راهنمای خرید لپ تاپ؛ صفر تا صد

راهنمای خرید لپ تاپ
زمان مطالعه مطلب 7 دقیقه

خرید کردن لوازم الکترونیکی همچون لپ تاپ میتواند برای همه حتی افرادی که در مورد این وسیله اطلاعات کافی دارند، سردر گم کننده باشد. امروزه معمولا بیشتر خریدها به صورت انلاین انجام میشوند به همین دلیل باید قبل از خرید؛ راهنمای خرید لپ تاپ را به طور کامل بخوانید که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم؛ پس تا انتها با ما باشید.

راهنمای خرید لپ تاپ صفر تا صد

با استفاده از این راهنمای خرید لپ تاپ، پول خود را صرف یک لپ تاپ مناسب کنید؛

راهنمای خرید لپ تاپ؛ اندازه

لپ تاپ ها به اندازه کافی جمع وجور هستند که می توانید آنها را با خود حمل کنید، اما در عین حال به اندازه کافی همه کاره هستند که می توانند برنامه های سخت را اجرا کنند. نوت بوک ها بهترین ابزار برای انجام کارهای جدی یا بازی هستند، چه در خانه باشید، چه در جاده و چه در کلاس درس دانشگاه. به همین دلایل، ما لیستی از بهترین لپ تاپ های تجاری و بهترین لپ تاپ های دانشگاهی را گردآوری کرده ایم.

  • در حالی که رایانه های لوحی و تلفن های هوشمند همیشه محبوب هستند، اکثر مردم متوجه می شوند که همه چیز از تایپ مقاله علمی تا فیلم های جذاب تا بازی در لپ تاپ بهتر کار می کند. بنابراین چه نوع لپ تاپی باید تهیه کنید؟ ما راهنمای خرید لپ تاپ را برای کمک به شما آماده کرده ایم.
  • تنوع زیادی در اندازه ها، ویژگی ها و قیمت ها وجود دارد که انتخاب بهترین لپ تاپ را به چالش می کشد. به همین دلیل است که باید بفهمید نیازهای شما چیست. 
راهنمای خرید لپ تاپ برای افرادی که قصد خرید دارند بسیار مهم است.
راهنمای خرید لپ تاپ

بهترین اندازه برای خرید

این ها مهمترین مواردی است که هنگام انتخاب لپ تاپ جدید باید در نظر بگیرید. برای جزئیات بیشتر، بخشهای زیر را بخوانید:

  • صفحه های 12.5 تا 14 اینچی بهترین تعادل بین قابلیت استفاده و قابلیت حمل را ارائه می دهند. اگر زیاد سفر نمی کنید صفحه نمایش بزرگتر خوب است و مدل های کوچکتر برای بچه ها عالی هستند.
  • اگر بیش از 600 دلار هزینه می کنید، با این حداقل مشخصات عکاسی کنید
  • Core i5 یا Ryzen 5 CPU 1920 x 1080 صفحه نمایش 8 گیگابایت  RAM و SSD  Storage به جای هارد دیسک.
  • اگر قصد دارید لپ تاپ خود را به هر جایی ببرید، 9+ ساعت عمر باتری ایده آل است.
  • در نظر بگیرید لپ تاپ 2 در 1( bendback ) اگر شما می خواهید لپ تاپ کوچکی داشته باشید. در غیر این صورت، یک نوت بوک استاندارد تاشو می تواند انتخاب بهتری باشد.
  • Chromebook ها برای بچه ها و دانش آموزان خوب هستند و عملکرد آنها به سرعت در حال گسترش است. لپ تاپ های ویندوز 10 و مک بوک ها هر دو عملکرد زیادی را ارائه می دهند.

راهنمای خرید لپتاپ

انتخاب نوع پلتفرم در راهنمای خرید لپتاپ

پاسخ به این سوال آسان نیست، به خصوص اگر با مک و رایانه شخصی آشنایی ندارید. اما این مرور سریع به نقاط قوت و ضعف هر پلتفرم  کمک می کند.

اکثر لپ تاپ ها دارای یکی از سه سیستم عامل هستند:

Windows ،Chrome OS یا MacOS (فقط برای MacBooks). انتخاب گزینه مناسب یک ترجیح شخصی است، اما در اینجا خلاصه ای سریع از آنچه هر یک ارائه می دهد آورده شده است.

منعطف ترین سیستم عامل، ویندوز 10، از مدل های لپ تاپ بیشتری نسبت به Chrome OS یا MacOS استفاده می کند. قیمت نوت بوک های ویندوز از 150 دلار تا چند هزار دلار است و مجموعه وسیعی از ویژگی ها را از صفحه نمایش لمسی گرفته تا خوانندگان اثر انگشت و تراشه های گرافیکی دوگانه ارائه می دهد. ویندوز 11، جدیدترین نسخه سیستم عامل پرچمدار مایکروسافت، چندین بهبود را نسبت به ویندوز 7 و 8 و10ارائه می دهد، از جمله قابلیت تغییر حالت تبلت و دسکتاپ، منوی شروع شده با Live Tiles و دستیار دیجیتالی Cortana 

از زمان راه اندازی در جولای 2021، ویندوز 11 همچنین تعدادی از پیشرفت ها را اضافه کرده است، از جمله توانایی استفاده از سوالات بعدی با Cortana، جستجوی ایمیل خود با استفاده از زبان طبیعی و استفاده از قلم خود برای نوشتن تقریباً در هر نقطه.

لپ تاپ های ویندوز 11 برای دانشجویان، محققان و کاربران تجاری عالی هستند و تنها دستگاه هایی هستند که گیمرها باید به آن توجه کنند. 

macOS اپل

همه مک بوک ها دارای جدیدترین سیستم عامل رومیزی اپل، macOS Big Sur هستند . به طور کلی، سیستم عامل عملکردهای مشابهی با ویندوز 10 ارائه می دهد، اما با ظاهر متفاوتی در رابط کاربری که جایگزین یک برنامه در انتهای صفحه می شود، منوی Start و نوار وظیفه مایکروسافت را جایگزین می کند. به جای دستیار دیجیتال Cortana، کاربران Mac از Siri استفاده می کنند. آنها همچنین می توانند با Apple Pay معاملات انجام دهند، تماس ها یا پیامک ها را از تلفن های خود دریافت کرده و قفل لپ تاپ خود را با Apple Watch باز کنند. 

با این حال ، macOS برای لمس ساخته نشده است، زیرا هیچ مک بوک دارای صفحه لمسی نیست. جدیدترین  سیستم عامل macOS Big Sur برنامه های iPad را به Mac منتقل می کند (و برنامه های iPad و iPadOS می توانند بطور خودکار در مکینتاش M1 اجرا شوند)، و همچنین پیشرفت های بزرگی در مرورگر Safari و Siri انجام دهد. 

در Chromebook های ارزان قیمت مانند Samsung Chromebook 3 یافت می شود. سیستم عامل Google ساده و ایمن است، اما محدودتر از Windows یا macOS است. رابط کاربری بسیار شبیه به ویندوز با منوی برنامه، دسکتاپ و قابلیت کشیدن پنجره ها به اطراف است، اما اصلی ترین برنامه ای که استفاده می کنید مرورگر Chrome است. نکته منفی این است که بسیاری از “برنامه های وب” که استفاده می کنید آفلاین هستند و به خوبی کار نمی کنند. با این حال، این تغییر مشکلی ایجاد می کند زیرا همه Chromebook های جدید، از جمله Google PixelBook پیشرفته، می توانند برنامه های Android را اجرا کنند .

اگر به دستگاهی برای گشت و گذار در وب و بررسی ایمیل، حرکت در شبکه های اجتماعی و چت آنلاین نیاز دارید، Chromebook ها بسیار قابل حمل هستند و عمر باتری خوبی را با قیمت پایین ارائه می دهند. آنها همچنین در مدارس و والدین بسیار محبوب هستند، زیرا برای بچه ها سخت است که با بدافزار آلوده شوند و عملکرد بیشتری نسبت به اکثر رایانه های لوحی دارند. اگر به Chromebook احتیاج دارید، به دنبال یکی با حداقل 4 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه باشید. وضوح تصویر 1920 10 1080 و 4K بهتر است اما بسیار غیر معمول است. اگر قصد استفاده از برنامه های Android را دارید، برای دریافت 2 در 1 هزینه اضافی پرداخت کنید.

راهنمایی خرید لپ تاپ در این مقاله کامل شرح داده شده است.
راهنمایی خرید لپ تاپ

راهنمایی خرید لپ تاپ؛ لپ تاپ های 2 در 1

بسیاری از لپ تاپ های رایانه ای در دسته لپ تاپ های 2 در 1 قرار می گیرند، دستگاه های ترکیبی که می توانند بین حالت سنتی تاشو، حالت رایانه لوحی و سایر موقعیت ها در بین حالت های چادر یا ایستاده جابجا شوند. دستگاه های 2 در 1 عموماً دارای دو سبک مختلف هستند: قابل جدا شدن با صفحه هایی که به طور کامل از صفحه کلید خارج می شوند و لپ تاپ های انعطاف پذیر با لولا که 360 درجه به عقب خم می شوند تا حالت ها را تغییر دهند. 

بسیاری از این سیستم ها در خدمت یک هدف بسیار بهتر از هدف دیگر عمل می کنند، زیرا در پشت لپ تاپ ها ابتدا لپ تاپ ها و جداشدنی ها تجربه ای عالی از رایانه لوحی را ارائه می دهند.

انتخاب اندازه مناسب

قبل از اینکه به مشخصات یا قیمت ها نگاه کنید، باید مشخص کنید که لپ تاپ شما چقدر قابل حمل است. لپ تاپ ها معمولاً بر اساس اندازه صفحه نمایش خود طبقه بندی می شوند :

  • 11 تا 12 اینچ:باریک ترین و سبک ترین سیستم های اطراف دارای صفحه نمایش 11 تا 12 اینچی هستند و به طور معمول 2.5 تا 3.5 پوند وزن دارند.
  • 13 تا 14 اینچ:بهترین تعادل قابلیت حمل و قابلیت استفاده را فراهم می کند ، به ویژه اگر لپ تاپی با وزن کمتر از 4 پوند تهیه کنید.
  • 15 تا 16 اینچ:رایج ترین لپ تاپ های 15 اینچی با اندازه معمولاً 4 تا 5.5 پوند وزن دارند. اگر می خواهید صفحه نمایش بزرگتری داشته باشید و قصد ندارید نوت بوک خود را اغلب با خود حمل کنید ، این اندازه را در نظر بگیرید. لپ تاپ هایی با صفحه نمایش 16 اینچی کمیاب هستند اما اپل می تواند با MacBook Pro 16 اینچی این روند را آغاز کند .
  • 17 تا 18 اینچ:اگر لپ تاپ شما هر روز روی میز شما بماند ، یک سیستم 17 یا 18 اینچی می تواند قدرت پردازشی مورد نیاز شما را برای انجام بازی های سطح بالا یا کارایی سطح ایستگاه کاری به شما ارائه دهد.
راهنمای خرید لپتاپ
راهنمای خرید لپتاپ

بررسی کیبورد در راهنمای خرید لپ تاپ

اگر لپ تاپی که خریداری می کنید از ارگونومی خوبی برخوردار نباشد این نکته خوبی نیست. اگر قصد دارید کارهای زیادی را بر روی رایانه خود انجام دهید، مطمئن شوید که صفحه کلید بازخورد لمسی جامد، حرکت زیاد کلید (مسافتی که کلید با فشار دادن کاهش می یابد، معمولاً 1 تا 2 میلی متر) و فضای کافی بین کلیدها را ارائه می دهد. در صورت خرید لپ تاپ ویندوز، مطمئن شوید که دارای درایور صفحه لمسی Precision است. 

به دنبال صفحه لمسی دقیقی باشید که نشانگر تکان دهنده ای به شما ندهد و به طور مداوم به حرکات چند لمسی مانند کوچک کردن تا بزرگنمایی پاسخ دهد. اگر یک لپ تاپ تجاری خریداری می کنید، در نظر داشته باشید که یک لپ تاپ با یک نشانگر (معروف به nub) بین کلیدهای G و H داشته باشید تا بتوانید بدون این که انگشتان خود را از ردیف اصلی صفحه کلید بردارید ، در دسکتاپ حرکت کنید.

اگر جز افرادی هستید که قصد خرید لب تاپ را دارید باید راهنمای خرید لپ تاپ را مطالعه کرده و بر اساس آن تصمیم نهایی را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *