بهترین تعمیرات پرینتر

بهترین تعمیرات پرینتر
زمان مطالعه مطلب 6 دقیقه
بهترین تعمیرات پرینتر
بهترین تعمیرات پرینتر

بهترین تعمیرات پرینتر

همه ما گاهی نیاز داریم که متون و عکس های خود را روی برگه کاغذ چاپ کنیم. امروزه دستگاهی با عنوان چاپ گر به این مهم جامه عمل پوشانده است. واژه چاپ در زبان انگلیسی به پرینت تلفظ می شود. به همین خاطر معمولا این گروه از وسایل با نام پرینتر شناخته می شوند. انواع و اقسام آن ها برای انواع مقاصد تجاری، اداری و خانگی ساخته شده است. این محصول مانند سایر ابزار و وسایل اطراف ما ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. برخی از آن ها را خود کاربر قادر به رفع شان است. اما برخی دیگر از این عیوب نیاز به متخصص و کارشناس حرفه ای دارند. عیوب پیچیده و غیر قابل حلی ندارد. در ادامه با مشکلات و ایرادات مرسوم آن آشنا خواهیم شد. ضمن این که راه حل تعمیراتی آن ها نیز معرفی می شود. با ما باشید تا بهترین تعمیرات پرینتر را متوجه شوید.

پرینتر

برای تعمیرات پرینتر بایستی ابتدا با خود محصول آشنا شوید. این وسیله متن و عکس را از صفحه نمایشگر تلفن و کامپیوتر بر صفحه کاغذ پیاده کند. برای این کار از متریالی هم چون جوهر، لیزر و غیره کمک می گیرند. دارای انواع جوهر افشان، لیزری، ماتریسی نقطه ای و … است. در وهله اول باید به وسایل مربوطه مانند رایانه متصل شود.  با کمک کابل های مختلف این اتصال صورت می گیرد. دستورات لازم به حافظه دستگاه انتقال داده می شود. در واقع داشتن حافظه در این محصول قابلیت برنامه ریزی به آن داده است. این دستورات وارد شده از طریق قطعات الکتریکی به بخش مکانیکی منتقل می شود. دستورات، شکل عملی به خود می یابند. در هر کدام از این بخش ها اختلال و عیبی بروز کند، فرآیند چاپ به درستی انجام نمی شود.

تعمیرات پرینتر

در خانه، دانشگاه، ادارات و مراکز تجاری، پرینتر دستگاهی بسیار کاربردی و ضروری محسوب می شود. با توجه به اهمیت میزان کیفیت و وضوح تصاویر چاپی، سلامت دستگاه مورد نظر همواره مورد تاکید است. معمولا ظرافت و دقت این داده های خروجی مد نظر است. از این رو، تعمیرات پرینتر بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. البته این وسایل به صورت دوره ای باید سرویس شوند. هر چه میزان استفاده و پرینت گرفتن بیشتر شود، سرویس دوره ای به بازه زمانی کوتاه تری نیازمند است. این نکته خیلی مورد اهمیت است. سرویس دوره ای پرینتر نیاز به تعمیرات پرینتر را در آینده به حداقل می رساند. این عیوب و ایرادات معمول موارد زیر را در بر می گیرد.

1.   روشن نشدن پرینتر

گاهی با زدن دکمه، پرینتر راه اندازی و روشن نمی شود. بخش الکترونیکی آن را باید چک نمود. این بخش کمی تخصصی است و نظرات کارشناسانه می خواهد. اتصال آن را به برق بررسی کنید. پاور و فرمتر در عملکرد این قسمت نقش دارند. هر کدام دارای برد های الکترونیکی خود هستند. بایستی این برد ها بررسی شود. یک فرد عادی و نابلد نمی تواند این قسمت را خود رفع اشکال نماید. کابل ها و سیم های اتصالی حتما باید چک شوند. اتصال نادرست و حتی آسیب دیده گی سیم ها، ممکن است سبب بروز این مشکل شود. یکی از بهترین تعمیرات پرینتر همین مورد است.

2.   گیر کردن کاغذ در پرینتر

در چاپ گر ها، کاغذ ها بایستی یکی پس از دیگری خارج و در قسمت مخصوص خود قرار بگیرند. گاهی این کاغذ ها به خوبی خارج نمی شوند. به طور مثال به شکل پلیسه، کرکره ای و مچاله شده  خارج شده وگاهی اصلا اجازه خروج نمی یابد. در این جا حتی اگر سرعت چاپ و دقت پرینت هم بالا باشد، فایده ای ندارد. زیرا اصل کاری که کاغذ است به درستی خارج نمی شود. برای تعمیرات پرینتر در این زمینه نیز راه حل هایی وجود دارد. در این جا ایراد کار را در فیوزینگ دستگاه بجویید. انتهای فیوزینگ به محلی می رسد که کاغذ از آن جا خارج می شود. این دو نقطه را بازبینی کنید. هم چنین توجه کنید که اشیا خارجی در آن جا نباشد. چه بسا همان شی راه را مسدود کرده باشد. این موارد منجر به انسداد مسیر خروجی و گیر کردن کاغذ می شود. این عیوب توسط خود کاربر قابل رفع شدن هستند.

  • البته توجه به استفاده از کاغذ استاندارد در این جا بسیار ضروری است. اگر راه و روش استفاده را درست در پیش بگیرید، نیازی به تعمیرات پرینتر  نخواهید داشت. کاغذ استاندارد یک دستگاه از دو منظر بررسی می شود. اولا بایستی ابعاد آن با دستگاه هم خوانی داشته باشد. دوما از نظر وزن، جنس و ضخامت نیز مورد توجه باشد. رعایت این مورد، بسیاری از ایرادات را می کاهد.

 

 

بهترین تعمیر پرینتر
بهترین تعمیر پرینتر

3.   تاخیر در پرینت

سرعت پایین و کندی عملکرد دستگاه چاپ گر به دلایل مختلفی صورت می گیرد. جوهر و ابزار ایجاد کننده نقوش، ممکن است دچار مشکل شده باشد.  شاید هم اتصالات مختلف، روند انتقال دستور چاپ را کند نموده است. نقص در خروجی و فیوزینگ نیز ممکن است در این واقعه دخیل باشند. برای تعمیرات پرینتر باید بدانید در هر کدام از این موارد باید چه کنید. همه آن ها منجر به بالا بردن سرعت چاپ و عدم تاخیر در پرینت خواهند شد.

  1. کارتریج، محفظه نگه دارنده جوهر است. خالی بودن و نقص آن سبب کندی و تاخیر در چاپ می شود. همواره کارتریج را شارژ کرده و در صورت داشتن نقص آن را تعویض کنید.
  2. کاغذ استاندارد باعث راحتی چاپ و خروج آن می شود. بنابراین بسیار مهم است که جنس، سایز و ضخامت آن به چه میزانی است.
  3. اگر سرعت انتقال دستور کند است از کارت حافظه جانبی کمک بگیرید. در این صورت بدون نیاز به کابل و به طور مستقیم، دستور صادر می شود. سرعت کار بالا می رود.
  4. برد اصلی دستگاه برنامه ریزی های لازم را در خود دارد. هماهنگی بخش های مختلف توسط آن صورت می گیرد. این برد باید بررسی شود. گاهی تداخل قطعات آن و آسیب برد باعث کندی عملکردها می شود. این قسمت برای تعمیر به کارشناس حرفه ای و متخصص تعمیرات پرینتر نیازمند است.
  5. سرعت چاپ گاهی به واسطه کیفیت بالای کار است. کافیست در تنظیمات دستگاه، کیفیت کار و چاپ پایین آورده شود. در این صورت نیز با بالا رفتن سرعت کار روبرو هستیم. به تنظیمات پیش فرض بروید. روی گزینه Draft بزنید. در این قسمت print and properties    را انتخاب کنید. کیفیت پایین می آید.

4.   سایه انداختن و راه راه شدن پرینت

برخی مواقع پیش می آید که شاهد خطوط و اشکال تیره اضافی روی صفحه چاپ شده هستیم. این خطوط مزاحم، نا خواسته بوده و حضور آن ها نا خوشایند است. ممکن است کارتریج در خروج جوهر دچار اختلال شده باشد. شاید لازم به تعویض آن باشد. بد نیست اگر نگاهی به این محفظه بیاندازید. برد های مختلف در این دستگاه محل اعمال دستور و تجزیه و تحلیل مراحل مختلف هستند. ممکن است برنامه ریزی آن ها به هم ریخته باشد. برای تعمیرات پرینتر در این قسمت، خود فرد مهارت کافی ندارد. به یک متخصص مربوطه بایستی مراجعه نمود.

یک دلیل مهم برای حضور خطوط مزاحم، سایه انداختن و راه راه شدن، عدم کار کردن زیاد دستگاه است. این اتفاق در دستگاه های کم مصرف، باعث خشکیدن جوهر در نازل های خروجی کارتریج می شود. در واقع، هد در این جا دچار مشکل شده است. در اکثر پرینترها، نرم افزاری وجود دارد که دستور پاک سازی هد را صادر می کند.

تعمیر پرینتر
تعمیر پرینتر

5.   پرینت نگرفتن

آیا تا به حال پیش آمده که به جای متن و عکس شما، برگه سفید از چاپ گر خارج شود؟ این پرینت نگرفتن از کجا و به چه علت سرچشمه می گیرد؟ اولین قدم بررسی مخزن جوهر یا همان کارتریج است. ببینید آیا محفظه دستگاه به میزان کافی جوهر دارد یا نه. هم چنین سلامت فیزیکی این بخش باید چک شود. گاهی نیز درایور با ایراداتی روبرو است. نصب مجدد درایور در حل این مشکل راهگشاست.  کابل های متصل کننده مانند USB  فراموش نشود. تعمیرات پرینتر تا این جا به صورت شخصی و غیر تخصصی قابل حل است. برای حل نمودن بسیاری دیگر از این موارد، تخصص کافی لازم است.

6.   تعمیرات تخصصی پرینتر

برخی از اقدامات راه گشای مشکلات چاپ گرها توسط فرد مصرف کننده رفع و رجوب می شد. اما برخی برای مشخص شدن و رفع، به متخصص این وسایل نیازمند است. آن ها گاهی اقدام به ریست پرینتر می نمایند. تشخیص این که مشکل از کجاست توسط آن ها صورت می گیرد. آن ها تشخیص می دهند که کارتریج و چیپ ست باید تعویض شود یا نه؟ ایراد این موارد، حتی منجر به ارور بخش های مختلف دستگاه خواهند شد. برد ها نیز توسط این افراد قابل تعمیر هستند.

جمع بندی

پرینتر و یا چاپ گر جزو ابزاری پر کاربرد در دنیای مدرن امروزی است. انواع گوناگون بزرگ و کوچک در قیمت های متنوع دارد. دارای بخش های نرم افزاری، سخت افزاری و الکترونیکی است. یک مشکل ایجاد شده در چاپ به واسطه تداخل این بخش هاست. این جاست که نیاز به فراگیری بهترین تعمیرات پرینترها احساس می شود. برخی از عیوب توسط افراد عادی قابل رفع شدن هستند. برخی دیگر از موارد باید توسط یک کارشناش آشنا و متخصص رفع شوند. اگر یکی از آن ها را دارید برای مشکلات گفته شده راه حل های عنوان شده را در نظر بگیرید. دیگر نگران مشکلات رودررو نباشید. چه بسا خودتان به راحتی بتوانید آن ها را حل نمایید.

 

شما نیز می توانید برای تعمیر موبایل و تبلت روی لینک کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *