موبایل ایسوس مدل ROG Phone 5 Pro  

 موبایل ایسوس مدل ROG Phone 5 Pro  
زمان مطالعه مطلب 6 دقیقه

 موبایل ایسوس مدل ROG Phone 5 Pro  

  اگر دنبال گوشی مناسب برای بازی هستید این مدل بهترین انتخاب برای شماست .

در حال حاضر بهترین تلفن هوشمند بازی است. ایسوس صفحه نمایش Vision اضافی ، فضای ذخیره سازی بیشتر و محدوده تحویل بیشتری را با نسخه Pro ارائه می دهد. بررسی ما روشن می کند که ارتقا برای چه کسانی ارزش دارد.

دستگاه تست با استفاده از Asus Deutschland ارائه شده است

تصویر رتبه بندی مجاز خود را با عنوان PNG / SVG بارگیری کنید.

 

 موبایل ایسوس مدل ROG Phone 5 Pro  

پردازنده

Qualcomm Snapdragon 888 5G 8 x 1.8 – 2.8 گیگاهرتز ، Cortex -X1 / A78 / A55 (Kryo 680)

آداپتور گرافیکی

کوالکام آدرنو 660

حافظه

16384 مگابایت  

  LPDDR5

صفحه نمایش

6.78 اینچ 20.4: 9 ، 2448 x 1080 پیکسل 395 PPI ، Capazitive ، 300 Hz Touch Sampling Rate ، 24.3 ms Touch Latency ، AMOLED ، Corning Gorilla Glass 5 ، براق: بله ، HDR ، 144 هرتز

ذخیره سازی

512 گیگابایت فلش UFS 3.1 ، 512 گیگابایت  

 وزن

239 گرم (= 8.43 اونس / 0.53 پوند) ، منبع تغذیه: 193 گرم (= 6.81 اونس / 0.43 پوند

صفحه اصلی
Asus بخش نوت بوک های Asus

توجه: سازنده ممکن است از اجزای تامین کنندگان مختلف از جمله صفحه نمایش ، درایوها یا مموریک با مشخصات مشابه استفاده کند.

89٪ بررسی Asus ROG Phone 5 Ultimate – مورد جمع آوری شده در میان تلفن های هوشمند بازی

84٪ Razer Blade Stealth 13 2021 در حال مرور: گیمر موبایل با پنل OLED

پاوربانک بی سیم RAVPOWER 5000mAh Magnetic Wireless

89٪ بررسی Asus ROG Phone 5 Pro – گوشی هوشمند مناسب بازی

 

مورد ، تجهیزات و عملکرد

ROG Phone 5 Pro از نظر بصری با نسخه استاندارد متفاوت است و کیفیت ساخت در همان سطح است. با این حال ، تفاوت بزرگ در پشت است زیرا Pro به جای ماتریس نقطه RGB دارای صفحه نمایش ROG Vision است. این می تواند انیمیشن های کوچکتر را نمایش دهد ، همچنین اطلاعاتی در مورد وضعیت فعلی باتری هنگام شارژ تلفن هوشمند ارائه می دهد و اتصال لوازم جانبی را با انیمیشن های مناسب همراه می کند.

 

تفاوت دیگر در محدوده تحویل آشکار می شود ، زیرا AeroActive Cooler 5 خارجی در جعبه گنجانده شده است.

این تجهیزات برای تلفن های هوشمند منحصر به فرد است. علاوه بر PIN های Pogo برای اتصال به فن ، یک پورت USB 3.2 (جنرال 2 ، حداکثر 10 گیگابیت بر ثانیه ، پشتیبانی HDMI و dP تا UHD ، QC 5.0) درست در کنار آن و یک پورت USB 2.0 اضافی وجود دارد. (QC 3.0) در لبه پایین ، که می تواند برای تغذیه هنگام بازی استفاده شود. علاوه بر این ، کلیدهای اولتراسونیک اضافی AirTrigger 5 و یک جک صوتی با DAC صوتی با وضوح بالا نیز روی برد قرار دارند.

 

سیستم عامل اندروید 11 با رابط کاربری داخلی ROG استفاده می شود. کاربرانی که این کار را دوست ندارند می توانند در حین راه اندازی به رابط کاربری استاندارد که بسیار شبیه به یک اندروید خالص است ، تغییر وضعیت دهند.

 

همه استانداردهای مدرن برای اتصال داده تلفن همراه استفاده می شود و تعداد باند فرکانسی پشتیبانی شده برای LTE و 5G برای نسخه Pro دوباره افزایش یافته است. Wi-Fi 6E یک استاندارد WLAN سریع است که می تواند به طور همزمان از طریق دو WLAN به دو شبکه متصل شود و سرعت بالا و پایدار داده ها را در آزمایش با Netgear Nighthawk AX12 امکان پذیر می کند.

 

کیفیت صدای تلفن ROG واقعاً خوب است و وقتی در گوش نگه داشته می شود ، درک بسیار خوبی را ارائه می دهد ، که فقط در سر و صدای محیط بسیار بالا به حد خود می رسد. حالت بلندگو اندکی طنین انداز می شود ، اما محدوده و کیفیت میکروفون خوبی دارد. تلفن هوشمند ایسوس می تواند دو سیم کارت نانو را بپذیرد و از VoLTE پشتیبانی می کند.

 

ROG Phone 5 نه تنها دارای نرخ تازه سازی بالا تا 144 هرتز است ، بلکه میزان نمونه گیری لمسی 300 هرتز نیز بسیار زیاد است و نوید اجرای سریع ورودی ها را بر روی صفحه لمسی با تاخیر 24.3 میلی ثانیه می دهد. برای امنیت بیومتریک ، یک اسکنر اثر انگشت نوری در صفحه نمایش موجود است که دارای نرخ تشخیص بسیار قابل اطمینان است ، اما یکی از سریع ترین ها نیست. تشخیص چهره دو بعدی نیز امکان پذیر است.

 ROG Phone 5 Pro به یک دوربین متشکل از سه لنز متکی است. علاوه بر لنز اصلی 64 مگاپیکسلی ، یک زاویه فوق عریض و یک لنز ماکرو ادغام شده اند. با وجود اینکه سنسور سونی هنوز متعلق به سال گذشته است ، می توان عکس های خوبی با آن گرفت و رزولوشن بالای آن باعث می شود سطح زوم کوچکتر بدون از دست دادن کیفیت زیاد باشد. فیلم ها را می توان در 8k ضبط کرد.

 

دوربین جلویی نیز تصاویر خوبی می گیرد ، اما نمی تواند نور پس زمینه را به طور کامل جبران کند. فیلم ها را می توان در حالت Full HD با حداکثر 60 فریم در ثانیه ایجاد کرد.

مقایسه تصویر

صحنه ای را انتخاب کرده و در اولین تصویر حرکت کنید. با یک کلیک موقعیت صفحه های لمسی تغییر می کند. با یک کلیک بر روی تصویر بزرگنمایی شده ، تصویر اصلی در یک پنجره جدید باز می شود. تصویر اول عکس مقیاس شده دستگاه آزمایش را نشان می دهد.

 

زاویه گسترده زاویه گسترده زاویه فوق العاده گسترده 5 برابر زوم کم نور

صفحه نمایش Asus ROG Phone 5 Pro با نسخه استاندارد یکسان است . اندازه آن 6.78 اینچ است ، با رزولوشن Full HD Plus و حداکثر 144 هرتز کار می کند. پنل OLED تا 806 cd/m² در یک صفحه سفید سفید و حسگر نور محیطی فعال به دست می آید. با توزیع یکنواخت مناطق روشن و تاریک (APL50) ، 1.088 cd/m² و 1،136 cd/m² با APL10 است. اگر روشنایی را به صورت دستی تنظیم کنید ، 488 cd/m² در اختیار دارید.

 

این نکته مثبت است که ایسوس نور DC را بهبود بخشیده است. اگرچه این هنوز فقط با 60 هرتز کار می کند ، اما در واقع اکنون کار می کند.

نور پس زمینه

برای کم نور شدن صفحه ، برخی از نوت بوک ها به سادگی نور پس زمینه را به صورت متوالی روشن و خاموش می کنند – روشی به نام مدولاسیون عرض پالس (PWM). این فرکانس دوچرخه سواری در حالت ایده آل باید برای چشم انسان قابل تشخیص نباشد. اگر فرکانس فوق بسیار کم باشد ، کاربران با چشم های حساس ممکن است دچار فشار یا سردرد شوند یا حتی به طور کلی متوجه سوسو زدن شوند.

عملکرد ، آلایندگی و عمر باتری

ASUS ROG Phone 5 Pro مجهز به Snapdragon 888 با 16 گیگابایت رم LPDDR5 است. محاسبات گرافیکی توسط Adreno 660 یکپارچه انجام می شود . از آنجا که خنک شدن چیپست کوالکام دشوار تلقی می شود ، ایسوس دقیقاً روی این جنبه تمرکز کرده است و در هر زمان در ترکیب با فن به عملکرد پایداری دست می یابد. گرچه دمای سطح به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد ، اما فقط در لمس گرم می شود و کاملاً بی ضرر باقی می ماند.

 

هیچ بازی ای وجود ندارد که تلفن هوشمند ایسوس نتواند در بالاترین تنظیمات جزئیات به آن تسلط داشته باشد و همچنین پشتیبانی گسترده ای از عناوین با بیش از 60 فریم بر ثانیه را ارائه می دهد.

دو بلندگوی جلویی نه تنها می توانند بسیار بلند باشند ، بلکه نسبتاً یک تصویر صوتی خوب ارائه می دهند. همچنین پشتیبانی گسترده ای از کدک های بلوتوث و همچنین یک جک صوتی عالی وجود دارد.

 

از نظر مدت زمان کارکرد باتری ، مدل Pro حتی کارآمدتر از نسخه استاندارد است. به نظر می رسد سازنده در اینجا نیز پیشرفت کرده است.

منبع تغذیه (حداکثر) 26.4 درجه سانتی گراد = 80 فارنهایت | دمای اتاق 22 درجه سانتی گراد = 72 درجه فارنهایت | Fluke t3000FC (کالیبره شده) و Voltcraft IR-260

 (±) میانگین دما برای قسمت فوقانی تحت حداکثر بار 36 درجه سانتی گراد / 97 درجه فارنهایت است ، در حالی که میانگین 32.9 درجه سانتی گراد / 91 درجه فارنهایت برای دستگاه های کلاس تلفن هوشمند است.
(+) حداکثر دما در سمت بالا 37.3 درجه سانتی گراد / 99 درجه فارنهایت است ، در حالی که میانگین 35.2 درجه سانتیگراد / 95 درجه فارنهایت ، از 22.4 تا 52.9 درجه سانتی گراد برای گوشی های هوشمند درجه.

(+) دمای پایین حداکثر تا 35.8 درجه سانتی گراد / 96 درجه فارنهایت ، در مقایسه با میانگین 33.8 درجه سانتیگراد / 93 درجه فارنهایت
(+) در استفاده های غیر فعال ، متوسط ​​دما برای قسمت بالایی 27.6 درجه سانتی گراد / 82 درجه فارنهایت است ، در مقایسه با میانگین دستگاه 32.9 درجه سانتی گراد / 91 فارنهایت

3DMark تست های استرس زندگی وحشی

طرفداران

+عملکرد قوی

+رابط های زیادی

+جک صوتی با Quad-DAC

+بلندگوهای قدرتمند

+صفحه نمایش روشن و دقیق

منفی

-بدون شارژ بی سیم

-بدون پشتیبانی از microSD

-سنگین

-بدون گواهینامه IP

 

کمی حرفه ای ، اما حافظه بیشتر

در بررسی: Asus ROG Phone 5 Pro. دستگاه تست ارائه شده توسط ایسوس آلمان.

ROG Phone 5 Pro ایسوس به طور شگفت انگیزی ارزش افزوده کمی برای هزینه اضافی آن دارد. صفحه نمایش Vision در پشت قطعاً یک ترفند خوب است ، اما در استفاده روزمره هیچ ارزش افزوده ای ارائه نمی دهد. دو برابر شدن حافظه و باندهای فرکانسی اضافی می تواند جالب تر باشد و AeroActive Cooler 5 نیز شامل آن می شود که در غیر این صورت 60 یورو (70 دلار آمریکا) هزینه دارد.

Asus ROG Phone 5 Pro عمدتا برای کاربران تشنه حافظه است.

با این وجود ، ROG Phone 5 Pro با پیکربندی قوی در حال حاضر بهترین تلفن هوشمند بازی است. علاوه بر صفحه نمایش 144 هرتز AMOLED ، پردازنده پایدار عملکرد ، کلیدهای حسگر اولتراسونیک اضافی ، دو درگاه USB و پشتیبانی گسترده بازی ها با 120 و 144 هرتز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جایگزین های ارزان تر Black Shark 4 یا RedMagic 6R هستند ، اما در زمینه سرعت ، ویژگی ها و لوازم جانبی اختیاری نیز باید امتیازاتی را در نظر بگیرند.

قیمت و در دسترس بودن

در دست گرفتن ROG Phone 5 Pro در حال حاضر دشوار است و در زمان این بررسی حتی از Asus eShop ناپدید شده است و می توان آن را از طریق سایت های آسیایی مانند AliExpress خریداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *