0-5.3 گیگاهرتز

حافظه نهان L3: 16 مگابایت

TDP: 65 وات

خطوط PCIe 3.0: 16

 

 

 

دلایل خرید

+بهترین GPU یکپارچه+حرارتی عالی و مصرف برق+عملکرد همه جانبه قوی

دلایل پرهیز از

-فاقد PCIe 4.0-برای بهترین عملکرد به حافظه سریع نیاز دارد-برای APU گران است

اگر قصد استفاده از کارت گرافیک مجزا را ندارید ، اما همچنان می خواهید تا حد کمی عملکرد بازی را خارج از سیستم خود داشته باشید ، APU های AMD بهترین پردازنده ها هستند. و AMD Ryzen 7 5700G بهترین تراشه جدید مبتنی بر Zen 3 است که آن را ارائه می دهد.

بر خلاف پیشنهادات قبلی APU از AMD ، Ryzen 7 5700G بیشتر یک تراشه جک است ، زیرا ما در مورد یک پردازنده هشت هسته ای Zen 3 با 16 رشته و یک پردازنده گرافیکی قدرتمند مبتنی بر Vega صحبت می کنیم. پشتیبان گیری کنید این باعث می شود این تراشه تقریباً با بهترین پردازنده های سری Ryzen 5000 در قدرت پردازشی وجود داشته باشد ، اما با غرغر گرافیکی می تواند بازی های 1080p را در تنظیمات پایین در برخی عناوین با جدیت بالا ارائه دهد.

در شرایط خشکسالی GPU ، 5700G را به یک APU جذاب تبدیل می کند ، زیرا باعث می شود رایانه بازی جدید شما راه اندازی شود در حالی که منتظر می مانید تا کارت های گرافیکی مجزا در دسترس قرار گیرند و در عین حال در عملکرد سیستم خود نیز خسارت زیادی وارد نکنید.

مسئله این است که از آنجا که 5700G یک طرح یکپارچه است نه یک چیپلت ، برخی تفاوت های عملکردی در مقایسه با Ryzen 7 5800X استاندارد ، یک پردازنده مستقیم هشت هسته ای 16 رشته ای بدون گرافیک وجود دارد. همچنین فاقد پشتیبانی PCIe 4.0 برای اجرای سریعترین SSD ها است و برای استفاده بیشتر از قدرت پردازنده گرافیکی خود نیاز به حافظه پرسرعت دارد. اما هنوز هم یک پردازنده عالی همه جانبه AMD است و در مواردی که کارت های گرافیک هنوز بسیار نادر هستند یک گزینه بسیار مفید است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *