پروژکتور جیبی Xgimi Elfin

پروژکتور جیبی Xgimi Elfin
زمان مطالعه مطلب 6 دقیقه

پروژکتور جیبی Xgimi Elfin

پروژکتور مینیاتوری Xgimi Elfin یک پروژکتور جمع و جور اما دارای ویژگی های فراوان است. Elfin با چراغ لومن 800 ANSI و بلندگوهای بلند Harman/Kardon ، یک پروژکتور عالی برای اتاق نشیمن می سازد. کمبود باتری یک نقطه ضعف قابل توجه است.

 

معرفی پروژکتور جیبی Xgimi Elfin

پروژکتورهای مینیاتوری در برخی مناطق جهان طاقچه ای ایجاد کرده اند و دلیل خوبی نیز وجود دارد. مینی پروژکتورها اغلب جایگزین تلویزیون های نسبتاً حجیم می شوند که ممکن است در آپارتمان های کوچک مناسب نباشند. Xgimi یکی از رهبران بازار پروژکتورهای جمع و جور است و Elfin جدید آخرین محصول آنها در این بخش است.

Elfin با داشتن 800 لومن ANSI و لامپ LED طولانی مدت ، یکی از بهترین گزینه ها برای یک پروژکتور کوچک است. سایر ویژگی ها مانند سیستم فوکوس خودکار و تصحیح خودکار کلید کلید ، Elfin را از رقبا متمایز می کند.

من اخیراً Mogo Pro را از Xgimi نگاه کردم . در حالی که قابلیت حمل باتری آن یک نقطه فروش خوب بود ، نور لومن 300 ANSI ضعیف آن باعث می شد که توصیه خوبی نباشد. Elfin تقریباً همه ویژگی های Mogo Pro را بهبود می بخشد اما باتری را به عنوان یک معامله از دست می دهد. با این حال ، این یک گزینه جامد برای هر کسی است که به دنبال یک پروژکتور کوچک است … به شرطی که بتوانند خروجی پیدا کنند. اینجا افکار من است.

 

پروژکتور قابل حمل
پروژکتور قابل حمل

 

الفین زیبایی ساده و کم اهمیتی دارد. این رنگ سفید برای محفظه لنز ، پنل ورودی/خروجی پشت و لوگوی محجوب Xgimi در بالای صفحه است. سطح پلاستیکی مات اثر انگشت را پنهان کرده و به خوبی لکه می کند. پلاستیک اکریلیک که لنز پروژکتور و دوربین را می پوشاند لکه دار می شود اما به راحتی پاک می شود.

پروژکتور دارای یک رد پای کوچک (192.1 x 194.2 x 48.3 میلی متر) است. در نتیجه ، ذخیره آن آسان است و هنگام استفاده مانعی ایجاد نمی کند. در حالی که مشخصات بلند Mogo Pro می تواند مانع از نمایش برخی از بینندگان شود ، Elfin به طور قابل توجهی کوتاهتر است و بنابراین نباید تصویر را مسدود کند.

ورودی/خروجی در پشت دستگاه کمی کمیاب است. کاربران به یک جک 3.5 میلیمتری صدا ، یک پورت HDMI 2.0 و یک پورت USB 2.0 دسترسی دارند. Elfin دارای WiFi داخلی (دو بانده 802.11ac) و بلوتوث 5.0 است. همچنین دارای Chromecast داخلی است (بیشتر در مورد آن در زیر) ، بنابراین کاربران چند گزینه برای اتصال به پروژکتور دارند. جالب اینجاست که هیچ کنترلی روی پرونده وجود ندارد. همه چیز باید از طریق کنترل از راه دور انجام شود. این یک ویژگی خوب برای Mogo Pro بود و من ناامید شدم که Elfin هیچ کنترل داخلی ندارد.

ریموت Elfin همانند Mogo Pro است و دارای وزن سبک ، ساختار نازک و دکمه های کلیک کننده است. سوراخ رزوه دار در قسمت پایین به کاربران اجازه می دهد تا Elfin را روی سه پایه سوار کنند.

قسمت بالای الفین ساده و تمیز است. 

جلو: تنظیم فوکوس دوربین ، پروژکتور ، بلندگو ، دوربین تصحیح کیستون

عقب: دکمه روشن/خاموش ، تهویه/بلندگو ، HDMI 2.0 ، USB 2.0 ، صدا 3.5 میلی متری ، DC in

 

پروژکتور جیبی Xgimi Elfin

 

نرم افزار و ویژگی ها

مانند دیگر پروژکتورهای Xgimi ، Elfin روی Android TV اجرا می شود. این باعث می شود که یک دستگاه رسانه ای مستقل با هزاران برنامه موجود در Android TV سازگار باشد. Elfin دارای WiFi داخلی (802.11ac) و بلوتوث است ، بنابراین می تواند رسانه ها را از YouTube ، Amazon ، Disney ، Netflix و موارد دیگر پخش کند.

 

همچنین از بازی های ساده ای مانند Crossy Road پشتیبانی می کند. راه اندازی بازی های پیچیده تر و شبیه ساز کمی پیچیده تر است زیرا Elfin فقط یک پورت USB دارد. کنترل کننده های بلوتوث می توانند به پروژکتور متصل شوند. من هیچی در دست ندارم ، بنابراین نمی توانم در مورد اثربخشی آنها صحبت کنم.

 

رابط کاربری بسیار شگفت انگیز است و استفاده از کنترل از راه دور مایع و آسان است. من هیچ مشکلی در پخش فیلم در Disney+، فیلم های YouTube یا رسانه از درایو USB نداشتم.

 

الفین تصویری با رزولوشن 1920 در 1080 نمایش می دهد. می تواند رسانه 4K را دریافت و پردازش کند ، اما تصویر نهایی به 1080p محدود می شود. صدا توسط دو بلندگوی 3 وات هارمن/کاردون پمپ می شود و صدای آنها بسیار بلند می شود. باس کمی نازک است اما همچنان وجود دارد. صدا در حداکثر صدا اعوجاج یا تکان نمی دهد ، که خوب است. صادقانه تعجب آور است که چیزی بسیار کوچک می تواند اینقدر بلند شود.

 

پروژکتور جیبی
پروژکتور جیبی Xgimi Elfin

 

Elfin به طور خودکار یک تصویر را فوکوس می کند. در صورت نیاز می توانید از راه دور برای تنظیم دقیق فوکوس استفاده کنید.

 Elfin شامل تصحیح خودکار سنگ کلید برای راست کردن یک تصویر کج است و این ویژگی به طرز چشمگیری خوب کار می کند.

Elfin همچنین می تواند سعی کند تصویر را در یک قاب فیزیکی جا دهد ، اما نتیجه چندان دقیقی نیست. 

Elfin دارای ویژگی های بسیار خوبی برای تنظیم خودکار طرح است. همانند Mogo Pro ، Elfin دارای یک دوربین داخلی برای تصحیح فوکوس خودکار است. این دوربین در تشخیص زمانی که تصویر پیش بینی شده بسیار مبهم است بسیار خوب عمل می کند و به طور خودکار آن را فوکوس می کند. فوکوس خودکار تقریباً 2-4 ثانیه طول می کشد. 

 

علاوه بر ویژگی فوکوس خودکار ، Elfin همچنین شامل اصلاح خودکار سنگ کلید (+/- 45 درجه ، افقی و عمودی) است. تصحیح کیستون شامل صاف کردن گوشه های تصویر برای تصحیح یک تصویر پیچ خورده یا زاویه دار است. در حالی که بسیاری از پروژکتورها از کاربران می خواهند این کار را به صورت دستی تصحیح کنند ، Elfin این کار را به صورت خودکار انجام می دهد. این فرایند در آزمایش من کمتر از 3 ثانیه طول می کشد و بسیار دقیق است. این ویژگی بسیار خوبی است ، به خصوص که بسیاری از پروژکتورهای پرتاب کوتاه از تصاویر کج رنج می برند.

سرانجام ، Elfin شامل یک قابلیت تنظیم صفحه هوشمند است که سعی می کند تصویر را در محدوده دیوار قرار دهد تا تصویر را قطع نکند (به عنوان مثال ، پنجره یا قاب تصویر). طبق تجربه من ، این ویژگی ضربه و از دست دادن است. الفین حدود 70 of از مواقع مرزها را پیدا می کند ، اما در تنظیم تصویر عالی نیست. اغلب یک یا دو گوشه در قاب قرار می گیرد ، اما تصویر اغلب روی دو طرف دیگر قاب قرار می گیرد. 

 

Elfin ثابت می کند که یکی از بهترین مینی پروژکتورهای موجود در بازار است ، اما چند مورد وجود دارد که ای کاش Xgimi آنها را شامل می شد. مهمترین آنها یک باتری است. Elfin به عنوان یک پروژکتور قابل حمل طراحی نشده است ، اما اندازه کوچک آن حمل آن را آسان می کند. من شخصاً از آن برای کلاس نجوم ابتدایی که هفته ای یکبار در یک مرکز اجتماعی تدریس می کنم استفاده کرده ام و پیدا کردن پریز و طناب برق الفین در اتاقی خسته کننده شده است. مواردی وجود داشته است که نمی توانم پروژکتور را به خوبی قرار دهم زیرا سیم به دیوار نمی رسد ، که باعث ناامیدی شد. باتری (مانند باتری Mogo Pro) می تواند این مشکل را حل کند ، اما Xgimi پروژکتورهای قابل حمل با باتری و نمایشگرهای مشابه را ارائه می دهد.

نکته دیگر درد عدم کنترل فیزیکی است. در حالی که کنترل از راه دور برای کنترل الفین کافی است ، اما اگر گم شود ، شما اصلا نمی توانید از پروژکتور استفاده کنید. Mogo Pro (و برخی دیگر از پروژکتورهای Xgimi) دارای کنترل های ساده ای در قاب بودند. حتی بدون ریموت ، پروژکتور می تواند عملکردهای اساسی مانند پخش رسانه را انجام دهد. این یک گزینه برای Elfin نیست.

پروژکتور جیبی
پروژکتور جیبی

 

هیچ کنترلی روی کیس تعبیه نشده است.

Xgimi Elfin یک شگفت انگیز از پروژکتور است ، به ویژه با توجه به طراحی جمع و جور. مطمئناً این روشن ترین پروژکتور کوتاه (1.2: 1) در بازار نیست ، اما ممکن است کوچکترین پروژکتور با این مجموعه ویژگی باشد. لامپ LED برای اکثر محیط ها به اندازه کافی روشن است (600-800 لومن ANSI) ، و لامپ دارای 30،000 ساعت یا حدود 3.5 سال استفاده مداوم است. علاوه بر این ، گنجاندن اندروید تی وی و قابلیت های فوکوس خودکار و تصحیح خودکار کلید اصلی ، Elfin را به یک پروژکتور ساده و مستقل تبدیل می کند که مانع کار نمی شود.

همه اینها ارزان نیست: پروژکتور Elfin با قیمت 649 دلار در آمازون به فروش می رسد . با این حال ، چیزهای زیادی در این پروژکتور کوچک بسته بندی شده است. اگر می خواهید تجربه تماشای رسانه های هوشمند بدون قسمت عمده تلویزیون را داشته باشید ، ممکن است گزینه خوبی باشد ، اما Elfin قطعاً خریدی لوکس است.

 

پروژکتور جیبی Xgimi Elfin


شما می توانید تعمیرات لپ تاپ خود را به شرکت رایان دل کوک با خیال راحت بسپارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *