بهترین هارد ssd در سال 2021

بهترین هارد ssd
زمان مطالعه مطلب 12 دقیقه

بهترین هارد ssd در سال 2021

بهترین درایوهای حالت جامد می توانند رایانه شما را شارژ کنند. در اینجا انتخاب های ما برای بهترین SSD ها و آنچه باید قبل از خرید بدانید، آورده شده است.

 

جابجایی به درایو حالت جامد بهترین ارتقایی است که می توانید برای رایانه شخصی خود انجام دهید. این دستگاه‌های شگفت‌انگیز زمان راه‌اندازی را سرعت می‌بخشند، واکنش‌پذیری برنامه‌ها و بازی‌های شما را بهبود می‌بخشند و به طور کلی باعث می‌شوند رایانه شما سریع باشد. اما همه درایوهای حالت جامد یکسان نیستند. شما می توانید SSD های درجه یک را پیدا کنید که عملکرد خوب و با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می دهند، یا می توانید برای دستیابی به سرعت خواندن و نوشتن که به سطحی کاملاً دیگر می رسد، هزینه های زیادی را صرف کنید.

 

بسیاری از SSD ها به شکل 2.5 اینچی هستند و از طریق همان پورت SATA که توسط هارد دیسک سنتی استفاده می شود به رایانه شخصی شما متصل می شوند. اما در درایوهای NVMe (غیر فرار حافظه اکسپرس)، درایوهای SSD کوچک gumstick را خواهید یافت که در یک اتصال M.2 در مادربرد مدرن قرار می‌گیرند، SSD‌هایی که روی آداپتور PCIe قرار می‌گیرند و در مادربرد شما قرار می‌گیرند. مانند کارت گرافیک یا کارت صدا، درایوهای سه بعدی Xpoint و غیره. انتخاب یک SSD عالی مانند گذشته ساده نیست.

 

هدف این راهنما همین است. ما درایوهای متعددی را آزمایش کرده‌ایم تا بهترین SSD‌ها را برای هر موردی پیدا کنیم و انتخاب‌های برتر خود را در زیر ارائه می‌کنیم. علاوه بر آن، اطلاعات مفیدی در مورد آنچه در یک SSD باید جستجو کنید، به شما می دهیم تا بتوانید خریدار آگاه تری باشید. نکته سریع: این جمع بندی فقط درایوهای داخلی حالت جامد را پوشش می دهد. اگر به دنبال راه حل ذخیره سازی قابل حمل هستید ، راهنمای PCWorld را در مورد بهترین درایوهای خارجی بررسی کنید .

 

  • راهنمای ما را در مورد اینکهکدام SSD را باید بخرید ، بررسی کنید، و همه چیزهایی را که باید در مورد اینکه کدام نوع درایو حالت جامد در هر سیستم بهتر کار می کند، توضیح می دهد.
  • سامسونگبه طعنه های PCIe فروزان سریع 5.0 SSD ها در ماه جولای، پیش از پشتیبانی انتظار می رود مشخصات نسل بعدی در سیستم های اینتل و AMD آینده است. این یک درایو سازمانی است، اما اشتباه نکنید: PCIe 5.0 در راه است.

بهترین هارد اکسترنال

بهترین SSD برای اکثر مردم

SK Hynix Gold S31 SATA SSD

سری اصلی SSD های EVO سامسونگ از سال 2014 در صدر لیست پیشنهادی ما قرار گرفته است و Samsung 870 EVO جدید هنوز هم گزینه ای عالی برای افرادی است که خواهان ترکیبی محکم از سرعت، قیمت، سازگاری و قابلیت اطمینان 5 سامسونگ هستند. سال گارانتی و نرم افزار مدیریت فوق العاده Magician. اما اکثر مردم بهتر است SK Hynix Gold S31 را خریداری کنند .

 

گلد S31 نه تنها یکی از سریع‌ترین SSD‌های SATA است که ما تا به حال آزمایش کرده‌ایم و در فاصله‌ای نزدیک به بهترین 870 EVO قرار می‌گیرد، بلکه قیمت این درایو فوق‌العاده است. با قیمت 44 دلار برای درایو 250 گیگابایتی ، 48 دلار برای درایو 500 گیگابایتی ، یا 85 دلار برای 1 ترابایت ، قیمت گلد S31 بسیار کمتر از خط تولید سامسونگ است که برای یک مدل 500 گیگابایتی 95 دلار دریافت می کند . وقتی همه چیز در آن نسخه‌های 48 گیگابایتی واقعی انجام شد، گلد S31 سریع‌ترین درایویی بود که تا به حال برای عملیات خواندن و نوشتن مداوم آزمایش کرده‌ایم، بررسی ما در آن زمان اعلام کرد. به اندازه کافی گفت.

 

خوب، شاید نه. بیایید کمی در مورد خود برند صحبت کنیم، زیرا SK Hynix دقیقاً یک نام آشنا نیست. با وجود این، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نیمه هادی در این سیاره است. این شرکت از همان ابتدا در حال توسعه فناوری NAND و کنترلر بوده است، و در حالی که سازنده SSD برای بسیاری از فروشندگان بزرگ رایانه بوده است، معمولاً جایی برای خود در قفسه ها نگرفته است. در حال حاضر آن را دریافت کرده است، و نتایج فوق العاده است.

 

با این حال، اگر به ظرفیت بیشتری نیاز دارید، یا به سادگی می‌خواهید به یک برند آزمایش شده و واقعی بچسبید، همچنان به Samsung 870 EVO نگاه کنید که در مدل‌های 250 گیگابایتی ، 500 گیگابایتی ، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی موجود است . آنها فقط یک تار موی کوچک سریعتر از درایوهای SK Hynix در عملکرد خام هستند، اما هزینه نسبتاً بیشتری دارند. این بیشتر نشان می دهد که گلد S31 چقدر خوب است، زیرا Samsung 870 EVO یک بسته بسیار قانع کننده و مقرون به صرفه را در مقایسه با اکثر SSD ها ارائه می دهد. سامسونگ 870 QVO یکی دیگر از مدعی قوی است، با ظرفیت هایی از 1TB تمام راه به یک 8TB عظیم، اما ما در بخش بعدی مورد بحث است.

بهترین SSD مقرون به صرفه

SK Hynix Gold S31 SATA SSD

بهترین SSD مقرون به صرفه همچنین بهترین SSD برای اکثر افراد است، زیرا SK Hynix Gold S31 که قبلاً مورد بحث قرار گرفت، عملکرد فوق العاده ای را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهد. اگر به هر دلیلی علاقه ای به آن درایو ندارید، گزینه های بیشتری دارید.

 

اکنون که درایوهای حالت جامد سلول چند سطحی (MLC) و سلول‌های سه‌سطحی (TLC) به شدت کاهش یافته‌اند، سازندگان درایوهای سلول‌های چهار سطحی (QLC) با ظاهر جدید را عرضه کرده‌اند که قیمت SSD را حتی پایین‌تر می‌آورد. فناوری جدید به سازندگان درایو اجازه می‌دهد تا SSD‌ها را با سطوح ظرفیتی مشابه دیسک سخت پر کنند، در حالی که به طور همزمان به سرعت‌های آبدار SSD نزدیک می‌شوند که همه ما در بیشتر مواقع بسیار دوست داریم. دور اول درایوهای QLC، از جمله Samsung 860 QVO که هنوز هم عالی است، با انتقال ده‌ها گیگابایت داده در یک حرکت، سرعت نوشتن آن به سطوحی مشابه دیسک سخت کاهش یافت.

 

بهترین ssd

سامسونگ 870 QVO -Samsung است نسل دوم QLC ارائه-ارزشی از همان سرنوشت رنج می برند. اگر قصد ندارید همزمان حجم زیادی از داده را جابجا کنید و به فضای بیشتری نیاز دارید، اگر به ظرفیت های بزرگتر از آنچه SK Hynix ارائه می دهد نیاز دارید، این گزینه عالی است. درایو سامسونگ با قیمت 100 دلار برای 1 ترابایت ، 190 دلار برای 2 ترابایت ، 353 دلار برای 4 ترابایت ، یا 700 دلار برای 8 ترابایت (oof) در آمازون در دسترس است. قدیمی تر سامسونگ 860 QVO یک گزینه خوب خیلی باقی مانده است، اما جدیدتر 870 QVO بهترینها در هر راه.

اگر می‌خواهید مقداری فضای ذخیره‌سازی را با قیمتی پایین‌تر به رایانه خود اضافه کنید، Crucial’s BX500 را نیز در نظر بگیرید، یک SSD فوق‌العاده موجود در چندین طعم: ظرفیت 2 ترابایتی ( در حال حاضر 195 دلار در آمازون )، 1 ترابایت ( 100 دلار در آمازون )، 480 گیگابایت. ( 55 دلار در آمازون )، و 240 گیگابایت ( 35 دلار در آمازون ). ما در بررسی خود گفتیم که BX500 از نظر ذهنی به اندازه هر چیز دیگری سریع است تا زمانی که حافظه پنهان آن تمام شود. این احتمالاً یک اتفاق نادر برای کاربر معمولی است. کاربران قدرتمند باید آن را نادیده بگیرند، اما برای بقیه چیز خوبی است.

اگر عملکرد بسیار مهم است، Samsung 970 Pro یا Seagate FireCuda 510 سریع‌ترین SSD‌های NVMe هستند که می‌توانید بخرید – اما بیشتر مردم باید SK Hynix Gold P31 را خریداری کنند . بله، SK Hynix در حال پیشرفت است و بر بودجه، NVMe و بهترین دسته بندی های کلی SSD تسلط دارد.

 

Gold P31 اولین SSD NVMe است که دارای 128 بیت TLC NAND است و درایو SK Hynix را فراتر از سایر گزینه‌ها که از 96 لایه NAND استفاده می‌کنند، سوق می‌دهد. مدلی که ما آزمایش کردیم کاملاً به معیارهای مصنوعی CrystalDiskMark 6 و AS SSD ما رسید و تقریباً به سرعت خواندن و نوشتن 3.5 گیگابایت در ثانیه که در بیانیه مطبوعاتی ادعا شده بود رسید. همچنین در آزمایش‌های انتقال فایل 48 و 450 گیگابایتی ما در دنیای واقعی، در برابر SSD‌هایی که هزینه بسیار بیشتری دارند، ایستادگی کرد. SK Hynix Gold P31 مانند یک درایو سطح بالا عمل می کند، اما قیمت آن کمی بالاتر از درایوهای مقرون به صرفه است، و خوب، این گویای همه چیز است. شما می توانید یک مدل 500 گیگابایتی را با قیمت 75 دلار ، یک مدل 1 ترابایتی را با قیمت 135 دلار یا یک نسخه 2 ترابایتی را با قیمت 280 دلار در آمازون تهیه کنید.

 

Crucial P5 یکی دیگر از SSD های NVMe مقرون به صرفه و عالی است که عملکردی برابر با گزینه های بسیار گران تر دارد و اگر SK Hynix Gold P31 وجود نداشت، احتمالا بهترین انتخاب ما خواهد بود. گلد P31 هم کمی سریعتر و هم کمی ارزانتر است، بنابراین ابتدا آن را دنبال کنید. با این حال، درایو Crucial یک جایگزین قاتل است. با این حال، پسرعموی آن با قابلیت PCIe 4.0، Crucial P5 Plus ، سرعت کمی سریع‌تر را برای قیمت برچسب بسیار بالاتر ارائه می‌کند. هنوز هم یک SSD توانمند است، اما مانند P5 غیر پلاس، توصیه کامل ما را دریافت نمی کند.

 

با این حال، اگر بودجه ای ندارید، می توانید گزینه های قانع کننده ای با پول کمی کمتر پیدا کنید. Addlink S70 NVMe در SSD گزینه سریع انجام ستاره ای دیگر است، درآمد جایزه انتخاب ویراستاران ما. Addlink به اندازه برخی از مارک های بزرگ شناخته شده نیست، اما 5 سال ضمانت درایو خود را ارائه می دهد. همین امر در مورد SSD XD80 سیلیکون پاور نیز صدق می‌کند ، که عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای درایو PCIe 3.0 ارائه می‌کند و جایزه انتخاب ویرایشگران را نیز به خود اختصاص داده است. به سختی می توان آن را در ظرفیت های غیر از 1 ترابایت پیدا کرد، با این حال، تصور می شود که اندازه آن با قیمتی عالی در همان 110 دلار به عنوان پیشنهاد Addlink است.

بهترین هارد ssd

اگر برایتان مهم نیست که برای عملکرد سریع‌تر Samsung 970 Pro هزینه کنید، Kingston KC2500 با سگ‌های بزرگ نیز اجرا می‌شود، اما با قیمتی مقرون به صرفه‌تر . در بررسی خود گفتیم که KC2500 در هیچ آزمایشی به پله های بالای تریبون نرسید، اما همیشه در فاصله آسانی از رهبر قرار داشت. این دستگاه تقریباً با قیمتی مشابه با رقبا در دسترس است و باید در صدر فهرست کوتاه شما قرار گیرد وقتی که در حال خرید یک NVMe SSD با کارایی بالا هستید.

 

و اکنون، در نهایت می‌توانید به لطف نسل جدیدی از SSD‌های فوق‌العاده، سرعت‌های NVMe بی‌نظیر را بدون کاهش ظرفیت دریافت کنید، هرچند که برای این امتیاز هزینه خواهید کرد. OWC هاله 12 ارائه متوسط عملکرد های NVMe (بخوانید: سریع تر از بسیاری) زوج با یک بزرگ 4TB از عملکرد برای 929 $ . فوق العاده Sabrent موشک Q آمپر همه چیز با عملکرد درجه یک و ظرفیت 8TB دیوانه است، اما آن را مجموعه ای از شما را به یک خنک 1500 $ . لبه خونریزی ارزان نیست.

اکثر SSD های NVMe از رابط استاندارد PCIe 3.0 استفاده می کنند، اما حتی درایوهای PCIe 4.0 سریعتر هم اکنون وجود دارد – حداقل در سیستم هایی که از فناوری لبه نازک پشتیبانی می کنند. در حال حاضر، تنها پردازنده‌های Ryzen 3000 AMD از PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کنند، و حتی در آن زمان تنها زمانی که در مادربرد X570 یا B550 قرار می‌گیرند. با این حال، اگر این معیارها را برآورده کنید، SSD های PCIe 4.0 حتی سریع ترین SSD های PCIe 3.0 NVMe را نیز در گرد و غبار باقی می گذارند.

 

Corsair ، Gigabyte و Sabrent اولین SSD های PCIe 4.0 را عرضه کردند که همگی عملکردی مشابه از مدل های 1 ترابایتی با قیمت حدود 200 دلار دارند. اگرچه درایو PCIe 4.0 مورد علاقه ما کمی بیشتر است.

 

ما اخیراً یک میز تست PCIe 4.0 را به تنظیمات خود اضافه کرده‌ایم، اما قهرمان تا کنون سامسونگ 980 پرو است . درایو بیش از سامسونگ ادعا 7GBps خواندن و سرعت نوشتن 5Gbps و در آزمایش ما. SK Hynix Gold P31 – درایو استاندارد NVMe مورد علاقه ما – برای اینکه چقدر مسخره است، ما را با سرعت نوشتن نیمی از آن شگفت‌زده کرد. درایو سامسونگ همچنین از طریق آزمایش‌های انتقال فایل در دنیای واقعی ما شعله‌ور شد، اگرچه اگر مقدار زیادی داده به سمت آن پرتاب کنید، گاهی اوقات سرعت آن کمی کاهش می‌یابد، همانطور که در آزمایش انتقال 450 گیگابایتی خود کشف کردیم. با این حال، اکثر مردم هرگز SSD خود را به این سختی تحت فشار قرار نمی دهند.

 

با این حال، همه این عملکردها دارای امتیاز بالایی هستند. 70 دلار برای 250 گیگابایت ، 120 دلار برای 500 گیگابایت ، یا 200 دلار برای 1 ترابایت ظرفیت پرداخت خواهید کرد. همچنین یک گزینه عظیم 2 ترابایتی با قیمت 300 دلار وجود دارد.

 

از طرف دیگر، WD Black SN850 یک مو از عملکرد سامسونگ 980 پرو عقب تر است، اما با یک حاشیه نسبتاً باریک، تقریباً با همان قیمت. در بررسی خود گفتیم، اگر به دنبال عملکرد نهایی ذخیره سازی تک SSD PCIe4 هستید، با هیچ کدام اشتباه نخواهید کرد. انتخاب شماست. همچنین جایزه انتخاب ویراستاران ما را به دست آورد. همین امر در مورد Adata XPG Gammix S70 Blade ، یکی دیگر از رقبای شایسته 980 Pro صدق می کند .

 

عالی شرکت Seagate FireCuda 530 است و حتی سریع تر از Samsung 980 نرم افزار اگر شما به دنبال برای عملکرد خالص، اما این سرعت فوق العاده می آید در و حتی بالاتر قیمت- 150 $ برای 500GB ، 255 $ برای 1TB ، 490 $ برای 2TB ، و یا یک قلب توقف $ 1،000 برای 4TB . ما در بررسی خود گفتیم [Seagate FireCuda 530] نه تنها بهترین‌های بقیه را در معیارهای دنیای واقعی و مصنوعی ما بهتر کرد، بلکه این کار را در چندین آزمایش با یک حاشیه خوب انجام داد. اگر بتوانید آن را بخرید و بتوانید آن را پیدا کنید، پشیمان نخواهید شد.

 

اگر یک SSD با سرعت PCIe 4.0 سریع می‌خواهید، اما نمی‌خواهید برای عملکرد بیش از حد سامسونگ یا سیگیت هزینه کنید، XPG Gammix S50 Lite را در نظر بگیرید.

در بررسی خود گفتیم که XPG Gammix S50 Lite اولین SSD PCIe 4 است که ما آزمایش کرده‌ایم که هزینه اضافی زیادی برای نسل بعدی ندارد. در دنیای واقعی، تشخیص تفاوت بین سیستمی که آن را اجرا می کند و سیستمی که از Samsung 980 Pro بسیار گران تر استفاده می کند، سخت است. جدا از نقل و انتقالات بسیار طولانی، معامله بسیار خوبی است.

اس اس دی

قبل از خرید از درایوهای NVMe آگاه باشید. SSDهای استاندارد SATA در حال حاضر زمان بوت شدن و بارگذاری را برای رایانه‌های شخصی افزایش می‌دهند و قیمت بسیار ارزان‌تری دارند. اگر به طور معمول داده ها را منتقل کنید، به خصوص در مقادیر زیاد، بیشترین استفاده را از درایوهای NVMe خواهید برد، چه در فرم فاکتور M.2 مانند Samsung 980 Pro یا یک درایو PCIe. اگر این کار را انجام ندهید، درایوهای NVMe ارزش این قیمت را ندارند.

AMD Ryzen 5 5600X 6 هسته ای، پردازنده دسکتاپ بدون قفل 12 رشته ای با خنک کننده Wraith Stealth

اگر تصمیم به خرید NVMe SSD دارید، مطمئن شوید که رایانه شما از عهده آن بر می آید. این یک فناوری نسبتاً جدید است، بنابراین شما فقط می‌توانید مادربردهای اتصال M.2 را از چند سال گذشته پیدا کنید. در بیشتر موارد به AMD Ryzen و تراشه های اصلی اینتل از دوران Skylake به بعد فکر کنید . SSD های NVMe که بر روی آداپتورهای PCIe نصب می شدند در سال های اولیه این فناوری، قبل از گسترش پذیرش M.2، محبوب بودند، اما اکنون نادرتر هستند. قبل از خرید، مطمئن شوید که واقعاً می‌توانید از یک SSD NVMe استفاده کنید و توجه داشته باشید که برای استفاده کامل از آن به 4 خط PCIe در دسترس نیاز دارید.

برای استفاده حداکثری از یک درایو NVMe، می خواهید سیستم عامل خود را بر روی آن اجرا کنید، بنابراین باید سیستمی داشته باشید که درایو را تشخیص دهد و بتواند از آن بوت شود. رایانه های شخصی خریداری شده در یکی دو سال گذشته نباید مشکلی برای بوت شدن از درایو NVMe داشته باشند، اما پشتیبانی از آن در مادربردهای قدیمی می تواند مشکل ساز باشد. مادربرد خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید آیا از بوت شدن از NVMe پشتیبانی می کند یا خیر. ممکن است لازم باشد یک آپدیت بایوس برای برد خود نصب کنید. اگر سخت افزار شما نمی تواند از NVMe SSD بوت شود، دستگاه شما همچنان باید بتواند از آن به عنوان درایو ثانویه استفاده کند.

 

در SSD به دنبال چه چیزی باشید

البته ظرفیت و قیمت مهم هستند و یک گارانتی طولانی می تواند ترس از مرگ زودرس داده ها را کاهش دهد. اکثر سازندگان SSD سه سال گارانتی ارائه می دهند و برخی از مدل های زیباتر پنج سال گارانتی دارند. اما برخلاف روزهای قدیم SSD، درایوهای مدرن با استفاده عادی مصرف‌کننده فرسوده نمی‌شوند، همانطور که Tech Report سال‌ها پیش با یک تست استقامت طاقت‌فرسا آزمایش و ثابت کرد.

 

بزرگترین چیزی که باید مراقب آن باشید، فناوری مورد استفاده برای اتصال SSD به رایانه شخصی است. ما در راهنمای خود به جزئیات بیشتر و مشاوره خرید می‌پردازیم که در مورد کدام SSD باید بخرید .

 

  1. SATA: این هم به نوع اتصال و هم به پروتکل انتقال اشاره دارد که برای اتصال بیشتر هارد دیسک‌های 2.5 و 3.5 اینچی و SSD به رایانه شخصی شما استفاده می‌شود. سرعت SATA III می تواند تقریباً به 600 مگابایت در ثانیه برسد و بیشتر – اما نه همه – درایوهای مدرن آن را حداکثر می کنند. (اطلاعات بیشتر در مورد آن در بخش بعدی.)
  2. PCI-E: این رابط به چهار مسیر PCIe رایانه شما ضربه می‌زند تا سرعت SATA را به میزان تقریباً 4 گیگابایت در ثانیه نسبت به نسل PCIe کاهش دهد. 3. این نوع سرعت های ذوب چهره به خوبی با درایوهای NVMe سوپرشارژ جفت می شوند. هم خطوط PCIe در مادربرد و هم اسلات2 در مادربرد شما می‌توانند برای پشتیبانی از رابط PCIe سیم‌کشی شوند و می‌توانید آداپتورهایی بخرید که به شما امکان می‌دهند درایوهای gumstick M.2 را در یک خط PCIe قرار دهید. درایوهای PCIe 4.0 به طور قابل توجهی سریعتر هستند، اما به پردازنده AMD Ryzen 3000 سری با مادربرد X570 یا B550 نیاز دارند.
  3. NVMe: فناوری Non-Volatile Memory Express از پهنای باند فراوان PCIe برای ایجاد SSDهای سریع و فوق‌العاده‌ای استفاده می‌کند که درایوهای مبتنی بر SATA را از آب خارج می‌کند. برای یک غواصی عمیق ، همه چیزهایی که باید درباره NVMe بدانید PCWorld را بررسی کنید .
  4. 2: اینجاست که همه چیز پیچیده می شود. بسیاری از مردم تصور می کنند که درایوهای M.2 همه از فناوری NVMe و سرعت PCIe استفاده می کنند، اما این درست نیست. M.2 فقط یک فرم فاکتور است. مطمئنا، اکثر SSD های M.2 از NVMe استفاده می کنند، اما برخی هنوز به SATA پایبند هستند. مشقت را بنویس. بسیاری از اولترابوک های مدرن برای ذخیره سازی به M.2 متکی هستند.
  5. 2 و mSATA: همچنین ممکن است با درایوهای SSD mSATA و U.2 برخورد کنید، اما پشتیبانی از مادربرد و در دسترس بودن محصول برای این فرمت‌ها نادر است. برخی از اولترابوک های قدیمی قبل از محبوب شدن M.2 دارای mSATA بودند و در صورت نیاز همچنان درایوها در دسترس هستند.

 

البته سرعت مهم است، اما همانطور که گفتیم اکثر SSD های مدرن رابط SATA III را اشباع می کنند. هر چند نه همه آنها.

بهترین ssd

SSD در مقابل هارد دیسک

آیا به SSD نیاز دارید؟ Need کلمه قوی ای است، اما ما صمیمانه توصیه می کنیم که همه به SSD ارتقا دهند. سرعت درایو حالت جامد حتی سریع ترین هارد دیسک های مکانیکی را از آب خارج می کند. به سادگی تعویض هارد درایو لپ تاپ یا دسکتاپ قدیمی خود با یک SSD می تواند به آن احساس یک سیستم کاملا جدید و در عین حال یک سیستم فوق العاده سریع بدهد. خرید SSD به راحتی بهترین ارتقایی است که می توانید برای کامپیوتر انجام دهید.

با این حال، SSD ها برای هر گیگابایت بیشتر از هارد دیسک های مکانیکی هزینه دارند و بنابراین اغلب در ظرفیت های فوق العاده بالا در دسترس نیستند. اگر سرعت و فضای ذخیره سازی می خواهید ، می توانید یک SSD با فضای محدود خریداری کنید و از آن به عنوان درایو بوت خود استفاده کنید، سپس یک هارد دیسک سنتی را به عنوان حافظه ثانویه در رایانه شخصی خود راه اندازی کنید. برنامه های خود را روی درایو بوت خود قرار دهید، رسانه ها و سایر فایل های خود را روی هارد درایو ذخیره کنید، و آماده هستید که کیک خود را بخورید و آن را نیز بخورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *