گوشی موبایل وان پلاس نورد N10

گوشی موبایل وان پلاس
زمان مطالعه مطلب 8 دقیقه

گوشی موبایل وان پلاس نورد N10

یک تلفن ارزان قیمت باورنکردنی که فراتر از اصول اولیه است

OnePlus Nord N10 5G به دلیل عملکرد قوی و صفحه نمایش فوق العاده 90 هرتزی ، در لیست تلفن های ارزان قیمت ما قرار دارد.

 

طرفداران

  • صفحه نمایش روشن 90 هرتز
  • عملکرد محکم
  • اتصال عالی 5G

منفی

  • دوربین در برخی از شرایط کم نور با مشکل مواجه می شود

 

مشخصات ONEPLUS NORD N10 5G

سیستم عامل اندروید 10
CPU کوالکام اسنپدراگون 690
ابعاد 6.4 در 2.9 در 0.3 اینچ

 

همه مشخصات 

با قیمت 299.99 دلار ، OnePlus Nord N10 5G در خط بین تلفن های ارزان قیمت و بازار تلفن های متوسط ​​قرار دارد. این یکی از اولین تلفن های مقرون به صرفه وان پلاس است و نمی تواند در زمان بهتری از راه برسد ، زیرا بسیاری از مردم همچنان با مشکلات مالی ناشی از همه گیری COVID-19 دست و پنجه نرم می کنند. N10 با طراحی زیبا ، صفحه نمایش زنده 90 هرتز و اتصال 5G در شبکه T-Mobile ، از وزن بسیار بالاتری برخوردار است و نه تنها از موتورولا Moto G Power با قیمت مشابه ، بلکه از موتورولا One 5G Ace گران تر نیز پیشی گرفته است . این دستگاه به راحتی جایزه انتخاب ویراستاران ما را برای گوشی های مقرون به صرفه دریافت می کند.

وان پلاس n10

 

ظاهر 

N10 دارای طرحی زیبا و کاربردی است. با ابعاد 6.4 در 2.9 در 0.4 اینچ (HWD) و 6.7 اونس ، این یک گوشی بزرگ است ، اما مانند آن نیست. تفاوت های اندک در اندازه ها و وزن آن باعث می شود راحت تر از G Power در دست بگیرید. 

در جلوی گوشی یک صفحه نمایش سوراخ بدون حاشیه 6.5 اینچی پیدا خواهید کرد. LCD با رزولوشن 2،400 در 1،080 پیکسل 90 هرتز دارای دقت رنگ عالی نسبت به قیمت است و در نور مستقیم خورشید به راحتی قابل مشاهده است. 

OnePlus Nord N10 5G دارای صفحه نمایش بدون حاشیه و سوراخ گوشه ای برای دوربین سلفی است.

قاب و پشت گوشی از پلاستیکی براق آبی-مشکی ساخته شده اند. مانند همه پشت های براق ، به سرعت اثر انگشت و لکه ها را جمع آوری می کند. 

برآمدگی دوربین عقب مستطیل شکل ، در گوشه بالا سمت چپ ، به اندازه کافی بیرون می زند تا وقتی تلفن روی میز می نشیند کمی تکان بخورد. شما همچنین یک سنسور اثر انگشت در آنجا پیدا خواهید کرد که سریع و دقیق است. 

تنظیم کننده صدا و شکاف سیم کارت/MicroSD در سمت چپ گوشی قرار دارند. دکمه روشن / خاموش در سمت راست قرار دارد. این دکمه ها در صورت ضربه زدن ، کلیک رضایت بخشی را ارائه می دهند و دسترسی به آنها با دستان کوچک بسیار آسان است. جک هدفون ، درگاه شارژ USB-C و مشبک بلندگو در پایین گوشی قرار دارد.

دوام با سایر گوشی های مقرون به صرفه برابر است. صفحه نمایش از شیشه Gorilla Glass 3 ساخته شده است و باید قطرات کوچک و ضربه را بدون آسیب زیاد تحمل کند. هیچ رتبه IP برای مقاومت در برابر آب وجود ندارد ، بنابراین اگر آن را در وان انداختید ، آماده پرداخت هزینه تلفن جدید باشید. 

 

oneplus n10

5G و NFC 

Nord N10 5G دارای پشتیبانی LTE محدود برای همه حامل های آمریکایی است و برای MVNO ها و شرکت های پیش پرداخت که از شبکه آن استفاده می کنند بهینه شده است.

زیر 6 گیگاهرتز 5G فقط در T-Mobile کار می کند. به طور کلی ، اتصال 5G عالی است. میانگین سرعت آزمایش ما 168 مگابیت بر ثانیه پایین و 78.8 مگابیت بر ثانیه است که سریعتر از بسیاری از اتصالات پهن باند است.

برای صدا باید از جک هدفون (یا بلوتوث) استفاده کنید.

 

Wi-Fi دو بانده قادر است در مواقعی که نیازی به استفاده از داده های تلفن همراه ندارید ، سرعت فوق العاده ای داشته باشد. ما N10 را روی یک شبکه گیگابیتی آزمایش کردیم و سرعت متوسط ​​338.2 مگابیت بر ثانیه پایین و 38.4 مگابیت بر ثانیه را ثبت کردیم. این به طور قابل توجهی بهتر از چیزی است که در پیش نمایش Nord N10 در سال 2020 ثبت کردیم . 

با حداکثر حجم 86dB ، هدفون به اندازه کافی بلند است که تقریباً در هر محیطی قابل شنیدن است. کیفیت تماس واضح است و حذف نویز بدون مشکل کار می کند. 

 

بلندگوهای استریو N10 ، که 97 دسی بل هستند ، نمی توانند تاثیرگذار باشند. باس وجود ندارد و وسط به شدت به جلو رانده می شود. قسمت های میانی پایین جعبه ای به نظر می رسند در حالی که قسمت بالایی بینی است. اوج هوا با اعوجاج قابل توجه در حجم بیشتر مطبوع است. خوشبختانه یک جک هدفون برای نجات شما وجود دارد.

بلوتوث 5.1 برای اتصالات پوشیدنی در نظر گرفته شده است. همچنین می توانید NFC را – که برای تلفن هایی با این قیمت کمی نادر است – برای پرداخت های تلفن همراه و کارت های سوار شدن پیدا کنید. 

وان پلاس n10

 کوالکام اسنپدراگون 690 و 6 گیگابایت رم قدرت Nord N10 را تامین می کند. 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 با 104 گیگابایت در جعبه موجود است. در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر ، یک اسلات microSD نیز وجود دارد. 

N10 در مقایسه با Moto G Power تقریباً از هر لحاظ آن را افزایش می دهد. این دستگاه دارای پردازنده قوی تر ، حافظه دو برابر و RAM اضافی برای جلوگیری از تنگناها است. 

 

نحوه تست تلفن را مشاهده کنید

به استثنای تاخیر اندک در بوت ، N10 سریع و سریع عمل می کند. با چند وظیفه به راحتی کار می کند و نرخ تازه سازی 90 هرتز آن به این معنی است که هنگام پیمایش در فید اینستاگرام خود دچار لکنت نخواهید شد. 

 

از سوی دیگر ، بازی ضربه می خورد یا از دست می رود. ما هنگام پخش یک ساعته Alto’s Odyssey به چند فریم نادیده گرفتیم ، اما بر تجربه کلی تأثیر نگذاشت. در بازی های تشنه منابع مانند Genshin Impact ، زمان بارگذاری طولانی و افت فریم های زیادی را تجربه کردیم. اگر در جستجوی یک گوشی بازی قوی هستید ، ارزان ترین گزینه های شما Google Pixel 4a یا Apple iPhone SE هستند.

سیستم عامل اکسیژن ویژگی های مفیدی را به اندروید می افزاید و باعث می شود تا تصفیه شده تر به نظر برسد.

 

در GeekBench 5 ، مجموعه ای از آزمایشات که عملکرد خام را تعیین می کند ، N10 امتیاز 610 تک هسته ای (SC) و 1834 چند هسته ای (MC) را کسب کرد. این یک جهش قابل توجه نسبت به نمرات 313 SC Moto G Power و 1538 MC است. 

باتری 4300 میلی آمپر ساعتی N10 به اندازه کافی آب را در خود نگه می دارد تا بیشتر کاربران بین یک بار شارژ یک روز کامل را طی کنند. در آزمایش تخلیه باتری ، که ویدیوی HD را از طریق Wi-Fi در روشنایی کامل پخش می کند ، N10 به مدت 10 ساعت ، 8 دقیقه قبل از خاموش شدن ، کار کرد. این حدود 5 ساعت از Moto G Power عقب است ، اما استفاده محافظه کارانه از آن باید چند ساعت بیشتر عمر باتری را به شما ارائه دهد. اگر شما در حال مورد در حال اجرا از ظهر باتری مربوط می شود، یک USB-C بانک قدرت به شما آرامش خاطر می دهد.

یک آداپتور شارژ سریع 30 واتی در جعبه وجود دارد. شارژ بی سیم پشتیبانی نمی شود.

 

دوربین های کاملاً محکم

در پشت N10 یک پشته دوربین چهارگانه خواهید یافت. لنز اصلی 64 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/1.8 است. همچنین یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.3 و سنسورهای ماکرو 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 وجود دارد. لنز جلو 16 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.1 است. 

لنزهای اولیه و فوق عریض در نور خوب عملکرد خوبی دارند. عکسهای آزمایشی ما دارای عمق میدان عالی و دقت رنگ بودند. در هر دو لنز جزئیات کمی از دست می رود ، اما در لنزهای فوق عریض برجسته تر است. به طور کلی ، عکس های آزمایشی ما برای یک گوشی ارزان قیمت عالی به نظر می رسید.

لنزهای اصلی و فوق عریض در OnePlus Nord N10 5G هر دو در نور خوب عکس های خوبی می گیرند.

عملکرد در نور کم حتی با فعال بودن حالت شب ناسازگار است. بهترین عکس های آزمایشی ما با هر دو لنز دارای نورهای قابل توجه و از دست دادن جزئیات خوب بود. بدترین آنها مسطح و گل آلود بود. عکسهای فوق عریض به خصوص ناامید کننده بودند. 

عملکرد در نور کم ناسازگار است.

 

گوشی موبایل وان پلاس

پس از گرفتن صدها عکس در آزمایشگاه ما در تلاش برای جدا کردن مسئله ، ما معتقدیم که در نهایت مقصر را پیدا کردیم. N10 به طور خاص با نور کم در محدوده 3000 تا 4000K – دمای رنگی که برای اکثر روشنایی های محیط داخلی استفاده می شود ، مبارزه می کند. تقریباً همه عکس های آزمایشی ما با پانل های LED در این محدوده دما گرفته شده اند که دارای نویز بیش از حد تهاجمی ، صاف و تار هستند. اعوجاج همچنین در عکس های آزمایشی با لنز فوق عریض سر زشت خود را نشان داد. 

عکس های کم نور در زیر نورهای خنک تر ، از طرف دیگر ، قابل قبول هستند. عکس های آزمایشی ما هنوز نرم به نظر می رسیدند و نورهای بزرگی وجود داشت ، اما حذف نویز آنطور که در نظر گرفته شده بود کار می کرد و در کل نویز و تار کمتری وجود داشت.

آزمایشات آزمایشگاهی ما نشان می دهد که پردازش تصویر در OnePlus Nord N10 5G با عکس های گرفته شده در نور کم و نور کم مشکل دارد. 

لنز ماکرو در N10 با نور خوب و دستی ثابت عملکرد خوبی را انجام می دهد. بهترین عکس های آزمایشی ما (که روی سه پایه با دو پنل LED گرفته شده بود) نرم بودند و فاقد سطح جزئیاتی بودند که با لنزهای ماکرو روی یک دوربین DSLR خوب یا بدون آینه می گرفتید ، اما این آشفتگی مبهمی نبود که ما معمولاً در سایر دوربین ها مشاهده می کنیم. گوشی های هوشمند

 

لنز ماکرو برای گوشی های هوشمند مناسب است ، اما عکس های آزمایشی ما یکنواخت نرم بودند.

عکس های سلفی به طور شگفت انگیزی در هر سناریوی نوری خوب هستند. در نور روز ، دوربین 16 مگاپیکسلی یک عکس واضح و واضح می گیرد. اگر حالت پرتره را ترجیح می دهید ، خوشحال خواهید شد که بدانید N10 کار بسیار خوبی در ترسیم تصویر و ایجاد یک بوکه طبیعی انجام می دهد. عکسهای با نور کم تقریباً همان داستان را نشان می دهند ، اگرچه به احتمال زیاد متوجه جزئیات ریز خواهید شد.

دوربین سلفی در هر زمان از روز عکس های محکمی می گیرد.

اشتباه نکنید: دوربین های N10 با Pixel 4a 5G گران تر و حتی iPhone SE همتراز نیستند . اگر به دنبال گرفتن بهترین عکس های ممکن هستید ، باید هزینه بیشتری را برای این امتیاز بپردازید. اما N10 عکس های بهتری نسبت به سایر تلفن های ارزان قیمت موجود در ایالات متحده می گیرد ، بنابراین اگر شما یک شیطان عکاسی هستید که نیاز به جمع آوری پول دارد ، این راهی است که باید پیش بروید.

وان پلاس

 

اندروید 10 با سیستم عامل اکسیژن می درخشد

N10 با اندروید 10 همراه با سیستم عامل اکسیژن گوشی موبایل وان پلاس عرضه می شود. اگر با سیستم عامل Oxygen آشنا نیستید ، این یک به روز رسانی بسیار سبک و مفید برای رابط کاربری اندروید است. 

قسمت بالای OnePlus Nord N10 5G برهنه است. 

سیستم عامل اکسیژن ویژگی هایی را که واقعاً می خواهید اضافه می کند ، از جمله بهبود منوی تنظیمات سریع و حالت خواندن که صفحه نمایش را تک رنگ می کند تا تجربه ای شبیه به خواننده الکترونیکی ایجاد کند. همچنین چند برنامه سفارشی مانند گالری و پیامها وجود دارد که نسبت به آنچه در اندروید موجود پیدا می کنید ، تصفیه شده تر هستند. 

وان پلاس اعلام کرد که N10 را در اواخر امسال به اندروید 11 به روز می کند. پس از آن ، ارتقاء بیشتر تضمین نمی شود. گوشی های سری A و اندروید وان سامسونگ به روزرسانی های چند ساله اندروید را ارائه می دهند و امیدواریم وان پلاس و سایر سازندگان تلفن های ارزان قیمت در آینده از آن پیروی کنند.

تلفن مقرون به صرفه ای که منتظر آن بوده اید

سری Moto G موتورولا غالباً در لیست انتخاب ویرایشگران برای گوشی های ارزان قیمت قرار دارد و وقتی مدل های 2021 موفق به کسب رتبه نشدند ، ایمیل خواننده ای دریافت کردیم که می پرسید کدام تلفن کم هزینه بهترین است. گوشی موبایل وان پلاس پاسخ ما است. همه موارد ضروری را برآورده می کند ، دوربین های بسیار خوبی نسبت به قیمت دارد ، ویژگی های تلفن مقرون به صرفه مانند جک هدفون را حفظ می کند و چند مزیت مانند اتصال 5G و صفحه نمایش 90 هرتزی را اضافه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *