انواع مختلف نرم افزارهای چند رسانه ای چیست؟

نرم افزار
زمان مطالعه مطلب 3 دقیقه

انواع مختلف نرم افزارهای چند رسانه ای چیست؟

ویرایش عکس ، پخش کننده رسانه و برنامه های ویرایش ویدئو بخشی از زندگی روزمره بسیاری از افراد است. اگر شخصی عکس ها را بچرخاند یا روشن کند یا در رایانه به موسیقی گوش دهد ، از قبل با برخی از انواع نرم افزارهای چند رسانه ای آشنا است. 

علاوه بر این ، نرم افزار ارائه معمولاً در محیط های تجاری ، آموزشی و سرگرمی برای کمک به برقراری ارتباط در جلسات یافت می شود. این نوع نرم افزارهای چند رسانه ای از قبل روی برخی از سیستم عامل ها نصب شده اند ، بصورت آنلاین رایگان در دسترس هستند یا در کلاس های درس آموزش داده می شوند.

 

پخش کننده های قابل حمل از نرم افزار چند رسانه ای استفاده می کنند.

 

 

نرم افزار ویرایش عکس که به عنوان نرم افزار ویرایش گرافیکی یا روتوش عکس نیز شناخته می شود ، نوعی نرم افزار چند رسانه ای است که به کاربر اجازه می دهد تصاویر را تغییر دهد. این برنامه ها می توانند ساده یا فوق العاده پیشرفته باشند. در حقیقت ، گاهی اوقات موسسات آموزش عالی دوره هایی را در محبوب ترین نرم افزار ویرایش عکس ارائه می دهند. این نوع نرم افزار چندرسانه ای به کاربر این امکان را می دهد که عکس ها را به روش های بی شماری از جمله تغییر رنگ ، حذف اشیاء و تغییر ویژگی های افراد و اشیاء دستکاری کند.

 

نرم افزار ویرایش عکس نوعی نرم افزار چند رسانه ای است که به کاربر اجازه می دهد تصاویر را تغییر دهد.

پخش کننده های رسانه موسیقی پخش کننده های موسیقی دیجیتالی هستند که اغلب به کاربر اجازه می دهند عنوانها و اطلاعات آهنگها را تغییر نام داده و سازماندهی کرده و موزیک ویدئوی رسمی یا جایگزین را پخش کند. 

این دستگاه ها همچنین گاهی اوقات برای سهولت صادرات موسیقی به دستگاه فیزیکی ساخته می شوند. در بسیاری از موارد ، پخش کننده رسانه موسیقی به عنوان پخش کننده ویدئو نیز کار می کند و می توان آن را طوری تنظیم کرد که به طور خودکار ویدیویی را که کاربر سعی می کند اجرا کند نشان دهد. 

 

این نوع دیگری از نرم افزارهای چند رسانه ای است که معمولاً با سیستم عامل رایانه جدید ارائه می شود ، اگرچه بسیاری از مردم تصمیم می گیرند که آن را به نفع منبع باز ترجیح داده خود ، صرفه جویی در منابع یا پخش کننده رسانه ای بسیار زیبا از نظر زیبایی حذف کنند.

 

 

نرم افزار چند رسانه ای اغلب برای ایجاد کندی اسلاید برای ارائه ها استفاده می شود.

با استفاده از نرم افزار ویرایش ویدئو ، کاربران می توانند ویدئوی دیجیتالی را مانند حذف صحنه ها ، افزودن صحنه ها و کند کردن یا سرعت بخشیدن به ویدیو در بخشهای خاصی دستکاری کنند. 

مانند نرم افزارهای ویرایش عکس ، سطح دشواری این نوع نرم افزارهای چند رسانه ای بطور قابل توجهی متفاوت است

 

. به عنوان مثال ، بسیاری از سیستم عامل های رایانه دارای یک برنامه اصلی یا متوسط ​​ویرایش ویدئو هستند

. این برنامه ها به اندازه نرم افزاری که برای ویرایش برنامه های تلویزیونی با بودجه بالا یا برنامه های سرگرمی اینترنتی استفاده می شود ، پیشرفته نیستند.

 

نرم افزار ارائه شامل برخی از عناصر یک نرم افزار گرافیکی است ، اما بقیه قابلیت ها و اهداف آن بسیار متفاوت است. این نوع نرم افزار چند رسانه ای اغلب برای ایجاد کندی اسلاید برای ارائه ها استفاده می شود. 

این به طور معمول به کاربر اجازه می دهد که حداقل متن را اضافه و ویرایش کند ، گرافیک را وارد کرده و دستکاری کند و یک نمایش اسلاید از پروژه به پایان رسیده ایجاد کند. برنامه های پیشرفته دارای قابلیت های بسیار بیشتری هستند ، مانند فیلم ، متن ، گرافیک و اسلایدها.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *