بهترین چاپگرهای سه بعدی ارزان برای 2021

بهترین چاپگرهای سه بعدی
زمان مطالعه مطلب 8 دقیقه

بهترین چاپگرهای سه بعدی ارزان برای 2021

پرینترهای سه بعدی مقرون به صرفه امروز احتمالاً شما را شگفت زده خواهد کرد: شما می توانید یک دستگاه روان کار کنید که ویژگی های آن فقط در مدلهای رده بالا وجود دارد. پرینترهای سه بعدی برتر را که زیر 500 دلار آزمایش کرده ایم ، بررسی کنید.

در حالی که ما از چاپ سه بعدی به عنوان یک فناوری بالغ تردید داریم ، ممکن است بگویید که به دوران نوجوانی خود رسیده است. در دهه اول و تغییر آنها ،پرینترهای سه بعدی در قیمت پایین تری پیدا کرده اند ، راه اندازی و راه اندازی آنها آسان تر شده و قابل اطمینان تر شده اند. و ممکن است شما کمتر از آنچه انتظار دارید بپردازید: بسیاری از ویژگی های گران قیمت به مدل های ارزان قیمت منتقل شده اند.

PC Labs چاپگرهای سه بعدی را از سال 2013 بررسی کرده است. امروزه وضعیت چاپ سه بعدی قوی است ، اما همیشه اینطور نبود. در چند سال اول ، غالباً ماجراجویی راه اندازی یکی از این چاپگرها بود ، چه برسد به موفقیت در رژیم آزمایش ما. مسائل مربوط به رشته- ساخت رشته های ذوب شده aaka (FFF) یا مدل سازی رسوب ذوب شده (FDM)-چاپگرها فراوان بود.

تغذیه کننده های رشته باید مجبور شوند تا رشته را از قرقره به اکسترودر منتقل کنند. تخت های چاپی باید به صورت دستی تراز شوند. اکسترودر یا انتهای گرم باید درست در موقعیت مناسب قرار بگیرند تا فاصله بین نازل و صفحه ساخت (سطح مسطح که شی روی آن چاپ شده است) به حداقل برسد. اجسامی که اغلب به صفحه ساخت چسبیده بودند ، و نیاز به تلاش های دقیق و گاهی ناموفق داشتند تا آنها را از بین ببرند. برای حل این مسائل و سایر مسائل نیاز به تلاش سختی است که اغلب با تماس با پشتیبانی فنی همراه است.

دیگر نه چندان زیاد. در حالی که هنوز هم گاهی اوقات می توانند سرکش باشند ، چاپگرهای سه بعدی بسیار بزرگ شده اند و دستیابی به اصول اولیه چاپگر سه بعدی به احتمال زیاد به یک مسابقه فریاد بر سر چیزهای کوچک ختم می شود.

بهترین چاپگرهای سه بعدی

بهترین چاپگر
بهترین چاپگر

در چاپگر سه بعدی ارزان به دنبال چه چیزی باشید

تفاوت بزرگ در تغییری است که در مدل های ارزان قیمت ایجاد شده است. امروزه ، بسیاری از این مسائل مربوط به چاپ سه بعدی حل شده است (در بیشتر مواقع ، به هر حال) ، حتی برای چاپگرهای سه بعدی مصرف کننده و با قیمت مناسب. سطح بندی تختخواب چاپی معمولی است و شما معمولاً می توانید اشیاء چاپ شده سه بعدی را از صفحات ساختاری گرم یا انعطاف پذیر با حداقل میزان تراکم حذف کنید. اکثر تولیدکنندگان چاپگرهای سه بعدی یا نرم افزار خود را توسعه داده و اصلاح کرده اند ، یا از یک بستر چاپ منبع باز مانند Cura استفاده کرده اند .!

  

 آنچه چاپگرهای سه بعدی گران تر را از چاپگرهای ارزان قیمت جدا می کند (برای اهداف این مقاله “ارزان” که 500 دلار یا کمتر تعریف شده است) اغلب گروهی از ویژگی های انتخابی است. این موارد شامل حجم ساخت ، نوع قاب ، انواع رشته پشتیبانی شده ، نرم افزار و ترکیب اتصال است. بیایید به نوبه خود از طریق آنها عبور کنیم.

حجم مناسب برای چاپگر سه بعدی چقدر است؟

حجم ساخت چاپگر سه بعدی حداکثر ابعاد (HWD) قسمتی است که می تواند چاپ کند. (ما می گوییم “یک قسمت” زیرا یک شی چاپ سه بعدی می تواند شامل چندین قسمت باشد که چاپ می شوند ، سپس چسبانده می شوند یا به هم متصل می شوند.) در حالی که کوچکترین حجم ساخت هر چاپگر سه بعدی ما 3.9 در 3.9 در 4.9 اینچ است ، ما هر حجم ساخت کوچکتر از 6 در 6 در 6 اینچ را کوچک ، هر عدد بین آن و 10 در 10 در 10 اینچ را متوسط ​​و هر چاپگری با حداقل یک بعد ساخت بیش از 10 اینچ را دارای حجم ساخت بزرگ می دانیم.

به عنوان یک قاعده کلی ، چاپگرهای سه بعدی ارزان حجم تولید کمی دارند ، در حالی که پرینترهای سه بعدی حجم بیشتری دارند. این تا حدی به نوع چاپگر بستگی دارد. چاپگرهای سه بعدی با فریم بسته-و اکثر مدلهای نیمه باز ، که دارای قسمت بالا ، پایه و کناره های سفت و سخت هستند اما در جلو و اغلب ، در پشت باز هستند-دارای حجم ساخت کمی هستند ، در حالی که چاپگرهای با قاب باز فاقد سختی هستند. یک ساختار فیزیکی ، اغلب حجم ساخت نسبتاً بالایی نسبت به قیمت آن دارد. شما می خواهید حجم ساخت را با انواع اشیایی که چاپ می کنید وزن کنید.

 

بهترین چاپگرهای سه بعدی

آیا باید پرینتر سه بعدی باز یا فریم بسته تهیه کنم؟

که ما را به پرسش “عامل عامل” فریم می رساند: فریم باز در مقابل فریم بسته . پرینترهای سه بعدی با قاب بسته دستگاه هایی شبیه جعبه هستند ، با پایه سفت و محکم ، دیوارها (با درب ورودی در جلو) و قسمت بالای آن. از جمله مزایای آنها؟ آنها صدای کارکرد را خفه می کنند و همچنین بوی ناشی از رشته های ذوب شده را کاهش می دهند (که به طور بالقوه در پلاستیک ABS مشکل ایجاد می شود) و برخی از افراد یا حیوانات خانگی که ممکن است ناخواسته اکسترودر داغ را لمس کنند محافظت می کنند. یک جنبه منفی: آنها حجم تولید کوچکتری نسبت به چاپگرهای سه بعدی با فریم باز دارند که دیوارهای کمتری (اغلب ، بدون) برای محدود کردن آنها دارند.

چاپگرهای سه بعدی ارزان قیمت شامل مدلهای فریم باز و فریم بسته و همچنین چند چاپگر استریولیتوگرافی می شوند. اگر حجم ساخت نسبتاً زیاد در اولویت قرار دارد ، احتمالاً با مدل فریم باز هزینه بیشتری خواهید داشت. فریم های باز دارای معایب واضحی هستند: آنها معمولاً پر سر و صدا هستند ، هنگامی که پلاستیک های خاصی ذوب می شوند بو ایجاد می کنند و محافظت کمی برای افرادی که ممکن است اکسترودر داغ را لمس کنند ، ارائه می دهند.

همچنین بسته به مدل ، برخی از منفی های بالقوه فریم های باز را تشخیص دهید. برخی از آنها نیاز به مونتاژ دارند ، اساساً کیت هستند و بیشتر آنها نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به چاپگرهای فریم بسته دارند ، به علاوه تعمیر و نگهداری بیشتری برای عملکرد راحت آنها. با این حال ، این ویژگیها نباید مانع علاقه مندان و افراد DIY شوند – و حتی ممکن است برای آنها جذاب باشد.

چاپگر
چاپگر

در نرم افزار و اتصال پرینتر سه بعدی باید به دنبال چه چیزی باشم؟

آن روزها گذشته که کارگران قلع و قمع مجبور بودند چندین برنامه مختلف را برای راه اندازی یک چاپگر سه بعدی اجرا کنند. تولیدکنندگان یا برنامه چاپ سه بعدی خود را شامل می شوند و یا پلت فرم موجود مانند Cura منبع باز را تغییر می دهند.

نرم افزار چاپ سه بعدی سه عملکرد اصلی را انجام می دهد: پردازش یک فایل شی (تغییر اندازه ، جابجایی ، چرخش و در برخی موارد تکرار آن) ، برش دادن آن (بر اساس وضوح انتخابی شما به لایه های مجازی) و چاپ آن. اینها تقریباً بصورت جهانی با یک فرایند یکپارچه ترکیب می شوند. برخی از چاپگرهای رده بالا دارای نرم افزاری هستند که از طیف وسیع تری از تنظیمات پشتیبانی می کند که می توانید آنها را تغییر دهید ، اما حتی مجموعه های اصلی نیز حداقل به خوبی کار می کنند.

مجموعه ای از گزینه های اتصال از مدل به مدل دیگر در مجموعه ارزان تر متفاوت است. تقریباً همه آنها دارای یک پورت USB Type-A هستند که درایو انگشت شست را برای چاپ از فایل های سند جا می دهد. اکثر آنها همچنین دارای یک پورت USB Type-B برای اتصال مستقیم به کامپیوتر هستند و برخی از آنها Wi-Fi را نیز (یا به عنوان جایگزین) ارائه می دهند ، در حالی که تعداد انگشت شماری به شما امکان می دهد از طریق اترنت متصل شوید تا چاپگر را در یک شبکه محلی به اشتراک بگذارید.

برخی از چاپگرها از ذخیره فایل های سه بعدی بر روی کارت SD یا microSD (که ممکن است حاوی فایل های سیستم چاپگر باشد) پشتیبانی می کنند. اکثر تولیدکنندگان چاپگرهای سه بعدی (حتی با تخفیف) دارای یک برنامه تلفن همراه برای راه اندازی و نظارت بر کارهای چاپ هستند و برخی از آنها دسترسی به خدمات ابری را که می توانید از آنها چاپ کنید ، فراهم می کنند.

در حالی که پرینترهای سه بعدی درجه یک تمایل زیادی برای اتصال دارند ، مدل های تخفیف در انتخاب های آنها بسیار متفاوت است. برخی سخاوتمندانه و برخی دیگر اساسی هستند ، بنابراین ارزیابی آنچه که یک مدل ارائه می دهد ، ارزشمند است.

در پشتیبانی رشته باید به دنبال چه چیزی باشم؟

تمایل به حمایت از فیلامنتها یک منطقه کلیدی است که مدلهای ارزان قیمت را از مدلهای بالاتر جدا می کند. ( برای اطلاع بیشتر به راهنمای ما در مورد درک رشته های چاپ سه بعدی مراجعه کنید .) چاپگرهای سه بعدی ارزان قیمت از تعداد محدودی از انواع رشته های پلاستیکی پشتیبانی می کنند که برخی از آنها فقط PLA و/یا ABS هستند.

PLA (اسید پلی لاکتیک) یک پلیمر زیست تخریب پذیر و گیاهی است ، در حالی که ABS (اکریلونیتریل بوتادین استایرن) همان پلاستیک محکمی است که لگو از آن ساخته شده است. اشیاء چاپ شده از ABS با دوام و غیر سمی هستند ، اگرچه کار با این مواد می تواند مشکل باشد. ABS می تواند در حین چاپ بوی تند و ناخوشایندی از خود منتشر کند و گوشه های پایینی اجسامی که با آن چاپ می شوند تمایل دارند کمی به سمت بالا جمع شوند ، به خصوص اگر از یک تخت چاپ بدون گرم استفاده می کنید. این می تواند منجر به چاپ های ناخوشایند شود و/یا چاپ هایی که زودتر از موعد صفحه را جدا کرده و آنها را خراب کنند.

بسیاری از چاپگرهای سه بعدی مبتدی و ارزان قیمت منحصراً از PLA استفاده می کنند. اگر می خواهید انواع بیشتری از رشته ها را آزمایش کنید-که شامل رشته های محلول در آب ، کامپوزیت های چوبی و فلزی و هر دو نوع سخت و انعطاف پذیر است-ممکن است مجبور شوید هزینه بیشتری بپردازید ، اگرچه چند مدل تخفیف از طیف گسترده ای پشتیبانی می کند. 

چاپگر ارزان
چاپگر ارزان

آیا باید قلم چاپ سه بعدی را در نظر بگیرم؟

اگرچه آنها به خودی خود چاپگر نیستند ، اما قلم های سه بعدی ارزان قیمت نزدیک به چاپگرهای سه بعدی هستند – با استفاده از انواع فیلامنت های مشابه و سیستم اکستروژن مشابه – و ما آنها را در دسته چاپ سه بعدی قرار می دهیم. به جای ردیابی یک الگوی برنامه ریزی شده ، از قلم سه بعدی بسیار شبیه یک قلم معمولی استفاده می کنید ، با این تفاوت که با پلاستیک مذاب نقاشی می کنید. شما می توانید یک الگو را ردیابی کرده یا به صورت آزاد بکشید ، و حتی وقتی پلاستیک پس از اکسترود شدن سریع محکم و سفت می شود ، به صورت سه بعدی بکشید.

هزینه بیشتر قلم های سه بعدی کمتر از 100 دلار و برخی دیگر 50 دلار یا کمتر است. در یک نگاه ، قلم های سه بعدی ممکن است اسباب بازی به نظر برسند ، اما برخی از هنرمندان و صنعتگران به سراغ آنها رفته اند ، زیرا امکان ساخت اشیاء کاملاً پیچیده و زیبا با آنها وجود دارد. اگر هدف شما از چاپ سه بعدی چیزی بیشتر از طراحی آزاد و بیان آزاد است تا خروجی با محوریت کامپیوتر ، ساختار یافته و قابل تکرار ، ممکن است یکی را امتحان کنید.

بنابراین ، کدام چاپگر سه بعدی ارزان را باید خریداری کنم؟

خرید یک چاپگر سه بعدی مقرون به صرفه نیازی به یک فداکاری ندارد. بسیاری از مدلهای توانا و قابل اعتماد با قیمت کمتر از 500 دلار به فروش می رسند و اگرچه ممکن است به اندازه پسرعموهای گران قیمت خود از نظر ویژگی غنی نباشند ، اما پرداخت هزینه چیزهایی که نیازی به آنها ندارید ، منطقی نیست.

بسیاری از آزمایشگران چاپ سه بعدی معمولی با چاپ روی کابل USB یا درایو انگشت شست خوب خواهند بود و چسبیدن به PLA ممکن است بهترین انتخاب برای چاپگر سه بعدی اولیه باشد. اگر فقط بر روی ویژگی های مورد نظر خود تمرکز کنید ، ممکن است از آنچه که پیدا کرده اید شگفت زده شوید. 

بهترین چاپگرهای سه بعدی

چاپگر سه بعدی
چاپگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *