استفاده از تلفن در هواپیما ایمن است ؟

استفاده از تلفن در هواپیما ایمن است ؟
زمان مطالعه مطلب 5 دقیقه

استفاده از تلفن در هواپیما ایمن است ؟

استفاده از تلفن در هواپیما ایمن است 

اما در حال حاضر هنوز نمی توانید تماس بگیرید؟

تخمین زده می شود که در دوران سفر شکرگزاری 30 میلیون آمریکایی برای لذت بردن از بوقلمون و همه چیزهای تزیینی در کنار خانواده و دوستان دور پرواز پرواز می کنند. افزایش عظیمی در مسافران هوایی و همیشه پر تر – و فروش هیجانی – مسافرت هوایی پرواز ساخته اند بیشتر تلاش. اما از یک جنبه بهتر شده است که اکثر ما در مردم معتاد به گوشی های هوشمند از آن قدردانی می کنیم: استفاده از تلفن همراه دیگر در هواپیماها کاملاً ممنوع نیست.

قبلا هنگام پرواز تجاری مجبور بودیم تلفن های خود را خاموش کرده و ذخیره کنیم ، اما اکنون می توانیم آنها را تا زمانی که در حالت هواپیما هستند روشن نگه داریم. چرا؟ چه چیزی تغییر کرده است؟ آیا قرار نبود هواپیماهایی از آسمان بیفتند که برخی از پروازهای فراموشکار تلفن خود را روشن بگذارند؟ و واقعاً چه اتفاقی می افتد اگر همه در طول پروازهای بین شهری شروع به قایق سواری کنند؟

اتصال تماس ها از طریق برج های تلفن همراه

ابتدا چند اصول در مورد نحوه عملکرد سیستم های تلفن همراه. هنگام برقراری یا دریافت تماس ، تلفن شما به دنبال نزدیکترین برج سلولی برای اتصال است. هر برج به منطقه ای (” سلول “) خدمات می دهد که ممکن است به شعاع 50 مایل در زمین های مسطح ، یا در شعاع کوچکتر از یک مایل در مناطق تپه ای یا مناطق متراکم شهری باشد.

استفاده از تلفن در هواپیما ایمن است ؟

 

هنگام حرکت در منظره ، تماس شما از برج به برج منتقل می شود. 

با حرکت از یک سلول به سلول دیگر ، در رفت و آمد روزانه خود بگویید ، تماس تلفن همراه شما از برج به برج دیگر منتقل می شود. برای این که این تغییرات برای شما یکپارچه به نظر برسد ، مستلزم کمی کار عادلانه در سیستم کلی است. همچنین انتظارات داخلی در مورد اینکه این هندفورها چند بار باید اتفاق بیفتد (نه خیلی زیاد) ، سرعت کاربر (حداکثر سرعت بزرگراه) و ارتفاع شما (جایی در نزدیکی زمین) وجود دارد.

استفاده از تلفن همراه در هواپیما در ارتفاع بالا هر سه این انتظارات را از بین می برد. به زبان ساده ، تماس ها در آسمان ممکن است عملکرد صحیح این سیستم پیچیده را مختل کند – به ویژه اگر چند صد مسافر همه رادیوهای تلفن همراه خود را روشن کرده باشند – به طوری که کاربران روی زمین تحت تأثیر قرار گیرند.

بنابراین ، در حال حاضر ، کمیسیون ارتباطات فدرال استفاده از تلفن همراه در هواپیماها را محدود می کند .

 

اما خطر چیست؟

این همه به نظر می رسد یک مشکل سرویس است ، نه یک مسئله ایمنی. چه اتفاقی می افتد اگر فردی عملکرد تلفن همراه خود را روشن نگه دارد در حالی که از نمایش در ارتفاع 30 هزار پا لذت می برد؟ به احتمال زیاد ، هیچی و این یک چیز خوب است ، زیرا حتی وقتی استفاده از آنها کاملاً ممنوع بود ، مردم آنها را دائماً یا عمداً ترک می کردند .

 

اما این خطر غیرقابل چشم پوشی وجود دارد که استفاده از تلفن شما می تواند سیستم های مهم هواپیما را مختل کند.

اگرچه اکثر تلفن های مدرن دیگر این کار را نمی کنند ، اما تلفن های GSM (2G) به دلیل تداخل با سایر سیستم های الکترونیکی بدنام بودند. مالکان سابق ” وزوز ” را که هنگام تماس با تلفن استریو یا بلندگوی خود شنیده اید به خاطر می آورند . حال ، تصور کنید که این سر و صدا توسط یک سیستم ناوبری حساس برداشته شود. برای درک این که ممکن است خوب نباشد ، نیازی به ذهن فنی ندارید.

 

محققان دریافتند که انتشار الکترومغناطیسی از وسایل الکترونیکی شخصی می تواند در سیستم هواپیما اختلال ایجاد کند. به طور خاص ، کسانی که در محدوده 800-900 مگاهرتز می توانند با ابزارهای بدون کابین خلبان تداخل داشته باشند . این یک موضوع خاص در مورد هواپیماهای قدیمی است. هواپیماهای جدیدتر برای مقابله با حجم عظیمی از وسایل الکترونیکی که مردم پرواز به هواپیما می آورند طراحی شده اند.

 

هواپیماها ماشینهای فوق العاده پیچیده ای هستند که مملو از وسایل الکترونیکی و سیستمهای ضروری برای انجام معجزه مدرن یعنی پرواز است. نکته ای که در مورد سیستم های پیچیده وجود دارد این است که معمولاً نمی توان میزان امنیت آنها را در هر احتمالی احتمالی آزمایش کرد. با توجه به تعداد تلفن های جدید که هر سال به بازار می آید ، آزمایش اینکه چگونه ممکن است هر مدل با سیستم های هر هواپیما در ناوگان تجاری در سراسر جهان تداخل داشته باشد ، چالش برانگیز خواهد بود. بنابراین تولیدکنندگان هواپیما تلاش می کنند تا سیستم های بحرانی هواپیماهای خود را ” سخت ” کنند تا در برابر تداخل وسایل الکترونیکی کمتر مستعد شوند.

استفاده از تلفن در هواپیما ایمن است ؟

تلفن خود را به حالت هواپیما تغییر دهید

تلفن های همراه در گذشته فقط یک تلفن بودند. از آن برای تماس و ارسال پیامک به افراد استفاده کردید. مسلماً “تلفن” در حال حاضر کم استفاده ترین عملکرد است – به زمانی که برای برقراری تماس صرف می کنید فکر کنید در مقابل هر کاری که با آن انجام می دهید. به طوری که پروازهای مکرر مجبور شدند ساعت ها تلفن خود را کنار بگذارند.

تلفن های امروزی فراتر از برقراری تماس هستند.

اگرچه FCC استفاده از تلفن های همراه در هواپیماها را کنترل می کند ، اداره هوانوردی فدرال حاکم بر استفاده از دستگاه های الکترونیکی در هواپیماها است. اگر وسیله ای با سیستم های ارتباطی یا ناوبری هواپیما تداخل نداشته باشد ، می توان از آن در هواپیماها استفاده کرد. 

 

مردم از لپ تاپ ، دوربین ، پخش کننده ویدئو ، تبلت ، بازی های الکترونیکی و غیره استفاده می کردند ، پس چرا از تلفن های هوشمند استفاده نکنیم؟ به هر حال ، این دستگاه واحد در حال حاضر عملکرد همه آن دستگاه های دیگر را انجام می دهد. از این رو ، FAA تصمیم گرفت که ممکن است از آنها استفاده شود ، اما به شرطی که رادیوی تلفن همراه خاموش باشد. وارد حالت هواپیما شوید.

 

با افزودن حالت هواپیما ، سازندگان دستگاه زندگی ما را آسان کرده اند. وقتی این ویژگی را لمس می کنید ، رادیوی تلفن همراه شما خاموش می شود تا نتوانید تماس تلفنی یا پیامکی برقرار کنید. همچنین WiFi و بلوتوث را خاموش می کند ، اما هر دوی آنها را می توان دوباره فعال کرد و در هواپیماها استفاده کرد .

 

خطوط هوایی به نوآوری خود ادامه می دهند. به عنوان مثال ، دلتا دسترسی رایگان به برخی از برنامه های پیام رسانی مانند فیس بوک مسنجر و واتس اپ ، که از طریق WiFi کار می کنند ، ارائه می دهد . اما ارسال پیامک تلفن همراه ، که به رادیو تلفن همراه نیاز دارد ، هنوز ممنوع است.

 

 

البته برخی هنوز می خواهند در هنگام پرواز بتوانند تماس تلفنی برقرار کنند. متأسفانه برای ما که در جمع پرنده هستیم و نمی خواهیم در کنار کسی بنشینیم که از نیویورک تا لس آنجلس با صدای بلند بلند می گوید ، ممکن است این روز فرا برسد. خطوط هوایی در حال آزمایش “پیکوسل” هستند که شبیه برج های سلول کوچک و کم توان در داخل هواپیما هستند. از آنجا که این نزدیکترین “برج” ای است که یک تلفن در هواپیما می تواند پیدا کند ، به هیچ برج در زمین متصل نمی شود و نگرانی های FCC را از بین می برد. تماس شما مانند یک تماس VoIP با استفاده از سیستم ارائه دهنده اینترنت هواپیما هدایت می شود.

 

در مورد چگونگی جلوگیری از فوران بقیه مانند ساموئل ال جکسون ، “کافی است! من آن را با این تلفن های همراه [داگونه] در این هواپیمای [داغون] داشتم! » -شاید خطوط هوایی “مناطق عاری از سلول” مانند مناطق قطارها و دیگر اماکن عمومی ایجاد کنند.

استفاده از تلفن در هواپیما ایمن است ؟
استفاده از تلفن در هواپیما ایمن است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *