آیفون 13 در مقابل سامسونگ اس 21

آیفون 13 در مقابل سامسونگ اس 21
زمان مطالعه مطلب 5 دقیقه

آیفون 13 در مقابل سامسونگ اس 21

کدام پرچمدار است؟

اگر بین آیفون 13 اپل و پیشنهادات برتر سامسونگ در نوسان هستید، این مقاله را از دست ندهید . 

دوباره آن زمان از سال است که اپل و سامسونگ را در مقابل یکدیگر قرار می دهیم. با معرفی آیفون 13 ، مطمئناً مردم از خود می‌پرسند که آیا باید با یکی از جدیدترین پرچم‌داران اپل همراه شوند یا یکی از مدل‌های گلکسی اس 21 سامسونگ را تسویه حساب کنند.

ما در اواخر این ماه بررسی های کاملی از جدیدترین گوشی های هوشمند پرچمدار اپل خواهیم داشت، اما در اینجا خلاصه ای از وضعیت وضعیت موجود با مقایسه مشخصات سر به سر ارائه شده است.

 

طراحی و دوام

به استثنای یک ماژول دوربین بازطراحی شده، یک ناچ بالای کوچکتر و برخی از گزینه های رنگی جدید، آیفون 13 شبیه یک کپی کربنی از نسل قبلی خود است. این یک ساندویچ شیشه ای براق با شاسی آلومینیومی است که در پنج رنگ مشکی، آبی، صورتی، سفید و قرمز عرضه می شود.

ریل های فولادی ضد زنگ و پشت شیشه ای مات به آیفون 13 پرو مکس ظاهر پیچیده تری می بخشد. این در چهار رنگ دیگر موجود است: آبی، طلایی، خاکستری و سفید.

در حالی که کل سری S21 سامسونگ تغییر شکل داده است، مدل ابتدایی به ویژه بازیگوش است. پشتی پلاستیکی مات در رنگ‌های خاکستری، صورتی، بنفش و سفید است. ماژول دوربین نیز در قاب آلومینیومی ادغام شده است.  

 

هر دو سری iPhone 13 و Samsung Galaxy S21 دارای رتبه IP68 هستند و می‌توانند به مدت نیم ساعت در عمق 4.9 فوتی آب مقاومت کنند. فراتر از آن، برخی تفاوت های کلیدی در دوام وجود دارد

 

S21 دارای بدنه پلاستیکی و صفحه نمایش گوریلا گلس است، در حالی که صفحه پشتی 21 Ultra از شیشه گوریلا گلس ساخته شده است. آیفون 13 و 13 پرو مکس از شیشه سرامیکی شیلد سفارشی اپل برای نمایشگرها و پنل های پشتی استفاده می کنند. اپل ادعا می کند که از دوام بیشتری نسبت به سایر نمایشگرهای شیشه ای تقویت شده برخوردار است و ما تمایل داریم با آن موافق باشیم، اما بسیار بیشتر مستعد خراشیدن است. تالارهای گفتمان اپل مملو از شکایات در مورد خراش موی مدل های آیفون 12 است که از همان شیشه استفاده می کنند.

آیفون 13 در مقابل سامسونگ اس 21

 

سخت افزار

سال‌هاست که آیفون‌ها در زمینه قدرت پردازشی حرف اول را می‌زنند و به نظر نمی‌رسد که هنوز این روند تغییر نکرده است.

هر دو آیفون 13 و 13 پرو مکس دارای آخرین پردازنده A15 Bionic اپل هستند، اما مدل های پرو دارای پردازنده گرافیکی قدرتمندتری هستند. در آیفون 13 و 13 مینی، پیکربندی های ذخیره سازی 128، 256 و 512 گیگابایتی را خواهید دید. اگر این کافی نیست، مدل های Pro تا 1 ترابایت را ارائه می دهند.

 

یک پلتفرم موبایل Qualcomm Snapdragon 888 قدرت S21 و S21 Ultra را تامین می کند. نسخه های 128 و 256 گیگابایتی در S21 وجود دارد، در حالی که S21 Ultra یک گزینه 512 گیگابایتی نیز دارد.

اپل رم را در دستگاه های خود لیست نمی کند زیرا سیستم عامل آن کارآمدتر از اندروید است و به منابع کمتری نیاز دارد. سری S21 تا 12 گیگابایت رم در Ultra دارد، اما این احتمالاً برای 99٪ از مردم بیش از حد است. هر دو پرچمدار اپل و سامسونگ بیش از اندازه کافی اسب بخار برای انجام هر کاری دارند.

آیفون 13 در مقابل سامسونگ اس 21

نمایش دادن

اینجاست که همه چیز جالب می شود. آیفون 13 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED روشن با نرخ رفرش 60 هرتز است. در آیفون 13 پرو مکس، پنل OLED 6.7 اینچی روشن‌تر با نرخ تازه‌سازی پویا بین 10 هرتز و 120 هرتز را خواهید دید.

از سوی دیگر، سامسونگ مدت‌هاست که به‌خاطر پنل‌های نمایشگر AMOLED زیبایش شناخته می‌شود و سری S21 نیز از این قاعده مستثنی نیست. کهکشان S21 ورزش روی صفحه نمایش 6.2 اینچی با نرخ تجدید متغیر است که تغییرات از 48Hz تا 120Hz به.

سامسونگ Galaxy S21 فوق العاده است که بزرگترین صفحه نمایش در این دسته، مشکلات ناسازگار بودن در در 6.8 اینچ است. و مانند iPhone 13 Pro Max، S21 می‌تواند هنگام مطالعه تا 10 هرتز کاهش یابد و هنگام بازی به 120 هرتز برگردد.

 

در حالی که سامسونگ یک مزیت جزئی برای رزولوشن صفحه نمایش دارد، اعداد و ارقام چندان معنی ندارند. همه نمایشگرها آنقدر واضح هستند که تشخیص تراکم پیکسلی بالاتر با چشم انسان غیرممکن است. با این حال، نمایشگرهای اپل به طور قابل توجهی از سری گلکسی اس 21 روشن‌تر هستند و برای محتوای HDR و استفاده در نور روشن بهتر هستند.

آیفون 13 در مقابل سامسونگ اس 21

دوربین ها

هم سامسونگ و هم اپل بهترین حسگرهای دوربین را دارند که در ایالات متحده پیدا می‌کنید، اما رویکرد شرکت‌ها به تصویربرداری متفاوت است. در اینجا خلاصه است.

در آیفون 13، دو سنسور 12 مگاپیکسلی به روز شده را خواهید دید . لنز اصلی دارای دیافراگم f/1.6 با پیکسل های فوکوس 100 درصد و لرزشگیر اپتیکال با تغییر سنسور است. لنز فوق عریض دارای میدان دید 120 درجه با دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال 2 برابری است. در قسمت جلویی گوشی، یک سنسور 12 مگاپیکسلی TrueDepth با دیافراگم f/2.2 خواهید دید.

 

آیفون 12 پرو مکس دارای یک ماژول دوربین کمی متفاوت با سه سنسور است. هر دو لنز 12 مگاپیکسلی اولیه و فوق عریض دارای دیافراگم کمی بزرگتر از آیفون 13 برای عملکرد بهتر در نور کم هستند. لنز اصلی f/1.5 و لنز فوق عریض با f/1.8 وارد می‌شود. همچنین یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.8 وجود دارد. این پشته دارای محدوده زوم اپتیکال 6 برابری، تثبیت‌کننده تغییر حسگر در هر سه لنز، و اسکنر LiDAR برای پرتره‌های حالت شب، فوکوس خودکار سریع‌تر در نور کم و برنامه‌های AR است.

دوربین پشتی سه گانه در Samsung Galaxy S21 وجود دارد. لنز تله فوتو اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است و دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه (AF)، زوم اپتیک هیبریدی 3X و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) است. همچنین یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض با دیافراگم f/1.8، AF دو پیکسل و OIS وجود دارد. یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 این سه‌گانه را تکمیل می‌کند. دوربین جلو 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار دو پیکسلی دارد.

گلکسی اس 21 اولترا دارای یک پشته دوربین چهارگانه کاملاً متفاوت است. برای شروع، یک سنسور 108 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، AF تشخیص فاز و OIS وجود دارد. از “nona-binning” برای عکس های 12 مگاپیکسلی فوق العاده واضح پشتیبانی می کند. همچنین یک جفت لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/2.4 و f/4.9 پیدا خواهید کرد که در هماهنگی با حسگر لیزری AF کار می‌کنند تا ویژگی 100X Space Zoom سامسونگ را ایجاد کنند. هر دو لنز تله فوتو دارای AF و OIS دو پیکسل هستند. یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار دو پیکسلی تصویر را کامل می کند. یک دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 با فوکوس خودکار تشخیص فاز از سوراخ پانچ جلوی گوشی بیرون می‌آید.

آیفون 13 در مقابل سامسونگ اس 21

 

ویژگی های خاص

هم اپل و هم سامسونگ تمایل دارند ویژگی‌های خاص خود را برای گران‌ترین مدل‌ها، مانند اسکنر LiDAR در iPhone Pros یا S Pen Galaxy S21 Ultra رزرو کنند.

برای افراد ناآشنا، قلم سامسونگ یک ویژگی خاص به نظر می رسد، اما زمانی که از آن استفاده کنید، درگیر می شوید. قلم S یادداشت‌های دست‌نویس در S21 Ultra، ویرایش عکس‌ها و هر انیمیشن سرگرم‌کننده را آسان می‌کند.

 

و سپس MagSafe وجود دارد . این یک ویژگی خوب است که حداکثر شارژ بی‌سیم 15 واتی را برای همه مدل‌های آیفون 13 به ارمغان می‌آورد، اما اساساً فقط گوشی را در یک زمین بازی با شارژ بی‌سیم 15 واتی سامسونگ از طریق استاندارد جهانی Qi قرار می‌دهد. به طور خلاصه، ما واقعاً در مقایسه با شارژ بی‌سیم استاندارد در اندروید به فروش نمی‌رسیم.

آیفون 13 در مقابل سامسونگ اس 21آیفون 13 در مقابل سامسونگ اس 21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *