لپ تاپ پاناسونیک Toughbook 55 Mk2

لپ تاپ پاناسونیک
زمان مطالعه مطلب 10 دقیقه

بررسی پاناسونیک Toughbook 55 Mk2 (2021)

 

Panasonic Toughbook 55 Mk2 با رتبه IP53 ، قوی ترین لپ تاپ های مقاوم نیست ، اما این دستگاه بسیار قابل تنظیم است و دارای ویژگی هایی است که کاربران سازمان انتظار دارند.

طرفداران

  • تعویض قطعات به راحتی امکان پذیر است (از جمله تعویض باتری های داغ(
  • صفحه نمایش لمسی روشن 1000 نیت با وب کم 1080p
  • صفحه کلید راحت
  • نسبتاً مناسب برای یک لپ تاپ مقاوم
  • قلم داخلی
  • پشتیبانی از Intel vPro

منفی

  • گران قیمت
  • صفحه لمسی احساس می کند تنگ است
  • درجه حفاظت از نفوذ متوسط

 

مشخصات PANASONIC TOUGHBOOK 55 MK2 (2021)

کلاس لپ تاپ ناهموار
پردازنده Intel Core i7-1185G7
سرعت پردازنده 1.2 گیگاهرتز

 

همه مشخصات 

اولین باری که از Toughbook پاناسونیک استفاده می کنید ، ممکن است همزمان تحت تأثیر قرار بگیرید و ناامید شوید. این افسانه ای لپ تاپ های ناهموار دوام زیادی دارند ، از لولا های صفحه ای محکم گرفته تا درهای فیزیکی که همه درگاه ها را در برابر آب و زباله محافظت می کند. اما بسیاری از آنها از صفحه نمایش های کم نور و وضوح پایین و شاسی عظیمی استفاده می کنند که باعث می شود به طرز خنده داری یکپارچهسازی با سیستمعامل به نظر برسند ، مانند این که شما یک لپ تاپ را از اواسط دهه 1990 باز کرده اید. Toughbook 55 Mk2 (از 2.524 دلار شروع می شود ؛ 3.104 دلار در صورت آزمایش) با شاسی مدرن و سبک وزن جدید و آخرین قطعات ، که بسیاری از آنها را می توان در میدان جایگزین کرد ، با مشکل اخیر مبارزه می کند. این سخت ترین طراحی موجود در بازار نیست ، اما یکی از کاربرپسندترین لپ تاپ هایی است که نام Toughbook را حمل می کند. 

 

پاناسونیک

لپ تاپ نیمه مقاوم چیست؟

بخش های پلیس ، تیم های آمبولانس و بسیاری از سازمان های دولتی دیگر به دنبال مدل های نیمه مقاوم مانند Toughbook 55 برای ترکیب ارزش ، دوام و انعطاف پذیری هستند. مدل ها به ندرت به روز می شوند و پاناسونیک سالها بیشتر از لپ تاپ های تجاری معمولی غیر مقاوم از آنها پشتیبانی می کند ، تا حدی به دلیل دوام آنها و دوام بیشتر آنها ، و تا حدی به این دلیل که بسیاری از مشتریان آنها را در چرخه هایی خریداری می کنند که پنج سال یا بیشتر دوام می آورند. از اجاره دو ساله که در دنیای فناوری اطلاعات شرکتها رایج است.

 

Mk2 امسال (برای “Mark II”) Toughbook 55 اولین به روز رسانی این مدل است که در سال 2019 معرفی شد. بله ، این فقط یک فاصله دو ساله است ، بنابراین نه ، کاربران فعلی Toughbook 55 احتمالاً نباید به دنبال این باشند ارتقاء اما اگر به دنبال جایگزینی یک لپ تاپ قدیمی نیمه مقاوم یا حتی کاملاً مقاوم هستید ، Toughbook 55 گزینه جذابی است. 

این دستگاه یک لپ تاپ معمولی تاشو است ، با یک لولا که 180 درجه باز می شود و یک صفحه کلید دائمی متصل شده است. Toughbook 55 تبلت جداشدنی نیست که بسیاری از مشتریان در حال حاضر به دنبال آن هستند. برای این کار ، باید به Toughbook G2 یا پیشنهادهای مشابه از جمله Dell و Getac نگاه کنید. اما طراحی تاشو نوید بسیاری را برای انواع مختلفی از سناریوها می دهد ، مانند اینکه در ناوگان خودرو شما قبلاً لنزهای لپ تاپ نصب شده است. Toughbook 55 با اکثر ایستگاه های اتصال لپ تاپ Toughbook سازگار است. 

ابعاد لپ تاپ 1.3 در 13.6 در 10.7 اینچ است و در پیکربندی مورد آزمایش ما 4.9 پوند وزن دارد. بسته به گزینه های پیکربندی که انتخاب می کنید ، وزن می تواند متفاوت باشد (بیشتر در مورد آن در زیر) ، اما با در نظر گرفتن همه موارد ، با توجه به لپ تاپ های مقاوم ، این وزن بسیار سبک و سبک است. در نظر بگیرید که Getac B360 ، یکی از نزدیک ترین رقبای Toughbook 55 ، 1.4 در 13.4 در 11.1 اینچ و وزن 5.1 پوند است.

پاناسونیک برای دستیابی به شاسی کوچکتر سازش هایی انجام می دهد ، از همه مهمتر این است که Toughbook 55 از نظر رتبه بندی کاملاً قوی نیست. درجه حفاظت از نفوذ آن (IP) 53 به این معنی است که می تواند برخی از اسپری های گرد و غبار و آب را تحمل کند ، و درجه حرارت آن تا 3 فوت (MIL-STD-810H) زنده می ماند. در همین حال ، Getac B360 دارای درجه IP66 است ، به این معنی که می تواند آب و گرد و غبار بیشتری را تحمل کند (اما نه غوطه وری کامل) ، و طوری طراحی شده است که تا سقف 6 فوت زنده بماند. 

همانطور که اکثر سازندگان لپ تاپ مستحکم انجام می دهند ، پاناسونیک نتایج آزمایشات شخص ثالث را برای تأیید رتبه دوام منتشر می کند. خلاصه نتایج آزمایش IP و MIL-STD را می توانید در صفحه پشتیبانی محصول Toughbook 55 یا با بارگیری سند PDF گواهی ها ، که پیوندهایی به گزارش های مربوطه از موسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی Southwest دارد ، پیدا کنید. ما این گواهینامه ها را خودمان در PC Labs آزمایش نمی کنیم. 

 

پاناسونیک

پورت ها (و ماژول ها) همه انواع

اگر بتوانید از گواهینامه های نیمه مقاوم Toughbook 55 برخلاف گواهینامه های سخت گیرانه پیروی کنید ، به احتمال زیاد نه تنها از قابلیت حمل نسبی آن ، بلکه از مجموعه گسترده ای از ماژول های اضافی که به شما امکان می دهد لپ تاپ را برای انجام یک کار پیکربندی کنید ، لذت خواهید برد. تنوع گسترده ای از وظایف در زمینه. ماژول هایی که پاناسونیک از آنها به عنوان xPAK یاد می کند ، می توانند در یکی از سه شکاف شاسی جا شوند.

 

شکاف عقب را می توان با ترکیبی از پورت های VGA ، سریال ، اترنت و USB ، از جمله یک پورت USB دایره ای شکل اختیاری فیشر برای شرایط سخت ، پیکربندی کرد. (پورتهای فیشر مهر و موم شده اند و دارای رتبه IP68 ، بالاتر از خود لپ تاپ هستند.) توجه داشته باشید که Toughbook 55 دارای پورت های USB و اترنت استاندارد است ، بنابراین افزودن آنها به شکاف انبساط عقب ، درهای اضافی را به شما می دهد. 

 

در همین حال ، شکاف جلویی را می توان با خواننده اثر انگشت یا خواننده برای کارت های هوشمند ، از نوع بدون تماس یا دارای قابلیت درج پیکربندی کرد. اسلات توسعه نهایی برای xPAK ها بیشتر مفید است اگر می خواهید SSD دوم را برای ذخیره اضافی اضافه کنید (ماژول های 512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی موجود است) ، اما این شکاف بزرگ در قسمت پایین شاسی می تواند درایو DVD یا حتی بارکد خوان را نیز بپذیرد. ، که گزینه جدیدی برای Toughbook 55 Mk2 است. 

اگر هیچ یک از این پورت های توسعه را انتخاب نکنید ، لپ تاپ دارای روکش های پورت است که توسط پیچ های کوچک فیلیپس سر ثابت نگه داشته شده است. برداشتن روکش ها برای نصب xPAK ها بعداً به آسانی انجام می شود وقتی داخل خانه با سطح صاف قرار دارید ، اگرچه مراقب باشید که پیچ ها اسیر نیستند ، بنابراین من آن را در شرایط سخت محیطی امتحان نمی کنم. 

لپ تاپ پاناسونیک

علاوه بر شکاف های xPAK ، چندین شکاف دیگر روی شاسی Toughbook 55 با درها پوشانده شده ، در جای خود نگه داشته شده و به راحتی برای تعمیرات ، تعویض یا ارتقا قابل دسترسی است. آنها شامل پورت نصب روی داک ، SSD اصلی مورد استفاده به عنوان درایو بوت لپ تاپ و شکاف های حافظه می شوند. و البته باتری های قابل جابجایی – یکی از ویژگی های ضروری در یک لپ تاپ مقاوم – حتی راحت تر قابل دسترسی است و با زبانه های قفل کننده ای که برای باز کردن آنها نیازی به ابزار نیست ، در جای خود نگه داشته شده است. اگر Toughbook 55 را با هر دو باتری پیکربندی کرده اید ، می توانید آنها را تعویض کنید تا لپ تاپ در استفاده مداوم از پریز برق قرار گیرد.

 

واحد بررسی ما با یک باتری و بدون xPAK ، و همچنین پردازنده Intel Core i7-1185G7 با پشتیبانی از vPro ، 16 گیگابایت حافظه و 512 گیگابایت SSD ارائه می شود. سایر گزینه ها شامل Intel Core i5-1145G7 (همچنین با vPro) ، حداکثر 64 گیگابایت حافظه و 1 ترابایت یا 2 ترابایت SSD است. 

صفحه روشن 1000 نیت را انتخاب کنید

واحد Toughbook 55 مورد آزمایش ما همچنین دارای صفحه نمایش لمسی 14 اینچی فول اچ دی (1،920 در 1080 پیکسل) است. این “ارتقاء یافته است” زیرا حتی اگر رزولوشن فول اچ دی برای لپ تاپ های تجاری 14 اینچی به طور کلی استاندارد باشد ، اما در مورد لپ تاپ های مقاوم که صفحه نمایش آنها باید در برابر سوء استفاده بیشتر مقاوم باشد ، صدق نمی کند. Toughbook 55 سطح ابتدایی دارای صفحه نمایش HD (1،366 در 768 پیکسل) است. توصیه می کنیم اگر بودجه شما اجازه می دهد از این گزینه با وضوح پایین اجتناب کنید.

 

صفحه نمایش Full HD ارتقا یافته همچنین نور پس زمینه قوی تری را برای استفاده در خارج از منزل اضافه می کند. در آزمایشات ما به رتبه فوق العاده 1000 نیت خود رسید و متوجه شدم که در خارج از خانه در یک روز آفتابی با حداکثر روشنایی به راحتی قابل مشاهده است. درخشان ترین لپ تاپ های غیر مقاوم معمولاً دارای صفحه نمایش هایی هستند که حداکثر 500 نیت روشنایی دارند. از سوی دیگر ، صفحه Toughbook 55 در نمایش دقیق رنگ ها عالی نیست و در آزمایشات ما کمی بیش از 70 درصد از طیف رنگ sRGB را بدست آورده است. این برای دوره های لپ تاپ های مقاوم برابر است ، اگرچه سایر لپ تاپ های تجاری معمولاً می توانند تمام محدوده sRGB را نمایش دهند. 

 

صفحه ارتقا یافته دارای یک لایه لمسی خازنی است ، به این معنی که می توانید با ویندوز 10 با استفاده از نوک انگشتان دستکش یا برهنه و همچنین قلم منفعل تعامل کنید. وقتی از قلم استفاده نمی شود ، قلم به یک شکاف خوب در لبه سمت راست می لغزد. 

 

صفحه کلید Toughbook 55 دارای نور پس زمینه راحت است ، با فاصله زیاد و بدون انعطاف قابل تشخیص در عرشه صفحه کلید هنگام ضربه شدید. (البته ، نباید روی یک لپ تاپ مقاوم هیچ گونه انعطافی وجود داشته باشد .) حتی می توانید با استفاده از یک برنامه تنظیمات از پیش نصب شده پاناسونیک ، رنگ نور پس زمینه-قرمز ، سبز ، سفید یا آبی را تعیین کنید. صفحه کلید به گونه ای طراحی شده است که در برابر نشت ها مقاوم است ، همچنین صفحه لمسی تنگ اما دقیق الکترواستاتیک نیز طراحی شده است. در حالی که به راحتی می توانید صفحه کلید را با برداشتن سه پیچ در لبه بالایی تعویض کنید ، صفحه لمسی و دکمه های دوقلو آن قابل استفاده برای کاربران نیست. 

پاناسونیک

یک دوربین 1080p عالی

این که آیا Toughbook 55 را با خواننده اثر انگشت پیکربندی کرده اید یا خیر ، همیشه می توانید از وب کم عالی با سنسورهای IR استفاده کرده و ورود به سیستم تشخیص چهره Windows Hello را فعال کنید. این دوربین علاوه بر پشتیبانی از تشخیص چهره ، از رزولوشن ویدئویی 1080p نیز برخوردار است و خروجی آن در هنگام آزمایش در اتاقی با نور روشن عاری از سر و صدا و دیگر مصنوعات آزاردهنده بود. 

علاوه بر xPAK های اختیاری ، Toughbook 55 دارای مجموعه گسترده ای از گزینه های استاندارد اتصال است. یک پورت USB Type-C با پشتیبانی Thunderbolt 4 ، دو کانکتور USB Type-A ، درگاه کارت microSD ، خروجی HDMI 2.0 ، اتصال اترنت گیگابیتی و جک 3.5 میلی متری صدا وجود دارد. همه این اتصالات از عناصر پشت درهای تاشو محافظت می شوند که در صورت عدم اتصال هیچ چیزی بسته نمی شوند.

Toughbook 55 علاوه بر Wi-Fi 6 استاندارد (802.11ax) و بلوتوث 5.1 دارای گزینه های گسترده اتصال بی سیم است. لپ تاپ با یک مودم 4G LTE اختیاری پیکربندی شده است ، می تواند به شبکه اختصاصی FirstNet که Verizon و AT&T ارائه می دهند ، و همچنین باند CBRS 48 دسترسی داشته باشد. همچنین یک ماژول GPS اختصاصی اختیاری و همچنین گذرنامه برای آنتن دوگانه با سود بالا وجود دارد. افزایش قدرت سیگنال پشتیبانی از 5G وجود ندارد ، اما لپ تاپ دارای دو سیم کارت است که از اسلات نانو سیم کارت و eSIM استفاده می کند.

 

آزمایش Toughbook 55: Intel “Tiger Lake” در داخل

Toughbook 55 جدیدترین پردازنده های نسل 11 اینتل “Tiger Lake” و گرافیک Intel Iris Xe را ارائه می دهد ، بنابراین عملکرد آن مشابه چیزی است که می توانید از یک لپ تاپ فوق العاده قابل حمل مانند Lenovo ThinkPad X1 Carbon متمرکز شوید . در حالی که Toughbook 55 بدیهی است حجیم تر از ThinkPad X1 Carbon است ، بخش عمده ای از این حجم اضافی به xPAK های قابل تنظیم و مقاوم سازی می رسد ، بنابراین فضای زیادی برای سخت افزارهای خنک کننده ابتکاری باقی نمی ماند تا عملکرد بیشتری از CPU داشته باشد. و دیگر اجزای محاسباتی 

در حال حاضر ، هنگام نصب برنامه ها ، مرور وب ، یا انجام سایر کارهای رایج رایانه در طی چند روز آزمایش Toughbook 55 ، متوجه هیچ گونه کندی نمی شوم. برای اینکه ببینیم این لپ تاپ چگونه به خوبی معیارها را بررسی می کند ، نتایج آن را در آزمایشات عملکردی خود با چند گزینه اصلی ، از جمله Getac S410 G4 ، Toughbook G2 و ThinkPad X1 Carbon. ما همچنین Laptop Framework را اضافه می کنیم ، که مشابه Toughbook 55 قابل تنظیم است ، اما مقاوم نیست و بیشتر برای مصرف کنندگان و کارگران قلع و قمع طراحی شده است. در اینجا تمام مشخصات این لپ تاپ ها در نسخه هایی که برای مرجع آزمایش کردیم آمده است: 

 

همه آنها دارای 16 گیگابایت حافظه و SSD های سریع هستند ، و به استثنای Toughbook G2 ، همه آنها دارای پردازنده های نسل 11th Tiger Lake Core i7 هستند ، بنابراین تعجب آور نیست که همه آنها در مجموعه آزمایشی PCMark 10 ما تقریباً یکسان عمل می کنند. در حالی که نمره کلی و نمرات ذخیره سازی Toughbook 55 در انتهای پایین محدوده قرار دارد ، هنوز هم به راحتی از آستانه هایی که ما عملکرد عالی را نشان می دهیم ، بالاتر است. ( نحوه آزمایش لپ تاپ ها را بیشتر ببینید 

آزمون Geekbench مشابه نمره کلی PCMark 10 است ، اما سهم CPU در عملکرد را جدا می کند و نتایج مقایسه ای تا حد زیادی یکسان است. به همین ترتیب هنگام ویرایش عکس ها در معیار Adobe Photoshop PugetBench یا ارائه تصویر سه بعدی در برنامه Maxone Cinebench R23 ، نتایج مشابهی پیدا می کنیم. 

تنها عملکرد برجسته ، آزمایش رندر ویدئو است که در آن از HandBrake منبع باز برای تبدیل یک فایل ویدیویی 4K به 1080p استفاده می کنیم. در اینجا ، هر دو کتاب Toughbook چند دقیقه بیشتر طول کشید تا کارهای خود را انجام دهند. این احتمال وجود دارد که سیستم مدیریت حرارتی پاناسونیک در طول این تمرین مداوم و فشرده نیاز به فشار دادن CPU داشته باشد ، که این امر بر تمام هسته ها و نخ های پردازشی حداکثر تأثیر می گذارد. 

تصور شرایطی که بخواهید بازی های پر گرافیک را بر روی یک لپ تاپ مقاوم انجام دهید سخت است ، اما اگر این کار را انجام دهید ، می توانید انتظار عملکرد نسبتاً پایینی را داشته باشید که معمولاً برای لپ تاپ ها بدون پردازنده های گرافیکی اختصاصی است. در حال حاضر ، پردازنده های گرافیکی Iris Xe در این لپ تاپ ها در شبیه سازی های سخت بازی مانند GFXBench Car Chase و 3DMark Time Spy بسیار کمتر از 60 فریم بر ثانیه (fps) ارائه می دهند. عناوین کم تقاضا ممکن است هنوز در Toughbook 55 قابل پخش باشند ، همانطور که نتیجه 70 فریم بر ثانیه در آزمایش بخشنده تر آزتک نشان می دهد. 

 

پاناسونیک

 

اندازه گیری عمر باتری همیشه دشوار است ، اما برای لپ تاپ های مقاوم که معمولاً دو یا حتی سه باتری دارند سخت تر است. من تست استاندارد ویدئویی خود را در Toughbook 55 با یک باتری نصب کردم و کمی بیشتر از 11 ساعت وقت گذاشتم ، که برای یک لپ تاپ با چنین صفحه روشن بسیار چشمگیر است ، اگرچه تماشایی نیست. آزمایش ما شامل تنظیم روشنایی صفحه نمایش به 50 و قرار دادن لپ تاپ در حالت هواپیما قبل از پخش فایل ویدئویی ذخیره شده 720p محلی تا خالی شدن باتری است. 

پاناسونیک ادعا می کند که Toughbook 55 تا 38 ساعت عمر باتری خوب دارد و باتری دوم اختیاری نصب شده و صفحه نمایش روی سطح روشنایی 150 نیت یا 15 درصد از ظرفیت نامی خود تنظیم شده است. این قطعاً بهترین سناریو است. همانطور که قبلاً ذکر شد ، با وجود قابلیت تعویض داغ باتری ، بودجه خرید تعداد زیادی از آنها و برنامه ریزی قبلی برای شارژ همه آنها ، می توانید Toughbook 55 را به طور نامحدود از پریز دور کنید. 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *